Philips AC5659 - Reviews

Filter
vervangbaar
Geluidsniveau
50 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

K-vin 27-05-2018

Designvol en makkelijk in gebruik

De eerste indruk van de PHILIPS 5000 serie luchtzuiveraar is positief. Het apparaat heeft een mooi design en is makkelijk in gebruik. Het kinderslot en de nachtstand zijn belangrijke functionaliteiten. De app geeft helaas problemen met gebruik via Android (lukt niet om verbinding met het apparaat te maken via WiFi). Via mijn Apple Ipad gaat het wel goed. Mooie functionaliteit is de lichtgevende ring: hierdoor kun je in 1 oogopslag zien hoe de luchtkwaliteit op het moment is. Na een paar dagen merk je toch verschil van het apparaat, vooral dat ik na een dag thuiswerken minder tot geen hoofdpijn heb. Hier had ik voorheen nagenoeg altijd last van.

Dammert 25-05-2018

Geen vuiltje in de lucht ….

Design
Laat het maar aan Philips over om niet alleen een krachtpatser van een luchtreiniger te fabriceren. Maar om die er ook nog eens strak uit te laten zien. Mooie vierkante kast, groot ventilatorrooster bovenop, display aan de voorkant en mooi weg gewerkte knoppen aan de bovenkant. Trendy lichtjes aan de voorkant vertellen je in een oogwenk wat de luchtkwaliteit is. Aangezien hij voorzien is van handige wieltjes, kun je hem makkelijk van kamer naar kamer verplaatsen. Aan alles is gedacht.

Installatie
Je zou verwachten dat de Philips AC5659/10 een lastig te installeren luchtreiniger is. Niets is minder waar, laat je dus niet afschrikken door de dikke handleiding. Het is een kwestie van uitpakken, aansluiten en binnen een paar minuten vult hij je kamer al met gezuiverde lucht. Je haalt hem voorzichtig uit de doos, verwijdert enkele plastic verpakkingen van de filters en klaar is kees.

Werking
De Philips AC5659/10 is uitermate geschikt voor ruimtes tot 130 m2. Daarom zijn we ook voor deze krachtpatser gegaan. Aangezien wij een dochtertje hebben en hem 's avonds meenemen naar de slaapkamer, zijn het kinderslot en de slaapmodus ideale features van deze luchtreiniger. In eerste instantie produceerde hij een paar seconden een iets hoger geluid, daarna was die fluisterstil. Dat is niet te vergelijken met de standen 1, 2, 3 en turbo. Op het display kan je de verschillende stats uitlezen. Denk hierbij aan het allergeenniveau en een indicatie van het gemeten aantal vuile deeltjes.

App
Philips zou Philips niet zijn als je jouw favoriete instellingen en stats niet zou kunnen bekijken via een app. Dus even langs de Google play store voor de Air Matters app. Het koppelen ging niet zonder slag of stoot. Maar eenmaal gelukt dan is er daarna geen vuiltje meer aan de lucht of in dit geval, in de lucht. Wat mij wel opviel zijn de advertenties in de app. Het is lastig deze opdringerige reclames in de Air Matters app te rechtvaardigen. Je koopt de Philips AC5659/10 voor de hoofdprijs, bij zulke bedragen verwacht je niet dat de app ook nog eens wordt doordrenkt met reclame. Het is alsof je flink investeert in een dure auto, waarna je alsnog een reclame op je deur moet plakken. Nadeel vond ik wel dat hij alleen op WiFi te besturen is. En dus niet zoals bijvoorbeeld bij de Hue app, ook op afstand.

Conclusie
Aangezien wij binnen ons gezin last hebben van astma en hooikoorst liep ik al langer met het idee om een luchtreiniger aan te schaffen. Zeker 's nacht is het een ideale partner in de slaapkamer. Je wordt meer gerust wakker, zonder dat je een droge keel of neus hebt. Het is een aanrader voor mensen die kampen met allergie of longklachten. De standen 1, 2, 3 en turbo maken toch meer lawaai dan van te voren ingeschat. Maar je merkt binnen een dag al verschil. Minder niezen en hoesten, ook de lichte hoofdpijn aan het einde dan de dag is grotendeels verdwenen. Over het algemeen kwam de meting rond de 7 a 8, maar was daarna snel weer op pijl. Wat je eigenlijk nog mist zijn co2 metingen en om het af te maken zou die voorzien moet zijn van lucht be-/ontvochtiging modules. Om maar te zwijgen over de prijs van de filters, maar ja, schone lucht komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.

