De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL35F14Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

J.H. 24-11-2017

Scherpste 35mm prime die er is

Geschreven voor: Sony SEL35F14Z

De snelste, scherpste 35mm lens die ik ooit heb gebruikt. Het klik systeem van de diafragma-ring is ook een genot om mee te werken. De bouw van de lens is fantastisch, de schepte op alle diafragma's uitstekend. Geen wonder dat dxo deze lens als beste van alle gesteste 35mm primes heeft beoordeeld.

Pluspunten

• scherpte
  • snelheid AF
  • bouw
  • diafragma-ring

Minpunten

• prijzig

Andy Immens 18-11-2017

Full metal jacket

Geschreven voor: Sony SEL35F14Z

Na 15 jaar ervaring te hebben met Canon heb ik onlangs de pech gehad dat ik ben opgelicht en meer dan 15.000€ aan materiaal was gestolen. De verzekering kwam niet tussen en de zoektocht naar een nieuwe camera begon. Na de markt te gaan bekijken ben ik vrij snel bij Sony terecht gekomen en ondertussen heb ik de a7riii aangekocht in combinatie met de Sony 35mm F1.4 ZA.

Er zijn minpunten aan elk systeem en ook aan dit systeem, zeker als je overkomt van Canon. Het grootste probleem dat ik momenteel ondervind is de grip. Misschien wen ik er nog aan..en anders komt er een battery grip. OK nu over de lens zelf, de Lens is ook even wennen. Ik ben heel blij dat het een "full metal jacket" maar langs de andere kant mis ik de rubberen focus ringen wel. De focus ring voelt zeker niet stug en gaat zelfs zeer vloeiend en met net genoeg tegenkracht. De klikbare of smooth diaframa ring is ook geweldig om te hanteren maar als ik heel eerlijk ben.. deze zal nooit boven 1.8 of 1.4 komen.

Gewicht ratio met de body ligt ook zeer goed en komende van een sigma 35mm voelt deze toch een zeer stuk beter aan. De "bokeh" op de sigma voelt wel een tikkeltje zachter aan. Maar de problemen die ik ondervond met de sigma heb ik hier dan weer niet. Het grooste probleem met de sigma was dat je om de zoveel weken je calibratie opnieuw moest doen met hun aparte docking.

Ik ben zeer blij tot hier toe.. en ik ben benieuwd wat Sony nog te bieden heeft de komende maanden.

Pluspunten

• Full metal jacket
  • Smooth focus/aperture ring
  • Gewicht ratio / body

Minpunten

• Prijs is altijd een negatief punt :-)
  • Ik twijfel of ik de rubberen focus ring mis

Leon 18-11-2017

Ultra Scherp en snel

Geschreven voor: Sony SEL35F14Z

Dit is een van de duurste inverstering die ik heb gemaakt voor mijn fotografeer hobby. Maar het is het 10 voudig waard. Wat een lens, super scherp en met f/1.4 uitmuntend snel voor lage licht situaties, of voor de lage scherptediepte voor die ultieme portrait close up. Bokeh is ook mooi en rond. In een woord een "Uitblinker"

Pluspunten

• Snel
  • Haar Scherp
  • APS-C E-mounts als Full Frame E-mount bodies.
  • Schitterend Bokeh

Minpunten

• Formaat
  • Gewicht