De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Koss KSC75 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DonQuichot 20-02-2011
Geschreven voor: Koss KSC75

Sinds een paar dagen heb ik deze koptelefoon van Koss in bezit. Ben afgegaan op de andere reviews en mijn eerste reactie was wouw, joepie ! Zit lekker, enorme bassen, goede hoge tonen.
Maar na een aantal uur kreeg ik toch een ongemakkelijk gevoel. Ik luister voornamelijk klassieke muziek en alleen op de sportschool en op de fiets dance en house, up-tempo fietst/sport nou eenmaal het lekkerst.
Deze KSC75's presteren fantastisch als je hard, veel hoog en veel laag wilt horen ( alsof er continue een loudness aanstaat ).
Had ik dan toch de verkeerde gekocht ? Equalisers boden de uitkomst. In eerste instantie alles neutraal gezet.( Sansa clip & Archos 1 ) Geluid is vol, warm , maar toch ook wollig te noemen.
Voor de allereerste keer in mijn leven miste ik helderheid in het midden gebied ( juist wat ik meestal wegdraai )
Heb de bassen weggedraaid, midden flink opgeschroefd en hoog beetje omhoog voor de sprankel.
Moet gezegd worden: de bassen zijn erg mooi aanwezig, niet overheersend ( met mijn parameters althans )gewoon geïntegreerd in het totaalbeeld, maar als je er specifiek op gaat letten is het echt genieten. Diepe softbassen, niet dat penetrante geklop in je oor.
Draagcomfort prima, moeten tijd hebben om naar je oren te gaan staan. Draad iets te lang voor combi met Sansa-clip op revers. Mijn idee: je doet er iedere muziekliefhebber een plezier mee, maar voor klassiek neem ik toch een andere ( een Philips bijvoorkeur, maar zeker niet de clips !! )

Luc64 06-10-2010
Geschreven voor: Koss KSC75

Ik heb deze clip-on-hoofdtelefoon al meer dan een jaar in mijn bezit. Tot nu toe ben ik niet een andere tegen gekomen die zo goed uitgebalanceerd klinkt. Ze hebben geen probleem om de kleinste details weer te geven, hier blinken ze echt in uit. Verder komt het geluid goed los en heb je na een tijdje luisteren nauwelijks door dat je naar (door) een koptelefoon luistert. Vaak vind ik het luisteren naar muziek met een hoofdtelefoon vermoeiend, daar heb ik met deze geen moeite mee.
Pas heb ik de Sennheiser PX 100 beluisterd, ik snap niet zo goed dat hier zo veel goede recensies over te vinden zijn, te veel ongedefinieerde bas en kleine details lijken weg te vallen. De Koss klinkt echt veel beter en zijn zelfs goedkoper! Verder zitten ze comfortabel, maar ik heb er toch een puntje vanaf gehaald omdat ze vrij los zitten op je oren, je kunt er bijvoorbeeld niet mee joggen of als je gaat liggen vallen ze gemakkelijk af.
Ik heb ze ook gebuikt om mij CD-speler mee uit te zoeken, verbazend hoe goed ze de verschillen kunnen weergeven.
Kortom een echte aanrader!

KHdV 15-05-2010
Geschreven voor: Koss KSC75

Ik heb deze besteld n.a.v. een aantal reviews die ik heb gelezen. De koptelefoon zit erg lekker om je oren en heeft een geweldig mooi helder geluid en diepe bassen.
Voor 25 euro die ik hiervoor heb betaald is dit absoluut een aanrader. En is zit nog een levenslange garantie op ook!

raymond9 19-05-2008
Geschreven voor: Koss KSC75

Ik deze oorclips sinds een paar een dagen
en het draagt voortreffelijk
je vergeet haast dat ze op je oren zitten
een echte aanrader

Martinus50 02-04-2007
Geschreven voor: Koss KSC75

Voor dit geld ken ik eigenlijk geen betere. Heb ze ook regelmatig aan anderen aangeraden. Ook van hen hoor ik alleen maar positive geluiden. Het enige minpunt is dat de ophangbeugels tijdens transport nog wel eens losraken.

Mitchl 23-08-2006
Geschreven voor: Koss KSC75

Ik draag de koptelefoon dagelijks op de fiets en kan niet anders dan lovend
zijn over deze ondergewaardeerde koptelefoon. Als geluidstechnicus ben ik
super-kritisch op geluidskwaliteit en wil ik veel voor weinig geld. Na 22 jaar
ervaring met geluid buiten (vanaf de eerste walkman tot 20 GB MP3 speler nu)
heb ik nooit voor de standaard meegeleverde koptelefoon gekozen maar altijd op
zoek geweest naar een beter type van alle bekende merken. Na een opruimmodel
QZ1000 van het voor mij onbekende merk Koss wist ik het zeker; dit is hoge
kwaliteit voor een lage prijs. Deze KSC75 clip-on koptelefoon is een prima
opvolger voor mij met een goed draagcomfort en een zeer goed uitgebalanceerd
geluid. Vooral in de lage en hoge tonen is deze koptelefoon geweldig; een zeer
warm en helder geluid, wat ook buiten met gemak stand houdt.