• Test panel 8.8 sep 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo Slim 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

L**r@h**l.com 06-09-2023

Lenovo Yoga Slim 6

Lenovo Yoga Slim 6 14IAP8 82WU008AMH

De Lenovo Yoga Slim 6 laptop heeft een mooi OLED-scherm. Dat betekent dat het beeld er echt helder en levendig uitziet, zodat je alles goed kunt zien, zoals foto's en filmpjes.

Hij is ook makkelijk te gebruiken. Is zeker niet te zwaar, dus je kunt het overal mee naartoe nemen, werkt snel als je bijvoorbeeld op internet meerdere tabbladen open hebt of tegelijkertijd documenten maakt.

De batterij gaat echt lang mee, dus je hoeft niet steeds op te laden. Handig als je de hele dag onderweg bent. Dit is de beste laptop qua batterij die ik ooit gehad heb.

Het toetsenbord en touchpad zijn comfortabel om te gebruiken. Als je veel moet typen, voelt het prettig aan. Het touchpad werkt soepel, dus je kunt gemakkelijk rondklikken. Als je 2 vingers gebruikt om op een pagina naar beneden of omhoog te scrollen werkt echt goed. En de verlichting!!! Het toetsenbord geeft licht, dit is in de avond echt ideaal, dan hoef ik niet zoveel licht extra aan te zetten.

Een klein minpuntje is dat de webcam niet de beste is. Als je met vrienden wilt videochatten, of een business call hebt kan het beeld een beetje wazig zijn. Maar over het algemeen is deze laptop goed voor dagelijks gebruik. Zonder te overdrijven is dit de fijnste laptop die ik tot nu toe heb gehad.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Licht gewicht

Minpunten

• Spiegel beeld met daglicht

Allys 04-09-2023

Prima handzame laptop

Geschreven voor: Lenovo Slim 6

Ik ben erg positief verrast door deze gebruiksvriendelijke laptop. Hij is snel, heeft een zeer helder beeld. Dat ik hem makkelijk mee kan nemen is voor mij een pre, hij heeft het formaat van een A4. Ook de lange batterijduur vind ik erg positief.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Stevig
  • Handzaam
  • Batterijduur
  • Doet wat hij moet doen

michellevandes 31-08-2023

Klein en krachtig

Geschreven voor: Lenovo Slim 6

Ik mocht deze laptop enkele weken testen. Uit de doos gehaald bleek het een mooie lichtgewicht laptop te zijn. Maar daarmee kwamen ook wat twijfels bij mij: kan deze 14 inch laptop daadwerkelijk goed multitasken? En fotobewerken? Dat wilde ik dus graag uitproberen.

Allereerst valt het mooie scherm op: het is erg helder (OLED) en dat werkt prettig. De kleuren zijn mooi en dat werkt fijn met mijn fotobewerking (ik gebruik RAW bestanden en bewerk met Lightroom). Wel glanst het flink met tegenlicht, dus kies een strategische plek om te zitten. Fotobewerken gaat als een tierelier. Hier merk je goed de 16GB werkgeheugen i.c.m. de 2.1 Ghz processor en de SSD. Het enige is dat het scherm met 14 inch wat aan de kleine kant is voor een handige bewerkingsflow. En ik miste een geheugenkaartlezer, maar gelukkig heb ik die ook extern. De USB is lekker snel, dus in een mum van tijd staan de bestanden op de HDD. Voor op reis is deze laptop ideaal.

Voor multitasken is hij ook geslaagd: Lightroom, Spotify en Word had ik tegelijk open, maar ik heb geen vertraging kunnen bemerken in bewerken of hapering in de muziek bijvoorbeeld.

De batterij gaat opvallend lang mee, wat een verademing is. Ook het toetsenbord is erg fijn, het typt vloeiend, met goede feedback. Al met al dus een goede laptop, die niet voor niets ‘creator laptop’ wordt genoemd.

Pluspunten

• Helder beeldscherm
  • Kan fotobewerking goed aan
  • Laadt snel op
  • Fijn toetsenbord
  • Prima geluid

Minpunten

• Geen touchscreen
  • Geen ingebouwde kaartlezer
  • Tegenlicht is met glanzend scherm lastig

a************@l****** 29-08-2023
Geschreven voor: Lenovo Slim 6

Krachtige laptop met indrukwekkende, contemporary specificaties. De laptop levert uitstekende snelheid en kan zelfs moeiteloos eenvoudige Photoshop-taken aan.
OLED-display
Een ervaring op zich! Het scherm is werkelijk prachtig. Ondanks de resolutie van 1920x1080, overtuigt het met zijn verbluffende weergave. Diepe zwarttinten en levendige kleuren zijn kenmerkend.
Constructiekwaliteit
Een gestroomlijnde laptop met uitstekende bouwintegriteit. Het oogt aantrekkelijk en biedt duurzaamheid.
Toetsenbord en touchpad
Het toetsenbord is esthetisch aantrekkelijk en heeft een comfortabele aanslagdiepte. Het touchpad biedt uitstekende respons.

Pluspunten

• OLED-scherm
  • Supersnel
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Glanzend scherm