AEG AX51-304WT - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX51-304WT op Kieskeurig.nl.

v**r@g**l.com 02-06-2021

Het product is mooi in je interieur. De luchtreiniger doet wat hij moet doen! Hij haalt stof actief uit de lucht en neemt hierin de hondenharen mee! Ideaal. De app is erg overzichtelijk en geeft precies aan wanneer de lucht niet goed is. De reiniger gaat dan automatisch harder werken om de lucht zsm beter te maken! Kortom ik vind het een enorm goed product wat precies doet wat het belooft.

Rachel 29-05-2021

Handig voor hooikoortspatienten

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik heb dit product nu 3 weken in huis en ik ben erg tevreden. Ik wilde grag een luchtreiniger omdat ik binnenshuis erg veel last heb van hooikoorts, vooral in de nacht.
In de drie weken dat ik deze luchtreiniger gebruik heb ik binnenshuis haast geen last van hooikoorst. De luchtreiniger staat ikik n de slaapkamer en ataat 24/7 aan. Er komt weinig geluid uit en de kwaliteit van lucht wordt de hele dag gemeten en kan ik terugzien vja de handige app.

Het apparaat is wat aan de grote kant, maar door het mooie design is dit geen punt.
Er komt wat koude lucht uit het apparaat, voor mij is dit geen probleem, sterker nog, in de slaapkamer vind ik het juist wel lekker.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Reinigt grote ruimtes

i**e@v**d.com 28-05-2021

Redding

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik zocht al een tijd naar een luchtreiniger omdat iedere lente voor mij met de allergie gepaard komt. Omdat het over de noodzaak ging en niet over een nieuw technospelletje, heb ik veel modellen online vergeleken en heb ik dit apparaat grondig getest. Dit model gaat krachtig te werk (wel wat lawaaierig wanneer hij op vol vermogen in de handmatige modus draait ) en blijft trouw het werk ook s’nachts doen ( his is minder dan 1 meter verwijderd van ons bed en is fluisterstil). Het bracht een opluchting met zich mee bij ons thuis. De lucht is vries en koel. Het voelt tegenwoordig niet als “opgesloten zitten tussen de vier muren”, maar als “lekker blijven thuis”. Een pure genoot om na het werk in de schone oasis te komen! (De app is overigens overzichtelijk , gebruikersvriendelijk). Het apparaat is licht qua gewicht (makkelijk te verplaatsen) en qua uitstraling (simpele vorm, vloeiende lijnen). Hij vraagt geen speciale onderhoud. Als ik hem later niet zo vaak nodig heb (in de winter bijv.), dan kan ik er zonder moeite een plekje voor vinden in de kast, achter gordijnen e.d., wat een extra “plus” is in een stadsappartement.

AlyciaK 26-05-2021

Goede kwaliteit met een handige app.

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

De luchtreiniger doet wat hij moet doen.
Met een super handige bij behorende app kan je zien hoe de luchtkwaliteit is van de kamer waar deze luchtreiniger zich in bevind. Hij maakt niet veel geluid, maar blaast wel. Wanneer je bijvoorbeeld een kaars uitblaast gaat hij flink blazen waardoor dit koud kan worden ervaren. Echter is dit maar zelden, in mijn ervaring blaast hij meestal heel erg zacht waardoor ik er geen hinder van ervaar.
Het ontwerp van de luchtreiniger is wel groot! let hierbij op of je hier een geschikte plaats voor hebt, zowel , dan is het zeker geen lelijk apparaat om in de kamer te hebben staan. Het ontwerp is namelijk modern en strak waardoor het er netjes uit ziet in de kamer. Geurtjes van het koken filtert deze luchtreiniger er helaas niet uit. Dit is ook een reden waarom ik hem niet meer sterren heb gegeven.
De prijs is een klein beetje prijzig vind ik maar de kwaliteit is dan ook wel goed van deze luchtreiniger.
Ik zal het zeker aanraden in verband met de handige app, echter als je het ook wilt gebruiken voor kook luchtjes zal ik hem niet direct aanraden.

Pluspunten

• Handige app
  • Goede kwaliteit
  • Mooi modern uiterlijk
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Verwijderd niet de kook geurtjes.
  • Groot

s**e@g**l.com 25-05-2021

Werkt prima, maar merk je verschil?