Pluspunten

• Aansturing app
  • Nachtmodus fluisterstil
  • Snelle zuivering van de lucht
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Prijs filters
  • Geen co2 meting

Schopze 24-05-2018

Doet wat het belooft!

Al vanaf het moment dat we de doos open maakten waren we blij met deze luchtreiniger. Niet gekeken naar of de LR het goed doet, hij ziet er alleen al heel mooi, klein en compact uit. De installatie verliep vlekkeloos. Alleen het installeren van de Air Matters app ging niet direct goed. Na het (vluchtig) lezen van de handleiding hebben we de LR meteen aan gezet. Hij gaf aan dat de lucht in ons huis redelijk schoon is, maar zodra hij maar iets van een verschil in luchtkwaliteit waarneemt begint hij direct harder te werken om dit te verbeteren. Mijn vriendin en de kinderen hebben alledrie last van allergieën en hooikoorts dus we hopen dat dit gaat helpen. Het apparaat maakt niet veel lawaai als ie eenmaal op dezelfde stand ‘draait’ maar kan af en toe als hij switch tussen twee standen wel een beetje een vervelend geluid creëren, alsof het apparaat geen rust heeft. Maar dit stoort ons niet en het apparaat doet dit ook maar sporadisch. Ook kan hij van een hele lage stand overspringen naar een hoge stand bijvoorbeeld als de hond langs loopt :) . Nadat we binnenshuis geverfd hadden (op waterbasis) mat de LR direct een verhoogd percentage aan schadelijke stoffen. Binnen een uur was dit weer op het juiste niveau. We hebben het apparaat al op meerdere kamers uitgeprobeerd en merken zeker verbetering; binnenshuis zijn hooikoorts klachten vrijwel direct minder. Ook de griepgolf heeft hier niet toegeslagen..:) Ook erg handig dat het apparaat op afstand via een app te bedienen is. We zijn tot nu toe zeer tevreden! Conclusie: Voor mensen met hooikoorts of allergieën is dit zeker een aanrader alhoewel de prijs wellicht kan afschrikken.

• Gebruiksvriendelijk
  • Bediening via app

Minpunten

• Prijs (filters)

Lilie 21-05-2018

Blijvertje

Onze dochter is eind maart geboren - het is ons eerste kindje, en we willen het haar zo comfortabel mogelijk maken. We twijfelden daarom geen moment om de Philips AC5659/10 te gebruiken op de verdieping waar onze kleine slaapt. Na de zuiveraar te hebben uitgepakt hebben we hem via de Air Matters app gekoppeld - nog niet zo makkelijk. Het wilde niet meteen lukken om het apparaat via wifi te koppelen aan de app, nadat het uiteindelijk toch was gelukt viel ons op dat de app advertenties bevat. Lijkt me niet nodig. Zonde. Ook is het niet mogelijk om onze woonplaats te selecteren, er kunnen helaas bijzonder weinig locaties geselecteerd worden, geen idee waarom. Een verbetering zou wat mij betreft zijn om de eigen locatie te kunnen selecteren. Wij wonen in een top-10 stad in NL en kunnen enkel een klein dorp op 30 km selecteren. Maar goed het gaat om de prestaties in huis, en die zijn TOP! Direct bij het installeren detecteerde de luchtzuiveraar (LZ) schadelijke stoffen - we kregen het signaal rood in huis, gelukkig werd het al snel beter nadat we hem hadden aangezet! Nadat we we LZ eerst in de woonkamer hadden getest hebben we hem verplaatst naar de verdieping waar we slapen. Omdat we net een dochter hebben gekregen vinden we het een erg fijn idee dat zij in gezuiverde lucht slaapt. Nadat een van ons beiden deodorant in de badkamer had opgedaan, sloeg de LZ direct aan - de drijfgassen werden direct gedetecteerd en gezuiverd. Slechte gassen dus. Hier hadden we niet bij stil gestaan, reden temeer om dit niet meer te doen. Het geeft ons een fijn gevoel dat vooral onze dochter verblijft in gezuiverde lucht, ongemerkt kunnen er zeer veel schadelijke stoffen in je huis binnendrijven, iets wat we absoluut niet willen! We zijn hartstikke blij met de prestaties van deze krachtpatser. Hij ziet er daarnaast ook nog een hartstikke mooi uit, is verrijdbaar en is gewoon erg makkelijk in gebruik. De verlichting geeft in 1 oogopslag weer waar je aan toe bent en de app geeft in detail onze persoonlijke luchtkwaliteit door - ook kunnen we per app bijsturen waar nodig. Kortom: een blijvertje.

