Philips Lumea Advanced IPL - teruggroeipreventie - Reviews

bovenlip, kin, kaak
Soort ontharing
IPL

Sofia1 04-10-2016 Product paar maanden in bezit

Veel minder stoppels en haar

Nu maanden later zijn er wel haartjes terug op sommige plekken maar veel en veel minder dan dat t was ! Echt zeer content met resultaat

Pluspunten

• Werkt echt

Minpunten

• Kost tijd

Léonietje123 24-07-2016 Product kwartaal in bezit

Gebruiksvriendelijk ontharingsapparaat

Ik ben door Philips gevraagd dit lichtontharingsapparaat te gebruiken en mijn ervaringen te delen.

Ik heb het apparaat nu 5 keer gebruikt voor zowel mijn benen, bikinilijn en oksels. Het is makkelijk in gebruik en veilig, Het apparaat flitst namelijk niet als het niet recht op de huid staat. Dit is echter ook een klein nadeel aangezien je benen wat ronder zijn, hierdoor pakt het niet altijd. Een ronder opzetstukje voor de benen zou dus fijner zijn. Tevens vond ik de schokjes op sommige plekken wat pijnlijk, gelukkig wen je hier snel aan.

Na de eerste twee keer merkte ik amper verschil. Echter begon ik na de derde keer verschil te merken. De haartjes kwamen minder snel terug. Inmiddels hoef ik me nog maar af en toe te scheren. Ik ben nu al erg tevreden met het resultaat. Ik ben benieuwd wat het resultaat na de volgende sessies zal zijn. staat. Al met al vind ik het gebruiksvriendelijk en veilig apparaat.

Rosita 20-07-2016 Product kwartaal in bezit

Echt resultaat

Ik heb de Lumea SC1999/00 nu vijf maal gebruikt. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. In de handleiding staat voor mijn huidtype stand vier, maar dat vond ik de eerste keer te heftig. De tweede keer was stand 4 wel goed te hebben. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik merk naarmate je Lumea vaker gebruikt je er wel handiger in wordt hoe het apparaat het beste kan hanteren en de huid goed raakt.

De flits is erg warm en het licht is fel, maar niet vervelend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig.. Ik begin altijd eerst met de benen en verwissel daarna de kop voor mijn oksels en daarna mijn gezicht. De benen duurt wat langer en vindt ik het belangrijkste.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na vier keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Bij mijn oksels begin ik nu ook resultaat te zien, ook al heeft dat iets langer geduurd. Mijn gezicht valt wat tegen, maar waarschijnlijk doordat deze haartjes heel licht van kleur zijn.

Een minpunt vind ik dat het moeilijk is om bij te houden waar ik ben gebleven. Ook ben ik er wel een uur mee bezig om alles goed te raken op mijn benen, oksels en gezicht. Ik ben over het algemeen wel heel tevreden met het resultaat.
Dat uurtje heb ik er graag voor over. Ik blijf nog wel een paar keer een keer in de twee weken zitten totdat ik het gewenste resultaat heb bereikt.

Sofia1 18-07-2016 Product paar weken in bezit

Nooit meer elke dag scheren!!

12/6/16
Vandaag heb ik voor 2 e keer de Lumea 1999/SC 00 gebruikt.. Ging makkelijker dan de eerste keer. Heb zo min mogelijk druk erop gezet gewoon tot het witte lampje ging branden. Heb nu niet op 4 gezet maar op 3.

Eerst 1 been gedaan daarna even apparaat af laten koelen en daarna andere been.

Oksels gingen ook makkelijk. Ik heb het idee dat m'n haar groei op m'n benen nu al minder is terug gekomen. Heb nu minder vaak hoeven scheren.

26/6/16
Vandaag gebruik ik voor de 3 e keer de lumea 1999/SC 00 Oksels en benen. Het gaat steeds makkelijker en weet nu welke stand ik moet gebruiken etc.
Moet wel goed nadenken dat je 48 u voor en na niet in de zon gaat en dat is in de zomer best lastig.. Maar ik zie al mega vooruitgang en de haargroei is echt al duidelijk minder en op veel plaatsten niet terug gekomen. Ik heb moeite met waar ik gebleven ben .. Misschien moeten Philips in de toekomst Eem soort gel ontwikkelen die je voorafgaand opsmeert. En aan de hand van de gel kan zien waar je gebleven bent. Nog steeds zeer tevreden.

