AEG AX71-304GY - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX71-304GY op Kieskeurig.nl.

Kristel82 13-06-2021

efficiënt en heel stil

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Door zijn compacte vorm en licht gewicht, kan je hem gewoon oppakken aan de voorziene draagbeugel en meenemen naar een andere ruimte zonder al te veel gesleur. Gewoon insteken en je kan starten. Meestal gebruik ik de smart functie maar voor een extra boost en een nog sneller resultaat gebruik ik graag de manuele functie. De touch-toetsen maken het design af. Dit toestel werkt niet alleen geweldig goed, hij is ook heel stil! Op max volume hoor je de blazer wel maar gewoon in de Smart stand kan je hem zelfs in de slaapkamer laten aanstaan zonder hinder te ondervinden. Via de handige app kan je hem altijd vanuit je zetel aanpassen of hij nu naast je staat of in een andere ruimte. Ik zet hem vaak aan als ik gekookt heb en je merkt dat een halfuur later ongeveer die geurtjes toch wel weg zijn. De lucht is neutraler. Mijn vriend heeft hooikoorts en deze periode helpt het hem enorm. Deze luchtreiniger past niet alleen mooi in je interieur, hij doet ook gewoon wat hij belooft!

Pluspunten

• weinig geluid
  • te bedienen via handige app
  • mooi design
  • snel resultaat
  • handige touchscreen

Minpunten

• prijs

Wouter Y 07-06-2021

Stil en efficiënt

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb deze luchtreiniger enkele weken mogen testen en schrijf hier graag een kleine review over. Eerst en vooral een pluim voor het designdepartement, ondanks de grote afmetingen is de luchtreiniger toch makkelijk te integreren in het interieur van zo goed als elke kamer. De installatie van het product was eenvoudig, enkel de filter uit de plastic halen en terugstoppen en de pootjes bevestigen. De verdere implementatie met de app verliep bij mij niet zo vlot en ik heb enkele keren opnieuw moeten beginnen (dit kan ook een nadeel zijn voor mensen die niet vlot zijn met smartphones) Verder is de app wel erg duidelijk en kan je daar alle nodige informatie op terug vinden. Ik heb deze luchtreiniger vooral gebruikt om te weten hoe de luchtkwaliteit was op de slaapkamer van mijn zoontje, daar heeft het product een geode weergave van gegeven maar persoonlijk merk ik weinig verschil(is misschien beter bij mensen met erge allergieën)

Pluspunten

• geluidsniveaus
  • design

Minpunten

• prijzig

Kim 07-06-2021

Genieten van schone lucht

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Het apparaat is grote dan ik had verwacht, maar doordat het design mooi is valt hij niet echt op wanneer hij in de woonkamer staat. Er zit wel een handvat aan, maar je gaat hem niet echt simpel verplaatsen door zijn formaat (gewicht valt op zich wel mee). Het apparaat doet verder prima zijn werk. Wanneer je kookt of het raam open hebt staan gaat hij meestal wat harder werken, omdat hij dan merkt dat de lucht wat minder schoon is. Veel minder last van mijn hooikoorts klachten. In de basisstand maakt hij op zich niet veel herrie, maar ik zou hem niet in mijn slaapkamper zetten. Bediening via de app is ook eenvoudig mogelijk.

ridouan 06-06-2021

Verfrissende verrassing

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De eerste kennismaking was even wennen, het is een redelijk fors formaat. Eenmaal gewend valt het reuze mee, het mooie design past goed in de omgeving.

Qua gebruik is het, zeker in automatische stand, fire and forget: een frisse, subtiel geurende bries die door de woonkamer gaat. Afhankelijk van de mate van luchtverontreiniging blaast de reiniger harder of zachter, zonder omkijken. Handig ook is de app, die je ook allerhande meetwaarden laat zien en zo een objectief inkijkje in luchtkwaliteit geeft. Een mooi en nuttig apparaat!