Pluspunten

• design
  • verrijdbaar
  • stil

Minpunten

• app

Fire007 18-05-2018

Aanrader maar helaas niet voor ons

Review Philips AC5659/10

Formaat:
Voordat ik me inschreef om de Philips AC5659/10 te testen had ik me niet verdiept in het formaat ervan. Omdat je hem ergens in de kamer moet neerzetten vind ik hem vrij aan de grootte kant. Maar omdat ik ook weet waar hij voor moet dienen begrijp ik het formaat wel. Helaas is het in onze woonsituatie niet zo handig.

Installatie:
Na het plaatsen van de Philips AC5659/10 is het heel eenvoudig om deze meteen aan het werk te zetten. Je verwijderd enkele "zegels" en je steekt hem in het stopcontact. In principe begint hij dan al te werken. Bij ons viel op dat de luchtkwaliteit goed was/is en dat de allergenen ook nagenoeg niet aanwezig waren/zijn. Als je hem aan hebt staan kun je hem ook heel snel verbinding laten maken met je telefoon zodat je deze ook hiermee kunt uitlezen en aan en uit kunt zetten. Jammer vind ik wel dat het alleen lukt als je op hetzelfde netwerk zit. Dus als ik van huis ben kan ik hem niet uitlezen of aan- en uitzetten.

Werking:
Zoals ik al aangaf was/is de luchtkwaliteit bij ons al goed, dus ik kon niet goed merken dat hij ook echt de lucht zuiverde. Wat me wel opviel dat las er gekookt was dat hij meteen begon te blazen om de lucht te zuiveren ivm schadelijke gassen in de lucht. Helaas maakt hij dan best veel geluid en als hij een beetje ongunstig staat dat moet je de tv ook nog wat harder zetten wil je het goed verstaan. De eerste keer toen ik het hoorde dacht ik dat het het weer buiten was.

Conclusie:
Volgens mij doet hij wel wat hij moet doen aangezien ik hem wel eens hoor blazen. Helaas is dat alleen als we gekookt hebben omdat de lucht bij ons al goed was/is. Ook het formaat viel me een beetje tegen omdat hij wel ergens in de ruimte moet staan. Toch kan ik hem aanraden voor de mensen die hier wel de ruimte voor hebben en veel last hebben van allergenen, bacteriën en virussen. Hij doet naar mijn mening wel wat hij moet doen alleen heeft het bij ons weinig invloed en dan vind ik het veel geld voor de Philips AC5659/10.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Telefoon app

Minpunten

• Wat aan de grote kant

Jerney83 13-05-2018

Zuivere lucht met de AC5659/10 van Philips

Stap1 ) Het openen van de verpakking, verloopt simpel en er verschijnt een hele mooie witte gladde maar strak gestroomlijnde luchtreiniger. Aan de voorzijde een ring die licht kan geven, aan de bovenzijde een bedieningspaneel en een mooi vormgegeven luchtrooster. Het apparaat is verzegeld en ook zitten er diverse plakstrips op zodat de filters er niet uit kunnen vallen. De filters zijn ook in folie verpakt en kun je stuk voor stuk uitpakken en weer in het apparaat plaatsen. De koolfilters zijn indrukwekkend om te zien. Een mooi kunstwerk om te zien en geeft gelijk het gevoel dat dit een écht goedwerkend en serieus apparaat moet zijn.

