De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 195-U zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

m.selderijk@tiscali.nl 15-09-2022

te weinig vermogen voor mij met nog 40% gehoor aan 1 oor.

Geschreven voor: Sennheiser RS 195-U zwart

Ik ben op leeftijd, Hoorapparaat en lnk oor nog 40% gehoor...R.echt. oor niets meer. De Momentum Sennheiser (draadloos) ziet er magnifiek uit. Helaas een mazurka van Chopin haalde het eerste gedeelte al niet (pianissimo) Geen power..ik begon al met de instelling het luidst en dat was al te weinig. Afschuwelijk...want ik ben al een jaar bezig een koptelefoon aan te schaffen die een fors vermogen geluid heeft. Ik weet het niet meer. HELP!!!!!

AudioVideoUser 12-12-2020

Sennheiser RS195

Geschreven voor: Sennheiser RS 195-U zwart

Ik heb deze hoofdtelefoon nu ongeveer 3 jaar in bezit en gebruik hem dagelijks. De hoofdtelefoon is volledig gesloten en heeft een goede passieve demping van externe geluiden. De audiotechniek aan boord is naar volle tevredenheid, zeker voor mensen die slechthorend zijn of gehoorschade hebben, de balansregeling is ook handig als je aan één kant minder (goed) hoort. Jammer is dat je beide kanten, dus links en rechts, niet individueel kunt regelen/instellen. Zowel de oorkussens alsook de kussens van de hoofdband zijn van slechte kwaliteit en gingen bij mij 1 dag na het verstrijken van de garantie stuk. De voeding (lichtnetadapter) begaf het na 3 jaar, volledig doorgebrand, reden: slechte goedkope Chinese elco's van Samxon. Sennheiser spreekt van "Verschleißteile" en daar moet je het als consument maar mee doen. Het siert Sennheiser niet deze arrogante houding. Een apparaat waar ik bijna 500 euro voor heb betaald, mag mijns inziens toch echt wel iets langer meegaan. Toen ik Sennheiser wees op de Uneto-VNI levensduurverwachtingen van elektronica en de rechten die een consument heeft ook na de 2 jaar standaard garantie, bleef het stil. Ik heb inmiddels een nieuwe voeding besteld en kan de hoofdtelefoon weer gebruiken.

Pluspunten

• geluidskwaliteit goed
  • draagcomfort goed
  • balansregeling
  • verliesarme digitale geluidsoverdracht
  • instellingen voor slechthorenden

Minpunten

• vrij kostbaar
  • kwaliteit van adapter en kussens slecht
  • hoofdbandkussens kun je niet zelf vervangen
  • korte levensduur accu's (2 jaar)
  • service kan beter

Into Music 26-11-2016

Volume

Geschreven voor: Sennheiser RS 195-U zwart

Ik heb deze koptelefoon net binnen. Ziet er goed uit. Goed aangesloten op de optische uitgang. De koptelefoon geeft een "breekbaar" geluid. Ook op de analoge ingang. Wat echter het ergste is dat het volume begrensd is! Zowel digitaal als analoog. De digitale uitgang is op mijn versterker (uiteraard) niet regelbaar. De analoge uitgang wel, maar bij een hoger niveau treedt ook gewoon de begrenzing in. Ik mankeer niets aan mijn oren, maar mag ik a.u.b. zelf het volume bepalen? Voor mijn gevoel is de begrenzing net aan de lage kant. Sennheiser schermt in hun beschrijving toch echt met termen, die speciaal voor mensen met een slecht gehoor bedoeld zijn o.a. met afzonderlijke volumeregeling voor links en rechts. Wat heeft dat voor zin als het geluid al bij beide oorschelpen aan de (te) lage kant is? Het bereik is ook zeer beperkt. Na 12 meter van binnen naar buiten de tuin in met open deur valt de verbinding al weg. Dus gaat deze dure koptelefoon gewoon terug naar de leverancier ...

Pluspunten

• draagcomfort
  • vormgeving
  • aansluitingen
  • gebruiksaanwijzing (van Internet)

Minpunten

• volumebegrenzing
  • niet geschikt voor gehoorgebreken als omschreven
  • afstand zenden valt tegen