Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Veronica550 06-07-2012

schitterend objectief scherpte,contrast is fenominaal. Een van de beste en degelijkste objectieven in mijn bezit. Gebruik deze als standaardobjectief. Zeer snel en degelijk.

sjefke44 29-03-2011

Ik heb dit objectief een paar weken in mijn bezit in combinatie met de Nikon D700. Objectief is uitermate goed geschikt voor portretfotografie maar voor landschappen vind ik hem iets minder. Objectief is inderdaad lichtsterk. Ik vind het niet echt een allround objectief.

licht en sterk 24-10-2011

Allround objectieven schaf je niet aan in deze klasse. Dit is een objectief voor de specialist, niet voor een allround hobbyist. Fotografen die dit objectief overwegen of reeds bezitten zetten deze lens in in lichtarme omstandigheden. In combinatie met die D700 heb je als portret en reportage fotograaf iets tot je beschikking waarmee je mooi en doortekend beeld aan je opdrachtgever af levert.

Ik heb regelmatig opdrachten voor concerten, waar ik geen gebruik wil maken en hoef te maken van kunstlicht. Met deze lens kan ik alles aan zonder enige concessie te hoeven doen aan kwaliteit en scherpte. Zelfs bij wat hogere ISO waardes blijft het beeld mooi doortekend en scherp!

En als ik wat opnames maak in de natuur kies ik nooit voor deze lens. Wat moet ik met een 2.8 over het hele bereik terwijl ik continue het licht moet temperen? Behoudens extreme telebereiken kun je met hele betaalbare lensen net een F getal van 3.5-5,6 prima de natuur in. Maar daar koop je deze lens echt niet voor...

JoSony 10-09-2010

Ik heb een Nikon D90 en was op zoek naar een betere lens ter vervanging van mijn 18-105mm. Eerst een Nikon 17-55mm gehad, maar was niet helemaal tevreden over de scherpte en contrast van deze lens, maar wel over de lichtsterke en autofocus. Dus die lens verkocht en heb deze 24-70mm er voor terug gekocht, wat een verschil!! werkelijk een toplens. Beelden zijn haarscherp bij volle opening, en nog scherper bij F4.0. Ook opnames binnen zijn super. Als je op zoek bent naar een top lens,het budget er voor hebt, en het gewicht voor lief neemt. Koop deze lens, en je krijgt er veel voor terug. Met recht één van Nikons beste lenzen.

Bas Rob 30-12-2008

Deze lens heeft sinds kort mijn 24-120 AF-D vervangen. De vorige lens stond bekend als een van de mindere lenzen in het Nikon scala. Vooral vanwege zijn softe resultaten, die overigens vooral naar voren kwamen onder wat minder ideale omstandigheden.

Deze 24-70 is, zoals reeds door andere reviewers aangegeven, één solide klomp optische degelijkheid. Ik heb hem inmiddels eens uitgebreid kunnen testen onder moeilijke winterse omstandigheden en ben er over het algemeen zeer tevreden over. Scherpte, kleur, contrast en degelijkheid laat weinig tot niets te wensen over. Daarover niets dan lof. Ik sluit me echter van harte aan bij de review van M. Lammerse als het gaat om vertekening. Deze vind ik buitensporig voor een lens van dergelijke prijs en kwaliteit. Met de juiste software is dit kennelijk wel te corrigeren maar die heb ik - nog - niet. Het wordt dus wat schipperen met rechtzetten en uitsnijden om er het beste uit te halen. Jammer op dit punt dus. Voor de rest vol lof.

jga999 03-05-2008

dit is een buitengewoon goede lens. Scherpte is fenomenaal, ook op f2.8.
Contrast en kleur zijn buitengewoon goed.
Gebouwd alsof het uit 1 stuk gegoten is.
Scherpstelling gaat zo snel dat je soms denkt dat hij het niet doet maar dan is al scherpgesteld.
Volgens velen is dit beste lens in de Nikon line up.

Mijn exemplaar is niet helemaal scherp in de hoeken op f2.8 op24mm maar wel op 35mm. Voor de rest maakt deze lens het helemaal waar.

M. Lammerse 16-01-2008

Na veel twijfel toch mijn 35-70D en 28-70 verkocht voor de aanschaf van deze lens. Redenen waren dat de 24-70 veel minder last van flare heeft en de 4mm extra aan de onderkant van het bereik ivm de 28-70.

Kwaliteit is uitstekend, qua gewicht en afmeting is de lens vergelijkbaar met de 28-70. Hij is zwaar en uitstekend gebouwd, met goede afsluitingen tegen stof en neerslag, dit gedlt ook voor het gedeelte wat iets naar buitenschuift bij het uitzoomen.
De lens is wat ranker dan de 28-70. Als u vrij kleine handen heeft als ik, is dit enigszins een voordeel. Focussing is zeer snel. De ringen zijn goed geplaatst en mooi gedempt, werkt heel fijn ook bij het handmatig scherpstellen. De zonnekap is zelfs nog ietsjes groter dan die van de 28-70, dus heel groot.

De lens is zeer scherp en contrast rijk, vergelijkbaar met de 28-70 en 35-70. Wijd open is de lens scherper dan bovenstaande lenzen.

Minpunt aan deze lens: de vertekening. Het verbaasde me een beetje dat de lens in dezse klasse toch nog zoveel vertekening heeft, vooral op 24mm is het duidelijk waarneembaar. Deze vertekening is wel te corrigeren in Photoshop of andere bewerkings-programma's. Flare: veel minder last van flare dan de 28-70, echter nog steeds aanwezig.

Ik gebruik de lens al veel voor reportage werk, qua prestaties en bereik leent de lens zich hier uitstekend voor, ook op een D300 of andere DX formaat camera's.