De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Quantum 610 Wireless op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Idsel85 25-02-2022

Mooie koptelefoon

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

Ik had deze koptelefoon veel eerder moeten kopen. Wat een geluid! Bij het uitpakken was het net of ik een cadeau aan het uitpakken was. Netjes verpakt en een feestje voor het oog.

De microfoon is handig aan en uit te schakelen en kan harder of zachter gezet worden. Heel handig als je vriendin tegenover je zit en hetzelfde spel speelt. Je hebt dan namelijk geen last meer van echo. Daarnaast kan de koptelefoon zeer hard zonder verlies van kwaliteit.

Het installeren ging vrij makkelijk door de meegeleverde usb rn voor mijn ps4 gebruik ik het draadje om zo snel te kunnen switchen tussen de devices.

Ik moet wel zeggen dat na het gebruik de oren vrij warm aanvoelen en dat ze weer even moeten wennen aan de buiten lucht. Maar dat neem ik graag voor lief met de kwaliteit die hier uit komt.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid

Minpunten

• Warme oren

TheMantha 23-02-2022

prima geluid, slecht draagcomfort.

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

Bij het uitpakken van deze headset was ik onder de indruk van het design. Fijne zachte band voor op het hoofd, mooie headset om te zien. Ik had er enorm veel zin in om deze headset in gebruik te gaan nemen.
Het installeren op mijn laptop was een fluitje van een cent, dus nu opzetten en testen. Ik heb nogal een klein hoofd, en de meeste headsets zijn op de kleinste maat vaak al te klein. Deze niet. Ook bij mijn man (met wel een groter hoofd) past hij prima. Het geluid is perfect, het is enorm handig dat je met een knopje kan kiezen om harder spelgeluid en zachter spraakserver geluid, of juist andersom. Ook voor gebruik bij streamen op Twitch is het echt een hele goede headset. Geluid goed, weinig achtergrondgeluid dat door komt, makkelijk te muten, erg fijn.
Helaas is de schelp is niet diep genoeg, en is het erg hard. Na 20 minuten gebruik gaat dat erg irriteren aan mijn oren. Ik dacht, even doorzetten, maar helaas, mijn oor bleek open geschaafd te zijn.
Erg jammer dat een koptelefoon met zulke fijne opties, en goed geluid, in een betaalbare prijsklasse, niet het draagcomfort heeft dat nodig is om langere tijd te kunnen gamen, zonder ongemakken.

Pluspunten

• Goed geluid
  • makkelijk te bedienen knopjes

Minpunten

• draagcomfort

Leonheukie 20-02-2022

Super fijne Plug & Play draadloze headset!

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

Super fijne plug and play headset, volledig draadloos en met een mic die je kan verstellen. Persoonlijk vind ik een mic voor de mond fijner, dan een ingebouwde. Dus deze headset had meteen al een voorsprong op anderen. De headset straalt kwaliteit uit. Bij het uitpakken van de doos voel je al dat je waar krijgt voor je geld. Pasvorm is goed, enig minpuntje is het krijgen van warme oortjes na een paar uur gamen op de PS4 Pro. De een vind dat prima, ik vind dat wat minder. Tevens is de headset wat zwaar, maar denk dat dat ook wennen is. Kwaliteit geluid is super, je kan naast het aanpassen van het volume namelijk ook kiezen of je je partychat op de voorgrond wil of juist het game geluid. Dit kan je heel goed afstellen in de gewenste balans. Het grootste pluspunt is misschien wel de batterijduur. Ik heb deze headset nu 3-4 weken en game zo een 3-4x per week 2-3 uurtjes per keer en heb de headset nog geen één keer hoeven op te laden! Al met al een chille headset en een echte aanrader!

Pluspunten

• batterijduur
  • Afstelling geluid

Minpunten

• Warme oortjes
  • Gewicht haedset

m**************@h********** 20-02-2022

Uitstekende draadloze headset

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

De headset ziet er goed uit met z'n RBG-verlichting en mooie materialen. De branding is gericht op gaming en dat is goed gelukt. De bouwkwaliteit is uitstekend te noemen en zorgt daarmee voor een goed draagcomfort. De oorschelpen zijn behoorlijk afsluitend dus geluid van buitenaf wordt goed geblokkeerd. Het geluid zelf is prima al ligt de nadruk vooral op de bass, zoals we gewend zijn van JBL. Het hoog en midden valt wat weg bij passages waar veel bass in voorkomt. Het geluid van de microfoon is ook prima volgens medespelers. In gebruik is de headset erg handig, zowel via draad als draadloos. De volumeknop en knop voor het schakelen tussen spel/film en stem geluid werken prima. Deze bevinden zich op de linker oorschelp. Leuk detail daarbij is dat de knoppen verschillend aanvoelen dus je snel doorhebt welke knop je bediend.

Andere leuke bijkomstigheden:
- RGB-verlichting (ook uit te zetten)
- Snel zien wat link en rechts is
- Microfoon die uitschakelt als je hem omhoog doet en het rode lampje gaat dan aan.
- Alle benodigdheden zitten in de doos.

Nadeel:
- De kussens van de oorschelpen zitten vast.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Schakelen van stem en spel geluid

Minpunten

• Oorschelpen niet afneembaar
  • Bass overheerst

Wicked88 15-02-2022

Goede RGB headset van JBL

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

De headset is zoals hij wordt omschreven: een degelijke headset die goed zit tijdens het gamen. Hij wordt niet zo warm als ik met m'n vorige headset en het DTS surround geluid uit de 2 krachtige speakers is geweldig. Een goede combinatie van een goede bass en een helder geluid. Het surround geluid draait perfect mee met hoe je in de game verplaatst en dat is toch wel een extra dimensie tijdens het gamen.

