Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Tour One M2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Nikki 08-04-2023

Kwaliteit en een goed geluid

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

De koptelefoon heeft de kwaliteit van JBL die je gewend bent met een goed geluid en een comfortabele fit. Ik heb een klein hoofd, maar hij voelt stevig zonder te klemmen en schuift niet veel als ik beweeg.

De app die erbij komt is voor mij een hele grote plus, het is super fijn om zoveel functies te hebben en zelf te kunnen instellen. Het voorkomt echt heel veel irritaties die ik normaal bij koptelefoons heb, zoals auto power off.

De beste functie voor mij is toch wel de Personi-Fi. Echt een gamechanger omdat ik slecht horend ben en bepaald klanken en tonen minder goed hoor. De koptelefoon en app geeft je een kleine gehoortest en boost de geluiden die je minder goed hoort.
Ik heb nu veel minder vaak ondertiteling nodig als ik iets kijk omdat ik het gewoon kan verstaan en muziek klinkt een stuk beter!

Momenteel heb ik de koptelefoon verbonden via bluetooth met mijn telefoon en mijn laptop tegelijk, waardoor ik niet constant mijn bluetooth op mijn laptop uit hoef te zetten zodat ik met mijn telefoon kan verbinden, wisselen gaat binnen enkele seconden en maakt alles makkelijker en sneller.
Soms is het een beetje onhandig als ik een spelletje speel op mijn telefoon en mijn geluid op mijn laptop pauzeer, dan switcht hij automatisch naar mijn telefoon, maar dat is meer een persoonlijk dingetje.

De aan en uit knop is een schuifje, dus je hoeft niet het knopje zoveel seconden ingedrukt te houden om hem uit of aan te zetten, iets wat voor mij altijd irritaties oplevert omdat ik hem niet lang genoeg ingedrukt hou. Gewoon altijd binnen een seconde uit of aan.

Voor mij een top koptelefoon, het gebruiksgemak is echt zoveel beter.

Pluspunten

• Comfortable
  • Personi-Fi
  • Noise cancelling
  • Fatsoenlijke aan/uit knop

Minpunten

• Aanraakvlak is gevoelig en redelijk groot
  • Multi-Bluetooth werkt niet altijd even handig

Djoey 05-04-2023

Heerlijk rustig op kantoor

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Top koptelefoon. Het draag comfort van deze koptelefoon is zeer fijn, hele dag op werk met deze koptelefoon op zitten is geen straf.

Geluid vind ik erg goed, makkelijk naar je eigen af te stellen door middel van de app.
Wil je meer of minder bass, is dat gewoon allemaal in te stellen, super prettig.

Qua functies heeft hij ook zeker handige dingen, sommige handig, maar kan soms ook een beetje vervelend zijn.
Smart talk zal thuis vast super goed werken maar op kantoor voor mij helaas niet, als iemand al hoesten dacht hij helaas dat er iemand aan het praten was. Plus punt wel weer is, dat je zelf de tijd kan instellen wanneer hij stopt met ‘luisteren’.
Super handig dat je door middel van de knop je de instellingen van de noise canceling kan aanpassen, zo kon ik snel op kantoor toch snel van setting wisselen zodat ik de mensen makkelijk kon verstaan.
Meerdere meetings/telefoon gesprekken met deze koptelefoon gedaan, de persoon was duidelijk te horen en ik was duidelijk en helder aan de andere kant te horen, zelfs veel beter dan via mijn telefoon microfoon.

Enige min puntje wat ik heb is de volume regelaar, deze had voor mij iets duidelijker geplaatst mogen worden, nu zet ik soms mijn muziek uit i.p.v. van dat ik mijn volume aanpas.

Pluspunten

• Draag comfort
  • Noise canceling
  • App werking

Minpunten

• volume knoppen

Sylvan2412 03-04-2023

(Bijna) waar voor je geld

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Ik moet zeggen. Ik heb in mijn leven al veel koptelefoons opgehad, maar dit is echt wel 1 van de beteren gebleken. Bij binnenkomst was het koppelen met mijn telefoon super eenvoudig. De app heeft soms even een halve minuut nodig om de koptelefoon te vinden. Maar deze ben je nadat je je headset goed ingesteld hebt niet elke keer meer nodig. In het begin heb ik veel gespeeld met functies als smart talk, echter leert mijn ervaring dat je een stuk geïnteresseerder overkomt als je hem gewoon eventjes af zet. Dit neemt niet weg dat de functie wel perfect werkt, zo goed dat je zelf niet doorhebt dat je een headset draagt. Het draag comfort is dan ook echt super. Al met al heb ik dus weinig minpunten gevonden.
Maar dan komen we op de prijs, je moet goed bekijken of je het ervoor over hebt. Voor mij persoonlijk, voor 80 euro minder was het een nobrainer geweest en had ik hem meteen gekocht.

