Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WH-1000XM5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jay Jay 10-03-2023

Bevalt erg goed, zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Absoluut top product! Voor een erg redelijke prijs.
De noise cancelling werkt goed en is prettig.
Geluid is meer dan prima.
De koptelefoon zit na lange tijd ook nog prettig.

Enige nadelen, de koptelefoon zit bij mij niet heel strak.
Hij kan niet worden ingevouwen zoals zn voorganger, dat is een beetje vervelend bij het meenemen.

Pluspunten

• Noise Cancelling
  • Geluid

Minpunten

• Beetje los op het hoofd
  • Kan niet inklappen

ChristoforosB 20-11-2022

The improvement in voice call quality stands out

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Having used and broken both XM3 and XM4, I can say that the XM5 headphones offer an overall improved headphone experience compared to their predecessors.

The noise cancelling is excellent, as one would expect, although the noticeable improvement from XM4 is marginal, I have to admit.

The comfort of wear is really improved; the set is lighter, and the ear pads are bigger. After wearing the headphones for hours, the area around my ears was noticeably less strained and sweaty than usual with my XM4.

The actual game changer for me is the microphones. Both with XM3 and XM4, during a call, I was often asked to repeat myself, even in calmer environments. I called a friend through my XM5 while walking down the road, and the experience was smooth and effortless - which has rarely been my experience before when walking in public.

I must admit, I miss the headphones being able to fold, and I do not like how big the new pouch is. It consumes a lot of space in my commute backpack, and I think travelling will be less convenient.

To conclude, XM5 is an excellent set of headphones, and the microphones' improvement is, to me, what really differentiates it from XM3 and XM4. Noise cancelling, overall built quality, comfort, sound quality, app functionality, and what have you are all improving as we move from XM3 to XM4 to XM5, but the improvements are not something to get out of bed for as long as your current headset is functional. I picked XM5 over XM4, after I broke my XM4, mainly for the improvement in call quality.

Pluspunten

• Great noise cancelling
  • Improved wearing comfort (light and hugging)
  • Outstanding improvement in voice call quality
  • Stylish design

Minpunten

• Pricey
  • Headphones do not fold / Bulky pouch
  • Still not resistant to sweat
  • Still not waterproof

maen 05-07-2022

Fijne koptelefoon, onmisbaar met reizen en op kantoor

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Na een paar weken testen, ben ik overtuigd van het gemak van een goede koptelefoon. Ik snapte nooit waarom mensen op straat liepen met zo'n ding op, maar door de verschillende standen kun je het verkeer nog prima horen, terwijl je lekker in de muziek of podcast opgaat.
Ook in de trein is het heerlijk om je af te kunnen sluiten van je medereizigers. En in het vliegtuig is het een must, niet meer urenlang het lawaai van het vliegtuig horen, maar heerlijk rustig in je eigen bubbel. Als je praat met je buren, schakelt hij meteen over, zodat je ze ook gewoon kan verstaan.

De koptelefoon zit heerlijk, zakt niet af en gaat ook niet irriteren op je oren. Werkt ook heel intuitief met de gebaren, alleen jammer dat het alleen aan de rechterkant werkt.
De app werkt handig, veel instellingen om naar je eigen wensen aan te passen. De equalizer switcht makkelijk naar verschillende standen, afhankelijk van wat je luistert.
Vind het ook ideaal dat de koptelefoon aan verschillende apparaten tegelijk gekoppeld kan zijn, dat maakt de bedieining nog handiger.
Alleen het bellen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben toch al niet zo'n fan van bellen in het openbaar, dus daar zal ik 'm ook niet voor gebruiken.

