De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Winix L500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

paperdetective 13-06-2021

Twee slecht ontworpen Winix L500 beide na paar dagen stuk

Geschreven voor: Winix L500

Vreselijk slechte luchtbevochtiger, deze WinixL500 luchtbevochtiger.
Ik heb er eerst een Winix L500 gekocht en al na een paar dagen,, ondanks het precies volgen van alle instructies, begaf het apparaat het. Het stopte met werken en kon niet meer aan de praat gekregen worden.
Interessant is te zien dat de fabrikant al een ellenlange lijst van waarschuwingen in de instructies heeft vermeld. Dat zou niet moeten. Dan word het meer paperware dan echte hardware.
Opvallend was bijv. dat het ontwerp aan de binnenzijde niet geheel waterdicht was en er zelfs een waarschuwend plaatje binnenin zat (warschuwend om ergens binnenin geen water te laten lopen) waar normaal het water altijd daar in een laag aanwezig is. Ook heeft het daarnaast losse hard water filter capsules die men in de watercontainer gooit en ook een klein metalen filtertje binnenin dat telkens vol met kalk zat terwijl dat niet zou moeten als de capsules goed zouden werken. Of het apparaat en de capsules zijn simperlweg niet bedacht op hard dus kalhoudend water?
Nadat ik het eerste apparaat teruggestuurd had vanwege niet meer functioneren, ontving ik een vervangend apparaat. Dat had na enkele dagen precies hetzelfde euvel Dat terwijl onze andere luchtbevochtigers van andere merken nimmer dit probleem hebben. Natuurlijk hebben we dat tweede ook niet werkende Winix L500 apparaat ook teruggezonden.

Minpunten

• niet waterdicht
  • kan niet met hard water omgaan
  • stopt permanenent met werken na enekel dagen