Sony SEL70200G - Reviews

Filtermaat
72 mm

9,1

John Baeten 23-02-2015 Product maand in bezit

We hebben nu alweer een jaar de Sony A7 en waren al zeer enthousiast over de camera zelf. Na vorig jaar de standard kit lens omgeruild te hebben voor de 24-70 F4 was het nu tijd om onze collectie glas verder uit te breiden en wat een lens is deze 70-200mm. Geweldige details en ondanks de grootte van de lens is de camera nog steeds goed te hanteren. Zeker portret foto's zijn top en het spelen met scherpte diepte is erg eenvoudig. Wij zijn erg gelukkig met deze lens ondanks de aanschafprijs! Is zijn geld meer dan waard.

R. Schepers 20-02-2015 Product paar weken in bezit

De 70-200 gebruik ik met name voor videografie, en daarvoor is het gewoonweg heel erg fijn om een zoomlens met dit bereik te hebben. De lens is een erg degelijke lens, die stevig in de hand ligt. Ik gebruik de lens met de Sony A7s, een in verhouding vrij lichte camera vergeleken met de 70-200. F4 is meer dan voldoende dankzij de hoge dynamic range en lichtgevoeligheid van de camera.
Stabiel scherpstellen is af en toe wat lastig door het gewicht van de lens in verhouding met de camera, maar met een follow focus op een schouderstatief werkt dit ontzettend soepel.

lecram photography 15-02-2015 Product maand in bezit

Prachtige solide lens met een professionele afwerking!
De resultaten beantwoorden aan mijn verwachtingen. Zelfs met "uit de hand" fotografie. Handige beugel voor statiefmontage bijgeleverd! Haarscherp en prachtige kleurweergave (al zal mijn Sony A7 full frame sensor daar ook wel voor iets tussen zitten neem ik aan)!
In de korte periode na aanschaf (maand)vooral gebruikt voor portret fotografie: zéér tevreden!
Als u de centen ervoor wil of kan op tafel leggen: aanrader.

robvoorend 09-12-2014 Product paar weken in bezit

Geweldig objectief net niet te zwaar prima te gebruiken zonder statief, hij zit samen met andere opjectieven van Sony - Zeiss op de Sony A7r , ben zeer tevreden over deze combinatie, goede investering, scherpstelling is snel genoeg om er fijn mee te werken.

Hans van Driest 27-08-2014 Product paar weken in bezit

Heb een tijd getwijfeld, om de afmetingen, maar het is een erg goede lens en de maat en gewicht vallen eigenlijk erg mee. Ik gebruik hem op een NEX-7. Op f4 al goed, op f5.6 geweldig. is heel vergelijkbaar met een goede prime op de NEX-7. Goede OSS ook. AF is nauwkeurig en zeker, maar niet erg snel (waarschijnlijk helemaal bepaald door de camera, die nu eenmaal niet zo snel is).

Ruud Thummler 27-07-2014 Product maand in bezit

De lens voelt stevig en degelijk aan. Hij telt snel scherp en kan snel handmatig bijgesteld worden. De lens is zwaar, maar je kan er mee uit de hand fotograferen.