ASUS CX5501FEA-NA0299 - Reviews

Beste deals -4% prijsdaling
  • Test panel 8.5 apr 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS CX5501FEA-NA0299 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

thijnpotman@outlook.com 16-04-2023

Wat een top Chromebook is dit!

Geschreven voor: ASUS CX5501FEA-NA0299

Wat een top laptop/tablet is dit!

Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop. Maar welke?
De zoektocht is tegenwoordig zo mega, Apple, HP of welk merk dan ook.
Ook kom je regelmatig op een Chromebook terecht en zie veel positieve reviews, maar soms ook negatieve over bijv. het niet gebruik kunnen maken van Microsoft Word/Excel/Etc.

Gelukkig deze laptop mogen testen, dus een periode de tijd gehad om een Chromebook eens zelf te testen.
Wat een top ding!

Hij is erg snel met opstarten en ook het openen van apps of internet gaat mega snel!
Het kunnen buigen van het scherm om er volledig een tablet van te maken, werk ook top!
In eerste instantie dacht ik dat ik de touchscreen niet veel zou gaan gebruiken op het moment dat ik hem gebruik als laptop. Maar ook dit werkt top! Even gauw scrollen of inzoomen werk heel erg makkelijk.

Het design van de laptop en de zwarte kleur is ook top!
Ook heb ik hem getest met het standaard geïnstalleerde programma Nvidea Geforce Now.
Dit is een app waar je games kunt spelen/streamen en ook dit werkte mega top!
Als je op de latere uurtjes aan het werk gaat of nog even online het nieuws leest, dan kun je heel gemakkelijk de verlichting van het toetsenbord aandoen om de toetsen te kunnen lezen.

De accuduur van deze laptop is ook echt een pluspunt.
En als die dan al aan de lader moet, kun je nog kiezen of je hem via de linker of rechterkant oplaad, dit is echt mega handig!
Hierdoor ben ik geen verlengsnoer meer nodig geweest.

En dan nog de beeldkwaliteit en het geluid in deze laptop.
Ik zal al gelijk een bekend merk op de laptop afgebeeld staan, dus dit was 1 van de eerste dingen welke ik ging testen.
Voor een laptop heb ik nog nooit zulk mooi geluid gehoord.

Helaas wel 2 nadelen gevonden.
Het niet gebruik kunnen maken van Microsoft apps zoals: Word, Excel, Powerpoint.
Dit kan niet via de app, maar wel heel gemakkelijk via de online versie van Google.
Hier even aan moeten wennen, maar nu achteraf werkt ook dit echt ideaal.
Waar je ook bent, waarmee je ook inlogt je kunt altijd bij al je bestanden.

En de Caps Lock knop heb ik nog niet kunnen vinden, maar volgens mij zit deze er ook niet op.
Ook hier wen je heel erg gauw aan!

Mocht je opzoek zijn naar een nieuwe laptop, dan beveel ik je deze laptop zeker aan!

Pluspunten

• Erg snel
  • Goede accuduur
  • Touchscreen
  • Scherp beeld
  • Erg goed geluid

Minpunten

• Als tablet kan het als zwaar worden gezien
  • Geen Caps Lock knop
  • Geen Microsoft apps

Veronique_Wilbrink 14-04-2023

Op zoek naar een chromebook? Stop met zoeken

Geschreven voor: ASUS CX5501FEA-NA0299

Ik ben op zoek naar een laptop of chromebook, dus het is voor mij ideaal dat ik dit product mocht testen.

De mogelijkheden van een chromebook ten opzichte van een laptop zijn uiteraard beperkter, doordat je online werkt, echter in de tegenwoordige tijd, werken veel applicaties al standaard online. Dus ik was benieuwd hoe dit zou bevallen.

Ik werkte voorheen standaard met de browser Firefox, echter deze werkt op dit apparaat niet zo heel fijn, dus heel snel overgestapt op de standaard chrome en dat werkt fijn en vertrouwd. Wel is scrollen over een webpagina wat lastiger. Hier is het een voordeel dat het een touchscreen is en je via het scherm kunt scrollen.

Applicaties laten zich erg eenvoudig installeren via de Google play store. Hier heb je een eindeloze keur aan mogelijkheden. Wat hierbij meteen opvalt zijn dat apps die niet op een laptop werken hier volledig op werken zoals bijvoorbeeld Instagram. Echter, doordat de meeste apps gemaakt zijn voor smartphones of tablets, merkte ik wel dat de verhoudingen bij een volledig beeld soms weg waren en het niet echt lekker kijken was als je het chromebook als 'laptop' gebruikt.