Pluspunten

• Draag comfort
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Vrij prijzig

Majanga 02-04-2023

Koptelefoon met zeer goede noise cancelling

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Het geluid van deze koptelefoon is door de noise cancelling heel fijn, in een rumoerige trein heb ik geen last van omgevingsgeluiden.
Het verbinden met andere apparaten gaat super snel en makkelijk, bluetooth op beide apparaten aanzetten en hij verbind eigenlijk zonder dat je er erg in hebt.
Het uiterlijk is ook mooi, stevige, zachte oorpads en een mooie box om de koptelefoon in te bewaren.
Enige minpunt is dat de koptelefoon niet geschikt is voor mijn kleine hoofd waardoor hij afzakt. Door hem dan weer goed op mijn hoofd te zetten zit je aan het gedeelte waarmee je het afspelen op pauze zet. Wat in mijn ogen dus niet echt handig is.

Pluspunten

• noise cancelling

Minpunten

• te groot
  • pauzeren door aanraken

MarcNouwen 29-03-2023

Aanrader, filtert al het omgevingsgeluid

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Fijne headset. Makkelijk in gebruik, Connectie met andere apparaten gaat eenvoudig. Het geluid is goed, ook de noisecancelling werkt naar behoren. Knoppen van het geluid (links onder) hadden beter geplaatst mogen worden.

Pluspunten

• noise cancelling
  • filtert omgevingsgeluid

Minpunten

• plaats volume knoppen
  • blijft soms opnieuw verbinden
  • ophangen tijdens bellen

Johan W 28-03-2023

In stilte genieten van muziek in de drukke stad

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Een heerlijke headset met een goed vol geluid.

Als fietser is niets vervelender als de wind in je oren en ik moet zeggen de ANC op deze headset werkt perfect. Tijdens de twee weken dat ik de headset gebruik heb ik totaal geen last van het geluid van wind of weg verkeer. Gillende kinderen verdwijnen naar de achtergrond. Ik kan me voorstellen dat ook een lange vlucht een stuk aangenamer gaat worden. Voor vliegtuigen zit er namelijk ook een adapter bij eentje met twee punten.
Over assesoires gesproken. In de doos zit een mooie hardcase met alle kabels die nodig zijn. Ook de headset past netjes.

De pasvorm is bij mij perfect. De hoofdband schuift makkelijk in de juiste positie en blijft daar ook netjes zitten. de eerste keer connecten met mijn telefoon ging makkelijk en in 1 keer goed. Het geluid is heerlijk vol en met de ANC alsof je thuis muziek luistert. In de JBL app kan je bijvoorbeeld nog aanpassingen maken aan het geluid.

Tot nu toe was alles positief, maar (er is altijd een maar) de knopindeling is voor mij niet perfect. Dit kan gewenning zijn of mijn persoonlijke voorkeur, maar tot nu toe went het nog niet helemaal.
Aan de rechterzijde zit een grote aanraakvlak. Hiermee kan je Start-stop (1 tik) en met meer tikken kan je naar volgende/vorige nummers gaan. Het vlak is voor mij te groot, want als ik de volume harder of zachter wil zetten (kleine knopjes) of mn headset wil verschuiven op mijn hoofd tik ik haast altijd op het aanraakvlak. Ook gebeurt het vaak dat ik op de uit-knop verschuif waar door ik bij het beet pakken de headset uit zet.

Bij Slecht weer:
De headset kan tegen een regenbuitje en blijft goed spelen. Geen last van vocht of uitvallen van geluid.
Met een vochtige headset is een capuchon een straf om te gebruiken. De headset denkt namelijk bij elke aanraking van de capuchon/jas dat je het aanraakvlak aanraakt.

Hopelijk wennen de knoppen en hoef ik niet te veel in de regen te fietsen, want dan is het een heerlijk toestel die ik graag op mijn hoofd te heb tijdens mijn fietsritten. Mooi complete doos met een geweldig geluid.

Pluspunten

• ANC
  • mooi geluid
  • pasvorm

Minpunten

• te groot aanraakvlak
  • Overige knopjes te klein

Kieskeurigst 28-03-2023

Evenwichtig, erg goed geluid, volume af en toe te laag

Geschreven voor: JBL TOUR ONE M2

Geluidskwaliteit is echt geweldig, uitermate uitgebalanceerd over het gehele spectrum. Geluidssterkte valt soms te laag uit wanneer het een goede file (FLAC) is met veel dynamiek. Je komt dan af en toe volume te kort. De koptelefoon compenseert dat echter met een geweldige geluid, waarbij je nooit het gevoel hebt dat er iets overstuurd wordt. Alle poespas met de JBL app (extra equalizers enz.) is m.i. echt overbodig en maakt het altijd slechter dan beter.

De koptelefoon schermt van zichzelf al erg goed af en is erg conformtabel, maar ervaar ik zo nu en dan als wat warm na een uursessie van een uur. Noise cancelling werkt goed en geeft wat meer basdruk; zonder enige noise cancelling krijg je meer transparantie in het geluid. Het kwaliteitsverschil ten opzichte van de Tour one M1 is behoorlijk veel. Ik vind de nieuwe tour one (M2) behoorlijk veel beter dan de M1 uitvoering.

Evenwichtig geluid, "blinkt" nergens ècht in uit, maar dat is eerder een compliment dan wat anders. Een muziekliefhebber zal deze koptelefoon zeker waarderen, met de kanttekening van het geluidsvolume.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit; erg goed
  • noise cancelling
  • draagcomfort; mooi leer
  • Beter dan de Tour one M1 uitvoering

Minpunten

• volumeniveau soms te laag voor Hires Audio
  • prijs
  • app gericht op mainstream user