De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX71-304GY op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jennie123 11-11-2021

Groot krachtig apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Deze luchtreiniger kreeg ik toegestuurd om te testen, en het was zeker nodig in een huis waar heel geurig wordt gekookt en met drie katten. Het installeren ging gemakkelijk, want de instructies zijn wel duidelijk. Ik gebruik de smart functie niet echt, want het apparaat is zelf wel makkelijk te bedienen. Nadeel is wel de grootte, hij lijkt op een mega speaker maar het staat niet verkeerd in een moderne interieur. Na een kruidige kook sessie is het binnen half uurtje weer gezuiverd. Ik raad het apparaat aan als je veel huisdieren hebt.

TD 05-11-2021

Super product

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De AEG luchtreiniger werkt boven verwachting..
De installatie is erg makkelijk en stelt niets voor. Filters erin, pootjes er onder (of eventueel wandmontage) app installeren en koppelen aan de wifi.
De AEG is erg stil en de lampjes zijn nauwelijks zichtbaar dat dit apparaat veel geschikter is om het eventueel in de slaapkamer te gebruiken.
Het apparaat gebruiken wij op de SMART stand, dat betekend dat hij zich aanpast aan de situatie. Als je gaat koken schiet hij bijvoorbeeld op de hoogste stand. In de app kun je zien wat er gebeurd met de luchtkwaliteit in huis, de luchtkwaliteit wordt bepaald door verschillende PM waarden. Er bestaat ook een mogelijkheid om via de app taken in te plannen.
Wat betreft de filter denk ik dat dit zeker een jaar mee kan.
Kortom: Het doet wat het moet doen. Wij zijn er tevreden mee.

AngelaV 05-11-2021

Top apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Wat een fijne apparaat. Hij geeft exact de kwaliteit van je lucht aan via een super handige app. Deze app zorgt er ook voor dat je het apparaat op afstand in kan schakelen. Het design is ook erg mooi. Dankzij dit apparaat kwamen wij erachter dat onze luchtvochtigheid veel te hoog was waardoor we een luchtontvochtiger hebben aangeschaft. Eindelijk zuivere lucht in huis.

soepah 01-11-2021

Smart device!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Aangezien ik de laatste tijd veel thuis ben en ook thuis aan het werk ben, was ik benieuwd hoe het zat met de luchtkwaliteit in mijn huis. Ik had verwacht dat dit wellicht niet helemaal in orde was, maar dit bleek alles mee te vallen. Het apparaat gaf aan dat de luchtkwaliteit goed was. Daarom vind ik het wat lastiger het product te beoordelen op de kwaliteit van luchtzuivering.. Qua design is het in ieder geval een mooi apparaat, al is het wel een tikkeltje aan de grote kant. Mooi ook dat het een smart device is waardoor je in de app allerlei gegevens kunt uitlezen. Dus mijn beoordeling is vooral qua design en gebruiksgemak, dat bevalt prima!

Kirsten31 29-10-2021

Prima luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Wij hadden tot op heden nog geen ervaringen met luchtreinigers maar waren erg benieuwd hoe het nou zat met de luchtkwaliteit in ons appartement. De luchtreiniger is een vrij groot apparaat maar dat zijn ze volgens mij allemaal. Wel is het apparaat qua gewicht licht en kan je hem makkelijk verplaatsen in de kamer. Apparaat is makkelijk te installeren. Met behulp van de handige app kun je heel makkelijk de gegevens uitlezen. Je kan het apparaat handmatig instellen maar ook via de app. Er komt koude lucht uit maar de ventilatie is ook gemakkelijk in te stellen. Het apparaat kan uit zichzelf snel schakelen wanneer er een situatie ontstaat en de lucht gereinigd moet worden. Je moet wel plek in huis hebben om het apparaat neer te zetten maar er wordt ook een handig ophangsysteem meegeleverd. De lucht in ons appartement is tot nu toe altijd zeer goed. Toch handig om te weten!

