Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Venta LW45 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk Vos Sparrenlaan 1 7313AT Apeldoorn 13-06-2018

Prima maschine en werkt perfect

Geschreven voor: Venta LW45

Het app. voldoet geheel aan onze verwachtingen
Het bevochtig goed en is goed beveiligd tegen drooglopen.
De na twee jaar ontstaan defect is kosteloos door de leverancier verholpen

Pluspunten

• veel
  • veel

Minpunten

• niet bekend
  • niet bekend

AJS 02-03-2018

Tegenvaller

Geschreven voor: Venta LW45

Gekocht omdat in de huidige vorstperiode de luchtvochtigheid rond 25% was. Nu ruim 1 1 week in gebruik. Staat continu op de hoogste stand. Iedere ochtend 10 liter bijvullen. Desondanks komt de luchtvochtigheid nauwelijks boven de 30 %. Vanmorgen zelfs 20%!
De ruimte van 50 m2 is 3 meter hoog. Volgens de fabrikant is het apparaat geschikt voor ruimtes tot 2,5 meter hoogte. Ik had nog 2 oude verdampers staan van Air-o-Swiss met die erbij gaat het snel. Binnen enkele uren ruim boven de 40%

Pluspunten

Minpunten

• Onvoldoende capaciteit

Henk Vos Sparrenlaan 1 7313AT Apeldoorn 23-02-2018

Goed te reinigen en prima te vullen

Geschreven voor: Venta LW45

Een prima product goed te vullen en te reinigen.
Er komt na enige tijd wel enige kalk aanslag, ( water bedrijf Vitens ) maar dat is door azijn gemakkelijk te verwijderen.
Mooi beveiligd tegen droogloop door twee elektroden.
Na circa 7 jaar gebruik een storing. ( koppeling gebroken die de twee rollen aandrijf )
Dit is door de importeur als garantie verholpen

Peter Hiel 26-04-2017

Heerlijk Vochtig en Schoon Binnenklimaat

Geschreven voor: Venta LW45

Jarenlang dachten wij dat de droge huid door de ouderdom kwam en het af en toe kuchen in de winter door de kou buiten.
Omdat ik ook last kreeg van stofallergie en vaak rode ogen, raadde de huisarts aan het huis te bevochtigen.
Eerst een hygrometer gekocht: luchtvochtigheid soms wel 32%! Gezond is 40-60%.
Toen dus op zoek naar luchtbevochtigers en we hebben 2 Venta's LW45 gekocht.
Hoort echt tot de beste aankopen die wij ooit hebben gedaan.
Ze bevochtigen het huis zeer goed naar 58% luchtvochtigheid en als dat bereikt is kunnen ze op stand 1 worden gezet, omdat dan alle inboedel ook het vocht heeft opgenomen en je hoort ze dan niet.
's Morgens bijvullen, op stand 1 2a3 liter water, op stand 3 5a6! liter water. Een maal in de week hygienemiddel vernieuwen, kwartiertje werk en eens in de 6 maanden diepe reiniging, ook een kwartier werk.
De klantenservice bij Venta heeft ons bijzonder deskundig, vlot en vriendelijk geholpen. Voelde hartstikke goed.
Wij raden iedereen aan de luchtvochtigheid in de winter te meten en als die te laag is voor de gezondheid luchtbevochtigers te kopen. Er is maar een merk het beste: VENTA.

Pluspunten

• Uitmuntende luchtbevochtiging
  • Geen dure filters
  • Reinigt ook de lucht

het kappertje 25-02-2014
Geschreven voor: Venta LW45

Ik ben ondertussen 18 maanden verder met mijn Venta, en ben nog steeds erg tevreden over het apparaat. Het is aanzienlijk vochtiger geworden in mijn huis, echter nog steeds niet goed genoeg. Nu blijkt dat wij een huis hebben met teveel ventilatieroosters, en als die dan allemaal open staan in de winter dan bevorder je ook een lage luchtvochtigheid in huis. Dus nu zitten de roosters aan één zijde dicht en heb ik aan beide zijde van het huis nog bakken met water op de kachel gezet, en nu gaat het qua luchtvochtigheid stukken beter. Ik moet in deze periode van het jaar de Venta om de dag bijvullen, hij is dan 3/4 leeg! Dus het geeft wel aan hoe droog het binnen is!

Qua gezondheid ben ik nog steeds aan het tobben, de klachten die ik heb kunnen daarmee wel te maken hebben. De Venta is dus zeker een uitkomst op de klachten die ik eerder omschreef, echter is het niet voldoende.

Bij warmteafgifte staat een 1 omdat op stand 3, die vooral wordt gebruikt in de winter als de kachel aanstaat, het koud is. Er komt een aanzienlijke hoeveelheid tocht van het apparaat af.

De vormgevind geef ik een 6 omdat het best een groot apparaat is; dit neemt niet weg dat ik erg tevreden ben over het apparaat.

De Venta is dus te bestellen via www.venta.nl, ook zag ik hem laatst staan bij de media markt.

het kappertje 30-10-2012
Geschreven voor: Venta LW45

Ik heb sinds 5 dagen de Venta LW 45 in huis. Ik heb hem besteld via Venta zelf; dit omdat je hem bij Venta 14 dagen op proef mag uit proberen. Als ik na 14 dagen besluit hem niet te houden, dan gaat alles retour terug en hoef ik zelfs de venzendkosten van € 6,50 niet te betalen.De prijs van €349,00 wijkt niet af van ieder ander bedrijf wat hem via internet verstuurd; echter bij Venta moet je dan wel de verzendkosten betalen.

Ik had al een hygrometer in huis; en als je die moet geloven hoef ik de Venta in het najaar eigenlijk helemaal niet aan te zetten omdat hij rond de 60% aangeeft. Echter heb ik gezondheidsklachten; ik loop al 15 jaar te tobben met mijn neus(slijmvliezen), sinds een maand of 4 is mijn hoornvlies uitgedroogd en daarbuiten heb ik een naargeestig kriebelhoestje en kan ik af en toe vreselijk niezen. Op de vensterbank neemt stof altijd een dominante positie in.

Wel ieder ochtend vul ik de Venta bij met water en moet ik toch tussen de 3 en 4,5 liter water toevoegen!

Ik ben overtuigd van de noodzaak om de Venta te houden, en laat jullie over een aantal periodes meer van mijn bevindingen weten.

elgerm 12-12-2013

En? al opgeknapt?

gerrittijhuis 23-02-2014

Heeft u het adres voor mij van Venta

Anoniem 17-10-2012
Geschreven voor: Venta LW45

Na enig zoeken en vergelijken bij deze uitgekomen. Het is een eenvoudig apparaat wat zijn werk doet. in de lichtste stand hoor je hem nagenoeg niet lopen. bij de 2e stand is deze wel te horen maar zodra je een radio of tv aan heb. hoor je hem niet meer. in stand 3 is dit wel het geval. Wel handig is het bijgevoegde hygiëne middel waarmee je 2 weken vooruit kan.

Lees wel even de gebruiksaanwijzing door daar er erg economisch met de verpakking is omgegaan. In het apparaat zitten zowel in de bovenkant als in de onderkant nog stukken karton voor het transport.

Voor wat betreft de luchtvochtigheid op langere termijn kom ik later op terug. Na enige vergelijken voor de prijs bleek deze bij de Mediamarkt voor € 329,- ook de goedkoopste te zijn.