Het enige nadeel vind ik dat de koptelefoon niet compact in te vouwen is, en de case behoorlijk groot is. Daarmee is je tas al aardig vol, beetje loze ruimte. Maar dat is te overzien, het gemak en plezier van de koptelefoon wint toch ;)

j******@l****** 03-07-2022

Super geluidskwaliteit!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Heb de Sony WH-1000XM5  gekocht en daar ben ik heel gelukkig mee. Verbazingwekkend mooi geluid en leuke features. Als je begint te praten gaat de hoofdetelefoon bijvoorbeeld het geluid van je gesprekspartner versterken en kun je hem gewoon op je hoofd houden. Genieten dit apparaat, kan in alle rust werken en ben erbij als ik nodig ben.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Features via app

JanS 03-07-2022

Helder geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Nu een aantal weken in mijn bezit, en moet gezegd, bevalt uitstekend. Het is een lichte koptelefoon met verbluffend goed geluid en dito NC. De batterijduur is ook serieus groot. Wel knap aan de prijs, maar dat is een keuze die je zelf maakt. Aanvankelijk wat onwennigheid met de bediening, toch de manual er maar eens bijgepakt. Die verschafte wel de nodige duidelijkheid. Begrijp dat het goed voor het milieu is om geen papieren handleiding erbij te verstrekken, maar telkens online/gedownload iets raadplegen (veelal op je telefoon) is ook niet altijd even handig.
Overall ben ik heel content met deze koptelefoon, niet alleen om de eerder genoemde pluspunten, maar ook vanwege het draagcomfort. Licht, zacht en comfortabel, ook na uren dragen! en als er toch één ‘minpuntje’ genoemd moet worden, dan is het dat het niet de uitstraling heeft van een duur apparaat. Niet dat dit perse noodzakelijk is natuurlijk.

Pluspunten

• Mooi helder geluid
  • Licht gewicht
  • Capaciteit accu
  • Noice canceling
  • Na enige gewenning het gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs
  • Uitstraling

Mink 02-07-2022

Sony koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Sinds vorige maand de koptelefoon in bezit. Tot zover ben ik zeer tevreden over deze koptelefoon. Het geluid is goed, indien je de equalizer instelt naar je eigen voorkeur zelfs zeer goed te noemen. De noice cancelling filtert veel geluid weg. Ook met gesprekken/meeting ben je goed te verstaan. Dit is beter dan andere koptelefoons die ik tot nu toe heb gebruikt. De accuduur is lang en ruim voldoende voor een werkdag. Koptelefoon zit ook comfortabel aan het hoofd. Daarnaast ben ik erg tevreden met het nieuwe design van de nieuwe Sony koptelefoon. Enige nadeel tot nu toe is dat de koptelefoon niet meer inklapbaar is. Hierdoor is de hoes van de koptelefoon relatief groot.

m**************@g******** 01-07-2022

Beste keuze

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Deze review schrijf ik vooral als vergelijk met mijn Sony WH-1000XM2 uit 2017. Dit was de eerste noicecancelling headset die gewoon goed betaalbaar was en goed werkte. Deze headet van Sony gebruikte ik voor kort nog steeds. Inmiddels de Sony WH-1000XM5 aan de tand kunnen voelen en hoewel het te verwachten is als je meerdere generaties overslaat, is dit een waardige upgrade. De koptelefoon build is -vind ik persoonlijk- een stuk mooier. Hij is niet meer opvouwbaar maar deze feature gebruikte ik zelf eigenlijk nooit dus mis het niet. Bijkomende voordeel van minder bewegende delen is dat de koptelefoon veel minder kraakt bij bewegingen en dat is vind ik een enorm voordeel. De noice cancelling is weer prima in orde, de appconnectiviteit werkt perfect. Je koptelefoon is licht genoeg voor langere luistersessies en het prettige voordeel van NC is dat het volume van je muziek daardoor lager kan dan zonder NC. Dit is jaar in jaar uit natuurlijk beter voor je oren. De prijs is vrij hoog maar je koopt deze koptelefoon eenmalig en hebt vervolgens jaren plezier van een goed apparaat. Ander groot voordeel is dat deze Koptelefoon weer lakker 2022 is, dus opladen gaat via een USB-C aansluiting, je gebruikt dezelfde lader voor je koptelefoon, laptop en telefoon.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluidkwaliteit
  • Bouw kwaliteit
  • Goede microfoon

