De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX51-304WT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Remmoost 01-04-2022

Frisse lucht in huis

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede kwaliteit , simpele bediening met de app
En een merkbaar beter klimaat is huis .

Jessyc 02-11-2021

Luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik mag deze luchtreiniger testen , het is een prima aparaat doet wat het moet doen dat is de luchtkwaliteit verbeteren . Heb hem momenteel boven staan en moet zeggen dat bevalt prima hij zuivert de lucht goed en kan de kwaliteit goed in de gaten houden via de app , doordat hij makkelijk te verplaatsen is , heb ik hem ook al eens in de keuken gebruikt na het koken het duurt wel even voordat de lucht daar goed gezuiverd. Maar al en met al ben ik zeer te spreken over het product ook het design is mooi .

Ryan 29-10-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Wat meteen opvalt is het onconventionele ontwerp, dat erg mooi staat. Het apparaat is wel iets groter dan verwacht. De kap zit vast met magneetjes wat goed werkt. Mooi is ook de optie om 'm aan de muur te bevestigen of gebruik te maken van de meegeleverde pootjes. Het apparaat zelf is fluisterstil, waardoor die goed te gebruiken is op de slaapkamer. De tiptoetsen werken erg fijn. Het apparaat geeft middels een gekleurde led aan hoe verontreinigt de lucht is, heel handig!
De app bediening werkt goed, je kunt zien wat de status van het filter is en wat de verontreiniging in de buurt is. Sinds kort zit hier ook Google Assistant ondersteuning op.
Kortom prima luchtreiniger!

RichardvB 26-10-2021

Aanrader!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Bij het uitpakken valt me op dat het apparaat vrij groot is, in gedachten had ik hem kleiner voorgesteld maar dat is persoonlijk.

Het apparaat kan vrij staan of aan de muur bevestigd worden en met de app is de installatie zo geregeld.

Het zuiveren van de lucht merk je pas goed als deze dicht bij de keuken staat of in de ruimte van de open haard. Op de slaapkamer ging deze zijn doel voorbij voor ons.

Al met al een apparaat wat zijn doel dient en dus aan te raden.

Ginny 25-10-2021

Prachtig bijna geluidloos apparaat

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik moest even schrikken toen ik de grote doos zag. Ik dacht dat dit apparaat een grote plaats zou innemen in mijn interieur, maar toen ik deze uitpakte, bleek het gelukkig mee te vallen. Het is een heel mooi apparaat, dat weinig geluid maakt en daardoor niet storend is. Als je gewend bent regelmatig apps te gebruiken, is het niet moeilijk om deze te koppelen aan je apparaat. Het is fijn dat je daarna op je telefoon kan bijhouden hoe vervuild de lucht was (bijvoorbeeld rode lamp) en eindigt met de groene lamp. Natuurlijk kan dit door koken etc. ook weer oranje of rood worden

EwoutB 25-10-2021

Eindelijk ademen

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Dit apparaat is een geschenk. ik heb een erge stofallergie wat er voor zorgde dat ik altijd voor het slapen medicatie in moest nemen omda tik anders benauwd werd en daardoor slechter sliep. ik heb sinds kort deze zuiveraar in mijn slaapkamer en het is gewoon bijna over! natuurlijk reinigt het mijn matras niet, maar de lucht die ik inadem is gewoon weer schoon! hij is ook echt stil genoeg om naast je te hebbens taan tijdens het slapen en je kan hem vanaf de bank via de app (of de google home) al aanzetten zodattie even vol staat te blazen voordat je gat slapen!

SamanthaWel 22-10-2021

Doet z'n werk

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik moet allereerst zeggen dat ik mij in alle eerlijkheid toch wat had verkeken op de afmetingen van dit apparaat: Ik vind het toch vrij groot en lomp, en had wat moeite om een geschikte plek in huis ervoor te vinden. Hij moet namelijk ook nog "vrij" staan met genoeg vrije ruimte er omheen. Het apparaat is verder prima in elkaar te zetten, dat was zo gebeurd, pootjes er onder, en ook de bijbehorende app is zo geinstalleerd op je telefoon. De eerste dagen gaf dit apparaat alleen de kwaliteit als "zeer goed" aan, en blies dus bijna niet, waardoor ik wat sceptisch was. Toen de proef op de som genomen door hem dichterbij de keuken te zetten of bijvoorbeeld wierook te branden, en jahoor, op de automatische stand verspringt dan de kleur en gaat het apparaat harder blazen om de lucht te reinigen! Ik geloof dus wel echt dat deze doet wat het belooft. Jammer alleen dat hij niet werkt tegen huisstofmijt en allergieen, dan was deze helemaal perfect geweest.

