Philips Lumea Advanced IPL - teruggroeipreventie - Reviews

Gezichtstoepassing
bovenlip, kin, kaak
Soort ontharing
IPL

Beoordeling op basis van 46 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Léonietje123 24-07-2016 Product kwartaal in bezit

Gebruiksvriendelijk ontharingsapparaat

Ik ben door Philips gevraagd dit lichtontharingsapparaat te gebruiken en mijn ervaringen te delen.

Ik heb het apparaat nu 5 keer gebruikt voor zowel mijn benen, bikinilijn en oksels. Het is makkelijk in gebruik en veilig, Het apparaat flitst namelijk niet als het niet recht op de huid staat. Dit is echter ook een klein nadeel aangezien je benen wat ronder zijn, hierdoor pakt het niet altijd. Een ronder opzetstukje voor de benen zou dus fijner zijn. Tevens vond ik de schokjes op sommige plekken wat pijnlijk, gelukkig wen je hier snel aan.

Na de eerste twee keer merkte ik amper verschil. Echter begon ik na de derde keer verschil te merken. De haartjes kwamen minder snel terug. Inmiddels hoef ik me nog maar af en toe te scheren. Ik ben nu al erg tevreden met het resultaat. Ik ben benieuwd wat het resultaat na de volgende sessies zal zijn. staat. Al met al vind ik het gebruiksvriendelijk en veilig apparaat.

Car72 07-07-2016 Product kwartaal in bezit

Philips Lumea SC1999

Enkele maanden geleden heeft Philips mij gevraagd de Lumea SC 1999 te reviewen. Het apparaat ziet er erg mooi uit, het design is modern. De handleiding van de lumea is duidelijk en het is makkelijk in gebruik. Ook de verschillende opzetstukken zijn makkelijk op te zetten. Ik heb gedurende 8 weken mijn oksels behandeld door om de twee weken te flitsen. Een flits behandeling duurt ongeveer 1 minuut en was voor mij pijnloos, het voelt alleen iets warm aan op het moment dat je flitst. In de handleiding van het apparaat staat duidelijk dat het niet bij alle haarkleuren en huidtypen hetzelfde resultaat behaald kan worden. Ik ben erg blond met een lichte huid en helaas heeft de behandeling voor mij nog niet het gewenste resultaat. De haargroei is iets afgenomen maar ik moet nog steeds scheren op dezelfde dagen als voorheen om mijn oksels glad te houden. Maar omdat het flitsen snel en pijnloos is ga ik wel door met het gebruik, wellicht heb ik toch nog wat behandelingen meer nodig.

Sofia1 04-10-2016 Product paar maanden in bezit

Veel minder stoppels en haar

Nu maanden later zijn er wel haartjes terug op sommige plekken maar veel en veel minder dan dat t was ! Echt zeer content met resultaat

Pluspunten

• Werkt echt

Minpunten

• Kost tijd

Rosita 20-07-2016 Product kwartaal in bezit

Echt resultaat

Ik heb de Lumea SC1999/00 nu vijf maal gebruikt. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. In de handleiding staat voor mijn huidtype stand vier, maar dat vond ik de eerste keer te heftig. De tweede keer was stand 4 wel goed te hebben. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik merk naarmate je Lumea vaker gebruikt je er wel handiger in wordt hoe het apparaat het beste kan hanteren en de huid goed raakt.

De flits is erg warm en het licht is fel, maar niet vervelend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig.. Ik begin altijd eerst met de benen en verwissel daarna de kop voor mijn oksels en daarna mijn gezicht. De benen duurt wat langer en vindt ik het belangrijkste.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na vier keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Bij mijn oksels begin ik nu ook resultaat te zien, ook al heeft dat iets langer geduurd. Mijn gezicht valt wat tegen, maar waarschijnlijk doordat deze haartjes heel licht van kleur zijn.

Een minpunt vind ik dat het moeilijk is om bij te houden waar ik ben gebleven. Ook ben ik er wel een uur mee bezig om alles goed te raken op mijn benen, oksels en gezicht. Ik ben over het algemeen wel heel tevreden met het resultaat.
Dat uurtje heb ik er graag voor over. Ik blijf nog wel een paar keer een keer in de twee weken zitten totdat ik het gewenste resultaat heb bereikt.

Roos12 20-07-2016

Echt resultaat

Over het gebruik:

Na gebruik:

Sofia1 18-07-2016 Product paar weken in bezit

Nooit meer elke dag scheren!!

12/6/16
Vandaag heb ik voor 2 e keer de Lumea 1999/SC 00 gebruikt.. Ging makkelijker dan de eerste keer. Heb zo min mogelijk druk erop gezet gewoon tot het witte lampje ging branden. Heb nu niet op 4 gezet maar op 3.

Eerst 1 been gedaan daarna even apparaat af laten koelen en daarna andere been.

Oksels gingen ook makkelijk. Ik heb het idee dat m'n haar groei op m'n benen nu al minder is terug gekomen. Heb nu minder vaak hoeven scheren.