Minpunten

• Best wel een behoorlijke aanschaf

RemcoA 01-07-2022

Prachtig geluid, stevige prijs.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De WH-1000XM5 is de nieuwste versie van het flagship model wireless overear headphones van Sony. Na eerdere ervaringen met de modellen van Sony had ik hoge verwachtingen. De doos is heel clean en minimalistisch. Gemaakt van papier en karton, het milieu wil natuurlijk ook wat. De verpakking is stevig en zit goed in elkaar. Na het openen van de buitendoos kom je bij de carrying case van de headphones. Een stevige case, strak vormgegeven en precies groot genoeg voor de headphones. In de carrying case vind je onder een magnetisch luikje een 3,5mm jack om de headphones bedraad aan te kunnen sluiten. Een kant is een 90 graden hoek plug, heel handig voor het aansluiten op een smartphone. Verder een USB type A naar type C kabel om de headphones mee op te laden. De oplader voor in het stopcontact moet je er maar zelf bij zoeken, want ja. Waarom zou je die er bij doen bij een product van >€400? De headphones zelf zijn verrassend stevig, ondanks het nieuwe design met de veel dunnere scharnieren tussen de hoofdband en de oorschelpen. Het nieuwe design heeft wel twee belangrijke nadelen. De headphones zijn niet op te vouwen. Houdt er dus rekening mee dat je best een grote tas nodig hebt om de headphones mee te kunnen nemen voor onderweg. Tweede is dat als je de headphones om je nek hebt hangen (omdat je even in gesprek bent en je niet heel onbeleefd dat ding op je hoofd wil houden), dan kan je de oorschelpen alleen met de binnenkant naar boven leggen. De andere kant op gaat niet, hoewel dat met de vorige versie van deze headphones nog wel kon. De active noise cancelling (ANC) is goed. Nee, geweldig. Deze werkt zo goed dat ik merkte dat ik niet eens meer mijn eigen stappen op een trap kon horen. Zet deze headphones met ANC aan op en je komt er pas achter hoeveel lawaai er om je heen is. Groot voordeel is dat je daarmee met een veel lager volume je muziek nog steeds ontzettend goed kan horen. Het verbinden met de app op een Android toestel was zo gebeurd. Mocht je hulp nodig hebben, dan zijn de instructies uit de handleiding duidelijk. Verbinden verliep vlekkeloos. In veel reviews wordt gesteld dat het basisprofiel van het geluid van Sony Headphones erg veel bass heeft. Dat is zeker waar. Echter, het aanpassen van het geluidsprofiel is met de app zo gedaan. Met een aantal verschillende profielen om uit te kiezen en het zelf kunnen instellen kan iedereen er geweldig geluid uit krijgen. Al met al een top product, al is de prijs niet misselijk.

Pluspunten

• Comfortabele oorkussens
  • Geweldig geluid
  • Beste ANC die ik gehoord heb

Minpunten

• Niet op te vouwen
  • Vertraging in geluid bij video
  • Hoofdband wordt pijnlijk bij lang dragen

Tim 01-07-2022

Beste koptelefoon met noise cancelling

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De Sony WH-1000XM5 wordt geleverd in een zeer minimalistische kartonnen doos. Hierin vind je enkel een korte gebruiksaanwijzing en een opbergtas, waarin zowel de koptelefoon als de oplaadkabel en 3,5mm mini-jack kabel zit. De opbergtas is stevig en redelijk compact, wat het eenvoudig maakt om de koptelefoon mee te nemen.

De koptelefoon zelf ziet er zeer minimalistisch en stijlvol uit. Mede door het feit dat de koptelefoon slechts 250 gram weegt en een hoofdband heeft die eenvoudig te verstellen is, kent de koptelefoon een hoog draagcomfort. Zelfs na enkele uren dragen zit de koptelefoon nog steeds comfortabel.

Het verbinden met zowel een smartphone, computer of televisie via bluetooth is zeer eenvoudig. Daarnaast is er voor de smartphone een speciale app beschikbaar waarmee je allemaal handige features op de koptelefoon kunt inschakelen of het geluid volledig naar wens kan instellen d.m.v. een equalizer. Eén van deze handige features is dat de muziek automatisch gepauzeerd wordt wanneer de koptelefoon wordt afgenomen. Zodra de koptelefoon vervolgens weer wordt opgezet speelt de muziek weer verder. Daarnaast kun je in de app de noise cancelling instellen. De noise cancelling op de Sony WH-1000XM5 is de beste die ik tot zoverre heb gehoord. De koptelefoon slaagt er goed in om omgevingsgeluid weg te filteren, waardoor je helemaal in de muziek opgaat.

