Nikon AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3.5–6.3G ED VR - Reviews

Nikon F
Filtermaat
67 mm

Studio 5 13-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima lens met een groot bereik

Normaal koop je een groothoeklens en een zoom. Met deze lens heb je alles in één. Het is nooit aan te raden om eens lens te kiezen met zo een groot bereik maar deze lens doet het voortreffelijk. Weinig vervorming of onscherpte in de uiterste standen 18 of 300mm. Dus voor de meeste gebruikers zeer bruikbaar.

Tonino777 18-02-2014 Product half jaar in bezit

Ik heb dit objectief inmiddels een half jaar in gebruik en vele duizenden clicks mee gemaakt. Het objectief bevalt me nog steeds onverminderd goed. Het 18-300mm bereik maakt het tot een geweldige alleskunner. Nooit meer wisselen van lens is wel erg comfortabel. Ik kwam slechts 1x kort in de problemen tijdens het WK Jiu-Jitsu. Snelle bewegingen, bij weinig licht, sterk ingezoomd, goed vast leggen vereiste de juiste instelling op de camera (sportstand). Veel extremere omstandigheden verwacht ik toch niet snel mee te maken. Topper.

Tonino777 31-10-2013 Product paar weken in bezit

Dit is een absolute topper voor de gemiddelde gebruiker. Stelt snel en perfect scherp, mooi contrast, kleur, scherptediepte en bokeh. Door de 18-300 super allround. Ik heb een D3200 Nikon body los gekocht zonder de kitlens, maar meteen dit objectief erbij besteld. Nooit meer gepruts met 3 objectieven. Altijd het juiste objectief op de camera. Wel een beetje zwaar met 800 gram. Besteld bij Foka. Zeer goed bedrijf overigens. Goede site, simpele bestelprocedure, keurige meldingen tijdens het leveringsproces, snelle levering en in mijn geval kosteloze omruiling (ik had wat verkeerd besteld) ZONDER extra verzendkosten :-O. Boven verwachting!