Stap 2) Op naar de installatie!
Er mag eerst een speciale app op mijn mobiel worden geïnstalleerd. Dit verloopt snel en makkelijk. Het apparaat mag aan met een druk op de knop en start direct met het meten van de luchtzuiverheid. De lamp aan de voorzijde kan in diverse kleuren branden afhankelijk van de meting van de luchtzuiverheid op dat moment bij jou in de kamer. Rood betekent 'zeer slecht' paars 'matig" en blauw "goed'.

Stap 3) luchtzuivering. Af en toe slaat het apparaat aan. Dit gebeurd met een lichtzoemend geluid en af en toe lijkt het of je een koel briesje voelt. Ook verschijnen er cijfers in beeld een 1 betekend de de lucht heel goed, allergeenvrij en dus zuiver is en een 12 betekend dat dit zeer slecht is.

Ik vind dit apparaat mooi en ideaal. Tijdens deze review stond dit apparaat in onze (grote) woonkamer.

Ook is het apparaat uitvoerig getest in de slaapkamer van onze jongste dochter die eczeem, diverse allergieën en allergie-astma heeft. Zij kwam met een heftige aanval thuis. Haar allergieën van haar lichaam gewassen, extra medicatie toegediend en haar ingezalfd op haar kamer. Het apparaat stond al aan en ze kwam snel tot rust in haar luchtzuivere steriele vertrek. Normaal stopt een aanval niet. Dus we zijn voor haar heel blij met dit apparaat!!! Na een week heeft zij al minder medicatie nodig.

Pluspunten

• Snelle luchtzuivering
  • Meten is weten
  • Apparaat doet wat het beloofd
  • Mooi stijlvol design

An75 03-05-2018

Mooi compact apparaat

Mooi compact apparaat. Gemakkelijk in bediening. App werkt gemakkelijk en is ideaal als je het apparaat in een andere ruimte hebt staan. Handleiding is niet ingewikkeld. Apparaat staat op wielen en is dus gemakkelijk verplaatsbaar door de woonkamer. Aan de ring en kleur van de ring op de voorkant is gemakkelijk te zien hoe het met de luchtkwaliteit is. De clean Air Delivery Rate is perfect. Het apparaat haalt snel vieze luchtjes uit de ruimte. Tot nu toe erg tevreden

Pluspunten

• Schone lucht
  • Compact

Minpunten

• Kosten filters

Sato82 26-04-2018

Luchtreiniger krachtpatser

Apparaat is stijlvol afgewerkt, super stil en reinigt grote hoeveelheden lucht en als het moet in record tempo. Uitpakken, aansluiten en binnen een paar minuten staat hij al aan het werk. Ondanks het een flink apparaat is, werkt hij super stil en is deze niet aanwezig in de ruimte. Het installeren en configureren van de app ging gemakkelijk en een van de handige feautures, naast bedienden op afstand, is dat je kan terug kijken wanneer de lucht beter of slechter was. Het apparaat staat normaal gesproken in de "auto" stand en past zelf de snelheid en reinigings opties aan als daar aanleiding voor is. De lucht kwaliteit is merkbaar zuiverder geworden, minder stof en kattenharen die in de lucht dwarrelen. Ook merken we dat via de ventilatieroosters er minder "smog" naar binnen komt. Iets wat ook goed te volgen is via de app. Wat ik jammer vind is dat het apparaat alleen de lucht zuivert en bijvoorbeeld niet bevochtigd of ontvochtigd. Daarnaast houdt het apparaat niet bij wat de CO2 waarden zijn in de lucht. Bijvoorbeeld als je gaat koken op gas, gaat de CO2 waarde in de lucht omhoog en kan boven de 1200PPM komt, de luchtreiniger actiever aan de slag gaat.

Pluspunten

• Schone Lucht!
  • Stijlvol
  • Bedienbaar via App

Minpunten

• Geen CO2 meting
  • Geen be-/ontvochtiger
  • Dure filters