26/6/16
Vandaag gebruik ik voor de 3 e keer de lumea 1999/SC 00 Oksels en benen. Het gaat steeds makkelijker en weet nu welke stand ik moet gebruiken etc.
Moet wel goed nadenken dat je 48 u voor en na niet in de zon gaat en dat is in de zomer best lastig.. Maar ik zie al mega vooruitgang en de haargroei is echt al duidelijk minder en op veel plaatsten niet terug gekomen. Ik heb moeite met waar ik gebleven ben .. Misschien moeten Philips in de toekomst Eem soort gel ontwikkelen die je voorafgaand opsmeert. En aan de hand van de gel kan zien waar je gebleven bent. Nog steeds zeer tevreden.

11/7/16
Vandaag gebruik ik voor 4 x in 8 weken tijd de Lumea 1999/SC 00. Benen en oksels zie al echt verschil . Alleen de plekken waar ik niet geweest ben groeit nog haar. Oksels heel blij mee makkelijk en snel. Benen ben ik ben een pen gaan werken, zodat ik kan zien waar ik geweest ben.. Dat blijft moeilijk. Super tevreden ik ga over 8 weken m'n benen en m'n oksels herhalen. En deze week ga ik met m'n bikini-lijn beginnen. Echt een aanwinst Lumea 1999SC 00

Sas14 11-07-2016 Product kwartaal in bezit

Na 6 behandelingen minder haartjes

Van Philips mocht ik de Lumea een aantal weken testen. Inmiddels heb ik de Lumea 6 keer gebruikt voor de bikinilijn en oksels en zie ik al wat resultaten. De haartjes zijn niet helemaal verdwenen maar het groeit een stuk minder snel en op bepaalde plekken verschijnen ook geen haartjes meer. Ik ben begonnen met stand 3 maar na 4 behandelingen naar stand 4 gegaan. Ik moet mij wel nog steeds scheren om het mooi glad te krijgen. Het apparaat zelf is erg makkelijk in gebruik en zowel de oksel als bikinilijn heb je snel gedaan. Het is niet pijnlijk, maar ik voel wel een klein prikje als er wordt geflitst. Al met al is het dus een apparaat om aan te raden! En ik heb goede hoop dat uiteindelijk de haartjes bij mij ook verdwijnen.

Sas14 11-07-2016

Na 6 behandelingen minder haartjes

Car72 07-07-2016

Philips Lumea SC1999

Jullie 02-07-2016 Product kwartaal in bezit

Blij met het resultaat

Ik gebruik Lumea nu ongeveer 3 maanden voor mijn benen, bikinilijn, bovenlip en oksels en heb nu in totaal 4 x geflitst! Na 2x flitsen merkte ik al dat ik minder vaak hoefde te scheren en de haartjes die terugkomen zachter zijn. Dit was echt boven mijn verwachting, aangezien ik voorheen iedere dag moest scheren. Na de 3e keer flitsen , hoefde ik me nog maar 1 keer per week te scheren. Vorige week heb ik me voor de 4e keer geflitst en ik heb me sindsdien niet meer geschoren omdat alles nog helemaal glad is. Alleen een paar blonde haartjes, maar dat is niet erg. Ik ben echt zo blij met dit resultaat!
De speciale opzet stukjes voor gezicht en bikinilijn zijn makkelijk te verwisselen en het flitsen gaat makkelijk, snel en nagenoeg pijnloos. Dit terwijl ik de hoogste stand (5) gebruik.
Ik zou het echt iedereen aanraden!

Jettie71 02-07-2016

Heel blij met resultaat

Ik zou het echt iedereen aanraden!

Agrub 02-07-2016 Product kwartaal in bezit

Langzaam resultaat

Ik gebruik de Lumea nu een paar maanden voor mijn oksels en bikinilijn. De uitleg is duidelijk, het apparaat voelt degelijk en de verschillende opzetstukjed voor de verschillende gebieden zijn handig.

Na een paar behandelingen ben ik gestopt met mijn benen, omdat ik dat te veel werk vond. Bij mijn oksels zie ik nu wel kalere plekken ontstaan, maar het is niet het wondermiddel dat ik verwacht had ten opzichte van epileren. Al met al heeft de Lumea zeker effect, maa het vergt tijd, geduld en discipline om netjes om de twee weken tijd te nemen voor de behandeling.

Ambor 01-07-2016

Duurt lang voor resultaat.

Suus 29-06-2016 Product maand in bezit

Fijn apparaat

Ik heb mijn IPL nu ruim twee maanden. Ik heb de afgelopen twee maanden heel braaf elke twee weken mijn onderbenen, bikinilijn en oksels geflitst. In het begin was ik heel gemotiveerd en kon ik niet wachten totdat er geen haar meer zichtbaar was. Na verloop van tijd werd ik ongeduldig en kon ik niet voorstellen dat het ooit zou gaan werken. Gelukkig is dit wel het geval en na vier keer flitsen, zijn mijn haren op mijn onderbenen verdwenen, heb ik haast geen haren meer op mijn bikinilijn en ook mijn haren onder mijn oksels zijn vrijwel verdwenen. Het geeft een ontzettend ‘vrij’ gevoel. Vooral tijdens mijn vakantie. Ik kan ongestoord in korte broekjes lopen en met mijn bikini op het strand liggen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken over haartjes, ingegroeide haartjes of rode bultjes.

