Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

m*************@g******** 28-07-2023

Momentum 4 wireless

Al tijden op zoek naar een goed geprijsde hoofdtelefoon van Sennheiser, ze zijn niet goedkoop maar de geluidservaring is perfect, zal nog even wennen zijn aan de bediening op de oorschelp maar dat komt goed.
Supersnel verbonden via bluetooth en luisteren maar.
Momentum 4 wireless

Pluspunten

• Alles perfect, geluid, comfort, looks.

Minpunten

• Oorschelp iets aan de kleine kant vind ik.

Kiki 26-11-2022

Fijne koptelefoon maar kan beter

Ontzettend goed geluid, koptelefoon is erg comfortabel en stevig. Lange accuduur is natuurlijk fantastisch. Helaas heeft de koptelefoon wel wat verbindingsfouten.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goed geluid
  • Stevig en stevige case

Minpunten

• Kan niet ingeklapt worden dus groot
  • Noice cancelling is matig
  • Verbindings problemen

2magic2 22-11-2022

Super mooie koptelefoon van sennheiser

Sennheiser Momentum 4 met beste geluid, draagcomfort en batterijduur is top

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Draagcomfort

Minpunten

• prijzig

Rolf 20-11-2022

Complete, goed klinkende koptelefoon

De Momentum 4 is een erg mooi, goed vormgegeven koptelefoon die ook nog eens erg goed klinkt. De koptelefoon is erg compleet en beschikt over active noise cancelling en transparency mode. Hierdoor kun je zowel in rumoerige omgevingen jezelf (of de omgeving) horen maar ook al het omgevingsgeluid wegfilteren. Met de smartphone app kun je eenvoudig aanpassingen doen aan deze instellingen. Daarnaast kun je locatie gebaseerde instellingen aanmaken en eigen equalizers om alles helemaal naar eigen wens in te stellen. De koptelefoon zelf is van stevig materiaal en wordt geleverd met alle accessoires die je ooit nodig zult hebben: reisstekker voor in het vliegtuig, USB-C kabel, mini-jack kabel en een stevige opberghoes. De oorkussens zijn erg zacht en sluiten goed aan. De hoofdband is van hetzelfde materiaal als de oorkussens en zit dus ook erg lekker. Het geluid is erg lekker, zeker omdat je het zelf aan kunt passen. Ik hou wel van een beetje bass dus die heb ik een klein beetje hoger gezet. De ANC werkt erg goed en zorgt ervoor dat je goed op kunt gaan in de muziek. Met een eenvoudige dubbeltik op de zijkant van de oorschelp zorg je ervoor dat je je omgeving hoort en dus ook een gesprek kunt voeren. Of de muziek stopt kun je in de app zelf kiezen. De transparency mode is erg fijn bij telefoneren. Je hoort jezelf echt en je hebt dus niet het idee dat je harder moet gaan praten om verstaanbaar te zijn. Ook voor telefoneren en/of videocalls een echte aanrader. Op mijn pc heb ik geen Bluetooth en kan ik de koptelefoon ook aansluiten via de USB-C kabel, ideaal! De software daarentegen is soms wel een beetje buggy. In het begin heb ik geprobeerd om de koptelefoon te koppelen aan meerdere apparaten en daar sloeg de koptelefoon soms op vast. Na wat gepiel is dat gelukt. Dit was eveneens zo met de software update. Deze heb ik nu nog niet durven doen omdat ik bang ben al mijn instellingen kwijt te raken. Al met al een goede koptelefoon met subliem geluid en een breed toepassingsgebied; muziek luisten, telefoneren/video bellen en zelfs gamen. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Stevig
  • Goed geluid
  • ANC, Transparency mode

Minpunten

• Software buggy

m*****@h****** 20-11-2022

Fijne koptelefoon met goeie kwaliteit

Fijne koptelefoon voor muziek, bellen, luisterboeken en om gewoon de stilte te ervaren. Het draagcomfort is hoog en de accuduur is erg lang. Ook laadt de koptelefoon snel op en kun je (bedraad) blijven luisteren tijdens het laden.
Telefoongesprekken zijn helder maar soms is het lastig op te nemen en valt de connectie weg als je gebeld wordt en je overschakelen wilt naar de koptelefoon ipv het telefoontoestel.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goed geluid
  • Veel draagcomfort
  • Makkelijk te bedienen
  • Ook in wit verkrijgbaar

Minpunten

• Connectie valt soms weg zonder reden
  • Redelijk prijzig

Heather 16-11-2022

Super mooie koptelefoon

Deze super mooie koptelefoon zit heerlijk! Met de mooie hardcase kun je hem ook makkelijk in bewaren als je hem niet gebruikt of om mee te nemen. De batterij gaat heel lang mee wat echt een groot pluspunt is. De bediening van het volume en de mate van noise cancelling is even wennen. Als je dat eenmaal door hebt dan is het goed te doen maar het kost even wat oefenen. Soms zet ik deze op zonder geluid om de omgevingsgeluiden te dempen. Je hoort de omgeving zeker nog wel maar het is flink gedempt. Zodra je muziek luistert of een filmpje kijkt oid dan zit je er meteen helemaal in zonder last van de omgevingsgeluiden te hebben. In mijn ogen een super mooie koptelefoon, helaas wel voor een pittige prijs maar wat mij betreft is dat het wel waard.

