Sony FE PZ 16-35mm F4 G - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FE PZ 16-35mm F4 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Solera 04-12-2022
Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Ik heb deze mooie groothoeklens van Sony bij Kamera Express te Maastricht gekocht. Klantvriendelijkheid en kennis van zaken waren ook nu weer overduidelijk aanwezig. De lens zelf geeft alle mogelijkheden die voor zowel fotografie als videografie van belang zijn. De powerzoom is met name een bijzonderheid die bij het maken van video's heel handig is. De kwaliteit is top net als het verbazingwekkende geringe gewicht van het objectief.

j*********@h********** 23-09-2022

Veelzijdige groothoek lens

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Sinds een kleine week heb ik de Sony A7M4 icm de nieuwe FE 16-35mm F4 G lens in gebruik. Wat mij direct erg beviel aan deze lens zijn de zoomring, scherpstelring en diafragmaring. Je kunt de diafragmaring ook locken zodat je deze niet per ongeluk verstelt. Daarnaast kun je ook in- en uitzoomen met een knopje op de lens. Het voordeel van het gebruik maken van het knopje is dat je erg vloeiend kunt in- en uitzoomen, zonder heel precies aan de ring te moeten draaien. Hoe verder je het knopje schuift, hoe sneller de zoombeweging zal zijn. Er zit een knop waarmee je kunt kiezen tussen AF en MF en een iris lock. Kortom, veel manuele controle op de lens zelf. Ondanks dat het een F4 lens is vind ik de beelden bij weinig licht goed. De beelden zijn scherp van hoek tot hoek. Ik ben persoonlijk meer van het fotograferen dan van het filmen. Ik merk bij het filmen dat de lens niet over (optische) beeldstabilisatie beschikt. De beelden zien er prima uit, begrijp me niet verkeerd, maar het schokt (vooral tijdens lopen ed) wel enigszins. Gelukkig is het een groothoek lens waardoor je maximaal uitgezoomd toch prima bruikbare beelden kunt maken. Als je veel werkt bij weinig licht is een F2.8 lens wellicht een betere keuze. Mijn conclusie is dat de Sony FE 16-35MM F/4.0 G een geweldige lens is welke heel veelzijdig te gebruiken is! Deze lens is duur (rond de €1500), maar voor de fanatieke (professionele) fotograaf een potentieel super aankoop.

Pluspunten

• Veel manueel in te stellen dmv ringen
  • Scherp van hoek tot hoek

Leo Logister 12-09-2022

Top lens

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Nu een paar weken in gebruik en mooie plaatjes kunnen schieten. Beeld is fantastisch, mooie details en werkt lekker soepel in gebruik. Zowel inzoomen met de ring als ook elektronisch middels knop op lens.
De lens doet dat waar hij voor bedoeld is: Veel in beeld brengen. Dan nog zijn de details bij inzoomen enorm goed.

Pluspunten

• Snelheid
  • Detail

Mmmarion 12-09-2022

Fijne lens

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Na een paar weken getest te hebben ben ik er wel uit… wat een fijn lichtgewicht lens! De combinatie samen met de Sony a7iv is geweldig.Foto’s zijn superscherp! Diafragmaring op de 16-35 is even wennen, maar is een mooie toevoeging aan de lens. Ik maak voornamelijk foto’s, filmen wil ik in de toekomst misschien wel iets meer gaan doen en daar is deze lens zeker ook goed in door de zoom mogelijkheden en focus breathing.Ben zeker gemotiveerd om met deze lens nog meer creatieve dingen vast te leggen…

Pluspunten

• Compact en Lichter in gewicht
  • Eye tracking
  • Spiegelloos

danielle.b 10-09-2022
Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

De FE 16-35mm F4 G lens is compact en vrij licht. De lens werkt met 3 onafhankelijke ringen voor zoom, scherpstelling en diafragma. Ook als je zoomt, wijzigt de lengte niet. De focus en zoom werkt snel en nauwkeurig.. Ook kan je de kliks bij de diafragmaring uitschakelen, zodat je het diafragma soepel kan afstellen. Ook bij weinig licht presteert deze lens fantastisch. Door deze lens ga je creatief anders denken en dat brengt meer plezier in het fotograferen!

a**********@h********** 09-09-2022

Fantastische groothoek lens

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Wat een fijne groothoeklens is dit! Ik heb er meerdere gehad, maar nooit zo scherp en soepel als deze. Een erg fijne toevoeging aan deze lens is de knop waarbij je via een servo vloeiend in en uit kan zoomen, zeker als je filmt is dit echt een uitkomst. Diafragma f4 is niet super lichtsterk, maar de goede en vooral hoge iso mogelijkheid van de A7iv maken dit weer helemaal goed.

Pluspunten

• Scherpe lens
  • Snelle autofocus

Minpunten

• f4 ipv 2.8

b-nice 06-09-2022

Top lens

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Ik heb hem nu een paar weken en kan er heel mooie fotos mee maken. De snelheid en vlotheid van de scherpstelring en zoomring maken de beleving een stuk aangenamer. Zelf vind ik het gewicht nog meevallen. Gaat mooi gepaard met de Sony a7 iv Een echte aanrader!

JU1975 06-09-2022

Wat een GROOThoeklens is dit!

Geschreven voor: Sony FE PZ 16-35mm F4 G

Wauw wat een combi de ILCE-7M4K van Sony in combinatie met deze FE 16-35 F4 G groothoeklens. Het is een genot om hier foto's mee te mogen maken en vooral om dat te ervaren wat een mooi eind resultaat er uit komt. En dat al voor enige bewerking gedaan te hebben aan de foto's. De lens is zeer makkelijk in te stellen en werkt vol automatisch, maar ook handmatig kan je hele fijne instellingen doen. De meegeleverde UV filter is een welkome item voor het maken van foto's in een zonnige omgeving. Heb een foto bijgevoegd welke ik binnen in een donker bowlingcenter gemaakt heb, en dat zonder gebruik van flitsers, bekijk het resultaat.

Heb de lens nu een paar weken in het bezit en begin steeds handiger hem te gebruiken, ook heel gaaf is de aan te passen diafragma index en om hier beetje mee te spelen. Je kan heel veel instellingen van deze lens op automatisch laten staan maar je kan ook heel veel instellingen met de hand zelf in proberen te stellen om gewoon unieke foto's te krijgen.

En het is echt een groothoek lens om enorme oppervlakte van dichtbij te fotograferen en de beelden zijn zo scherp dat je echt zo ver kan inzoomen.

Ben nog lang niet klaar met het ontdekken dus ik ga snel weer verder.

Pluspunten

• Instellingen
  • Heldere foto's