Het belangrijkste aspect van een koptelefoon is vanzelfsprekend het geluid. De Sony WH-1000XM5 kent een subliem kraakhelder geluid met diepe bassen. Ik heb verschillende muziekgenres beluisterd en moet zeggen dat de koptelefoon met elk genre een goed geluid weet neer te zetten.

Het opladen van de koptelefoon gaat via de meegeleverde USB-C kabel. Helaas heeft Sony ervoor gekozen om een zeer korte USB-C kabel mee te leveren wat ik persoonlijk een jammere keuze vindt. Gelukkig is deze kabel niet vaak nodig dankzij de lange batterijduur. Naast de lange batterijduur is het snelladen een erg fijne functie. Hiermee heb je na enkele minuten laden al weer een paar uur aan batterijduur erbij.

Al met al heeft Sony hier een top product neergezet, welke ik iedereen kan aanraden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noice cancelling
  • Draagcomfort
  • Accuduur

Minpunten

• Korte USB-C kabel

M***********@g******** 01-07-2022

Heel comfortabele koptelefoon met super geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Naast een goed geluid is deze koptelefoon ook nog eens zeer comfortabel, ook als je hem wat langer op hebt. Mijn Sony WH-100XM5 heb ik gekoppeld aan mijn telefoon voor het luisteren van muziek in de trein en tijdens lange wandelingen. de tweede connectie is naar mijn werk laptop voor team vergaderingen. de collega's horen mijn prima en de noise cancelation zorgt dat ik geen last hebt van omgevingsgeluiden. De functie dat als je zelf gaat praten dat de noise cancelation uit gaat en de koptelefoon in Pass-through modes gaat is even wennen. Als je er eenmaal aan gewend bent is het erg prettig. de controls op de rechter oorschelp zijn intuïtief en reageren goed. als links handige zou ik ze graag ook op de andere oorschelp willen hebben. de spraak assistent rechtstreeks op de koptelefoon kreeg ik niet aan de praat. iets met verkeerde taal instellingen. gelukkig kan je ook de assistent op je telefoon gebruiken en dat werkt volgens mij net zo goed.

Pluspunten

• geluid
  • draagcomford

Minpunten

• prijs

Evita94NL 30-06-2022

Handige headphone met top snufjes

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Ik ben heel erg tevreden over deze hoofdtelefoon. Heb deze aangeschaft als vervanging van mijn Bose Soundlink en moet zeggen die ie deze op alle vlakken aftroeft. Met name de ‘slimme’ trucs waarop de hoofdtelefoon omgevingsgeluiden leest en weet wanneer dat aangepast moet worden vind ik erg fijn. Zo kan ik op kantoor ongestoord doorwerken maar pauzeert ie automatisch wanneer ik een gesprek aan het voeren ben en hoef ik hem niet eens van mijn hoofd af te pakken. Daarnaast werkt de app waarmee je hem kan verbinden erg gemakkelijk. Top apparaat welk zeer fijn op hoofd zit over de oren.

Pluspunten

• pasvorm
  • Geluid
  • Technische snufjes

Minpunten

• Touch knoppen

AnAnAn 30-06-2022

Mooi geluid, aanrader

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Inmiddels de hoofdtelefoon enkele weken kunnen testen. En zeker tevreden: goed geluid, goede noisecancelling (ook in het vliegtuig), snel en makkelijk verbinden met de gsm, lange accuduur. Enige nadeel is dat de oorschelpen behoorlijk groot zijn, wat natuurlijk al snel is met dit soort type hoofdtelefoons. Het kan warm zij, maar drukt niet op je oor, wat comfortabel is. En de hoofdtelefoon is erg groot in je tas...je hebt een grote tas nodig. Een haakje of iets, waardoor je je hem aan je tas zou kunnen klemmen was handig geweest.
De app heeft veel instellingen, waarvoor je echt de tijd moet nemen.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Lange accuduur

Minpunten

• groot
  • warm

Kevin 29-06-2022

Prettig en mooi apparaat

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Sinds kort deze hoofdtelefoon in bezit. Ik gebruik hem met name tijdens mijn werk in een rumoerige omgeving. De ANC werkt uitstekend, maar dit is tegelijkertijd ook een nadeel, omdat je vrijwel niets meekrijgt van je omgeving.