Pluspunten

• mooi geluid
  • mooie vormgeving
  • Hardcase

JosAikema 15-11-2022

Lekkere pasvorm, goed geluid en mooie case

Deze koptelefoon wordt geleverd in een mooie case (stevig) en ik eenvoudig te installeren. Via de app zijn allerlei zaken in te stellen (noise cancelling, geluidszones).

Noisecancelling werkt ook erg fijn. Vooral de lage tonen worden eruit gefilterd en ook gesprekken zijn bijna niet meer te horen. Ook prima dus tijdens online meetings en trainingen.

Qua geluid voldoet deze koptelefoon ook zeker aan de verwachtingen. De koptelefoon zit lekker en sluit perfect om mijn oren heen.

Pluspunten

• case
  • noise cancelling
  • geluid

Minpunten

• Prijs

Ectep 12-11-2022

Mooi design, prachtig geluid

De momentum 4 besteld en de volgende dag binnen. Gelijk gekoppeld met mijn telefoon. Nadat hij zijn update heeft gedaan is het eindelijk gelukt. Het kost even tijd maar dan werkt het ook. Veel mogelijkheden om in te stellen via de app. De soundcheck werkt goed en makkelijk. Dan eens even luisteren. Wat een prachtig geluid. Helaas had ik meer verwacht van de noise cancelling. Het is zeker niet slecht maar zou beter kunnen. Wanneer er muziek speelt valt overig geluid grotendeels weg. Kan ook zijn dat ik het nog beter moet testen. Maar dit is de eerste indruk. Verder zeer tevreden over het geluid. Hij zit heerlijk. Ook na langere tijd. De hoes om de koptelefoon is goed afgewerkt en ik vind hem niet te groot. Zo blijft hij mooi terwijl je hem overal mee naartoe kunt nemen. Tot nu toe zeer tevreden en ik raad hem iedereen zeker aan.

Pluspunten

• Geluid
  • Noise cancelling

Minpunten

• Noise cancelling

mtenvoorde 12-11-2022

Zeer comfortabele hoofdtelefoon met zeer goed geluid

De Hoofdtelefoon zit in een mooie doos met daarin de opbergcase waar de hoofdtelefoon zich in bevindt.
De eerste indruk is heel goed, een degelijke hoofdtelefoon die zeer comfortabel zit.
Na enkele dagen luisteren en genieten kan ik niet anders zeggen dat deze koptelefoon zeer goed klinkt.
Alles klinkt gewoon goed : techno, metal, R&B of hip hop, etc.
De notice cancelling doet het ook zeer goed. Mijn zoon heeft in de woonkamer vaak hard geluid aan bij games.
Ik luister vaak met mijn hoofdtelefoon naar mijn muziek.
Met mijn oude hoofdtelefoon kon ik nog goed de game geluiden horen. Met de Momentum totaal geen last van.
Wat ook ideaal is dat je met de app locaties kunt toevoegen. B.v. je werk en thuis. Hiermee kun je dus afhankelijk van waar je bent de instelling automatisch wijzigen
Geen idee hoe lang de accu meegaat, maar het is heel lang.
Nog een pluspunt: de hoofdtelefoon gaat automatisch aan bij opzetten en automatisch op pauze bij afzetten. Na een bepaalde in te stellen tijd gaat hij uit om accu te besparen
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de Momentum 4

Pluspunten

• Noise Cancelling
  • comfort
  • accuduur
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• prijzig

Edwin 10-11-2022

Luxe Koptelefoon!

