De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony INZONE H9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Keyman 02-09-2022

Geweldige headset met noise canceling

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Bij het aankopen van apparatuur ben ik altijd een fan van het wat meer uitgeven voor een beter product. Mijn eerste indruk bij het uitpakken van de Sony Inzone H9 headset was dan ook meteen goed het zag en voelde als kwaliteit. Ook was het een mooie bonus dat ik zeer kon waarderen dat er geen plastic verwerkt was in de verpakking. De headset heeft een comfortabel gewicht. Ik heb in het verleden een zwaardere draadloze headset gehad waarbij het draaien en achteroverleunen kon leiden tot he afvallen waar ik bij de Sony Inzone H9 nog geen een keer last van heb gehad. Daarnaast is ook de vorm uitstekend en het voormaat van de oorschelpen geweldig. Sommige headsets willen nog wel bij langer gebruik pijn geven aan de oren waar ik ook bij de Sony Inzone H9 geen last van heb gehad. Op het gebied van geluid moet ik hem vergelijken met mijn vorige headsets. Waarbij mijn meest recente headset nog vers in mijn geheugen zat. Het voelde dieper. Een beetje te vergelijken met een film thuis kijken en in de bioscoop. De bass is misschien niet helemaal op dat niveau in deze vergelijking van bioscoop maar in stem kwaliteit en melodische muziek zeker de goede richting op. Betere geluidkwaliteit zorgt voor betere immersie. Dat is voor mij belangrijk omdat mijn favoriete games op mijn pc vooral open world single player RPG's zijn zoals de witcher 3, skyrim en mass effect. Maar ook games zoals gears of war. Spellen met een verhaal die waar je de wereld om je heen even vergeet voor een betere ervaring. Wat daar ook zeker bij helpt en wat ik ook zeer kon waarderen is de noise canceling. Als iemand die zijn game room/kantoor deelt met zijn vrouw die veel meetings heeft heb ik dan ook goed gebruik gemaakt van deze functie en zal voor mij in de toekomst een auto-include zijn bij het kopen van een headset. Conclusie geweldige headset en ik zou hem zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Goed gewicht
  • Zeer comfortabel
  • Goeie noise canceling

Manon 02-09-2022

Fijne headset om te gamen

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Ik gebruik deze headset voor gamen op de pc. Mijn gezin is er blij mee zodat ze me niet meer horen gamen. De headset zit prettig en is urenlang prettig te dragen. De headset geeft geen drukkend gevoel
Het geluid is boven verwachting goed. Ook handig dat de microfoon automatisch op mute gaat als je hem omhoog doet als er bijv iemand binnen komt. Ik zou hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Fijn draagcomfort
  • Goede geluidskwaliteit

Joost Build 02-09-2022

Bijna perfect

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Bijna perfect voor mij met enige aandacht voor wat puntjes.

Voor mij is de headset bijna perfect. Geluid klinkt erg crisper en fijn en je kunt alle geluiden goed onderscheiden. het is zo ontzettend fijn om even naar de keuken te kunnen lopen met je headset op en toch nog met iemand te kunnen communiceren terwijl je je broodje maakt zonder je controller aan een draadje te moeten meenemen, dus hier erg enthousiast over! Wanneer je de microfoon omhoog doet wordt hij automatisch gemute, ook handig!
Noise cancelling werkt erg goed, ambient sound wat minder, deze zou ik graag nog verbeterd willen zien na een update zodat ik mijn eigen stem nog beter kan horen op de late uurtjes ivm buren.

2 pinpuntjes:
Er is geen mogelijkheid om de EQ in te stellen op mijn PS5. Ik hoop dat dit nog wel komt na een update want ik zou graag meer bass toevoegen aan mijn game-ervaring.