De geluidskwaliteit is erg goed, zowel hoge als lage tonen worden goed weergegeven en er is een prima balans in het geluid.
Het materiaal is degelijk, al merk ik bij lang dragen dat de hoofdtelefoon wel wat zwaar aanvoelt.

Volumeregeling en volgend en vorig nummer zijn te selecteren door over de rechteroorschelp te vegen, maar dit werkt alleen als bluetooth gekoppeld is.

Al met al een goede hoofdtelefoon met een stevige prijs.

Pluspunten

• ANC
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• ANC te goed
  • Zwaar bij langer dragen

Danielle301995i 28-06-2022

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Normaal maak ik gebruik van een on ear koptelefoon, maar na een paar uren luisteren zit deze niet erg comfortabel meer. Om die reden was ik op zoek naar een over ear koptelefoon. Dat er uit deze koptelefoon fantastisch geluid komt is een feit. Ook de noise cancelling werkt perfect. Ik hoor mezelf tijdens het werken niet meer typen en mis (helaas) zelfs het aanbellen van de pakketbezorger. Buiten laat ik voor de veiligheid juist omgevingsgeluiden toe en ook dit bevalt goed. De koptelefoon stopt automatisch bij het afzetten. Dat vind ik wel echt een must bij een koptelefoon. Na uren luisteren zit de koptelefoon nog steeds comfortabel.

Een nadeel vind ik dat deze koptelefoon vrij groot is. Sowieso denk ik dat de koptelefoon voor mensen met een klein hoofd wat aan de grote kant kan zijn. Ik zou dus ook zeker even in het echt gaan passen voordat je een aankoop doet als deze. Verder is de koptelefoon niet echt in te klappen. Hierdoor neem je de koptelefoon niet heel makkelijk mee vind ik. Ik verwacht deze koptelefoon vooral te blijven gebruiken tijdens het werken of wanneer ik voor een langere tijd onderweg ben. Mijn on ear blijf ik gebruiken voor wanneer ik kort onderweg ben of een kleine tas mee wil nemen.

De prijs van deze koptelefoon is wel flink. Bij veel gebruik vind ik het het waard, maar bij weinig gebruik zou ik toch voor een goedkoper model gaan.

Pluspunten

• noise cancelling
  • geluid
  • draagt uren comfortabel

Minpunten

• niet inklapbaar
  • prijs

Mike35 27-06-2022

Fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

In de app kan je verschillende voorgeprogrammeerde equalizer instellingen kiezen maar je hebt ook de mogelijkheid om deze naar wens in te stellen en op te slaan onder Custom 1 en 2. De noise cancelling is heel fijn, puur de muziek en niets van de omgeving meer te horen. De touchpad op de rechter oorschelp werkt zeer intuitief. Erg makkelijk om het geluid harder of zachter te zetten, het volgende of vorige nummer te kiezen en als je de omgeving wil horen plaats je je hele hand op het touchpad en je hoort alles weer. Ook als je praat gaat de muziek op pauze en bij het afzetten van de koptelefoon stopt de muziek gelijk. Bij het werken in de tuin en bukken raakte ik weleens per ongeluk het touchpad aan en de muziek stopte dan, dit was wat irritant in het begin maar was waarschijnlijk wennen. Later hier minder last van gehad. De koptelefoon draagt heel prettig je voelt hem bijna niet. Kortom een heel fijn apparaat waar ik zeker nog heel veel plezier aan ga beleven.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Draagcomfort
  • Makkelijke installatie
  • Mooi geluid

Minpunten

• niet inklapbaar

a********@h********** 25-06-2022

Sony WH-1000XM5

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De Sony WH-1000XM5 is een stijlvolle bluetooth koptelefoon met een goede geluidsweergave en uitstekende accuduur. Uit de doos is de koptelefoon vrij bassig afgesteld, maar dit is in de equalizer in de app naar eigen smaak aan te passen. De active noice cancelling werkt erg goed en ook zonder muziek af te spelen vallen veel van de omgevingsgeluiden weg of worden deze zeer goed gedempt. Met muziek aan ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld, maar ook dit is aan te passen in de app, mocht je meer omgevingsgeluiden willen horen. Ook tijdens bellen en vergaderen worden omgevingsgeluiden goed weggefilterd en zijn beide partijen goed hoorbaar. De koptelefoon wordt geleverd met een mooie stevige opberghoes waarin ook plaats is voor de accessoires (oplaadkabel en dergelijke). Al met al een comfortabele bluetooth koptelefoon met goed geluid en uitstekende noice cancelling.