fst 05-06-2021

Mooie praktische luchtzuiveraar

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb het geluk dat ik deze luchtreiniger gedurende enkele weken mocht testen waardoor ik nu graag mijn mening deel. Het openen van de verpakking en het ‘installeren’ van de luchtreiniger ging heel vlot dankzij de duidelijke handleiding. Ik was positief verrast door het design en hoe goed het past in ons interieur. Het toestel heeft bij ons in de slaapkamer en de woonkamer/keuken gestaan waar het goed zijn werk gedaan heeft. De bijhorende wellbeing app is echt een heel grote meerwaarde omdat het zoveel informatie geeft. Je ziet per criterium zoals luchtvochtigheid, PM1, TVOS,... een cijfer dat de kwaliteit weergeeft. Daarbij is er ook een kleurcode die aangeeft hoe goed of slecht de kwaliteit is.
Ik was echt verbaasd van hoe slecht de kwaliteit is tijdens het koken of wanneer er veel kaarsen in de kamer branden. De app heeft echt mijn ogen doen openen. Het geluid van het toestel is steeds hoorbaar maar in beperkte mate, op de hoogste stand is het wel luider. Alleen spijtig dat hij niets doet aan de luchtvochtigheid. In het algemeen ben ik er zeker tevreden over.

Pluspunten

• Wellbeing app

Minpunten

• Soms wat luid
  • Doet niets aan luchtvochtigheid

Lorke 04-06-2021

Wat een ding

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Woooow dacht ik ,toen ik de doos uitpakte ... wat een mooi strak design heeft de aeg luchtreiniger en nog eens een lichtgewicht ook . De app installeren was vrij eenvoudig en duidelijk ,alsook het gebruik ervan . Toestel in de zoon zijn slaapkamer gezet ( hooikoorts en allergieën) na 1 nachtje draaien staat hij op zonder hoofdpijn... kan het ,zou het??? We testen nog even verder. En ja hoor mijn zoon staat elke ochtend op zonder hoofdpijn,niet meer kort van adem, dit toestel doet duidelijk zijn werk . Snachts draait hij op de smartfunctie , na het opstaan handmatig op volle kracht voor een uurtje . Via de app kan je alles mooi volgen van waardes en grafieken ( wat heel handig is ) alvast een tevreden gebruikster

• Strak design
  • Makkelijk

jvays 03-06-2021

prima toestel met schitterend design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Dit toestel is allereerst heel er mooi van design, en stoort dus absoluut niet in je leefruimte! Geen wonder dat het een prijs gewonnen heeft... Verder is het handig vertransporteerbaar, je kan het van ene naar andere kamer brengen, wat ik zelf niet direct gedaan heb. Het is vrij stil, dus ook dat valt mee - en dus helemaal niet storend.
Of het effect heeft op onze allergie en op de pollen, is me nog niet duidelijk - valt even af te wachten. De bijhorende app is echt wel supermakkelijk. Aanrader

Pluspunten

• design
  • wendbaar

Robinn21 28-05-2021

Fijne luchtreiniger!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Toen ik vol enthousiasme de AEG AX71-304DG uit de doos haalde kon ik niet wachten deze te installeren. Qua gebruiksgemak scoort deze luchtreiniger een dikke 10, want installeren was in een mum van tijd gebeurd! Ook het koppelen aan de AEG Wellbeing app gaat gemakkelijk en snel, al zou het fijn zijn als de app ook een timer-functie zou hebben. Mijn vriendin en ik vinden het heel fijn om de luchtreiniger 's nachts in de slaapkamer te hebben staan, en we hebben er een merkbaar rustigere nachtrust van gekregen. Mede doordat de AEG AX71-304DG zo stil is merk je bijna niet dat 'ie er staat. Overdag zetten we de purifier in de woonkamer, zodat we ook daar kunnen profiteren van een schonere lucht. Het strakke design komt in deze ruimte het beste tot zijn recht, en doordat je het apparaat gemakkelijk optilt en verplaatst kost dat geen enkele moeite! Aangezien ik woon in een gebied waar vooral 's zomers veel luchtverontreiniging is, kom ik graag thuis met schone lucht, dankzij de AEG AX71 die lekker op de achtergrond aan het snorren is.

Leon10 27-05-2021

Geweldig!!!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Een geweldige luchtreiniger. Ik heb hevige last van hooikoorts. Onlangs heb ik de luchtreiniger op de slaapkamer gezet en krijg ik in de nacht goed lucht en voel ik me in de ochtend goed uitgerust.

Wel gaat de luchtvochtigheid erg omlaag dus een luchtbevochtiger is geen overbodige luxe.