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Deze luchtreiniger hebben we in gebruik op onze slaapkamers om de kwaliteit te meten en te verbeteren. In de stilste stand is hij bijna niet te horen. Als er net deo gebruikt is, of de ramen staan open, gaat hij actiever aan het werk. De deeltjes in de lucht zijn dan groter. Werk aan de winkel dus!
Een lichtstrip geeft met de kleur groen aan als de lucht in orde is maar wordt oranje, rood of paars als het uit de hand loopt. Wij merkten dat binnenshuis de lucht eigenlijk altijd wel oké is. In hoeverre we de grotere deeltjes moeten vrezen als we de kamers gelucht hebben, weten we niet precies.
Je betaalt dus best wel wat voor dit mooi vormgegeven apparaat, maar wat het echt doet is niet merkbaar.

Pluspunten

• App is handig voor aansturing

Minpunten

• Geen steun voor montage aan de muur meegeleverd

Valeriep 25-05-2021

Prijs-kwaliteit mwa!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Sinds 3 weken dit apparaat in huis. In eerste instantie vond ik het lastig te bepalen of het apparaat daadwerkelijk iets is. De app geeft wel een inzicht maar volgens het apparaat is ons huis altijd “goed”. Als de kaarsen worden uitgeblazen gaat hij even naar “matig” maar na 1 minuut weer naar “goed”. Ik kan me niet voorstellen dat het goed is vanwege het enorme haar verlies van 2 honden, 1 x stofzuigen in de week en het enorm snelle verspreiden van stof. Verder is het apparaat wel licht, mooi in het interieur en doet volgens mij wel wat het moet doen. Helaas vind ik de prijs te hoog omdat je niet weet wat het apparaat doet en omdat het geen geur filtert. Hier zou ik wel naar op zoek gaan.

Henkpluis51 24-05-2021

Luchtzuuverings

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik mag dit product testen, en ben er zeer tevreden over het werkt super. Ik heb hem overal gebruikt in het huis doordat het product zeer makkelijk te verzetten is kun je hem heel handig snel ergens neer zetten ook in de keuken super handig want het neutraliseert de geur. En zorgt dat de luchtkwaliteit verbeterd 's avonds gaat tie mee naar boven en staat hij aan op de slaapkamer, het geluid is ook zeer zeker niet vervelend of hinderent. Ik vind het zelfs een prettig geluid. Ook werkt de app heel makkelijk en kun je zelf ook instellen hoe snel het de lucht zuiverd, als de kwaliteit wat slechter is zet je hem wat hoger en zuivert het snel de lucht. Het is zeer zeker een aanrader en ook nog eens een mooie design.

• Werkt top

Minpunten

• Prijzig

Renske 20-05-2021

Prachtig design, doet wat hij moet doen

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Wat een mooi apparaat af AEG. Ideaal dat het weer een smart apparaat is, wat je via de app volgen kunt. In de diagram kan je de hele dag zien wat de kwaliteit is van de lucht.
Het is erg merkbaar dat wij minder hooikoorts klachten hebben. Dit was dus ook het testen waard. Het apparaat heeft nu 3 weken in de woonkamer gestaan. Nu gaan we hem nog in de slaapkamer testen. Door zijn lichte gewicht is hij makkelijk te verplaatsen. Ik denk dat ik hem dan wel weer opnieuw aan de WiFi koppelen moet, maar dat ga ik ervaren. Ook dit was niet een moeilijke klus.

Al met al ben ik een positieve tester over deze luchtreiniger. Hij doet wat hij moet doen en ziet er mooi uit.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Smart apparaat met app

