Rowenta PU6180 Intense Pure Air Home PU6180 Luchtreiniger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta PU6180 Intense Pure Air Home PU6180 Luchtreiniger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

m**h@h**l.com 18-09-2023

Fijn product!

De Rowenta luchtreiniger heeft een prominente plaats in huis gekregen. De meeste luchtreinigers zijn een doorn in het oog en verstop je liever in een kast. Maar deze mag blijven staan vanwege zijn design.

De luchtreiniger is mega gebruiksvriendelijk. De app en het apparaat zijn makkelijk te installeren en te bedienen. Na de installatie heb ik direct verschillende momenten gepland dat de luchtreiniger zijn werk mag doen.

Het is vooral fijn dat de luchtreiniger een stille modus heeft. Hierdoor kan ik hem snachts tijdens het slapen zijn werk laten doen. De lucht is schoner als voorheen.

De luchtreiniger bevalt tot zover erg goed.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil

Minpunten

• Prijs

b**n@d**a.nl 15-09-2023

Prachtige luchtreiniger met handige app

Prachtige luchtreiniger, staat mooi in elk interieur, geeft mooi met kleuren aan hoe het is met de luchtkwaliteit, handige app waarmee je het apparaat kan bedienen, geeft ook een seintje als de luchtkwaliteit slecht is en je het apparaat aan moet zetten. De nachtstand is ook fijn, dan geen licht en stil. Enige nadeel is dat omdat hij groot is je hem niet makkelijk verplaatst naar een andere kamer, we hebben hem nu op de slaapkamer, maar zouden hem overdag beneden willen , dat gaat niet. En als je klikt op de luchtvervuiling, ga je naar een site waar je er meer over kan lezen, maar daar geeft hij een error.

Pluspunten

• design
  • duidelijk
  • makkelijk in gebruik
  • geeft aan wanneer je de filters moet reinigen

Minpunten

• moeilijk te verplaatsen nl groot
  • link naar uitleg luchtvervuiling werkt niet

s**n@g**l.com 15-09-2023

Mooie luchtreiniger

Wij hebben de rowenta intense pure air home om ons te helpen met onze allergieën en astma.

De montage van de luchtreiniger ging erg gemakkelijk. Het installeren van de app ging iets moeizamer maar toen het gelukt was zie je hier precies hoeveel allergenen en stof hij reinigt. En welke stand hij adviseert. Ook als het apparaat uit staat krijg je via de app een melding als hij denkt dat het goed is om hem in te schakelen omdat er veel vervuiling in de lucht hangt.

Hij heeft 3 verschillende standen:
Standaard, deze gebruiken wij het meest. Overdag staat hij de hele dag aan en hierdoor merken wij dat de hooikoorts klachten afnamen ook al hadden wij de deur open.

De boost, deze gebruiken wij als er vieze geurtjes in huis hingen. Als wij deze functie gebruiken is de geur binnen een half uur weg. Dit is ook fijn tijdens het eten koken.

En de nacht stand. Als je deze stand gebruikt hoor je de rowenta helemaal niet. Hierdoor word de lucht in de slaapkamer gereinigd, aangezien hij bij ons in de woonkamer staat gebruiken wij dit niet.

Op normale stand hoor je hem ook bijna niet.

Het is een mooi design die goed bij het meubilair past.

Goede aankoop dus!

Pluspunten

• design
  • meerdere standen

Minpunten

• Zwaar
  • app lastig instaleren

k**n@y**o.com 13-09-2023

Mooi design

Een prachtig design, handig te bedienen en mooie kleuren. De luchtreiniger kun je koppelen met een app waar je diverse programma's kan instellen. Heel fijn als het allemaal werkt. Helaas is hij bij mij een paar keer niet meer verbonden geweest en het opnieuw verbinden kostte mij toch wat moeite.
Aan de kleuren kun je zien of de lucht 'schoon' is en of je iets moet doen. Ik merk zelf echter geen verschil. Hij staat bij mij in de woonkamer. Wat ik jammer vind, is dat er niet ook een airco of ventilator inzit, dat zou wat mij betreft passend zijn.

