Fujifilm Fujinon XF 23mm F1.4 R - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm Fujinon XF 23mm F1.4 R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sjefkie 18-05-2020

Z'n prijs meer dan waard!

Naast andere Fujicon-lenzen heb ik onlangs deze lens aangeschaft bij kamera-express in Capelle. Het moet gezegd worden: de verkoopster was opvallend lief, zelfs tijdens dit corona-tijdperk.
Gezien de vele positieve reviews op vele (YouTube) websites is dit op voorhand geen miskoop. Het is een tank van een lens, zonder enige vertekening met alleen in uitzonderlijke gevallen enige purple fringing en uitsluitend bij maximale lensopening. Met een gewicht van 300 gram beslist niet te zwaar en met de rechthoekige zonnekap erbij heb ik een pro-objectief op mijn camera waar ik nog veel plezier aan zal gaan beleven!

Pluspunten

• Zeer betrouwbaar
  • Snelle scherpstelling onderwerp
  • Messcherpe foto's

Minpunten

• Minder geschikt voor video

Hanno 09-12-2018

Prachtige kleuren

Deze lens heb ik nu een aantal maanden in mijn bezit. De lens maakt erg mooie onscherpe achtergronden door zijn grote diafragma. Daarnaast zijn de kleuren echt om je vingers bij af te likken.
De lens voelt erg stevig aan, maar is wel vrij zwaar. Hij is erg degelijk.
Ik gebruik deze lens vooral om foto's te maken tijdens verjaardagen, en voor binnen gebruik is 23mm ideaal. De lens is prijzig, maar ik verwacht dat hij erg lang mee gaat. Deze lens past op alle systeemcamera's van Fuji.

Pluspunten

• prachtige kleuren
  • grote diafragma
  • degelijk

Minpunten

• duur
  • zwaar