De Sennheiser Momentum 4 Wireless is een erg goed klinkende, duurzame en comfortabele koptelefoon. Ook voor lange luistersessie is het draagcomfort top. De effectieve ruisonderdrukking werkt zeer goed. Bijna alle omgevingsgeluiden worden gefilterd. De nieuwste aptX Adaptive-standaard wordt ondersteund en er kan gelijktijdig verbinding worden gemaakt met twee Bluetooth-apparaten. De accu gaat 60 uur lang mee, wat zeer lang is. De bediening gaat gemakkelijk en ook de prestaties voor spraakoproepen zijn top. Het beste van de koptelefoon is het geluid met zeer mooie klanken. Als je een high-end hoofdtelefoon met ruisonderdrukking wilt, is de Momentum 4 elke cent waard!

h*****@h****** 10-11-2022

Fijne koptelefoon met veel extra's

JBij de koptelefoon hoort een mooie case, waarin naast de koptelefoon een korte handleiding, een USB-C laadkabel, een audiokabel en vliegtuigaansluiting zit. Online kun je een uitgebreidere handleiding vinden.
Een adapter zit er niet bij, maar die heb je toch vaak al in huis. Wel zo duurzaam.
Zowel op de koptelefoon als op de korte handleiding staat een QRcode waarmee je de SENNHEISER SMART CONTROL app kunt installeren. Helaas is deze niet in het Nederlands beschikbaar.
De koptelefoon is erg gemakkelijk in gebruik te nemen. Zodra je hem uit de case haalt gaat de koptelefoon aan in de blue tooth pairing stand. Vervolgens hoef je hem alleen nog maar met je telefoon te koppelen en kun je hem gebruiken. Dit kan natuurlijk ook handmatig.
De koptelefoon draagt erg prettig door de comfortabele, verstelbare hoofdband en zachte oorschelpen.
Laden gaat via USB C en volgens de handleiding is 5 minuten laden voldoende voor 3 uur gebruik. 2 uur laden is voldoende voor 60 uur gebruik.
Als je de koptelefoon oppakt gaat hij aan en zodra je hem afzet of neerlegt pauzeert de muziek (ook op je mobiel), na 15 minuten (deze tijd is instelbaar via de app) gaat hij ook echt uit. Je kunt de koptelefoon ook handmatig aan- en uitzetten.
Door aanraking van de rechteroorschelp regel je het volume, play en pause, de mate van Noicecancelling en omgevingsgeluid en de telefoonbediening.
De geluidskwaliteit is erg goed. Je kunt de equaliser aan je persoonlijke wensen aanpassen via de app.

Ook voor een telefoon of gesprek via TEAMS is de koptelefoon erg geschikt. Het geluid is erg helder.
Wat ik bij deze koptelefoon nog niet heb kunnen uitproberen, maar wat ook een groot voordeel is van de Active Noice Cancelling is dat het de druk op de oren vermindert als je hem in een vliegtuig gebruikt.
Je kunt ook een voice assistent (Google, Siri) gebruiken, mits deze beschikbaar is op de gekoppelde device.

Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • Gebruikersvriendelijk
  • Veel extra's

Minpunten

• De app is niet in het Nederlands

BdelaMontagne 09-11-2022

Top koptelefoon met super batterijduur en ANC

Vorige week is de koptelefoon binnen gekomen en ik heb hem sindsdien bijna niet meer af gedaan, behalve om te slapen. Wat een ontzettend fijne koptelefoon is dit!

Wanneer je de doos uitpakt krijg je een mooi hard-shell stoffen case in dezelfde kleur als de stof aan de bovenkant van de koptelefoon. In de case vind je de koptelefoon zelf, een USB-C laadkabel, een audio-jack, een vlieguitg adapter (is dit nog nodig?) en wat korte handleidingen. Alles voelt stevig en kwalitatief zeer goed!

Zodra je de koptelefoon uit de case haalt gaat hij automatisch aan. Hij registreert ook automatisch dat je de koptelefoon op zet en bevestigt dat met een geluidje. De oorkussens gaan volledig over je oren heen en zitten ontzettend comfortabel, zelfs na langdurig dragen.

Na de eerste keer opzetten moet je de Sennheiser app downloaden om te verbinden. Eenmaal klaar kun je in de app alles gemakkelijk instellen naar jouw wens, zoals bijvoorbeeld de equalizer en de mate van noise-cancelling (ANC). Als je zelf niet goed weet hoe je de equalizer het beste kunt instellen is er een handige tool die je ondersteunt met het maken van keuzes op basis van je eigen muziek. De ANC was voor mij een vereiste want ik werk regelmatig op een rumoerig kantoor. Hiervoor gebruikte ik mijn AirPods Pro, wat ook prima werkte maar dit is echt next level! Je oren worden volledig afgesloten van de buitenwereld maar krijgen niet het gevoel als of ze vacuum getrokken worden zoals je met oordoppen wel eens kunt voelen. Je kunt zelf de mate van ANC instellen naar wens, van 100% ANC naar transparantiemodus waarbij je geluiden om je heen nog kunt horen. Er is ook nog een adaptieve transparantiemodus beschikbaar waarbij plotsinge harde geluiden automatisch gedempt worden maar andere geluiden niet, echt IDEAAL!

