Venta LW25 W - Luchtreiniger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Venta LW25 W - Luchtreiniger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

René 27-04-2020

Doet zijn werk

Geschreven voor: Venta LW25 W - Luchtreiniger

Ik ben in bezit van de LW15 en de LW25
Hij haalt inderdaad veel stofdeeltjes uit de lucht. Hij doet dus waarvoor wij hem gekocht hebben.
Maar stevig is hij NIET, ik liet hem dus uit mijn handen vallen er zat een water in dus leeg.
Dit was een hoogte van ± 40 á 50 cm van de grond, ik dacht nog maakt niet uit hij is van plastic kan hij wel tegen. maar wat bleek de waterbak is gescheurd, en van de rol zijn enkele stukken afgebroken. Het plastic is dit niet zo flexibele het is eigen te hard.
Er zou eigenlijk voor dit geld wel een indicatie op mogen zitten die aangeeft als het water reservoir bijna leeg is. Nu stopt hij gelijk als het water niveau te laag is, en dan staat hij soms wel enkele uren stil.

Pluspunten

• Haalt veel stof uit de lucht
  • hij is stil
  • bevochtigd gelijk de ruimte

Minpunten

• Hij is niet zo stevig als hij eruit ziet
  • Geen indicatie wanneer bijna leeg

MarieLouise 14-11-2017

Eenvoud

Geschreven voor: Venta LW25 W - Luchtreiniger

Dit systeem vind ik schoon en simpel. Geen stoffige filters. Het apparaat ziet er stevig uit. Vooraf even wat YouTube filmpjes gekeken over dit apparaat. Kwam geen gekke dingen tegen. Hij draait nu een paar dagen en de vochtigheid in de kamer schommelt wat omhoog. Moet tussen de 40 en 60 zijn, was 45 en is nu 46.6 in de hoek het verste van het apparaat. Maar gisteravondavond 51. Dus dat gaat op en neer.

Stand 1 hoor je niet, stand 2 een beetje (minder dan een vaatwasser) en stand 3 klinkt als een afzuigkap op 2. Die kun je evt. s’nachts aanlaten. Het vocht moet nog intrekken in de houten vloer.

Let op het bereik. De middelste (25l) is wel voldoende voor het regelen van de vochthuishouding in een ruimte van 40m2 maar voor het reinigen van de lucht kun je beter de 45l bestellen. Dit zag ik pas nadat ik besteld had, in de handleiding. Dit had beter op de site kunnen staan bij het product. Ik had dus achteraf liever de grootste gehad. Maar ja. Ik merk bij binnenkomen vanuit de hal wel al dat de lucht in de kamer anders is, frisser. Al met al veelbelovend. De bijgeleverde handleiding is denk ik door een techneut geschreven. Lastig te volgen (filmpje kijken is aan te raden, dan zie je hoe je het ding opent, bijvult etc). Er is een A4tje bijgeleverd met FAQ. Dat helpt. Al met al ben ik er blij mee.

Pluspunten

• Schoon

Minpunten

• Handleiding is minder