Pluspunten

• Active noice cancelling
  • Geluidsweergave
  • Accuduur
  • Comfortabel

Minpunten

• Prijs

Froske 25-06-2022

Goede koptelefoon!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Mooie koptelefoon met gewoon goed geluid en uitstekende NC!

Komt verpakt zonder al teveel poespas. Mooie opbergkoffer die wel vrij groot is t.o.v. voorgaande modellen maar wel luxe uitstraalt. De koptelefoon is wat ‘lomper’ gebouwd dan de vorige versies maar geeft wel een stoere uitstraling. De materialen voelen licht aan. Het is wel veel plastic. Komt wel degelijk over.

De koptelefoon zit erg licht en prettig op je hoofd. De oorschelpen sluiten goed af. Kan lang prettig en zonder last worden gedragen. Op den duur wordt het wel wat warm.

Het geluid is mooi gebalanceerd en de bass is uitmuntend te noemen! Geschikt voor heel veel muziekstijlen. Uiteindelijk wel wat meer ‘body’ van de geluidskwaliteit verwacht voor deze prijs. Mocht je een mooie aanbieding tegenkomen dan zeker aanschaffen! De koptelefoon is in alle opzichten een mooie stap vooruit.

E********@l********* 24-06-2022

Geweldige koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Op mijn werk draag ik vaak een koptelefoon, zodat ik me beter kan concentreren en/of van muziek kan genieten. Ik heb de Sony WH-1000XM5 uitgebreid kunnen testen. Ik was al in het bezit van de WH-1000XM3 en was erg benieuwd wat de verbeteringen van dit nieuwe model zouden zijn. De WH-1000XM5 zit heerlijk, ik krijg geen last van de beugel op mijn hoofd, ook niet na uren dragen. De geluidskwaliteit vind ik geweldig. Naar mijn smaak bevatte het geluid te veel bas, maar dit is in de app van de koptelefoon eenvoudig in te stellen. De noise cancelling werkt goed, maar ik had er meer van verwacht. Ik merk geen verbetering t.o.v. het oude model. Dat vind ik jammer, want dit nieuwe model is behoorlijk veel duurder dan z'n voorgangers. Toch werkt de noise cancelling best goed. Als er mensen om me heen praten, moet ik wel een muziekje opzetten om ze niet meer te kunnen verstaan. Ik heb gekozen voor de lichte/creme variant en vind de kleur heel mooi. De oorschelpen lijken wel van gerecycled materiaal gemaakt te zijn. Jammer dat deze koptelefoon niet op te vouwen is. De hoes vind ik heel mooi (zeker door het magnetische klepje waar de kabels onder liggen), maar wel erg groot. Batterijduur is erg lang, ik hoef de koptelefoon maar eens in de week op te laden en gebruik hem toch best vaak.
De koptelefoon heb ik ook tijdens een vliegreis kunnen uittesten. Wederom is dan een muziekje nodig om de meeste geluiden niet te horen, maar met muziek aan is het echt een verademing. De ruis van het vliegtuig, huilende kinderen, je hoort er dan niets meer van.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Lange batterijduur
  • Noise cancelling
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Noise cancelling alleen goed bij muziek aan
  • Prijs
  • Niet opvouwbaar

Aart 24-06-2022

Klasse koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Dit is een geweldige koptelefoon met een subliem geluid. Noise-cancelling is perfect. Deze week gevlogen en kon me volledig afsluiten in het vliegtuig.
De app geeft de mogelijkheid om diverse geluidsprofielen op te stellen wat ook fijn is. Daarnaast vind ik het design een stuk mooier dan de vorige edities.
Enige nadeel is de grote case deze had wat compacter gemogen.