De koptelefoon is verder heel makkelijk in het gebruik en je kunt met behulp van tikken en slepen op de oorschelp handelingen uitvoeren. Je kunt zelfs de mate van ANC aanpassen door twee vingers naar elkaar toe of uit elkaar te slepen, heel erg handig. Verder is het ook handig dat de koptelefoon kan verbinden met 2 apparaten tegelijk. Dat betekent dat ik muziek kan spelen via mijn telefoon en kan videobellen via mijn laptop zonder dat ik moet wisselen. Omdat ik veel videobel voor werk is dit ook echt een hele fijne feature. De geluidskwaliteit is Sennheiser, dus top! Mooi helder met een goede bass!

Batterijduur van 60 uur stelt niet teleur maar is echt realistisch, daar sta ik echt van te kijken! Wat een genot!

• Batterijduur
  • ANC

Minpunten

• Niet inklapbaar

s*********@g******** 09-11-2022

Super koptelefoon

Hoe compleet is deze set! Naast de koptelefoon (obvious) vind je in de case de kabels en plugs die het leven zullen vereenvoudigen mocht dat ooit nodig zijn. Natuurlijk zette ik de koptelefoon direct op mijn hoofd. Naast het pascomfort werd me duidelijk dat hij graag een koppeling maakte met mijn iPhone. Dat was een fluitje van een cent! Meteen even het geluid testen met een stevig stukje Pearl Jam en mijn ik kreeg een glimlach van oor tot oor. Dit was een ervaring die ik in lange tijd niet met koptelefoons gehad heb. Het installeren van de app ging eenvoudig, evenals het koppelen met mijn laptop. Een van de dingen die voor mij belangrijk zijn, is het kunnen koppelen van twee devices tegelijkertijd. De Momemtum 4 kan dat en voelt zelf heel goed aan dat een videocall op mijn laptop meer prioriteit heeft dan een muziek op mijn telefoon. Heel prettig, mijn vorige koptelefoons hadden daar echt moeite mee. Nu ik hem twee dagen intensief gebruikt heb staat de batterij op 60%. Dat is een prima score! De komende dagen zal ik nog eens wat met de Smart Control app gaan spelen, maar hij oogt compleet en gebruiksvriendelijk. Hoe dan ook ben ik nu al zeer blij met mijn aanschaf! Dit voelt als genot aan mijn oren. Niet alleen qua geluid, maar ook qua pasvorm.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Pasvorm

p************@g******** 08-11-2022

Genot voor het oor

Wat een fantastische koptelefoon. Aan alles zie en hoor je dat het een kwaliteitsproduct is. Hij zit heerlijk, je hebt bijna niet door dat je hem überhaupt draagt en hij sluit je volledig af van de buitenwereld. De audio kwaliteit is subliem, nog nooit zon fijne kwaliteit gehoord met een headset. De touch bediening werkt goed en is een leuke extra . Wat wel erg fijn is dat je via de Sennheiser app de koptelefoon kunt finetunen. En dan ook nog eens met meerdere geografische locaties, zo heb ik op het werk meer omgevingsgeluid filtering actief dan thuis.

Pluspunten

• kwaliteit
  • draagcomfort
  • noise cancelling

Minpunten

• snel vingerafdrukken op de headset

w**********@g******** 08-11-2022

Top koptelefoon

In de doos zit uiteraard koptelefoon, een reiscase en wat kabels/stekker. Ik vind de koptelefoon er heel mooi uitzien, dat is uiteraard persoonlijk. De bouwkwaliteit is heel solide, alles sluit goed aan en er is gebruik gemaakt van mooie materialen. Het is wel jammer dat je de koptelefoon niet kan inklappen, dan zou deze minder ruimte innemen in mijn tas.

De geluidsweergave is heel erg goed, heel dynamisch en ruimtelijk. Een mooie bas en strakke hoge tonen. Ook zit de koptelefoon heel comfortabel, je kan deze uren ophouden zodat dat het gaat irriteren. Ook de batterij is super goed, volgens opgave van Sennheiser 60 uur, dat heb ik niet kunnen testen maar dat zal kloppen. Ook transparancy mode vind ik fijn, dan hoor je wat van de omgeving om je heen, handig met fietsen/lopen. Via de Smart Control app kan je heel veel instellen.

Minpunten zijn de Active Noice Cancellation, de bediening. De ANC filtert veel maar niet alles, in de trein hoor je nog steeds wat achtergrond geluiden. De bediening is even wennen, via swipen op de rechteroorschelp kan je veel bedienen, helaas werkt dit niet altijd vlekkeloos. Overall vind ik dit een hele fijne koptelefoon, mooi geluid en met wat software update hoop ik dat de minpunten worden verholpen.

Pluspunten

• Geluidsweergave
  • Solide bouwkwalitieit
  • Reiscase inbegrepen

Minpunten

• Inconsistente ANC
  • Niet intuïtieve bediening