Michelle 22-10-2021

Al lang niet meer zo goed geslapen!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik moet toegeven dat ik zeer sceptisch was naar het gebruik van een luchtreiniger maar ik wou het toch proberen. Ik merk al langere tijd na het slapen een droge neus en hoofdpijn op en dat heb ik pas gekregen nadat ik naar Gent Dampoort verhuisd ben. Ik dacht dat het aan het ouder worden lag of algemeen aan corona, bleek dat de luchtkwaliteit alles behalve goed was! De eerste meting toonde meteen een verschrikkelijke kwaliteit en nog geen uur nadat het aanstond merkte ik meteen verschil! Precies alsof er verse lucht van de kust wordt uitgeblazen! Mijn hoofdpijn is weg en ik voel me algemeen gezonder! Wat een product! Oké ja het neemt wat plaats in maar het filtert dan ook een gigantische oppervlakte! App is gebruiksvriendelijk en het apparaat zelf is stil en geeft amper licht in het donker! Top product, zeker een aanrader!

Haplo 19-10-2021

Stille hardwerkende luchtfilter

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

In de beschrijving stond dat deze luchtfilter best wat kon blazen wat als 'tocht' of kou opgevat kon worden. Nou, hier hebben wij geen last van! Hij blaast soms als hij harder moet werken (bijvoorbeeld als er gekookt wordt in de ruimte, of als deuren iets te lang hebben opengestaan) maar wij hebben geen last gehad van deze wind. Wel kan het zijn dat je wat voelt waaien maar niet veel kouder dan de omgevingstemperatuur.
Hij is stil, heerlijk! Voor een luchtfilter die regelmatig automatisch aanslaat vind ik dit heel fijn! Je wilt er geen last van hebben.
Het luchtfilter doet wat ze beloven, via de app kun je dit bijhouden. Ik heb geen andere metingsinstrumenten dus moet ik de app geloven. Deze geeft al snel aan dat de kwaliteit in huis heel schoon is. Met groene stippen zie je het verloop van de dag. Het filter houd, in de smart-functie, zelf de metingen bij en slaat aan als het nodig is. Daarnaast zie je ook de kwaliteit van de lucht buiten. Volgens mij wordt dat ia internet opgehaald. Via de app kun je het filter uitschakelen, inschakelen of op programma's zetten. Ik heb hem op verschillende kamers uitgeprobeerd. Hij maakt er echt werk van en is met een korte tijd al door een slaapkamer heen. De kleur bovenop veranderd dan van rood naar geel en daarna naar groen. Met je hand even over het bedieningpaneel vegen en je kunt controleren hoever hij is. Toen we hem kregen was het buiten volgens het apparaat best hoog in concentraties PM, maar binnen werkte hij hard om het filter groen te krijgen.

Verder kan ik melden dat hij redelijk groot is, je moet een goede plek vinden om hem neer te zetten. Hij moet 20 centimeter van omringende muren en meubels afstaan. Hij is redelijk groot, maar heel licht. De filters kun je niet wassen of uitkloppen, je moet ze echt vervangen en nieuw kopen. Ik heb hem nu drie weken en het filter is op 97 procent. Het gaat dus niet snel, zeker niet als je geen huisdieren hebt, die heb ik wel: een kat, hond en twee cavia's. Het witte design valt mooi weg tegen lichte achtergronden en valt niet op in het interieur.