• App
  • Noise-cancelling
  • Geluid

Minpunten

• Case

k********@h********** 24-06-2022

Topkwaliteit koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Eerste indruk begint bij de kartonnen verpakking, die erg compact en strak is. Niet onnodig veel afval dus! De koptelefoon zelf zit in een stevige hoes waar ook de accessoires in passen. De koptelefoon voelt erg stevig en het design is top! De materialen zijn zacht dus hij zit heerlijk. Het opstarten ging gemakkelijk, het wees zichzelf eigenlijk uit. Ook de app is een leuk extraatje, maar voor mij geen must have. Eens je de koptelefoon opzet en de muziek start, zit je volledig in je eigen wereld. Zo goed als elk achtergrondgeluid wordt weg gefilterd dankzij de noise cancelling functie! Ook fijn dat je je gsm er niet bij hoeft te nemen om te pauzeren, door te spoelen, volume te veranderen etc. Dat kan allemaal via de koptelefoon zelf door middel van verschillende aanrakingen. Verder is ook de batterijduur prima! Ik ben verkocht!

Pluspunten

• Verpakking
  • Noise cancelling
  • Bediening via koptelefoon zelf

Ralf Jansen 24-06-2022

Super geluid, perfecte noise cancelling

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De koptelefoon komt in een plastic vrije verpakking. Voor mij geen verkoopargument, maar goed om te zien dat Sony actief bezig is met onze planeet. In de verpakking zit een mooie opberghoes, om je koptelefoon te bewaren of te vervoeren. Het koppelen gaat vrij snel en geeft je toegang tot de meest basale functies van de koptelefoon. Tevens wordt je naar de appstore van jouw keuze geleid voor het downloaden van de app. Ook kun je hier je koptelefoon registreren.
Mijn koptelefoon was reeds opgeladen en meteen klaar voor gebruik. Opladen kan via de bijgeleverde usb A naar C kabel, zonder 220 stekker. Tijdens het laden brandt er een lampje wat uitgaat als de batterij vol is.

Dan het geluid. Zodra je de koptelefoon opzet merk je meteen dat deze goed isolerend werkt. Zonder dat je eigen geluid afspeelt wordt het omgevingsgeluid al fors gedempt. Met noise cancelling aan en een muziekje erbij hoor je echt helemaal niets anders meer. Het geluid klinkt echt goed zowel hoge, midden en lage tonen worden perfect weergegeven.
Verder zitten er een paar leuke functies in de koptelefoon. Je kunt hem koppelen aan je slimme assistent en zo via hey google, of iets anders je smarthome of telefoon bedienen. Verder zit er op de koptelefoon een sneltoets voor het direct oproepen van je spotify app op je telefoon. Ook gaat de koptelefoon automatisch op stil als je zelf begint te praten, zeer handig als je tijdens een noice cancellende luistersessie ziet dat er iemand tegen je praat. Niet uniek maar wel handig is dat je 2 apparaten tegelijk kunt koppelen. Hierdoor mis je tijdens je video-vergadering niet dat belangrijke telefoontje. De bedienen van de koptelefoon werkt via een tochpad op de schelp van de koptelefoon. Het is even wennen maar als je het eenmaal door hebt werkt het perfect. Door te tikken of de swipen ga je naar het volgende nummer of zet je het volume harde of zachter. Ook na gebruik van de koptelefoon voor een langere periode zit deze nog steeds comfortabel. Het beperkte gewicht van de koptelefoon helpt hierbij. Ik heb de koptelefoon nu ongeveer 20 uur gebruikt over een periode van 4 dagen, de batterij zit nog 78% vol. Zodra je koptelefoon van je hoofd haalt schakelt deze meteen naar slaapstand. Als je van muziek houdt, maar ook gebruik wilt maken van slimme functies en waarde hecht aan een goed geluid en super noise cancelling kun je de Sony WH-1000XM5 een gerust hart aanschaffen

Pluspunten

• Noise Cancelling
  • Accuduur

Minpunten

• Prijs

r********@g******** 23-06-2022

Goede noise canceling

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Ik heb de koptelefoon vooral getest in de thuisomgeving. Je hoort lekker geluid en de noise canceling doet goed zijn werk. Ik kan m lekker lang ophouden. De verpakking is stylie en degelijk, inclusief koord voor bedrade aansluiting en lader.