Tovenaar23 25-05-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb de luchtfilter in eerst instantie uitgekozen doordat het opviel qua design. De kleur grijs valt niet op en stoort daarom niet als de luchtfilter in de hoek van een huiskamer staat. Het materiaal aan de voorkant is van stof en past daarom mooi bij een eventuele soundbar of box. Op de afbeelding had ik de filter wel iets kleiner verwacht dan dat deze daadwerkelijk is. Het gewicht vond ik dan wel weer meevallen: je pakt de luchtfilter makkelijk op om deze in een andere kamer te zetten. Ook het geluid vond ik een belangrijk aspect in de aanschaf. Het geluidsniveau van decibel is echt alleen te horen als je dichtbij zit. Hij is daarom ook goed te gebruiken in de slaapkamer. De bijbehorende app is overzichtelijk en erg intuïtief. Via deze app kun je makkelijk de statistieken overzien en het lichtfilter (van afstand) besturen.

WebAnts 24-05-2021

Super mooi design en top luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Heerlijk om eindelijk een design luchtreiniger te kunnen kopen en welke ook nog muisstil is.

Via de app kun je perfect volgen hoe het met de lucht om je heen staat in een zeer mooie grafische layout!

Ook was het zeer handig dat ik een schema kon instellen zodat snachts de AEG uitstaat.

Ik merkte dag 1 al een groot verschil in mijn slaapkamer en de app gaf het ook aan.

Mijn hond slaapt ook in mijn slaapkamer en deze AEG AX71-304DG helpt echt.

Top design, het kan iets te groot overkomen maar er is ook een kleinere uitvoering zodat het nog beter past in je interieur.

Linda 23-05-2021

Schone Lucht

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb de aeg aangeschaft om te kijken of we in de slaapkamer een schonere lucht kunnen krijgen. In de slaapkamer is het altijd een beetje stoffig waar we last van hebben en doordat het raam openstaat hangen er ook regelmatig pollen in de lucht. S ochtends werd ik dan ook regelmatig wakker met een verstopte neus. Maar sinds de AEG er staat voelt de lucht schoner aan. Het is wat frisser en veel minder stoffig. Ook kunnen we aan het slapen merken dat we minder hoestend en snotterend wakker worden. Voor ons is dit een hele fijne oplossing. Het ding ziet er ook nog eens heel mooi uit en valt eigenlijk niet zo op in de kamer. Het geluid hoor ik eigenlijk niet. Op stand 1 hoor je hem iets zoomen, maar is niet storend. Hele fijne aankoop!

Danio68 21-05-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ondertussen hebben wij het apparaat 3 weken in huis en het is nu tijd om onze mening te geven over het apparaat.

De Kwaliteit:
de kwaliteit van het apparaat is goed alles is netjes afgewerkt en ziet er netjes uit in de slaapkamer. het stoffe desing helpt hier zeker in mee.

Het Gewicht:
hij weegt echt niet veel je kan hem zo meenemen van de slaapkamer naar de woonkamer makkelijk te vervoeren dus.

het Geluidsniveau:
Ik heb hier echt helemaal geen las van je hoort het apparaat niet als hij op smart staat maar mocht ie zn toeren verhogen dan is hij behoorlijk aanwezig ik heb er zelf geen probleem mee maar kan snappen dat het word ervaren als vervelend.

De App:
De app werkt heel handig tijdens het instellen nam de app je stap voor stap mee in wat je moet doen heel duidelijk dus. Verder houd het appraat een aantal dingen in de gaten zoals PM2.5 PM1 PM10 TVOS Luchtvogtigheid tempratuur de laatste twee dingen kan het apparaat helaas niks mee anders had het ook wel een airco geheten, Alles word netjes bijgehouden en kan dat mooi terug zien op de app.

Al met al ben ik heel blij met dit product en zal er nog heel lang plezier van hebben.

