Roland RH-5 zwart

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Beste deals -15% prijsdaling
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Peter58 09-10-2010
Geschreven voor: Roland RH-5 zwart

Grote drivers met lage gevoeligheid dus alleen goed geluid op de zwaardere versterkers. Opvallend neutrale geluidsweergave. Vrijwel geen kleuring of vervorming. De zware bas die gesloten hoofdtelefoons meestal hebben ontbreekt. Laag is goed strak, middenbereik klinkt matig, hoog redelijk. Zeer goede weergave van harde slaggeluiden (drums). Helaas ook een weinig transparant geluidsbeeld (muffled). Omgevingsgeluiden dringen door de goed aansluitende oorschelpen nauwelijks door. Wel geruime inspeeltijd (enkele weken) nodig voor de hoofdtelefoon op zijn best klinkt.

Niet geschikt voor mensen met een groot hoofd! De kleine oorschelpen vallen strak om de oren en de beugel is beperkt verstelbaar. Als hij past is het draagcomfort goed door zachte oorkussentjes en zachte hoofdbeugel. Stevig recht 3 meter lang snoer (enkelzijdig) met vergulde 3,5 mm plug. Losse vergulde 6,3 mm verloopplug wordt meegeleverd. Groot bereik (10-22 kHz) en groot vermogen (1000 mW) bij 32 Ohm. Lage gevoeligheid (92 dB/mW) en laag gewicht (190 gram).

Voor een low budget hoofdtelefoon zijn ontwerp en afwerking goed en is de geluidskwaliteit beter dan gemiddeld. Wie niet meer dan enkele tientjes wil uitgeven heeft hier geen slechte koop aan.

Maud62 11-07-2012

Past de hoofdtelefoon op ALLE typen digitale piano's van Roland?