Pluspunten

• noise canceling
  • koptelefoon kraakt niet, geen scharnier

Minpunten

• iets groter dan voorgangers

c***************@u********* 23-06-2022

Top kwaliteit hoofdtelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

Met 3 kinderen in huis vindt ik het ook erg fijn om me even terug te trekken zonder bij geluiden te horen. Wat een oerdegelijke hoofdtelefoon mooi ingepakt. Past goed om de oren en ook het gebruik van de app is super eenvoudig . Het geluid is kraakhelder en ook de bijgeluiden hoor ik niet meer. Vindt het wel vervelend dat hij uit gaat binnen een bepaalde tijd.

Pluspunten

• Super geluid
  • Noise Canceling
  • Pasvorm

Minpunten

• Aan de prijs
  • Geen oplader bij
  • Te kort oplaad snoer

Wouter123 21-06-2022

Fijne koptelefoon met goede muziekkwaliteit

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De Sony WH1000-XM5 is een topper in zijn segment. De geluidskwaliteit en noise-cancelling zijn subliem. Door de noise-cancelling worden omgevingsgeluiden weggefilterd en hoef je de muziek minder hard te zetten.

Ook is hij zeer geschikt voor telefoneren. Aan de andere kant van de lijn zijn achtergrondgeluiden nauwelijks hoorbaar. Ideaal voor het thuiswerken!

Ook over het draagcomfort ben ik zeer tevreden. Ik kan hem probleemloos de hele dag dragen. En ook aan de accuduur zal het niet liggen. Die gaat mooi lang mee.

Enige minpuntje is dat hij aardig wat plek in beslag neemt: het is een redelijk groot hoesje. Echter, zorgt deze ook voor de gewenste bescherming en weegt dit nadeel zeker niet op tegen de voordelen.

Kortom ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Goede muziek kwaliteit
  • Accuduur
  • Draagcomfort

Minpunten

• Groot hoesje

Lara 21-06-2022

Geweldige geluidssensatie

Geschreven voor: Sony WH-1000XM5

De hoofdtelefoon heeft een hele mooie, strakke en neutrale uitstraling. Er zitten niet onnodig veel knopjes op en hij voelt goed aan. Hij zit lekker op je hoofd en kan ver uitgeschoven worden waardoor hij op elk hoofd lekker zit. Wat beter zou kunnen is de hoofdband die na een tijdje niet meer lekker zit, waarschijnlijk omdat hij zo dun is. De noise cancelling wat hierop zit is echt heel fijn, vooral als je ook nog muziek luistert hoor je helemaal geen omgevingsgeluid meer. Het enige puntje is dat de noise cancelling soms een beetje wegvalt of als je op de weg rijd heel soms een harde tik hoort, misschien door een hobbeltje op de weg waar hij niet goed tegen kan. Dan nog de functie dat als je praat de noise cancelling uit gaat en de muziek op pauze gaat, deze functie werkt bij mij niet goed. Hij heeft vaak niet door dat ik praat, hierdoor heb ik deze functie ook uitstaan. Voor de rest is het geluid wel erg goed er zou alleen een beetje bass bij kunnen. Ik gebruik de hoofdtelefoon nu ook om mee te gamen, dit moet helaas wel via het bijgeleverde kabeltje aangezien je met bluetooth een delay hebt op de computer. Voor de rest is deze ervaring goed.

Nog een paar kleine puntjes:
• Het oplader kabeltje had langer gemogen
• Een paar dingen in de bijhorende app werken niet goed (bijv, de handleiding)
• Er komen snel vetvlekken op de hoofdtelefoon
• De hoofdtelefoon gaat niet makkelijk de bijhorende hoes in

Korte review:
Het is een hele unieke ervaring om deze hoofdtelefoon te gebruiken, door de noise cancelling word je helemaal afgezonderd van de wereld. De hoofdtelefoon heeft een mooi ontwerp en heeft niet onnodig veel knopjes. Ook heeft hij hele fijne functies en een handige app. Hij heeft een paar verbeter punten maar in het algemeen een top apparaat!

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Vormgeving

Minpunten

• Oplaadkabeltje had langer gemogen