Bij dit chromebook kun je ook het toetsenbord wegklappen achter het scherm en dan kun je het gebruiken als tablet. Op zich makkelijk als je snel wat wilt doen, maar hier vind ik persoonlijk het apparaat dan toch iets te groot en te zwaar voor. Het is niet makkelijk in de hand te houden en hierdoor werkt het als tablet niet echt handig.

Ook merk ik dat de graphics bij bepaalde apps niet geheel goed zijn, als je het op een volledig scherm draait. Het is dan toch beter om bijvoorbeeld maximaal tablet-formaat aan te houden.

De laptop bevat 1 USB-A en 2 USB-C aansluitingen, ook heeft het een HDMI en een mogelijkheid om je koptelefoon aan te sluiten. Via de USB-C aansluitingen kun je het chromebook ook opladen. Doordat de USB-c poorten verdeeld zijn, aan iedere zijde 1 poort, en je kunt kiezen via welke poort je het chromebook oplaadt heb je steeds een aansluiting dicht bij het stopcontact en hoef je niet te klungelen met kabels. Dit vind ik wel ideaal.

Ook de HDMI Aansluiting is erg handig, hierdoor hoef je niet te streamen en heb je geen last dat het beeld hapert als je iets vanaf je chromebook op je televisiescherm wilt kijken. Even de HDMI kabel aansluiten en kijken maar.

Als je bijna geen programma's meer gebruikt die echt geinstalleerd moeten worden dan is dit chromebook echt een ideale keuze. En kun je denk ik geen beter keuze maken.

Pluspunten

• Snel
  • Lange accuduur
  • Touchscreen
  • Goed geluid
  • 2 oplaadpunten

Minpunten

• Beeldverhouding klopt soms niet helemaal
  • design krijgt heel snel vingervlekken

Denise 06-04-2023

Wat een goede cromebook is dit

Geschreven voor: ASUS CX5501FEA-NA0299

Deze Chromebook is alles wat ik wilde en meer. Ik mag het product testen en Het heeft alles wat ik wouw veel apps en games uit de Playstore en het heeft ook een touchscreen, wat geweldig werkt. En super handig is voor werk. Ik was op dit moment verrast dat je een stylus in de doos krijgt, dus dat is een bonus als je van tekenen of kleuren houdt. Ik ben dol op de zwart kleur van het apparaat en de zwarte binnenkant zorgt ervoor dat het gewoon opvalt en alles netjes blijft en niet zo snel vies wordt. ook een toetsenbord met achtergrondverlichting is een must.  Het typen gaat ok zo super makkelijk wat ideaal is om even snel iets op te zoeken of snel te moeten doen De batterij gaat lang mee en laat na mijn doen erg snel op. wat ik echt  geweldig vind is dat er twee oplaadpoorten zijn, één aan elke kant, erg handig! Een dikke 10 krijgt die van mij .
Ik zou hem zeker aanbevelen aan de rest.
Top product

Pluspunten

• Erg Snel
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Ik heb geen minpunten

mvdmc 01-04-2023

Chromebook en tablet in één

Geschreven voor: ASUS CX5501FEA-NA0299

Deze Chromebook heeft een USB-a en twee USB-c aansluitingen, HDMI en de mogelijkheid om koptelefoon aan te sluiten. Wat mij betreft voldoende Aansluitmogelijkheden.
Ook het numerieke toetsenblok is een pluspunt, net als de mogelijkheid om hem als tablet te gebruiken met touchscreen.

Voor een Chromebook zijn de prestaties zeker voldoende. Hij start snel op, de werktijd op accu is voldoende om een hele dag te werken en hij laadt ook snel weer op met de bijgeleverde oplader.
Een Chromebook (anders dan een laptop) werkt natuurlijk in zijn geheel via internet, maar een voordeel hierbij is dat bestanden ook vanuit andere locaties te openen zijn. Met een Google-account heb je meteen al je gegevens bij de hand.
Multitasken is voor deze Chromebook geen probleem.

De constructiekwaliteit oogt zeer degelijk. Dit moet natuurlijk ook omdat het beeldscherm 360 graden draaibaar is. Dit maakt dan wel dat ik hem persoonlijk nogal zwaar vind, zeker als tablet, dus de draagbaarheid is voor mij een minpuntje.
Het zorgt echter wel voor een voordeel dat hij zeer stevig staat als je hem omgeklapt neerzet om bijvoorbeeld een film te kijken.

Tijdens het Netflixen of gamen, geeft deze Chromebook een super beeldkwaliteit en een prettig geluid. Dit doet zeker niet ten onder aan een tv.

Kortom; degelijk Chromebook van goede kwaliteit met veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Ook als tablet te gebruiken
  • Touchscreen
  • Numerieke toetsenblok
  • Mooie sound
  • Scherp beeld

Minpunten

• Als tablet redelijk zwaar
  • Veel vingerafdrukken op toetsenbord