Venta LW45 - Reviews

10 liter
Kleuren
antraciet

het kappertje 25-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik ben ondertussen 18 maanden verder met mijn Venta, en ben nog steeds erg tevreden over het apparaat. Het is aanzienlijk vochtiger geworden in mijn huis, echter nog steeds niet goed genoeg. Nu blijkt dat wij een huis hebben met teveel ventilatieroosters, en als die dan allemaal open staan in de winter dan bevorder je ook een lage luchtvochtigheid in huis. Dus nu zitten de roosters aan één zijde dicht en heb ik aan beide zijde van het huis nog bakken met water op de kachel gezet, en nu gaat het qua luchtvochtigheid stukken beter. Ik moet in deze periode van het jaar de Venta om de dag bijvullen, hij is dan 3/4 leeg! Dus het geeft wel aan hoe droog het binnen is!

Qua gezondheid ben ik nog steeds aan het tobben, de klachten die ik heb kunnen daarmee wel te maken hebben. De Venta is dus zeker een uitkomst op de klachten die ik eerder omschreef, echter is het niet voldoende.

Bij warmteafgifte staat een 1 omdat op stand 3, die vooral wordt gebruikt in de winter als de kachel aanstaat, het koud is. Er komt een aanzienlijke hoeveelheid tocht van het apparaat af.

De vormgevind geef ik een 6 omdat het best een groot apparaat is; dit neemt niet weg dat ik erg tevreden ben over het apparaat.

De Venta is dus te bestellen via www.venta.nl, ook zag ik hem laatst staan bij de media markt.

het kappertje 30-10-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb sinds 5 dagen de Venta LW 45 in huis. Ik heb hem besteld via Venta zelf; dit omdat je hem bij Venta 14 dagen op proef mag uit proberen. Als ik na 14 dagen besluit hem niet te houden, dan gaat alles retour terug en hoef ik zelfs de venzendkosten van € 6,50 niet te betalen.De prijs van €349,00 wijkt niet af van ieder ander bedrijf wat hem via internet verstuurd; echter bij Venta moet je dan wel de verzendkosten betalen.

Ik had al een hygrometer in huis; en als je die moet geloven hoef ik de Venta in het najaar eigenlijk helemaal niet aan te zetten omdat hij rond de 60% aangeeft. Echter heb ik gezondheidsklachten; ik loop al 15 jaar te tobben met mijn neus(slijmvliezen), sinds een maand of 4 is mijn hoornvlies uitgedroogd en daarbuiten heb ik een naargeestig kriebelhoestje en kan ik af en toe vreselijk niezen. Op de vensterbank neemt stof altijd een dominante positie in.

Wel ieder ochtend vul ik de Venta bij met water en moet ik toch tussen de 3 en 4,5 liter water toevoegen!

Ik ben overtuigd van de noodzaak om de Venta te houden, en laat jullie over een aantal periodes meer van mijn bevindingen weten.

Anoniem 17-10-2012 Product paar dagen in bezit

Na enig zoeken en vergelijken bij deze uitgekomen. Het is een eenvoudig apparaat wat zijn werk doet. in de lichtste stand hoor je hem nagenoeg niet lopen. bij de 2e stand is deze wel te horen maar zodra je een radio of tv aan heb. hoor je hem niet meer. in stand 3 is dit wel het geval. Wel handig is het bijgevoegde hygiëne middel waarmee je 2 weken vooruit kan.

Lees wel even de gebruiksaanwijzing door daar er erg economisch met de verpakking is omgegaan. In het apparaat zitten zowel in de bovenkant als in de onderkant nog stukken karton voor het transport.

Voor wat betreft de luchtvochtigheid op langere termijn kom ik later op terug. Na enige vergelijken voor de prijs bleek deze bij de Mediamarkt voor € 329,- ook de goedkoopste te zijn.