JBL Quantum 300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Quantum 300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Marthun 02-09-2021

Zeer goede betaalbare mid-level entry headset!

Geschreven voor: JBL Quantum 300

Voor een mid-level headset bied de JBL Quantum 300 een zeer goede geluidservaring voor een mooie prijs.

Uiterlijk:
De JBL Quantum 300 is een over-ear headset. Welke zeer comfortable zit. Na een hele dag gegamed te hebben had ik nog steeds geen last van mijn oren of hoofd. Je kunt de headset direct aansluiten aan je pc via de 3.5mm jack of via de meegeleverde USB dongle. Hierdoor kun je hem niet alleen aan je pc aansluiten, maar ook aan andere apparaten zoals je telefoon, Xbox, Playstation etc.

Aan de linker oorschelp zit een microfoon die je omhoog kan draaien. Wanneer je dit doet wordt je microfoon automatisch uitgeschakeld. En deze zal dus ook weer worden ingeschakeld wanneer je de microfoon weer naar beneden doet. De microfoon is zeer stijf. Je kunt hem aanpassen naar een gewenste vorm. Door zijn stijfheid zal hij deze vorm behouden.

Tijdens het gamen met deze headset konden mijn vrienden mij goed en duidelijk verstaan. Doordat er een schuimfilter op het einde van de microfoon zit hoorden mijn vrienden mij niet in de microfoon ademen. Wat voor hen de nodige rust en focus geeft.

Aan de linker oorschelp zit ook een volumewiel. Hiermee kan je in een handomdraai het volume van de headset aanpassen. Wil je naast het volume ook andere instellingen wijzigen? Dan zul je de JBL Quantum ENGINE software moeten downloaden. Deze is alleen beschikbaar op PC. Dat gezegd te hebben ben k niet van mening dat dit nodig is daar de geluidskwaliteit out of the box zeer goed is afgesteld.

De kabel van de headset heeft een geweven mantel die zeer dun en lang is. Hierdoor irriteer je je er niet aan wanneer deze onder je arm ligt tijdens het gamen. En door de lengte kan je je vrij bewegen zonder per ongeluk de headset van je hoofd af te trekken

Uiteraard is naast dit alles de geluidskwaliteit van zeer groot belang bij gamers. Daarvoor hoeven jullie deze headset niet te laten liggen. Door een mooie samenwerking van de 50mm dynamische drivers en de ENGINE software kun je het geluid perfect afstemmen op de game die je speelt. Ook heeft de JBL Quantum 300 7.3 surround. Hierdoor ervaar je beter waar het geluid wat je hoorde vandaan kwam. Ook hoor je achtergrondgeluiden, die met een andere headset bijna niet hoorbaar zijn, zeer duidelijk maar niet overdreven op de voorgrond. Hierdoor hoor kun je je goed focussen op datgene wat belangrijk is.

Samenvattend is de JBL Quantum 300 een zeer goede headset voor gamers die enthousiast zijn geworden voor gamen en een stapje verder willen zetten in het beter gevoel van hun omgeving willen hebben. Het feit dat de headset op meerdere platformen gebruikt kan worden is natuurlijk zeer praktisch. De JBL Quantum 300 is de niet de goedkoopste headset maar maakt dat het meer dan waard is wanneer je in-game dreigingen eerder de baas bent.vanwege de uiterst goede geluidskwaliteit.

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit
  • lange kabel
  • multi-platform

Minpunten

• microfoon niet verwijderbaar

jdejonge1992@live.com 31-08-2021

Headset hoog in zijn prijs

Geschreven voor: JBL Quantum 300

Een degelijke headset die hoog in zijn prijs is.

Verwacht niet te veel van deze headset. Het is een prima headset voor op de PC maar voor de xbox is die niet geschikt. het geluid is te zacht en kan niet harder gezet worden.

daarin tegen is het een prima headset voor de computer, het geluid is zuiver en hard genoeg.
Alleen is het geen stevige headset, het voelt goedkoop aan. Als jij meer ervaring hebt met gameheadsets en je er in de jaren meer door heen gesleten hebt, snap jij dat dit geen headset voor lange tijd is.

ook zit er geen mute knop op je headset zelf waardoor je altijd in het systeem van je pc / xbox de microfoon uit moet zetten.

kort samengevat ik raad deze headset niet aan. voor de zelfde prijs heb je veel beter headset van een ander merk.

