Sony SEL35F18 - Reviews

Objectiefbajonet
Sony E
Filtermaat
5 mm

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Michel 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Het perfecte plaatje

Na dik anderhalf jaar gefotografeerd te hebben met mijn zoomlenzen op mijn Sony a6000 was ik toe aan een primelens. Ik wilde eerst de 50mm kopen, maar op aanraden van mijn dochter en na het bekijken van diverse reviews op internet en You Tube ben ik toch voor de 35mm gegaan. Dit was een goede keuze. Deze lens is een stuk veelzijdiger dan de 50mm. Met de 50mm (dit is 75mm op de Sony a6000) ben je toch meer beperkt tot vooral portret fotografie. Grootste struikelblok was het enorme prijsverschil tussen de 35mm en de 50mm. Aangezien je zo'n lens eigenlijk 'voor het leven' koopt ben ik overstag gegaan en heb het prijsverschil geaccepteerd.

Pluspunten

• Stevige kwaliteit
  • Mooi bokeh

Minpunten

• Alleen in het zwart

Jouke 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

De perfecte lens

Stevige lens, soepele focusring. Twijfelde tussen de 50mm en de 35mm. Ben blij dat ik voor deze ben gegaan, nu kan ik binnen (en van meerdere mensen) gewoon foto's maken zonder meters achteruit te hoeven lopen. Mooie bomen, kortom ik ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Goede kwaliteit behuizing
  • Prachtige bokeh
  • Compact

ro.es 15-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na mijn A6000 te hebben uitgebreid met de Sony 50mm 1.8 heb ik nu deze 35mm 1.8 lens erbij gekocht. De Sony SEL 50mm is een betaalbare lens die perfect portretten, dieren en of producten fotografeert. Met de 35mm is er de beschikking over meer beeldveld wat deze lens net een stapje veelzijdiger maakt. Het is een veelbesproken lens waar menigeen professionele fotograaf bij zweert en succesvolle reportages mee heeft gemaakt.

Na heel veel erover gelezen te hebben en eenmaal gewend met deze lenzen met een vaste brandpunt afstand, mag het duidelijk zijn dat dit leid tot creatiever fotograferen. Onderwerpen springen er namelijk uit. Na jaren van min of meer standaard fotograferen, heeft het fotograferen met vaste brandpunt afstand lenzen mij naar een hoger level gebracht. Iets wat met het gemak van zoomlenzen niet zo vaak het geval was.

Ook zie je hiermee waar een camera zoals de Sony A6000 (recent aangeschaft) toe in staat is. Buitengewoon professioneel. Beide Sony lenzen (50mm F1.8 en de 35mm F1.8)zijn Top of the bill voor de e mount camera´s. Beiden maken adembenemende scherpe foto´s, prachtige bookeh enz. Deze 35mm lens zal nu het meest op mijn A6000 blijven zitten.

Beide lenzen zijn absolute aanraders, al zou ik aanraden om met de 35mm F1.8 te beginnen als die keuze moet worden gemaakt.