Pluspunten

• Snel inzicht in de luchtkwaliteit

Minpunten

• koppeling met de app

s**1@h**l.com 13-09-2023

De luchtreiniger van Rowenta is een mooi om te zien. Vooral als je deze vergelijkt met de andere luchtreinigers op de markt. Het verschil zit hem in de pootjes, deze zien eruit alsof ze van hout zijn. De luchtreiniger is handig te koppelen met een app. Om hem juist te kunnen gebruiken is deze wel noodzakelijk. Wat ik jammer vind is dat wij helaas nog geen verschil hebben gemerkt nu wij de luchtreiniger gebruiken. Daardoor twijfel ik of hij wel goed functioneert. Hij kan soms ook binnen een paar seconden aangeven dat de luchtkwaliteit heel slecht is en ineens weer heel goed.

j**r@g**l.com 11-09-2023

Lucht gezuiverd

Deze luchtreiniger werkt prettig, de knoppen en verlichting geven duidelijk aan wat de reiniger doet. Het installeren van de app vraagt even wat tijd maar is dan ook een prettige aanvulling.
De filters vangen daadwerkelijk stofjes op, dit merkte ik op toen ik de filters er uithaalde. De reiniger meet continu en bepaalt dan of hij het nodig vindt om te reinigen. Het is een mooi design en staat mooi in het interieur.

• Geluid

Minpunten

• Geen airco

groove1418 11-09-2023

De luchtreiniger wordt geleverd in een stevige doos, en met behulp van een 13 stappenplan afgebeeld op deze doos is het product eenvoudig klaar te maken voor gebruik. Wat mij opviel bij het gebruiken van het product is dat deze erg gevoelig staat afgesteld, dit is te veranderen, er bestaan hier drie niveaus voor. Zonder het standaard niveau te verlagen gaf het product constant aan dat de luchtkwaliteit niet goed was in de kamer, dit wordt aangegeven met verlichting die een aantal niveaus heeft voor het aangeven van de luchtkwaliteit: Uitstekend Blauw Lichte vervuiling Groen Matige vervuiling Geel Hoge vervuiling Oranje Extreme vervuiling Rood Geluid van het product is bij oranje en rood wel vervelend als deze in de woonkamer staat en je televisie aan het kijken bent. Met de andere luchtkwaliteit niveaus kan er prima televisie gekeken worden terwijl de luchtreiniger aan staat. App: de app is eigenlijk een afstandbediening met net iets meer functies, zoals aangeven hoeveel er al gereinigd is op een dag. Maar de app voegt wat mij betreft niet zo veel toe. Deze geeft ook soms meldingen als 'zet de luchtreiniger aan, want de lucht dient gereinigd te worden' terwijl de luchtreiniger al aan staat. Design, de luchtreiniger past erg goed in elke kamer, de plastic poten wat eruit ziet alsof het van hout is staan erg mooi. Conclusie, het feit dat de luchtreiniger te gevoelig is afgesteld zelfs met het verlagen van de gevoeligheid zorgt ervoor dat de luchtreiniger constant op een hoog geluidsniveau aan het reinigen is, deze ervaring heb ik niet met andere soortgelijke producten

p**l@g**l.com 06-09-2023

Clean air

Toen ik de luchtreiniger aankreeg merkte ik dat er 3 verschillende filters dienden uitgepakt te worden. Een groffilter voor haren en stof, een carbonfilter en een allergiefilter. De allergiefilter blijkt niet alleen te helpen tegen pollen, maar ook tegen schimmel. Na het monteren van de luchtreiniger is het beste wat je kan doen de app downloaden op je telefoon want die geeft je het meeste informatie. Je koppelt je toestel met je gsm en op je dashboard vind je in een paar klikken alle informatie die je nodig hebt. De app dient tevens als de afstandsbediening waardoor je niet de knoppen op het toestel moeg gebruiken. De app geeft de huidige luchtkwaliteit aan in je ruimte, maar ook de huidige situatie in de buitenlucht in je gemeente. Dit is handig om te weten als je een zware pollenallergie hebt, zodoende dat je de ramen niet openzet. De luchtkwaliteit wordt op het toestel oon aangegeven door een gekleurd licht. Bv een groene kleur wil zeggen dat er een lichte luchtpollutie is in de ruimte. Hier kan je de intensiteit van de reiniger dan op aanpassen of even een boost uitvoeren. De stille modus is ook echt heel stil, en je kan hierbij met gemak slapen en hem aan laten staan. Via de app kan je ook makkelijk een schema instellen. Dit heb ik nog met geen ander toestel kunnen instellen. Hierdoor kan de lucht gereinigd worden terwijl je uit het huis bent! Alleen moet je wel nagaan dat je hem niet op boost zet plots en je huisdieren alleen thuis zijn. Via de app word je ook op de hoogte gehouden wanneer je de filters moet vervangen. Ik ben al fan van het gebruiksgemak van de app en van de verschillende modussen van het toestel. Ook een leuke plus is dat de purifier zorgt voor een ‘koele’ lichtcirculatie. Dat is goed meegenomen op die warme zomerdagen!

Pluspunten

• Schimmelfilter
  • Stille functie

Minpunten

• Cleant zo hard dat de lucht heel anders ruikt