Ragdoll 28-10-2021

Luxe luchtreiniger met Scandinavische looks!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Het is een groot apparaat maar hij is niet storend in huis, hij heeft namelijk een leuk uiterlijk! Wij gebruiken voornamelijk de SMART functie, hiermee past het apparaat zelf de stand aan op basis van de luchtkwaliteit. Via de app kun je zelf inzien wat de luchtkwaliteit in je huis is, je kan ook handmatig de standen aanpassen via de app. De app laat je weten wanneer het tijd is om het filter te vervangen, deze zit op 23 dagen op 93% dus het gaat voor mijn gevoel best snel. Door ook de ionisator aan te zetten heb je minder last van de zwevende stofdeeltjes in de lucht. Jammer dat het apparaat zelf niks kan doen aan de luchtvochtigheid in huis, hij meet dit alleen maar. In onze nieuwbouwwoning is de luchtkwaliteit eigenlijk best oké, de luchtvochtigheid daar moeten we wel iets mee. Het apparaat zorgt in ieder geval voor schonere lucht, en voor mijn gevoel hebben we ook minder last van de geurtjes van de kattenbak. We zijn wel heel erg tevreden over dit prachtige apparaat.

RvO 25-10-2021

Mooi design luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Bij het uitpakken van de luchtfilter valt gelijk de mooie design op. Het is makkelijk in elkaar te klikken waardoor ook de filters eenvoudig verwisseld kan worden. Het mooie is dat je de voorkant dus ook kan wisselen zodat deze luchtfilter in elk interieur geplaatst kan worden. De app gelijkt gekoppeld zodat we ook kunnen zien wat er gemeten wordt. Hij meet verschillen deeltjes in de lucht inclusief de luchtvochtigheid. Bij ons was de lucht binnens huis zeer goed. Dit veranderde alleen als er gekookt was. De luchtvochtigheid was minder alleen jammer dat dit apparaat hier niks mee kan dan alleen meten. Qua geluid viel het ook zeker niet tegen. Wat minder was is dat de luchtreiniger koude lucht weer de kamer in blaast waardoor het toch koud en een tochtig aanvoelt. Voor de rest een fijn apparaat met een gebruiksvriendelijke app.

Audreyvv 25-10-2021

Super toestel!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Dit stuk design doet perfect wat het moet doen! De lucht wordt niet alleen gereinigd maar het is tevens een mooi stuk om in huis te hebben. Door zijn subtiele kleuren past het in elk interieur. Door zijn meerdere filters geeft het een goede luchtkwaliteit door. Je hebt er tevens steeds zicht op hoe de luchtkwaliteit in huis is. Ik heb hem in gebruik met zijn design pootjes maar hij kan tevens ook opgehangen worden. Door zijn lichtgewicht is hij gemakkelijk in de ruimte te verplaatsen.

IndianaJ 25-10-2021

Strak design laat goed zien wat het doet!

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb afgelopen week de AEG AX71-304DG luchtreiniger ontvangen en wat een mooi apparaat is dat zeg. Het is een mooi groot vormgegeven systeem dat duidelijk goed en veilig verpakt zit zodat het onbeschadigd overkomt. Het systeem word aangeleverd in een paar grote losse delen zodat meteen duidelijk is hoe het systeem in elkaar zit en zodoende is het ook duidelijk waar bijvoorbeeld het filter geplaatst moet worden. Er komen een paar voetjes bij zodat je de luchtreiniger ook op de vloer kunt plaatsen, hiervoor heb ik gekozen... hij staat stabiel en geeft niet het idee om om te vallen. De bediening is eenvoudig, er zitten maar een paar knoppen op en met de handleiding koppel je hem eenvoudig aan je wifi en de telefoon maar, wat ik mooi vind, is dat dit niet perse nodig is. Hij werkt ook zonder dat het gekoppeld is aan je telefoon hoewel de koppeling aan je telefoon wel mooie informatie geeft.

