Sigma 35mm F1.4 DG HSM Canon AF - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 35mm F1.4 DG HSM Canon AF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Sacha Cnockaert 08-11-2016

Prachtig!

Zalige lens om mee te werken. Licht, robuust, haarscherp,.... Ik denk dat deze lens een van mijn betere aankopen is. Sinds dat ik deze heb, blijven mijn andere lenzen flink steken. Zo trots op deze aankoop!

Pluspunten

• Scherp
  • Robuust
  • Zit goed in hand
  • Niet te zwaar

roodhuizen 07-02-2013

Ben professioneel fotograaf, deze lens is 1 van mijn favoriete lenzen. Gebruik de lens op Canon 5d Mark III. Gebruik de lens vaak in combinatie met 85 mm 1.4 op andere Mark III (heb 2 body's).

mm.te.r 29-01-2013

Ik heb twee exemplaren gehad met dezelfde problemen. Een grijze vlek midden op het beeld bij diafragma 1.4 - 2.8 en in live view zag de diafragma ringen met ronde cirkels in beeld ... Deze grijze vlek verdwijn gek genoeg weer in photoshop. Bij beide lenzen twijfelde ik op de scherpte vlak er niet een centimeter langs zat.

Deze lens is volgens vele tests erg goed. In vergelijking met mijn 24-70 mm canon lens is het beeld veel mooier.

Qua materiaal gebruik vind ik de lens wat goedkoop aanvoelen.

Ik vrees dat ik exemplaren had uit een eerste serie ... Jammer

tomroel 18-01-2013

Wat een topding! Had een kleine gok genomen doordat ik deze lens al besteld had voordat de reviews op 't internet er waren, maar tot nu toe nog geen moment spijt van gehad! Sinds ik deze heb, is 'ie nog niet van de camera af geweest.

Zeer degelijk gebouwd, maar wel aan de zware kant! Lensvatting is met 67mm niet heel groot, maar de lens valt vooral op door z'n lengte.

Op 1.4 al scherper dan al z'n concurrenten, inclusief de befaamde Canon 35L. Vanaf f/1.8 echt haarscherp. Tot f/2 is er nog wel wat vignetting aanwezig. Nog even wachten op lensprofielen, zodat de vignetting met het nabewerken automatisch gecorrigeerd wordt.

Autofocus is snel, maar niet zo snel als bijvoorbeeld een Canon 135L. Ben tevens in het bezit van de Sigma 50 1.4, maar in die paar jaar hebben ze aardig wat aan de AF weten te verbeteren, aangezien de 50 1.4 er nog wel eens naast zat. Dat is me met deze lens nog niet overkomen.

Qua kleur en contrast is er niets op aan te merken. Met deze lens heeft Sigma een lens neergezet die beter is dan de concurrentie, voor een zeer goede prijs! Als ze in de toekomst met dit soort lenzen blijven komen, kunnen worden m'n Canon L lenzen toch wel vervangen denk ik :-)