BaByliss Bronze Shimmer Wand - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BaByliss Bronze Shimmer Wand op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Demi 03-01-2020

Grote lange krullen

Geschreven voor: BaByliss Bronze Shimmer Wand

Een nieuwe krultang kopen is alsof je jezelf cadeau doet waar je niet op kunt wachten om het uit te proberen. Zo ook met deze krultang.
Het feestje begint al bij het openen van de verpakking, wat zit er allemaal bij en wat kun je ermee doen.
De krultang zat netjes verpakt en zit ook een handschoen in de verpakking. Dat geeft al een verwachting dat de krultang erg heet kan worden ingesteld.
Wat je wil is natuurlijke en prachtige krullen.
De krultang heeft een normale lengte van snoer dus je zult normale afstand (voor mij te dichtbij) van een stopcontact deze tang moeten gebruiken. Misschien voor de makers van de krultang eens iets om over na te denken om een snoer te leveren met meer lengte. (ik heb er tot dusverre nog niet 1 kunnen vinden)
Deze krultang word erg snel warm en dat vind ik erg prettig. Makkelijk regelbaar bij alle standen en daar heb je geen hogere wiskunde voor nodig. Bij iedere stand is de krultang snel op temperatuur (top). Bij sommige krulsets moet je lang wachten maar bij deze tang zeker niet.
De handschoen heb je echt wel nodig want in de hogere temperaturen (210 graden zegt de verpakking) is de tang te heet om aan te raken, en je wil toch wel je haar er met de hand om heen draaien zonder er plekken op je hand eraan over te houden (let op, is echt heet).
Het is echter niet zo moeilijk om deze tang te gebruiken. Je zet em aan , draait je haar eroverheen en wacht even totdat je haar lekker warm is. Dan laat je e haarlok van de tang loskomen en voila , er is een krul.
Je wordt al snel overmoedig bij deze tang en dan gebeurt het ook dat je te snel wil gaan. Als je te snel gaat, heb je geen goede krullen. Je zult de aangegeven tijd moeten respecteren om resultaat te hebben.
Het is een groot goudkleurig verwarming element (zo noem ik het maar ff) de dikte is dikker dan wat ik gewend ben. Er zullen daarom ook grote lange krullen worden gemaakt. Voor lang haar (zoals ikzelf heb) is dat geen probleem. 1 lok is in 1 keer klaar als je maar geduld hebt.
De krullen worden niet statisch of iets anders wat buiten je comfort zone zit. Doet gewoon wat je verwacht.
Als je kleinere ronde krullen wilt is deze tang minder geschikt, dus lang haar en lange grote ronde krullen is het resultaat. Zo heb ik het ook gezien op youtube.
Het model ziet er anders uit dan wat ik gewend ben. Groter en forser dan andere krultangen.
Ik kan uiteraard zeggen dat ik wat gereserveerd was en het youtube filmpje geeft een goed beeld. Daar kan ik helder over zijn. De kleur en de vormgeving geven echter wel een professionele look.
Nu nog een professionele look in het haar en dan klopt het helemaal.
Succes met jouw ervaring, ik heb em al hier en een ervaring rijker

Pluspunten

• makkelijk regelbaar
  • wordt goed warm
  • niet zwaar

Minpunten

• niet snel

Diana 21-12-2019

Babyliss Bronze Shimmer

Geschreven voor: BaByliss Bronze Shimmer Wand

Ik vind het allereerst een heel mooi product om te zien. Ook de kwaliteit ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.
Er zit een mat bij om de tang op te leggen als deze warm is.
Ook zit er een hittbestendige handschoen bij.
Ik heb de tang nu meerdere keren gebruikt. Eerst vooral bij mezelf. De tang warmt snel op en is in te stellen op de door jou gewenste temperatuur. Het is even wennen dat het haar niet vast geklemd kan worden. De handschoen die er bij zit is wel goed voor korte momenten maar langer dan voel je de hitte er door komen. Ook heb ik de tang bij 1 van mijn dochters getest. Dit gaf een super resultaat. Zij heeft dik haar. Maar lukte zelfs even snel een mooi kapsel te maken! Ben tevreden.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Mat om de tang op te leggen
  • Temperatuur makkelijk in te stellen
  • Display digitaal

Minpunten

• Hittebestendige handschoen niet dik genoeg.
  • Haar kan niet vastgeklemd worden.

MK 20-12-2019

Prachtig design, handige temperatuur regelaar

Geschreven voor: BaByliss Bronze Shimmer Wand

De Babyliss Bronze Shimmer Wand vind ik erg aantrekkelijk door de kleur en vorm. Hij voelt erg licht aan, waardoor ik hem makkelijk kan vasthouden en gebruiken. Hij gaat makkelijk aan en warmt supersnel op! De verschillende temperatuur standen vind ik erg handig, mijn haar beschadigt namelijk erg snel door te veel hitte. Dus voor mij is 160 en 170 graden super en warm genoeg. Wel even een hittebestendige crème in doen. De handschoen is naar mijn idee niet ‘hittebestendig’, want ik brandde me er toch aan. De hittebestendige mat is overigens erg handig, ik kon hem er gewoon opleggen en laten afkoelen, zonder dat de vloer te warm werd. Hij krult alleen wel een beetje. Ik moest wel een beetje wennen aan de krultang, want ik wist niet precies hoeveel haar ik moest pakken telkens. Hierdoor vond ik het resultaat niet mooi nog. Ik heb behoorlijk kort haar (nog geen schouderlengte), waardoor ik de krullen niet mooi vind vallen. Bij lang haar vind ik hem overigens erg mooi. Ik laat de krultang ongeveer 5 a 8 seconden zitten voor ik weer een nieuw plukje pak. Borstel je haar daarna niet door, de slag ging er bij mij meteen uit.

Pluspunten

• Verschillende temperatuur
  • Hittebestendige mat
  • Lang snoer

Minpunten

• Krullende mat
  • krul met kort haar

DAW 20-12-2019

Super gebruik

Geschreven voor: BaByliss Bronze Shimmer Wand

De BaByliss Bronze Shimmer Wand is echt super om te gebruiken, maar voordat ik meer vertel wil ik jullie laten weten wat voor haar type ik heb: Ik heb veel haar iets langer dan mijn schouders, maar erg dun, hierdoor valt het vaak sluik en futloos neer. Met dit product is dat echt niet meer het geval. De slag blijft de hele dag in het haar (mits ik wel mijn goede vriend haarlak gebruik). De eerste keer gebruiken was wel een beetje lastig.. hoe dikke plukken haar moet ik gebruiken, welke warmte etc.
Ik ben gegaan voor 170c en houd mijn haar om de shimmer wand voor ongeveer 8-10 seconden. Het fijne aan dit product vind ik dat mijn haar een hele mooie gloed krijgt en het niet meer futloos op mijn gezicht neervalt. Mijn haar heeft meer body en ziet er dikker uit. Het enigste nadeel vind ik dat het bij gekomen heating matje heel snel de vorm aan houd waarin je hem hebt weggelegd. Zo heb ik soms moeite met hem veder te gebruiken. Het handschoentje daar in tegen is echt ideaal! natuurlijk niet om lang vast te houden, maar heb mij tot vandaag nog niet 1x gebrand (klop af op hout). Kort om, ik ben erg blij met dit product!

Pluspunten

• Goede dikkte
  • Fijne warmte standen
  • Makkelijk te gebruiken
  • Compact (fijn voor reizen)

Minpunten

• Heating matje vormt zich erg snel