Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI IO-6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

E.M.M. Schermacher 01-03-2021

Prachtig geluid !

Geschreven voor: DALI IO-6

Op zoek naar een wireless hoofdtelefoon met ANC met hoogstaand geluid door HiFi Klubben het advies gekregen deze te proberen. Dat was een goed advies, meteen gekocht.
In mijn mening is de beste hoofdtelefoon bedraad met een "open" oorschelp.
Echter in de wereld van Bluetooth met ANC met geweldig geluid is naar mijn mening dit de beste.
De Dali IO-6 heeft een mooie "harde" hoes, audio en usb laadkabel, duidelijke knoppen en een aan/uit schakelaar. Hij is zwaar (voor mij geen probleem, voelt premium), degelijk gebouwd en de knoppen zijn makkelijk te vinden op de tast. De schelpen worden tegen je oren aangeduwd (wederom geen probleem voor mij) en dat is even wennen. Hierdoor sluit je wel meteen veel geluid van buitenaf uit. En daar bovenop dan de ANC (anti noise canceling) of transparancy mode (waardoor je buitengeluid juist wel hoort). De ANC is niet de allerbeste in de markt maar werkt uitstekend. Transparency werkt ook goed met een naturel geluid. Verder is de accu sterk, met en zonder ANC 30 uur (dit moet ik nog controleren). Geluid blijft gelijk met ANC aan of uit.
Maar dan het belangrijkste voor mij, het geluid;
Dit is een hoofdtefoon voor liefhebbers. Voor heel hard geluid met een bas die tegen je oren aanslaat moet je deze niet hebben. Deze heeft een mooi gebalanceerd geluid. Je hoort alles, niets te hard of te zacht. je hoort ook waar het geluid vandaan komt ( bijvoorbeeld linksvoor een gitaar, rechts een piano, achter de drums en in het midden de vocalen) . Hierdoor kun je langere tijd luisteren zonder dat het vermoeiend wordt. Deze hoofdtelefoon is geschikt voor alle soorten muziek. Ook is er een mooie ruimte in het geluid. Het geluid komt niet alleen van links en rechts, maar meer om je heen. Dit geeft een realistisch geluid. Echt een aanrader.
Mocht de prijs te hoog zijn kun je kiezen voor de Dali IO-4. Deze is honderd euro goedkoper en mist alleen de ANC/transparency mode. Omdat de schelpen goed klemmen heb je al weinig geluid van buitenaf.
En met de ANC aan voel ik na verloop van tijd wel wat druk op mijn oren, dus deze heb ik standaard uit staan. Ik ga dit alleen gebruiken in de trein of vliegtuig. Maar ik heb deze gekocht voor thuis om van mooie kwaliteit muziek te genieten. En daar is de Dali IO-6 geweldig voor !
Als je de hoofdtelefoon afzet speelt de muziek door. Je moet dit zelf aan/uitzetten. Ook is er geen app dus ook geen equalizer. Jammer maar geen probleem. Het geluid is al prachtig.
Ik heb deze nu 3 weken, dus over duurzaamheid kan ik niets zeggen.
Ben je op zoek naar een ANC wireless hoofdtelefoon met de nadruk op mooi geluid, probeer deze dan ook !

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Goede accu
  • Mooie bouwkwaliteit
  • Harde hoes

Minpunten

• iets zwaar
  • geen autoplay
  • geen app

kejada 27-02-2021

Fantastisch geluid, mooi design, draagcomfort echter matig

Geschreven voor: DALI IO-6

Fantastisch geluid over het gehele frequentiespectrum. Bedieningsgemak is prima. Draagcomfort valt echter erg tegen. Schelpen zijn te klein om een echte over-ear koptelefoon te zijn. Hoofdband is weinig verstelbaar en koptelefoon klemt wel erg op de oren.

Pluspunten

• Geluid
  • Bediening

Minpunten

• Draagcomfort