Een ander minpuntje is dat de microfoon echt niet zo goed klinkt als bij sommige andere headsets voor deze prijs. Omdat ik geen streaming video's maak en alleen maar een potje online met vrienden game, is het voor mij prima en kunnen zij mij verstaan.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • geluiden onderscheiden
  • Comfort

Minpunten

• EQ niet in te stellen op PS5
  • Microfoon klinkt niet zo goed als verwacht
  • Ambient Sound zou iets beter kunnen

Ivan 01-09-2022

Goede headset met enkele aandachtspunten

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Ik heb de headset nu bijna 3 weken in bezit. De headset gebruik ik voor mijn Playstation 5 en ik speel daar voornamelijk Call of Duty Warzone op. Review is daarom ook gebaseerd op ervaring met een shooter en kan ik vergelijken met eerdere headsets die ik heb gehad en heb. De headset zelf is gemaakt van m.i. mooi materiaal. Voor sommigen kan het overkomen als een plastic gevoel, echter ik vind het erg goed passen bij de PS5 en de headset voelt solide aan. Het is daarnaast een vrij lichte headset, wat prettig is bij langdurig gebruik. Materiaal voor de oorkussen is erg zacht en sluiten direct goed de omgeving af. Nadeel is wel dat dit materiaal niet goed omgaat met warmte, waardoor je last kan hebben van warme oren en zweet. Zeker met hele warme dagen merk je dit en kan dit vervelend zijn. Headset werkt goed met de PS5 en als je geluid aanpast of de microfoon mute (door deze weer in verticale positie te zetten), dan geeft de PS5 dit keurig aan. Dit is ook fijn, want op de headset missen indicatoren over niveau van geluid, maar ook of de noise cancelling aan staat bijvoorbeeld en in welke stand. Noise cancelling werkt m.i. goed, maar is in het begin wel even wennen als je niet eerder een dergelijke headset hebt gehad. Geluid van de headset is goed m.i. je hoort goed alle belangrijke geluidsque's, waardoor je goed kan reageren op de gameplay. Dit is voor mij het meest belangrijke en hier ben ik dan erg tevreden over. De headset gaat ook lang mee en ik heb deze niet hoeven op te laden op de dag, ook niet bij gamesessie van ruim 8 uur. De headset laad ik op als ik deze niet gebruik. Microfoon is redelijk te noemen. Van andere krijg ik te horen dat niveau goed is, echter mijn stem als blikkerig overkomt. Al met al een goede headset m.i. voor een shooter met wel enkele aandachtspunten.

Pluspunten

• Geluid is goed
  • Draagcomfort

Minpunten

• Microfoon
  • Geen noise canceling indicator

Niels 29-08-2022

Een erg comfortabele gaming headset

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Een erg comfortabele gaming headset met noisecancelling die ook geschikt is voor videobellen. Uniek is de handige usb stick voor gebruik met de PC of Playstation 5.

Pluspunten

• Dongle voor Playstation én PC
  • Koppelbaar met meerdere devices tegelijkertijd
  • Ook geschikt voor video vergaderen

Minpunten

• Groot
  • Geen draagcase

DaphneA 29-08-2022

Topper onder de draadloze headsets!

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Hij is erg licht van gewicht. De oorkussens vallen goed en zacht over de oren. De installatie is makkelijk door de meegeleverde dongle. Het geluid is tijdens het spelen van een shootergame erg goed. Muten is heel gemakkelijk door de microfoon omhoog te doen.

Wouter 27-08-2022

Geweldige headset

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Ik ben 1 van de gelukkige die deze headset mocht testen. Toen hij binnenkwam was ik al helemaal ik mijn nopjes, de verpakking alleen al heeft een goede aantrekkingskracht. Het installeren was zo simpel, een kind kan de was doen. Hou er wel rekening mee dat je de bijgeleverde dongle insteld op het door jou gebruikte product (PlayStation of pc). Ik heb de headset daarna met diverse games getest om te zien, merken en voelen wat de kracht is die deze headset heeft. Zodra je hem op doet sluit het alle geluiden al goed af, zodra je de noice canceling aan zet (hoorbaar aan de piep) krijg je niks meer mee van schreeuwende kinderen en vervelende moeders. Je kan heerlijk ongestoord gamen. Ik vind het een geweldige headset in combinatie met de PlayStation 5. De 3D audio komt hier goed tot zijn recht en als je first person shooters speelt weet je direct waar ze vandaan komen, zo helder en krachtig is deze headset. Waar andere merken nog wel eens de treble te hoog zetten heeft Sony de ideale combinatie gevonden tussen treble en bass. Je staat er van versteld hoe goed dit klinkt en toch alles nog goed hoorbaar is. Ben je je medespelers zat? Dan kun je door op een knopje op de headset te drukken eenvoudig je chatvolume zachter (of harder) zetten. De batterij gaat ook bizar lang mee. Niet zo lang als aangegeven zodra de noice canceling aanstaat maar zoals ik eerder aangegeven heb sluit de headset ook zonder noice canceling al erg goed af. Al met al zoals jullie kunnen lezen ben ik erg blij met deze aankoop. Mocht je twijfelen tussen een aantal headsets, neem deze zeker mee in je overweging…