Joris 25-10-2021

Prachtige machine, redelijk stil, matige app

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Mijn slaapkamer had blijkbaar een geur! Dankzij deze machine kwam ik erachter dat mijn slaapkamer zuiverder kan ruiken. Het is een echt groot apparaat, maar door zijn vormgeving vind ik dat geen probleem. Omdat hij zo groot is kan hij waarschijnlijk zo stil en efficiënt zijn werk doen – ik schat dat hij onder de 35 dB blijft. Fluisterstil dus, genoeg om bij te kunnen slapen.
Erg cool dat hij fijnstofsensoren heeft waarmee je kan zien hoe vuil de lucht is. Ik heb geen reden om aan de fijnstofsensoren te twijfelen en ik zie die waardes ook dichtbij straatniveau komen als ik het raam openzet, maar de TVOC-sensor geeft voor mij hoge waarden aan die ik niet kan verklaren. De CO2 berekening moet je met een hele korrel zout nemen. Mooist is dat de sensoren gebruikt worden om de ventilator zachter te laten draaien als er minder gezuiverd hoeft te worden, waardoor hij zo stil kan worden.
Het jammere aan deze luchtfilter is de ‘slimheid’. De app geeft verschillende problemen: hij werkt alleen op een wifi met wachtwoord, had moeite bij mij om te verbinden, vergeet af en toe mijn wachtwoord. Je hebt de app wel echt nodig want je kan niet via een website of via je domotica het apparaat bedienen. Dat vind ik jammer, want ik had hem graag automatisch aan laten gaan als ik binnenkom of uit gaan als ik het huis lucht.

LL 24-10-2021

Stil en handzaam

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

We hebben de luchtreiniger een aantal weken in gebruik. Het heeft een heel mooi design en hij is handzaam (wij verplaatsen het in verschillende ruimtes). Installeren was eenvoudig. Met de handige welbeing app van AEG kan je op afstand de luchtreiniger besturen en zien wat je luchtkwaliteit is.

Sinds het gebruik een stuk minder last van mijn allergie (geen verstopte neus meer) en hij is zo still!

MikeObiku 23-10-2021

Mooi en functioneel apparaat

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Bij het uitpakken van de luchtreiniger valt gelijk de degelijkheid op. Het is een relatief groot en zwaar apparaat maar de mooiheid overtreft alles. Door de excellente afwerking is het een sieraad voor de kamer waar je deze plaatst.
Na het in elkaar zetten (wat een fluitje van een cent is) heb ik de app geïnstalleerd. En dan draaien maar...

Via de app is af te lezen hoe de kwaliteit van de luchtdeeltjes is en tevens de temperatuur. Na een paar uur zie je een lijntje om te kunnen volgen of er iets veranderd. De benamingen van van de codes (PM2.5, PM1, PM10, TVOS en ECO) staan vermeld als je op het grafiekje drukt. Dit verheldert alles. Ook zijn temperatuur en de luchtvochtigheid af te lezen. Heel erg overzichtelijk en duidelijk weergegeven.

Het apparaat detecteert "vieze" lucht en slaat dan aan. Qua geluid doet het denken aan een afzuigkap welke wordt aangezet maar dan in een mildere vorm. In ieder geval totaal niet storend. Ook de kleur bovenop het apparaat veranderd als hij aan het werk gaat.

Voor ons is het een super aankoop. Door de degelijkheid, de duidelijkheid en de mooie vorm een echte aanwinst :-).

Peggy 22-10-2021

Echt een verschil

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik woon op een redelijk klein woonoppervlak. Heb goeie isolatie en dubbel glas. Zelf ben ik heel gevoelig voor stof en heb snel een droge en geïrriteerde keel hiervan. Sinds we deze luchtreiniger aan hebben staan heb ik niet een keer meer last gehad van mijn keel! Ook heel fijn dat het apparaat zo lekker stil is! Al met al dik tevreden!

