AEG IKE64471XB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IKE64471XB op Kieskeurig.nl.

Raytu 25-01-2021

Even wennen

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Sinds 3 jaar kook ik op inductie, na jaren op gas te hebben gekookt. Sinds een paar weken mag ik mijn kookkunsten kwijt op deze mooie AEG IKE64471XB inductie kookplaat. Toch was het weer even wennen. Waar mijn oude kookplaat 9 standen had, heeft deze er 14. Eerlijk gezegd heb ik 1 t/m 10 nog niet gebruikt. Ik kook, bak en roerbak veel, ik ga er vanuit dat het daar mee te maken heeft. Ik moet zeggen dat de gebruiksaanwijzing wel een schema heeft maar heel veel informatie bevat dat niet over de te gebruiken standen. Maar goed, uiteindelijk gaat het erom dat het eten gaar wordt en dat gaat prima. De bediening is met touch bediening erg gemakkelijk. Wel af en toe om denken dat je niet zomaar een stand per ongeluk aanzet als je er met je hand bij in de buurt komt. Het is erg warmte gevoelig. Het is vrij snel duidelijk waar alle indicaties voor zijn, dit maak het koken extra leuk. Niemand wil eerst uren kwijt zijn om uit te vogelen waar alles voor staat. Een fijne kookplaat waar ik veel plezier aan beleef!

Pluspunten

• Makkelijke bediening

Samantha 17-01-2021

Een absolute aanrader!

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Het eerste wat me opviel toen deze kookplaat werd geïnstalleerd, was het mooie uiterlijk, met de prachtige afwerking als bonus.
Tijdens het gebruik viel allereerst op dat er zoveel functies op zitten. Toch maar af en toe in de handleiding kijken, want ik wil er niets van missen, alhoewel het meeste voor zich spreekt.

De hob2hood functie die erop zit, is voor mij nog een beetje nutteloos, omdat ik nog een oude afzuigkap heb, maar bij vervanging zal ik daar zeker op letten, want ik neem aan dat deze functie net zo goed werkt als de rest.

De mogelijkheid om een grotere of meerdere kleine kookzones te maken, spreekt me ook aan. Voor het eerst kon ik mijn ovale gietijzeren pan volledig benutten, omdat de hele bodem warm werd, en niet alleen het middelste rondje.

Om de pan heen blijft het gewoon koel, de energie gaat alleen daarheen waar het nodig is.

De powerfunctie maakt een aparte waterkoker onnodig, want hiermee gaat het een stuk sneller!

Dankzij de geïntegreerde kookwekker, bespaar ik op de energierekening. Vlak voor het eind van de kooktijd, schakelt hij uit, waardoor er optimaal gebruik wordt gemaakt van de restwarmte.

Het lager zetten gaat ook per direct. Geen overkokende melk meer!

4 pannen is geen probleem, 4 grote pannen tegelijk, past niet (koekenpan 28cm, pan 24 cm, wok 28cm en soeppan tegelijk, is teveel)

• Energiemanagement
  • Veel functies

Decock 15-01-2021

Aeg IKE64471xb

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Ik heb nu de kookplaat zo'n 3 weken ingebruik. Het zeker een aanrader. Ik was bekend met een inductie kookplaat maar deze heeft meer mogelijkheden. Grootste pluspunt vindt dat je met 4 kleine zone's de oppervlaktekunt instellen in 3 grotes. In 1 grote of 2 half groot of drie kwart en kwart. Zo heb je een optimale gebruik van je zone's. Zeker als je met meerdere pannen moet koken, wat eerder een crime was ( welke pannen zette je als eerste erop), is nu veel makkelijker doordat je met de zones kunt combineren.

Pluspunten

• Combinatie van de zone's
  • Makkelijk tr bedienen

familie-kooij 06-02-2019

Van gas naar inductiekoken! Wennen?

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Eind januari zijn wij van Gas naar Inductiekoken overgestapt. We dachten dat dit toch wel wennen was. Het is ons 100% meegevallen. Het koken op inductie gaat zonder problemen. De AEG Kookplaat voldoet naar wens. Onze vorige keuken had alleen maar AEG producten en daar hebben we nooit spijt van gehad, vandaar dat onze keuze weer op een AEG product viel.
Oorspronkelijk gepost op aeg.nl