Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM - Reviews

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

mroscarmurphy 14-12-2021

Sigma 18-35 review!

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Het is een hele goeie al-rounder. Super scherp. En door de diafragma bijna een prime, maar met het gemak van een zoom. Ik gebruik het al jaren, maar huur het en heb er nu een aangeschaft omdat het huren niet altijd kon en soms ook slecht uit kwam.

Pluspunten

• Scherp
  • Zoom

Minpunten

• Geen stabilisatie.
  • Niet full-frame

Henk 07-05-2021

Top lens

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Super lichtsterke lens, goed in balans op mijn D7500. Super scherpe foto's!

Pluspunten

• Lichtsterkte
  • Scherpte
  • Gewicht goed in balans met camera

Kees Streefkerk 12-01-2019

Bijzondere Sigma lens

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Zoek wat YouTube filmpjes en oordeel zelf! Deze lens (leverbaar vanaf 2013) wordt in vrijwel iedere review nog steeds de hemel in geprezen. Klachten gaan vaak over foto's die niet messcherp zijn. Maaaar deze Sigma Art lens kun je zelf calibreren met een Sigma USB Dock (€ 50,00). Bleek op mijn Canon 80D niet nodig. Eindconclusie € 799,00 is niet niks maar een vergelijkbare Canon met een diafragma van omstreeks F1.8 kost al snel het dubbele. Een groothoek allroundlens voor portretten en vakantie (m.u.v. safari in Afrika, dan heb je een dikke zoomlens nodig). Vergeet niet dat F1.8 ook heel leuk is voor video in donkere omstandigheden.

Pluspunten

• zo scherp
  • diafragma f1.8 (zo mooi)
  • videoprestaties

Minpunten

• gewicht 810 gram
  • geen beeldstabilisatie

Bakero-pictures 24-02-2017

sigma 18-35 F1.8, perfect???

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Dure lens voor APC camera, maar zijn geld waard? gebruik in combinatie met een Canon 70D,
plus: super scherp, licht sterk en bouw kwaliteit.. mooie foto`s echt tevreden.

Min: Zwaar, stelt moeilijk scherp in donker / low light.. dat is vooral voor mij een min punt.. niet spatwaterdicht voor deze prijs is eigenlijk ook een mis-peer.

Beveel ik hem aan: absoluut, is ie perfect: nee, maar hij komt wel dichtbij, voor mensen die het beste willen is dit de keuze..

Pluspunten

• scherpte
  • scherp bij F1.8

Minpunten

• gewicht
  • zwakke focus in slecht licht

Dominique 26-12-2016

Schandalig scherp

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Tijdens mijn zoektocht voor een nieuw objectief bij mijn nieuwe Canon 80D kwam ik de Sigma 18-35 mm 1.8 tegen. Aangezien ik niet veel met telezoom heb, omdat ik toch vaak dichter op mijn onderwerp kruip zocht ik een vervanging van een standaard kit lens. Deze lens bevat meerdere prime formaten in 1 en dan ook nog eens een constant diafragma van 1.8. Dat maakt dit objectief uniek.

Ik ben echt verbluft wat betreft de beeldkwaliteit. Echt schandalig scherp en ik ben nauwelijks chromatische aberratie tegen gekomen. Een lekker solide gebouwde lens die goed in de hand ligt. Jammer vind ik dat de zoom ring de andere kant opdraaid. Dus van 35 naar 18. Dat zal wel even wennen zijn.

Gebruik: straatfotografie, reizen en landschappen

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Voor sommige misschien te groot/zwaar

Johan 22-11-2016

Fantastisch scherpe kwaliteitslens

Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

De Sigma 18-35 f1.8 heb ik gekozen omdat echt alle testen en reviews zeer lovend waren.
Een beetje zwaar (800 gr), maar iedereen weet dat gewicht en kwaliteit dikwijls hand in hand gaan.
Om de lens aan de tand te voelen, heb ik een reeks testfoto's gemaakt.
De andere lens was een Nikon 17-55 2.8 (ook een APS-C ikoon)
De scherpte en microcontrast kwamen zeer overeen. Op 35mm was de randscherpte van de Sigma zelfs een beetje beter. Om absoluut op het juiste punt scherp te stellen heb ik gebruik gemaakt van een statief en live-view. Dat is tenslotte altijd raak.
De foto's die ik later "in het veld" heb gemaakt heb ik op de gewone manier scherpgesteld. En ook hier absoluut geen reden tot klagen. Bij mij staat de lens op een Nikon D7100, en voelt heerlijk in balans aan. Ik denk op kleinere camera's misschien een beetje topzwaar.
Het bereik is niet overdreven, maar daar zit waarschijnlijk het geheim van de superkwaliteit in.
Verschillende sites spreken over "3 primes in 1". Dat kan ik alleen maar beamen.

Pluspunten

• Scherp
  • Heel mooi in de micro details
  • Bouwkwaliteit
  • Mooi kleuren
  • Goedkoop t.o.v. de concurentie

Minpunten

• Voor kleinere cams een beetje zwaar ?
  • Het beperkte bereik

Martin Manuel 30-05-2014
Geschreven voor: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM

Echt een goeie reden om je vakantiegeld over de balk te smijten!
Vanwege goede ervaringen deze lens bij Kamera Express in Amsterdam gekocht.
Echt een killer in combinatie met mn Canon 70D!
Scherp, snel, mooie kleuren en voelt oerdegelijk.
De enige reden waarom ik geen 10 kan geven is het feit dat de lens niet spatwaterdicht is.
Ik ga hier heel fijne plaatjes mee schieten: blij als een kind!