Pluspunten

• Noice canceling
  • Accuduur
  • Geluid

JerrelP 25-08-2022

Topklasse high-end headset!

Geschreven voor: Sony INZONE H9

De unboxing experience was top, de headset kwam in een stevige verpakking en het voelde echt alsof je een cadeautje aan het uitpakken was. In de doos heb je natuurlijk de headset en de dongle die je aan kan sluiten op je PC of PS5 (werkt niet op XBOX). Sony krijgt voor mij extra punten voor de volledig plasticloze verpakking die recyclebaar is.

De headset zelf heb ik getest in meerdere games op zowel PC als PS5 (ik heb beide). Deze headset heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Allereerst is het draagcomfort echt fenomenaal, de oorkussens en hoofdband zijn zacht en de headset drukt niet tegen je hoofd aan. Dit zorgt ervoor dat je hem nauwelijks voelt zitten tijdens urenlange gaming sessies. Het geluid is net zo goed als je zou verwachten van een Sony headset. Toen ik hem de eerste keer aanzette en State of Decay 2 ging spelen met een vriend, dacht ik serieus dat er een vlieg in mijn kamer zat... deze zat dus gewoon in het spel. Ook in spellen als Overwatch en Fortnite waren de voetstappen duidelijk hoorbaar en ook in welke richting, wat mij zeker een voordeel gaf op andere spelers.

Tsja en wat moet ik zeggen over Horizon Forbidden West... de game is al goed, maar met deze headset op was het nog 10x beter. Voor mensen die net als ik een PC op een bureau hebben staan en niet eronder doet de ANC (active noise cancelling) erg goed zijn werk en hoor je echt niets behalve je game.

Een ander enorm voordeel van deze headset is dus dat je hem met twee bronnen tegelijkertijd kan verbinden. Dit betekend dat ik hem dus met mijn telefoon en PS5 (of PC) tegelijk kan verbinden. Nu zal je denken wat is daar de toegevoegde waarde aan... Nou dat betekent dus dat ik gewoon in Discord kan praten met mijn vrienden terwijl ik games speel op de PS5.

De microfoon kwaliteit is redelijk goed, het kan natuurlijk beter maar mijn vrienden vonden mij allemaal zeer goed verstaanbaar. Verder is het handig dat als je de microfoon omhoog doet, hij gelijk op mute gaat en als je hem naar beneden doet gaat hij van mute af. Je kan de headset zelfs opladen terwijl je aan het gamen bent (als je de kabel het red naar je hoofd).

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Verbinden met meerdere apparaten tegelijkertijd
  • Draagcomfort

Debbieh 25-08-2022

Comfortabel

Geschreven voor: Sony INZONE H9

De headset zit comfortabel en het bendieningsgemak is top! Als je de microfoon omhoog doet gaat ie uit bijvoorbeeld, heel handig voor als je even niet wilt chatten als je met je huisgenoot aan het praten bent. Het uiterlijk past perfect bij de PS5, maar hij werkt ook prima met de PS4 trouwens. Dat ie draadloos is is onwijs handig, geeft meer vrijheid bij het bewegen. Erg tevreden, overtreft mijn verwachtingen!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Prijzig

Edwin 25-08-2022

Fijne headset, goed geluid en draagcomfort!