Ook het daadwerkelijk flitsen gaat steeds beter. In het begin vond ik mijn onderbenen heel veel werk, maar nu ik er handigheid in heb gekregen gaat dit ook een stuk vlugger. Het apparaat blijft super makkelijk in het gebruik. Het is heel fijn dat je, zodra je de stekker in de stopcontact hebt gestopt, meteenkunt gaan flitsen. Ook het verwisselen van de verschillende opzetstukken gaat soepel.
Ik vind de Philips Lumea een heel fijn apparaat en ben positief verrast over het resultaat. Philips heeft aan mij de Lumea beschikbaar gesteld met het verzoek dit te testen.

Suus88 29-06-2016

Zeer fijn apparaat

San12 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Van Philips heb ik de Lumea SC1999/00gekregen om te testen. Om eerlijk te zijn was ik een beetje sceptisch over het apparaat. Met name of het echt zo makkelijk zou zijn in gebruik en of het ‘flitsen’ niet veel tijd in beslag zou nemen Dit alles is mij erg meegevallen en ben dan ook zeer positief over het gebruiksgemak. De instructies in het boekje zijn helder en het apparatuur makkelijk en snel in gebruik. Met name de oksels en bikinilijn zijn zo gepiept. De Lumea heb ik nu zelf twee keer gebruikt (om de twee weken moet je flitsen) en over het resultaat kan ik nog weinig zeggen. Resultaat komt immers pas na 6 weken, volgens Philips. Ben dus erg benieuwd. Hierom dus nog geen beoordeling gegeven voor prestatie. Enige minpuntje aan het apparaat is dat je niet precies ziet waar je al hebt geflitst. Volgens de instructies mag er namelijk niet twee keer op dezelfde plek worden geflitst waardoor je dus extra goed moet opletten waar je al bent geweest. Een extraatje waar ik zelf altijd blij van word, is het handige opbergzakje en schoonmaakdoekje zodat je de Lumea makkelijk kan opbergen

Berb 24-06-2016 Product kwartaal in bezit

Langzamer terugkomende haartjes

Ik heb nu ongeveer 3x gebruik gemaakt van IPL en ik merk al dat de haartjes veel minder snel terugkomen!

Ik was gewaarschuwd dat het apparaat wellicht minder goed zou werken, omdat ik een zeer lichte huidskleur heb. Echter, zoals hierboven aangegeven merk ik dat de haartjes al minder hard groeien. In tegenstelling tot mensen met een wat donkerdere huidskleur zal ik nog een paar keer om de week flitsen, waarna ik de stap ga maken naar het maandelijks flitsen.

Ook na meerdere keren geflitst te hebben ben ik nog steeds enthousiast over dit product en vooral over het feit dat je het haar niet hoeft te laten staan om gebruik te kunnen maken van de IPL.

Anki 23-06-2016

Eerste resultaten zichtbaar

Ik was gewaarschuwd dat het apparaat wellicht minder goed zou werken, omdat ik een zeer lichte huidskleur heb. Echter, zoals hierboven aangegeven merk ik dat de haartjes al minder hard groeien. De resultaten zijn vooral merkbaar onder de oksels en bij de bikinilijn.

Juul 22-06-2016 Product kwartaal in bezit

Boven verwachting

Ik gebruik lume voor mijn benen, bikinilijn, bovenlip en oksels en heb nu in totaal 3x geflitst. Na 2x flitsen merkte ik al dat ik minder vaak hoefde te scheren en dat de haartjes die terugkomen zachter zijn. Dit was echt boven mijn verwachting, aangezien ik voorheen iedere dag moest scheren. Vorige week heb ik voor de 3e keer geflitst en ik merk echt dat het alleen maar beter wordt! De speciale opzetstukjes voor gezicht en bikinilijn zijn gemakkelijk te verwisselen en het flitsen gaat makkelijk, snel en nagenoeg pijnloos. Ik ben tot nu toe zeer tevreden!

lisaa 19-06-2016

zeer effectief en gemakkelijk in gebruik

Ik gebruik de lumea nu 6 weken en heb de behandeling 4 keer gedaan. Ik begin te merken dat de haargroei echt veel minder wordt. De donkere haartjes op m'n bovenlip en oksels komen helemaal niet meer terug en op mijn benen groeien ze veel langzamer. De kleine blonde haartjes blijven wel gewoon terugkomen. Ik scheer nu ongeveer 1 keer per week, voorheen deed ik dat dagelijks. Ik mag de behandeling nu eens in de 4 tot 8 weken gaan uitvoeren ipv eens in de 2 weken. Ik ben tot op heden heel erg tevreden over het resultaat en zou iedereen aanraden om het apparaat te gebruiken.