Emwee 22-10-2021

Mooi design

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De luchtreiniger heeft een heel mooi, strak en tijdloos design. Installatie is eenvoudig: alle plastic verpakkingsmateriaal verwijderen. Filters klik je makkelijk in elkaar en het voorste frontje werkt magnetisch.
Installatie van de app gaat ook eenvoudig, denk wel aan de 2,4ghz wifi.
Ik ben echter niet overtuigd van de luchtreiniging. Alle waardes in de app zijn 'zeer goed' en er zou dus nauwelijks fijnstof in huis EN buiten bevinden. Het referentie meetstation ligt hemelsbreed op nog geen 2-3 km van snelweg en vliegveld...

H2000 22-10-2021

Altijd een schoon klimaat in huis

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Ik heb deze luchtzuiveraar nu een paar week in mijn bezit. Hij is best groot, maar zeker niet storend in het interieur. Het is ook mogelijk om een andere kleur voorpaneel te bestellen. De filters zijn daar ook te bestellen. Ik weet nog niet hoe lang deze meegaan. Hiervoor krijg je een melding. De handleiding is niet heel overzichtelijk, maar er hoort een duidelijke AEG app bij. Zo was het toch snel geïnstalleerd. Het snoer is wel wat aan de korte kant en ik denk dat het ook mooi is als het apparaat bevestigd is aan de muur, hiervoor is er een ophangsysteem bij geleverd. Over het algemeen is de luchtkwaliteit in mijn huis gelukkig goed. Ik wilde het juist gebruiken als ik aan het koken ben en de kooklucht nog blijven hangen. Hier merk ik dan ook zeker verschil. In de uitgebreide app is dat duidelijk te zien. De app geeft veel informatie en ook uitleg en advies. Niet alles kan de luchtzuiveraar uit de omgeving filteren. Als ik een kaarsje uitblaas is dit ook duidelijk te zien in de app en het apparaat gaat dan harder aan het werk om de lucht weer te zuiveren. Op de slaapkamer heb ik hem ook geprobeerd, hij is zeer stil en de lampjes worden gedimd.
Het is een fijn idee dat als ik langere tijd thuis ben, de luchtkwaliteit altijd goed blijft.
Omdat ik de verwarming nog niet aan heb, vind ik het briesje, wat de luchtzuiveraar uitstoot, af en toe wel wat fris. In de zomer is het natuurlijk wel welkom.

Claudje 21-10-2021

Goede luchtreiniger maar wel vrij groot

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

We hebben de luchtreiniger momenteel in de woonkamer staan. Het installeren was heel eenvoudig en de app werkt prima.
Het design is modern en strak vormgegeven. Het apparaat is behoorlijk groot en daardoor wel aanwezig.
Het apparaat doet het prima. Je merkt eigenlijk niet dat hij aan het werk is. Pas als de lucht verontreinigd is, gaat hij aan het werk. Hij is verder geruisloos.
In de Well-being app kun je de verschillende metingen in huis zien. Eerst was alleen de huidige dag te zien maar nu kun je ook het weekoverzicht inzien. De meting van de luchtkwaliteit buiten is gebaseerd op metingen uit de buurt.
Ik merk zelf (helaas) weinig van de verbetering van de luchtkwaliteit. Als je echter de klep van het apparaat opendoet zie je pas echt de vervuiling. Het apparaat reageert vooral wanneer we gaan koken of iets van een grill gebruiken.
Het is wel een fijn idee dat het apparaat zorgt voor een schonere lucht.

Janine 21-10-2021

Geweldige luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Dit product heb ik aangeschaft vanwege mijn zoontje die last heeft van allergieën. Bij het ontvangen van dit product schrok ik wel even, want wat was de doos groot! Gelukkig valt het wel mee. Het is echt een eye catcher, mooi en strak tijdloos design en weegt niet zwaar.