Hoelang in gebruik +- 3 weken
Toepassing FPS op PS5 & muziek
Voordelen:
- dragcomfort is goed (nog geen last gehad van de oorschelpen)
- accuduur is prima
- 3D geluid is top
- noise cancelling filtert omgevingsgeluid goed weg
- eenvoudig aan te sluiten via de usb dongel op de PS5
- ondanks de grootte vind ik hem er prima uit zien
- diepe bas

Nadeel:
- ik vind hem wel aan de prijzige kant
- je bent een extra usb poort kwijt op PS5

Pluspunten

• Noise cancelling is top
  • Diepe bas
  • 3D geluid is top (PS5)
  • Draagcomfort is top

Minpunten

• Prijs
  • Extra usb poort kwijt op PS5 ivm dongel

EstherPijpers 25-08-2022

Fijne headset

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Erg fijne headset met goede geluidskwaliteit. Makkelijk aan te sluiten. Optie voor noice cancelling werkt goed. Handig in gebruik en draadloos. Erg comfortabel, zelfs voor langere periodes.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Fijn in gebruik

khoapluss@gmail.com 24-08-2022

Beste Allrounder voor bijna alle consoles!

Geschreven voor: Sony INZONE H9

Ik heb de headset al meer dan 30 uur gaming opzitten.
Verpakking: Is redelijk milieuvriendelijk, met minimale onnodige plastics. Kan worden afgebroken voor recycling met papierproducten.
Dongle: de USB-dongle is nodig voor zowel pc als PS5. Ik was ervan uitgegaan dat je de dongle op PS5 niet nodig zou hebben omdat deze de overdracht via Bluetooth zou afhandelen, maar ik ga ervan uit dat ze een betere geluidskwaliteit / bandbreedte kunnen krijgen met de dongle versus Bluetooth. Dus je zult het moeten doen met de dongelen. Aan de positieve kant gloeit het uiteinde van de dongle met een kleine witte cirkel die best cool is.
De microfoon is duidelijk en helder, dus al met al dikke prima. Volgens mijn discord vrienden filterd de headset erg goed met de opgeving en ze kunnen duidelijk mijn natuurlijke stem horen.
Met vergelijking met de Steelseries Artis 7 p+ vind ik qua geluid dat de sony beter klinkt.
Actieve ruisonderdrukking (ANC) past in de gouden standaard van Sony, hoewel het je draadloze tijd van 32 of wat dan ook naar 20 uur verlaagt. Als je geen lawaaierige omgeving hebt, kun je ANC uitgeschakeld laten, omdat dit gesloten blikjes zijn en in mijn snelle tests niet veel externe audio binnenkomen.
In vergelijking met de eveneens recent aangeschafte Arctis 7 p+ set vind ik deze iets precieze audio heeft, voelt de Sony set zowel nauwkeurig als robuuster aan. Getest op audiopositionering op Returnal en algemene goede tijden op Hollow Knight. Ik zou de Sony op beide plaatsen bovenaan. Als je op zoek was naar de beste set voor Hi-Res audio... laat je niet misleiden, je wilt alle verschillende hoofdtelefoons en apparatuur. Laat je niet meeslepen in crossover-technologie.
De enige echte klacht van enige oprechtheid die ik met deze set zou hebben, is dat ze GROOT zijn. Begrijp in mijn 'ter vergelijking' foto's, de banaan is GROOT. Ik heb het gevoel dat ik daar in vliegtuigen zou moeten staan ​​vlaggen voor een veilige landing als ik deze draag. Dat gezegd hebbende, dit zijn, nogmaals, een vrij lichte headset. U hoeft dus geen seinpaalsignalering te leren om deze uitrusting aan te trekken.
Voordelen
Zeer goede geluid
Audio crossover werkt echt super goed. Tijdens gamen kun je gewoon de telefoon opnemen en het geluid van je spel dempen.
De headset issoleert uitstekend.

Nadelen
De headset zit toch wel minder goed op je hoofd want hij is een stuk zwaarder
Met deze zomer was het niet echt comfortable in vergelijking met de Artis 7 p+
De dongle had wel compacter gekunt.

Pluspunten

• goed geisoleert
  • geluid is uitstekend
  • LED verlichting
  • AMB werkt perfect

Minpunten

• te waar
  • zweterig met warm weer
  • te groot