Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple AirPods Max op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Newtastyland 28-10-2023

Apple AirPods Max, zeer beperkte levensduur

Geschreven voor: Apple AirPods Max

Apple AirPods Max gaat net buiten garantie termijn stuk, maar Megekko is niet bereid om ook maar iets te doen.

"We kunnen je hierin dan ook niet verder helpen."

hebben nog nooit van product conformiteit gehoord.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • multipoint bluetooth

Minpunten

• levensduur zeer beperkt

Pepperke 23-05-2023

Beste koptelefoon die ik ooit heb gehad

Geschreven voor: Apple AirPods Max

Ik was op zoek naar een goede noise cancelling koptelefoon. Hiertoe heb ik meerdere reviews gelezen van topklasse koptelefoons. Voor wat zuiverheid in klank en Noise Cancelling steekt de Apple AirPods Max met kop en schouders er bovenuit.
Je kunt het uiteraard zo gek maken als je budget het toelaat, maar ik vond rond 600 euro toch behoorlijk prijzig ten opzichte van de overige kandidaten die de helft minder kosten. Mijn voorkeur ging daarom in eerste instantie door de reviews uit naar een andere.
Doch toen ik de Apple AirPods Max opzette, werd ik door de noise cancelling zeer positief verrast. De verkoper zei me dat deze AirPods Max feitelijk alleen volledig tot zijn recht komt bij gebruik met Apple producten. Na ja. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik alles van Apple heb. Ondanks mijn twijfels over de meerwaarde van de meerprijs ten opzichte van de andere, heb ik besloten de zeer prijzige "gok" te wagen en ik heb de Apple AirPods Max Zilver gekocht.
Een gok was het zeker omdat ik ook wat negatieve reviews had gelezen. Ik heb de AirPods behoorlijk aan de tand gevoeld. De AirPods heb ik zonder problemen verbonden aan al mijn Apple producten, waaronder ook een Apple TV.
Daartoe heb ik een film opgezet. Bij de AirPods is het alsof je in de film staat en de koptelefoon volgt de beweging van het hoofd. Dus als ik mijn hoofd naar links draai, hoor ik de stemmen ook van rechts. Een zeer rijk en helder geluid op alle niveau's.
Toen ik vervolgens een muziekstuk beluisterde, viel mij ineens op dat de viool in het begin werd ge-echod. Iets wat ik met al de koptelefoons die ik had nooit had gehoord.
De noise cancelling is instelbaar op drie standen: Volledig, Transparant en Uit. De beste NC die ik ooit heb gehoord. Er is geen app om de AirPods in te stellen zoals bijvoorbeeld een equalizer. Deze is echter wel in Spotify zelf te beïnvloeden. Maar eerlijk gezegd vind ik ook voor wat betreft de bassen de instelling van de AirPods perfect. Vooral bij de meest gangbare NC koptelefoons zijn de bassen voor mij te overtrokken, maar je kunt deze in tegenstelling tot de AirPods wel via een app aanpassen. Maar eerlijk gezegd is dit een kwestie van smaak en zegt niets over geluidskwaliteit. En dat laatste is naar mijn oordeel een vette plus voor de AirPods. Zelfs als ik nu naar Vangelis luister (Antarctica Echoes), dan klinken de hoge en lage bells glashelder.
Verder is het voeren van een telefoongesprek ook een verademing. Totaal geen ruis of wat te horen. Ook hier glashelder geluid en ik ben zeer goed te verstaan.

Er is wel iets waar ik minder blij mee ben. Als ik de AirPods in de bijgeleverde hoes wil stoppen en ik draai de schelpen op hun positie, komen de metalen oorschelpen tegen elkaar. Ik kan me voorstellen dat dit op den duur tot kleine beschadigingen leiden. Dus ik heb afzonderlijk te bestellen siliconen hoesjes besteld en een tasje om de AirPods in op te bergen. Het bijgeleverde hoesje heeft veel weg van een mini-BH en lijkt me erg besmettelijk.

Resumerende: Ik ben heel blij met de AirPods Max en als ik kijk naar het product zelf, dan straalt daar een degelijkheid van uit waar je blij van wordt. Niets plastic. Daardoor is het apparaat wel zwaarder, maar niet hinderlijk. Ik heb de koptelefoon nu al de hele avond op, maar ik merk er nog niets van. Ik kan gerust stellen dat het de meerprijs absoluut waard is.
Maar let wel: Ofschoon de AirPods uiteraard aan elk BlueTooth apparaat kan worden gekoppeld, ben ik van mening dat de meerwaarde van de meerprijs alleen gerechtvaardigd is als je in het bezit bent van apple producten waarbij audio een rol speelt.

Pluspunten

• Subliem geluid
  • Uitstekende connectiviteit met Apple.
  • Zeer degelijk
  • Sublieme telefonie (Horen en spreken)
  • Ruimtelijk geluid films is adembenemend

Minpunten

• Meerprijs alleen gerechtvaardigd met Apples
  • Meegeleverde bescherming had beter kunnen zijn
  • Geen andere bescherming van Apple zelf
  • Geen afzonderlijke app voor equalizer