Ik bezit veel van JBL en ben altijd tevreden met de kwalitiet die zij leveren maar de JBL Quantum 300
hoort hier niet bij.

supernerd 29-08-2021

Niet enthousiast

Geschreven voor: JBL Quantum 300

Het geluid is best oke, echter bij JBL verwacht je meer van het geluid. Met de extra bass modus was weinig verschil te merken. De surroundfunctie is wel helemaal top, je hebt zo het idee dat je midden in je game of film staat. De microfoon is matig, feedback was dat de stem blikkerig klonk. Het draagcomfort is ook matig, te groot voor een klein kopje en knelt te snel bij een groot hoofd. Helaas is de headset niet draadloos. Per persoon is het verschillend of dit wel of niet prettig is. Het draad zorgt voor een vervelend extra gewicht, daar de headset lichtgewicht is. De draad is wel lang genoeg om voldoende afstand te houden tot je console of computer. Voor wie niet al te hoge eisen stelt is het een prima headset in deze prijsklasse. Voor wie iets meer te besteden heeft zijn er veel betere headsets op de markt.

sandra 28-08-2021

Quantum 300

Geschreven voor: JBL Quantum 300

Ik heb het genoegen om de JBL quantum 300 gaming headset te testen. De headset ziet er goed en degelijk uit, simpel maar wel mooi. De headset is makkelijk, omdat hij erg flexibel is. De gedeeltes die op je oren zitten kunnen rond draaien. de kussentjes op de oorgedeeltes zijn gemaakt van memory foam en dat draagt natuurlijk zeer comfortabel op de oren. Ook op de bovenzijde van de headset zit een zacht gedeelte zodat het ook bovenop je hoofd comfortabel aanvoelt. De headset is verstelbaar in grootte, de linker en rechterkant kunnen afzonderlijk van elkaar worden ingesteld zodat het ook echt goed op je hoofd past.

De JBL Quantum 300 is een lichtgewicht headset en dit draagt natuurlijk veel prettiger dan een zwaardere headset. Hij zit in het begin wel wat strakker, maar ik denk dat dit wel beter wordt naarmate je hem vaker draagt.

De kwaliteit van het geluid zoals muziek, games en stemgeluid is goed, vooral de 3d sound is erg makkelijk. Als je aan het gamen bent kun je heel goed horen waar iets vandaan komt en dat maakt het games soms toch wel makkelijker. Ook ben je goed te verstaan voor andere als je praat in de daarvoor bestemde microfoon.

De kabel is lang dus je hebt een redelijk groot bereik. Er zit een usb audioadapter type A bij. Dit is dus handig als je het wilt gebruiken bij een pc waar je 2 aansluitingen nodig hebt voor geluid en microfoon. Dan kun je het dus gewoon aansluiten via usb 2.0 of 3.0 poort en heb je geen ander koppelstuk meer nodig.

De headset kan gebruikt worden voor pc, xbox, playstation, nintendo switch, mobiel, mac en vr. Dus voor alle apparaten is hij geschikt en dat werkt ook prima.

Pluspunten

• comfortabel
  • goed geluid
  • lichtgewicht
  • lange snoer

Ppl 27-08-2021

Goede headset

Geschreven voor: JBL Quantum 300

Hee fijn apparaat dat qua geluid niet onder doet aan de quantum 600. Zit heerlijk enige nadeel is dat je echt niets meer hoort van wat er om je heen gebeurd waardoor je hee hard aan het praten bent in je mic. Verder dikke aanrader

Pluspunten

• Geluid
  • Draagcomfort
  • Oplaad tijd
  • Zowel zonder als met draad te spelen

Minpunten

• Je hoort je omgeving niet waardoor je hard praat

Henri 25-08-2021

Goede maar gemiddelde koptelefoon

Geschreven voor: JBL Quantum 300

De verpakking doet het iets mooier voorspiegelen dan werkelijk het geval is. Het geluid is mooi; maar mist wel wat in de heldere tonen. Het zou briljanter mogen.
Draagcomfort is prima; ook langere sessies blijven goed zitten.
Kabel is niet heel lang voor toepassingen anders dan PC. Met USB verlengkabel is deze dan wel weer érg lang. Alleen een adapter zou voldoende moeten zijn.
Microfoon is prima.
Nadeel vind ik het volumeknopje. Deze zit erg in de weg bij het op- en afdoen; waardoor het volume heel snel onbedoeld naar beneden gedraaid is. Sowieso zie ik het nut van een volumeknop op de headset niet in.
Prijs is wel relatief hoog voor wat je krijgt.

Pluspunten

• comfort
  • goede surround

Minpunten

• volumeknop irritant

Timmytims 24-08-2021

goed geluid

Geschreven voor: JBL Quantum 300

De koptelefoon heeft een goed 3D geluid. handige volume knop op koptelefoon, ook inklapbare microfoon om jezelf te muten. Wel wat warm bij de oren naarmate je de koptelefoon langer op hebt. Heeft ook een goed werkende microfoon voor als je met vrienden wil gamen. Zelf gebruikt op de xbox one en ook hierop werkt het 3D geluid goed. Zeker een aanrader om te kopen.

Pluspunten

• geluid
  • handig met inklapbare mic.
  • sluit goed af

Minpunten

• warm bij oren