Ik merkte na een paar nachten zeker verschil. Mijn zoontje sliep rustiger en aan 1 stuk door! Het mooie van dit product is dat je niet eens merkt dat het aanstaan. Het is een ontzettend stil product. Na een aantal nachten heb ik de Wellbeing app geïnstalleerd omdat ik benieuwd was naar de waardes in zijn kamer. Erg handig dat je de luchtkwaliteit per uur kunt meten.

Bij het openen van het stoffilter was ik verbaasd over de hoeveelheid stof hierin zat verborgen. Dan te bedenken dat dit de lucht is die mijn zoontje en wij inademen. Al met al, ben heel blij met de luchtreiniger, een goede nachtrust voor mijn zoontje en ik heb beter inzicht in de luchtkwaliteit van de woning.

vanHelvert 20-10-2021

Goede luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Wij hebben het product nu ruim 1 week in gebruik. Het is makkelijk om het in elkaar te zetten. Na het downloaden van de APP is het systeem te gebruiken.
Het design is mooi en past goed in het interieur. Wij hebben alleen een poes en de voorkant is verleidelijk als krabpaal om deze reden hebben wij hem hoog moeten plaatsen.

Met de app AEG wellbeing is het product makkelijk te gebruiken. Na het installeren was de kwaliteit van de lucht in huis al goed waardoor wij op dat moment niet de meerwaarde zagen.
De ventilator snelheid staat eigenlijk altijd op 1 alleen wanneer de deur naar buiten open staat gaat deze wat harder draaien. Na het koken gaat de kwaliteit van de lucht naar beneden en dat is mooi om te zien.
Je hoort hem eigenlijk niet.
Het is een mooi product maar in ons huis niet een grote meerwaarde aangezien de luchtkwaliteit al goed was. Het product is vrij groot waardoor een goede plek lastig te vinden was in de woonkamer.

Alex 20-10-2021

"Mooie" luchtreiniger met goede functies

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

De luchtreiniger staat nu enige weken bij ons in huis. Het design is tot nu toe een van de mooiere die ik gezien heb. Het blijft natuurlijk altijd een groot apparaat maar misstaat niet.

Het apparaat werkt snel. Wanneer er bijvoorbeeld wordt gekookt of er wordt deodorant gebruikt begint hij meteen harder te werken.

De functionaliteit van de app vind ik erg prettig werken. Je ziet direct wat de huidige status is van de kwaliteit binnen en buiten. Dit geeft een mooie vergelijking.

Ook wanneer je de wekelijkse schoonmaak houd merk je dat hij wat harder werkt. De kleine stofdeeltjes die tijdens het stofzuigen en poetsen vrij komen worden dan in ieder geval opgevangen. Dit geeft zeker een schoon gevoel.

kralt 18-10-2021

niet voor mij

Geschreven voor: AEG AX71-304GY

Makkelijk te gebruiken zowel product als app. Instellen is ook zo geregeld. Zeker een pluspunt is de kinderslot en dat je dit makkelijk kan regelen via de app. Wel is deze aan de grote kant. Zeker niet lelijk maar niet passend in elk interieur. Tijdens het gebruik is mijn luchtkwaliteit nooit lager gezakt dan zeer goed. Daarom vraag ik mij af of het nut heeft bij mij thuis. Aangezien die vanaf begin af aan gaf dat de luchtkwaliteit zeer goed is. En de buitenlucht kwaliteit als goed ervaart. Tuurlijk super om te weten maar echt een verbetering met de luchtreiniging denk niet dat het werkt. Ik heb dit product op meerdere plekken in het huis uitgeprobeerd maar het is altijd zeer goed geweest. Dit kan misschien komen omdat ik dichtbij de zee woon. Dit mag dan niet voor mij werken maar ik denk dat midden in de stad dat je er dan meer baat bij heb. Aangezien ik daar verwacht dat je te maken heb met een slechtere luchtkwaliteit.