Dankzij de accu die deze headset in zich heeft, kon ik een week lang intensief gamen op een acculading. Mocht hij onverwachts toch leeg zijn, dan plug je hem zo in de meegeleverde usb die lang genoeg is om door te kunnen gamen. Binnen no time kun je weer draadloos gamen of als je even pauze hebt laad je hem gemakkelijk bij. Meegeleverd een solide USB kabel en 3.5MM jackplug om "ouderwets" analoog te luisteren.

Het bereik van de headset is zeer goed, je kunt met deze headset vrijwel door het hele huis heen lopen zonder haperingen. En dat met 2 verdiepingen gewapend beton er tussen is er geen onderbreking in de verbinding. Dit zal mede komen door de grote dongel, al is deze niet buitensporig groot.

Een van de nadelen zal het afstellen zijn van de geluidsinstellingen omdat ik de games in windows op 3 % volume heb staan en Discord op maximaal. De game kan dan snel overheersend zijn over spraak, al zal er vast ergens een instelling zijn om dit te optimaliseren. Tevens zit er geen noise cancelling op waardoor alle geluiden ergens in huis worden opgevangen, al geeft het wel een vol geluid aan de andere kant van de lijn.

Al met al een goede headset in zijn klasse met zo zijn sterke punten.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Rijkweidte
  • Gebruiksduur op 1 accu lading
  • Wordt niet extreem warm bij lang intensief gamen
  • Software om de headset in te stellen

Minpunten

• Geen noise cancelling
  • Volume regeling in Windows

Noodle 14-02-2022

Mooie headset met goed geluid

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

Deze mooie headset van JBL ontvangen om te mogen testen. Goede ervaringen met dit merk dus ik was erg benieuwd naar de kwaliteit van dit product.

De eerste indruk is goed. De headset zit netjes verpakt en ziet er mooi, strak uit.

De headset direct even getest op mijn telefoon met Spotify. Fijn geluid, mooi helder. Ik ben zelf niet zo'n fan van grote headsets maar deze zit erg comfortabel en je voelt hem haast niet.

Mijn zoon heeft de headset al snel daarna in gebruik genomen. Hij gamed graag met vrienden, dus gamen en gezellig kletsen en zijn oude headset is kapot gegaan. Gevolg, ik zie de headset niet meer terug. Hij geeft aan dat het geluid fijn is en dat alle nodige geluiden goed hoorbaar zijn. Ook zijn vrienden zijn goed te verstaan en hij wordt ook goed verstaan.

De headset was snel in gebruik te nemen, omdat mijn zoon games via de xbox speelt kon dit enkel bedraad maar dit geeft geen probleem .

Omgevingsgeluiden worden goed afgeschermd dus een enkele keer extra roepen is geen uitzondering haha.

Al met al een mooie headset en zeker een aanrader binnen deze prijsklasse.

Pluspunten

• Geluid
  • Noisecanceling
  • Strak desing
  • Prettige draagbaar
  • Eenvoudig in gebruik

M******************@h********** 13-02-2022

Headset

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

De JBL Quantum 610 ontving ik in een mooie doos. Doordat de installatie zo simpel is was hij al binnen enkele minuten klaar voor gebruik. Ik gebruik de headset voor Call of Duty. Het geluid is zeer goed waardoor je de vijand al van verre afstand kan horen. De microfoon werkt prima, ik ben duidelijk verstaanbaar. De headset is draadloos wat echt perfect is, je hoeft geen rekening te houden met een draad wat misschien wel in de weg zit.
De headset is ligt van gewicht en de oorschelpen zijn zacht. De headset is prima en kan je makkelijk een aantal uur achter elkaar dragen.

Pluspunten: mooi design, zit lekker, snel te installeren, draadloos
Minpunten: door de noice cancelling functie hoor je jezelf niet praten waardoor je hard gaat praten, dit is minder prettig voor andere mensen in dezelfde ruimte

• Draadloos

Minpunten

• Hard praten door noice cancelling

D********@h********** 13-02-2022

Goede headset voor gaming en meer

Geschreven voor: JBL Quantum 610 Wireless

Ben jij het gekrijs en geschreeuw van de gamegeluiden ook beu? Koop deze headset voor je gamende gezinsleden. Het is heerlijk geen fortnite krachttermen of krijsende zombies meer te horen als je even wilt ontspannen. Zij daarentegen horen tijdens het gamen alles prima! Zij horen van verre de storm aankomen en kunnen tijdig rennen naar de cirkel. Schijnt erg handig te zijn:-)
Mijn man is normaliter al Oost-Indisch doof voor alles wat ik zeg maar met deze headset heeft ie een legitiem excuus. Want als hij zelfs niet reageert op "koffie?" of "biertje?" dan hoort ie me echt niet. Dus met die noicecancelling zit t wel goed. Mijn jongste zoon heeft de set ook gebruikt tijdens zijn teamsmeetings van het thuisonderwijs. Het prettige was dat ik ondertussen niet de uitleg van spelling hoefde mee te luisteren maar het nadeel was wel dat hij zelf harder ging praten omdat ie zichzelf niet hoorde. De set sluit mooi aan op verschillende hoofden, kleiner of groter en iedereen is tevreden over het draagcomfort. Ook de look van de set is op orde. Leuke ledverlichting geeft de set een prima uitstraling. Kwaliteit van de batterijduur is ook een absolute pre. Enkele puntje van kritiek: ondanks dat ie compatible is voor xbox is ie daar niet draadloos voor, maar met de draad in de controler is het prima!

Pluspunten

• Noisecancelling
  • Lokaliseren geluiden

Minpunten

• Niet draadloos voor xbox