AmandaK 15-10-2021

Nog niet overtuigd

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Wij hebben deze luchtreiniging nu 2 weken in huis en ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het is een heel mooi design, maar ook wel erg groot. Toch is ie nog makkelijk te verplaatsen. Vind het jammer dat het (dure) filter jaarlijks vervangen moet worden. Op de automatische stand vind ik dat het apparaat niet snel genoeg aanslaat. De handmatige stand werkt uitstekend. Wij hebben hem op de nachtkastjes staan naast bed en je hoort dit apparaat nauwelijks! Bij aankomst van de doos dachten wij dat er ook een ophang beugel inzat. Maar deze blijk je los bij te moeten kopen. Verder werkt dit apparaat dus samen met een app via de telefoon, hier kun je dus ook gegevens inzien en het apparaat instellen. Toen wij het filter er verkeerd in hadden geplaatst werd dit ook netjes in de app vermeld. Of de luchtkwaliteit verbeterd is? Ik merk voor mijn gevoel geen verschil maar mijn man met allergieën en astma heeft er wel wat baat bij.

Gina 23-09-2021

Niet meer niezen!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Dit product heb ik een aantal weken getest. Mijn moeder en ik hebben een stof allergie en hooikoorts. Ik wilde het apparaat eerst op mijn kamer zetten mar vond het toch nog wel wat groot. Daarom heb ik deze in woonkamer gezet en met succes! Normaal niezen mijn moeder en ik echt vaak en jeukt onze neus enorm… Maar sinds dit apparaat in onze woonkamer staat hebben we hier geen last van! Een enorme aanrader als je klaar bent met het niezen en een jeukende neus!

S.O.N 23-09-2021

Verbetering stofhuishouding

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Voor het gebruik van de AEG airpurifier had ik heel veel last van stof in mijn woning. Ik weet zelf dat dit komt vanwege een vermindering van lucht toevoer. Sinds het gebruik van de AEG Airpurifier zie ik dat de stofvorming in mijn woning aanzienlijk verminderd is.

Ik stof nu 1x per week mijn meubilair af i.p.v dagelijks.

Boj 17-09-2021

Prima luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

De AEG AX51-304WT is makkelijk in elkaar gezet en snel te gebruiken. Alles werkt vanzelfsprekend.
De instellingen zijn simpel zeker als je de smart functie gebruikt, dan stelt het apparaat zich aan aan de gemeten luchtkwaliteit.
Het enige is dat de luchtkwaliteit binnen eigenlijk al goed was en daardoor de vraag is of we een luchtreiniger nodig hebben.

Devika 14-09-2021

Een fijn product maar wel vrij groot

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Toen ik het pakket binnen kreeg was ik wel verrast door de grootte van het product. Ons huis is niet super groot en het neemt toch aardig een plekje in beslag. Het is verder niet heel storend maar het valt wel op en het zorgt voor een interessant gesprek. Ik heb een wit apparaat gehad en het is fijn dat je een apparaat kan kiezen wat past bij je inrichting. Fijn dat hiervoor opties zijn. Het installeren via de app ging super easy en wordt stap voor stap uitgelegd. Vindt het aflezen van de resultaten in de app erg handig en interessant. Je merkt dat het apparaat harder gaat werken als er bijv rook binnen is gekomen oid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua allergieën niet heel veel verschil heb opgemerkt. Ik slaap wel beter de laatste dagen en vind het wel een fijn gevoel dat de lucht schoner is. Ik heb begrepen dat je het luchtfilter kan vervangen en dat in de app ook duidelijk wordt aangegeven wanneer dit het geval is. Pluspunt

MaaikeK38 11-09-2021

Zeer compact apparaat dat doet wat t beloofd!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik was ontzettend blij dat in dit apparaat mocht testen, mijn oudste zoon heeft astma en is erg gevoelig voor pollen ed…. Het apparaat is mooi compact en ziet er ook gewoon mooi uit! Heb het eerst beneden in woonkamer gebruikt. Installatie was makkelijk en snel! Via de app kun je alles mooi in de gaten houden. Was wel echt geschrokken hoe de kwaliteit van de lucht extreem veranderde tijdens t koken… tuurlijk had ik wel iets verwacht maar, je kon via de app een grote piek zien… het apparaat gaat meteen zelf aan de slag en het was ook vrij snel weer normaal. Op de slaapkamer van m’n oudste staat het apparaat mooi, en ook qua geluid valt het mee! Hij houd de luchtkwaliteit goed! En is echt stil in gebruik! Belangrijkste; m’n zoon heeft geen aanval meer gehad dus dit is echt een super fijn apparaat dat doet wat het beloofd!

