Quooker Combi + Nordic Round steel - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Quooker Combi + Nordic Round steel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

asteffner 02-06-2016

Luxe multifunctionele kraan

Zeer handige kraan! Nog nooit zo snel een kop thee gezet. En ook voor bijvoorbeeld au bain-marie is het ideaal. Omdat de quooker zeer goed geïsoleerd is, is deze energie zuiniger is dan bijvoorbeeld een pan opwarmen met een inductie plaat.
De kraan heeft een typische beveiliging; 2 keer met de ring naar beneden drukken en daarna draaien. Dan pas komt er kokend water uit de kraan.
Als je een pan wilt vullen, is het handig om een snijplank over de wasbak te zetten en daarop de pan. Dan hoef je de pan niet vast te houden terwijl hij gevuld wordt.
Voor de veiligheid heeft quooker ervoor gekozen om geen 'massieve' kokende straal uit de kraan te laten lopen maar meer 'druppelvormig'. Mijn ervaring is dat het nogal spettert. Qua vormgeving hebben we gekozen voor de round. Deze is net wat makkelijker schoon te maken (met 1 veeg) dan de square. En omdat de RVS uitvoering veel duurder was hebben we gekozen voor chroom.