Phlipse 21-05-2021

onopvallend stil & mooi!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De AEG AX71-304DG is een luchtreiniger die zo in elke woonruimte kan staan. Hij is vrij groot maar qua design is het geen probleem om hem ergens in het zicht neer te zetten. De stoffen bekleding, alsook de leren hendel zien er luxe uit. De kwaliteit is erg goed, alles voelt stevig ook al is het merendeel van plastic. Het is geen licht apparaat en toch til je hem door de hendel wel gemakkelijk. De hendel heeft wel na 2x oppakken gebruiksplekken, striemen in het leer, maar lijkt me normaal. Hij is erg gebruiksvriendelijk, je zet hem zo neer en kan hem gelijk gebruiken. Het koppelen van de AEG Wellbeing app is extreem gemakkelijk en het bedienen van het apparaat via de app gaat als een zonnetje. Je hoeft niet op hetzelfde wifi netwerk te zitten en kan het apparaat ook aanzetten via 4g op je telefoon. Het geluidsniveau is erg acceptabel, in principe gaat hij niet harder dan level 2 (5 levels). Level 1 en Level 2 is qua geluid zodanig dat je dit niet opmerkt. Vanaf level 3 is hij luider maar niet vervelend. Op z'n hardste stand, level 5, maakt hij wel geluid maar niet anders dan een normale ventilator zou maken. Het apparaat is extreem gevoelig, als je een lucifer in dezelfde kamer afsteekt, merkt het apparaat dit op en zie je dit terug in de waardes in de app. Ook zuivert hij snel alle stoffen en gaat het apparaat snel terug naar de waarde voor het opsteken van de lucifer. Het apparaat is extreem nauwkeurig, wat erg fijn is, behalve de temperatuur meter. Die staat nu al weken op 17 graden, terwijl het hierbinnen wel veel warmer dan dat is geweest.
Zou nog beter zijn als hij HEPA filtering zou hebben.

MennoL 17-05-2021

Schone lucht

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb de AEG luchtreiniger AX71-304DG nu een week in gebruik en moet zeggen dat ik zo ver zeer tevreden ben. Allereerst het mooie design, dat direct opvalt. Ik heb nog een andere luchtreiniger, maar dat is eigenlijk een grote grijze kast. Deze luchtreiniger is geen doorn in het oog en zal in de meeste interieurs passen. Ik gebruik zelf deze luchtreiniger in de slaapkamer en een voordeel van deze luchtreiniger is dat er volgens mij een licht sensor op zit, aangezien deze op de laagste stand gaat als de gordijnen dicht zijn en weer actief wordt zodra ik ze opendoe, dit is dus ideaal in een slaapkamer. Zo hoef je geen instellingen aan te passen. Ook gaat de kleuren led uit, die de luchtkwaliteit weergeeft. Zo is er geen storend licht en geluid als je gaat slapen.
Via de app kan je de luchtkwaliteit goed monitoren. Je zit dan ook verschillen als je het raam open hebt staan of wanneer je langs loopt en net een parfum/deo op hebt gedaan. Het apparaat probeert dit vrijwel direct uit de lucht te halen, zodat er geen ‘schadelijke’ stoffen/gassen blijven hangen.
Ik wilde met het apparaat voornamelijk testen of ik sochtends minder vaak met een dichte neus wakker zou worden en heb nog geen dichte neus gehad sinds het gebruik. Ook was ik benieuwd of het scheelt met hooikoorts, maar door de vele regenval van afgelopen week, hangen er sowieso al minder pollen in de lucht. Maar zover heb ik er alle vertrouwen in dat dit apparaat ook de hooikoorts klachten kan verminderen.

ManonS 15-05-2021

Mooi design maar mist functies

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

We hebben deze nu een paar weken in gebruik. Hij heeft een strakke neutrale uitstraling en gaat op in je interieur. Het is geen straf om hem zichtbaar in huis te hebben. Hij stond bij ons op een van de slaapkamers. Bij een kind met astma. In de beschrijving stond dat deze versie niet perse geschikt is voor personen met astma.

Hij draait 24/7 en het kinderslot staat aan. Toch ia hoj een paar keer uit zichzelf uitgegaan. We weten niet precies waarom. We sturen hem volledig aan met de AEG app. Vooral heel handig om op deze manier makkelijk te kunnen bekijken hoe de waardes zijn nav de metingen die hij maakt.
Hij meet onder andere:
-co2
- temp
- luchtvochtigheid
- TVOS
Met bovenstaande metingen kan het apparaat echter niets. Hij kan dit niet corrigeren ofzo.

De metingen van:
- pm10
- pm1
- pm2.5
Geeft hij weer en filtert hij als het goed is. Deze waardes zijn bij ons altijd goed.

Wat een beetje frapant is, is dat de TVOS waarde en de CO2 hoog kunnen zijn en vervolgens weer zakken, terwijl het apparaat hier niets aan corrigeert en er in de ruimte of de rest van het huis niets veranderd. Hoe dit precies kan/werkt weten we nog niet.

Al met al is hij prima qua design, handig in gebruik en is de app een toegevoegde waarde in de functionaliteit. Mogelijk ligt het aan ons dat we alle functies nog niet volledig begrijpen en optimaal kunnen gebruiken. Het is jammer dat hij niets kan met de andere metingen behalve deze waarnemen.