Minpunten

• Beetje groot
  • Blijvende verlichting

f**6@m**n.com 19-05-2021

Zeer goede resultaten

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik heb deze luchtreiniger nu 3 weken in huis en ik deel graag mijn bevindingen hier in deze review.
Deze luchtreiniger heb ik gekozen om te testen omdat ik graag wilde weten hoe het met de luchtkwaliteit in mijn woning gesteld is. Toen ik het apparaat binnen kreeg ging het uitpakken en instaleren erg snel en eenvoudig. Uit de doos en stekker in het contact en het apparaat doet zelf zijn werk. Voor meer opties en instellingen is het download van een app noodzakelijk. In deze app kan je de verzadiging van de filter zien en ook de luchtkwaliteit. Ik was zeer blij om te zien dat de lucht kwaliteit in mij woning uitermate goed is en eigenlijk geen reiniging nodig heeft. Wat wel opviel is dat wanneer ik ga koken de parameters in de app gelijk naar het rood uitschieten. Nooit geweten dat er tijdens het koken zoveel vervuilende deeltjes in de lucht komen. En dat terwijl de afzuiging goed werkt en aanstaat. Toch wel heel erg blij dat deze luchtreiniger dan volautomatisch op de maximale stand aan het werk gaat om alle onzuiverheden zo snel mogelijk weg te filteren. Ben zelf stiekem wel benieuwd wat hij doet tijdens het gourmetten maar dit heb ik nog niet getest. Het zou mij niet verbazen als de kamer nagenoeg geurloos blijft. Al met al ben ik zeer verbaasd over de goede werking van deze luchtreiniger. En raad deze dan ook aan wanneer je lucht in huis aan verbetering toe is.

Pluspunten

• goede werking
  • erg stil

Irina 17-05-2021

Doen!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Dit product heb ik besteld vanwege de terugkomende (iedere lente) allergieenklachten. En het werkt! S''ochtends zet ik hem in de krachtige MANUAL-stand (dan is hij wel best luid) en na ong. 5-7 minuten schakkel ik het in de SMART-modus (geruisloos!). De lucht in ons appartement in het centrum van de stad wordt heerlijk schoon, vris en cool. Lekker! Wij kunnen weer leven zonder niezen en zonder continue in de ogen te wrijven. De plezierige extra's zijn een simpel ontwerp/ constructie (je hoeft geen ingeneur/ IT-goeroe te zijn om dit apparaat in gebruik te nemen) en een elegant design (het past perfect in onze lichte, minimalistische woonkamer). Toen het hofddoel (allergiebestreiding) bereikt was, ging ik met dit apparaat meer expereminteren: ik heb de luchreiniger in onze keuken en in de badkamer neergezet. De sterke geur van een gebakken vis en de syntetische geur van de werkende wasdroogcombinatie waren duidelijk veel minder aanwezig. Hoera!!!

SanderF 12-05-2021

Ziet er mooit uit

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

De luchtreiniger is een fors apparaat maar ziet er erg netjes uit. Als hij aan staat en de lucht bevat weinig PM2.5 deeltjes, is hij vrij stil. Als hij harder aan het werk gaat, is hij ook duidelijker hoorbaar. Het is niet storend. Hij meet continu de luchtkwaliteit.
Het is handig dat hij aan een AEG-app gekoppeld is. Hiermee kun je de werking en metingen terugzien.
Een nadeel is dat het niet mogelijk is om alle lichten te dimmen. 's Nachts houd je op de slaapkamer dus een zwak licht. Dit ervaren we wel als storend.
Over verlichting gesproken: Het apparaat geeft met kleuren aan hoe het met de luchtkwaliteit staat. Groen is oké, oranje en rood minder oké, en paars is het slechtste :-).

frans86 12-05-2021

Erg stil!

Geschreven voor: AEG AX51-304WT

Ik heb nu een aantal weken mijn eerst luchtreiniger in huis. Ik heb gekozen om een luchtreiniger aan te schaffen omdat wij een kindje hebben gekregen en ik het belangrijk vind om een goede luchtkwaliteit in huis te hebben voor haar. Nu was het erg fijn om te zien dat de luchtkwaliteit in huis erg goed is. Dat geeft deze luchtreiniger aan in een mooie grafiek. Per gradatie wordt aangegeven hoeveel vervuilende deeltjes in de lucht aanwezig zijn op dat moment. Wat overigens ook bijzonder is om te ervaren is dat wanneer er gekookt wordt ineens de luchtreiniger aanslaat en aangeeft dat er wél veel vervuiling in de lucht aanwezig is. De luchtkwaliteit geeft de luchtreiniger ook in één oogopslag aan. Er zit een led balk op welke van groen tot rood de kwaliteit aangeeft. Tot nu toe ben ik erg te spreken over deze luchtreiniger, alleen is deze in mijn woning weinig van toegevoegde waarde omdat de luchtkwaliteit standaard al erg goed is. Maar in steden of slecht geventileerde huizen is het echt een aanrader.