Mh 10-09-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Het uitpakken gaat snel en makkelijk, het apparaat is snel in elkaar gezet. Met de app is het erg makkelijk bedienen en je kunt goed aflezen hoe de luchtkwaliteit in huis is. Helaas geeft hij bij ons de luchtkwaliteit van buiten niet aan.
Het is fijn om zo inzicht te krijgen van de luchtkwaliteit in huis. Met de buiten deuren dicht staat hij binnen no time weer op groen.
Het design is mooi en staat niet verkeerd in huis.

RomanaW 10-09-2021

Goed, maar is hij goed genoeg?

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Het geluid valt me erg goed mee, ook op de hoogste stand. De app is simpel en overzichtelijk te gebruiken. Er word netjes aangegeven wat de luchtkwaliteit is van elke filter wanneer het apparaat aanstaat.
Het apparaat staat op een aparte kamer opgesteld tot zover, hij zal vermoedelijk wel iets doen voor luchtjes, maar echt luchtjes verwijderen is mij niet duidelijk opgevallen dat hij dat goed doet.

Het apparaat an sich is vrij groot te noemen, maar zeker niet storend. Het design is simpel maar toch chique te noemen waardoor het niet storend aanwezig is in je huis.

Na 2 weken testen op de aparte kamer, wil ik hem nu in de woonkamer of slaapkamer gaan zetten.
De filters lijken ook lang mee te gaan.
Na 15 dagen staat de 'deeltjes'-filter nog op 95% , de 'geur'-filter op 94%.

Tot zover zeker niet ontevreden over deze mooie luchtreiniger, al wil ik dus nog wel goed gaan testen wat hij daadwerkelijk met sterkere geuren zoals bv friteuse-geurtjes kan doen.

Corina82 09-09-2021

Schone lucht

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

We hebben dit apparaat nu 2 weken in gebruik en merken echt verschil met onze allergieën in huis. Het apparaat koelt ook een beetje wat erg fijn is voor op de slaapkamer. We hebben hem eerst op de slaapkamer geprobeerd en hebben hem nu in de woonkamer gezet waar ook de hondjes verblijven. Merk hier ook echt verschil met luchtjes wat erg fijn is. Een heel fijn apparaat

AnnemiekC 07-09-2021

Mooi design, maar meer van verwacht

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Aangezien drie van de vier gezinsleden een allergie hebben, leek mij dit de ideale luchtreiniger voor in ons huis. Na het uitpakken en verwijderen van de losse papieren is hij eenvoudig in elkaar te zetten. De handleiding is heel duidelijk en overzichtelijk. Goed opletten dat je de juiste volgorde gebruikt. We hebben ervoor gekozen om er pootjes onder te draaien en hem op de grond te zetten. Het viel ons op dat wanneer je hem verplaatst je dit op de juiste manier moet doen anders vallen de platen eraf. Na het aanzetten, meet de luchtreiniger eerst de luchtkwaliteit. Dit gaat door middel van kleuren. Paars is het slechtst en groen het best. Onze lucht was geel, het duurde niet lang voordat de lamp groen kleurde. Het geluidsniveau is aangenaam en niet storend. Wat helaas wel jammer was dat het bij ons niet de gewenste resultaten opleverden. Wij ervaren nog steeds allergische klachten als jeukende neus en ogen en niezen in huis.

Esther 07-09-2021

Mooie vormgeving, frisse lucht!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

We hebben de reiniger nu ongeveer 2 weken in huis. De installatie ging heel gemakkelijk. Het bedienen met de app is eenvoudig.
Ik had gehoopt de app te kunnen koppelen aan Google home, maar dat ging helaas niet.
Geen probleem, ik stel de reiniger in dat hij automatisch aan en uit gaat en ik heb er geen omkijken meer naar.
Wat me opviel is dat hij aangeeft hoe schoon de lucht is. Steeds is de lucht zo schoon, dat hij eigenlijk niet hoeft te reinigen. Dus ging ik twijfelen of we het dan wel nodig hebben. Vandaag is de eerste dag dat de lucht heel vies is. Toevallig heeft een boer in de buurt gisteren gemest en vermoed ik dat de slechte lucht daardoor komt. Fijn dat hij het nu reinigt! Dat voelt wel goed!
Het is nu geen hooikoorts seizoen of winter waarin de huisstofmijt vollop aanwezig is. Daardoor kan ik niet echt beoordelen hoe het reageert op mijn allergieën en astma.