11/7/16
Vandaag gebruik ik voor 4 x in 8 weken tijd de Lumea 1999/SC 00. Benen en oksels zie al echt verschil . Alleen de plekken waar ik niet geweest ben groeit nog haar. Oksels heel blij mee makkelijk en snel. Benen ben ik ben een pen gaan werken, zodat ik kan zien waar ik geweest ben.. Dat blijft moeilijk. Super tevreden ik ga over 8 weken m'n benen en m'n oksels herhalen. En deze week ga ik met m'n bikini-lijn beginnen. Echt een aanwinst Lumea 1999SC 00

Sas14 11-07-2016 Product kwartaal in bezit

Na 6 behandelingen minder haartjes

Van Philips mocht ik de Lumea een aantal weken testen. Inmiddels heb ik de Lumea 6 keer gebruikt voor de bikinilijn en oksels en zie ik al wat resultaten. De haartjes zijn niet helemaal verdwenen maar het groeit een stuk minder snel en op bepaalde plekken verschijnen ook geen haartjes meer. Ik ben begonnen met stand 3 maar na 4 behandelingen naar stand 4 gegaan. Ik moet mij wel nog steeds scheren om het mooi glad te krijgen. Het apparaat zelf is erg makkelijk in gebruik en zowel de oksel als bikinilijn heb je snel gedaan. Het is niet pijnlijk, maar ik voel wel een klein prikje als er wordt geflitst. Al met al is het dus een apparaat om aan te raden! En ik heb goede hoop dat uiteindelijk de haartjes bij mij ook verdwijnen.

Car72 07-07-2016 Product kwartaal in bezit

Philips Lumea SC1999

Enkele maanden geleden heeft Philips mij gevraagd de Lumea SC 1999 te reviewen. Het apparaat ziet er erg mooi uit, het design is modern. De handleiding van de lumea is duidelijk en het is makkelijk in gebruik. Ook de verschillende opzetstukken zijn makkelijk op te zetten. Ik heb gedurende 8 weken mijn oksels behandeld door om de twee weken te flitsen. Een flits behandeling duurt ongeveer 1 minuut en was voor mij pijnloos, het voelt alleen iets warm aan op het moment dat je flitst. In de handleiding van het apparaat staat duidelijk dat het niet bij alle haarkleuren en huidtypen hetzelfde resultaat behaald kan worden. Ik ben erg blond met een lichte huid en helaas heeft de behandeling voor mij nog niet het gewenste resultaat. De haargroei is iets afgenomen maar ik moet nog steeds scheren op dezelfde dagen als voorheen om mijn oksels glad te houden. Maar omdat het flitsen snel en pijnloos is ga ik wel door met het gebruik, wellicht heb ik toch nog wat behandelingen meer nodig.

Jullie 02-07-2016 Product kwartaal in bezit

Blij met het resultaat

Ik gebruik Lumea nu ongeveer 3 maanden voor mijn benen, bikinilijn, bovenlip en oksels en heb nu in totaal 4 x geflitst! Na 2x flitsen merkte ik al dat ik minder vaak hoefde te scheren en de haartjes die terugkomen zachter zijn. Dit was echt boven mijn verwachting, aangezien ik voorheen iedere dag moest scheren. Na de 3e keer flitsen , hoefde ik me nog maar 1 keer per week te scheren. Vorige week heb ik me voor de 4e keer geflitst en ik heb me sindsdien niet meer geschoren omdat alles nog helemaal glad is. Alleen een paar blonde haartjes, maar dat is niet erg. Ik ben echt zo blij met dit resultaat!
De speciale opzet stukjes voor gezicht en bikinilijn zijn makkelijk te verwisselen en het flitsen gaat makkelijk, snel en nagenoeg pijnloos. Dit terwijl ik de hoogste stand (5) gebruik.
Ik zou het echt iedereen aanraden!

Agrub 02-07-2016 Product kwartaal in bezit

Langzaam resultaat

Ik gebruik de Lumea nu een paar maanden voor mijn oksels en bikinilijn. De uitleg is duidelijk, het apparaat voelt degelijk en de verschillende opzetstukjed voor de verschillende gebieden zijn handig.

Na een paar behandelingen ben ik gestopt met mijn benen, omdat ik dat te veel werk vond. Bij mijn oksels zie ik nu wel kalere plekken ontstaan, maar het is niet het wondermiddel dat ik verwacht had ten opzichte van epileren. Al met al heeft de Lumea zeker effect, maa het vergt tijd, geduld en discipline om netjes om de twee weken tijd te nemen voor de behandeling.

Suus 29-06-2016 Product maand in bezit

Fijn apparaat

Ik heb mijn IPL nu ruim twee maanden. Ik heb de afgelopen twee maanden heel braaf elke twee weken mijn onderbenen, bikinilijn en oksels geflitst. In het begin was ik heel gemotiveerd en kon ik niet wachten totdat er geen haar meer zichtbaar was. Na verloop van tijd werd ik ongeduldig en kon ik niet voorstellen dat het ooit zou gaan werken. Gelukkig is dit wel het geval en na vier keer flitsen, zijn mijn haren op mijn onderbenen verdwenen, heb ik haast geen haren meer op mijn bikinilijn en ook mijn haren onder mijn oksels zijn vrijwel verdwenen. Het geeft een ontzettend ‘vrij’ gevoel. Vooral tijdens mijn vakantie. Ik kan ongestoord in korte broekjes lopen en met mijn bikini op het strand liggen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken over haartjes, ingegroeide haartjes of rode bultjes.

Ook het daadwerkelijk flitsen gaat steeds beter. In het begin vond ik mijn onderbenen heel veel werk, maar nu ik er handigheid in heb gekregen gaat dit ook een stuk vlugger. Het apparaat blijft super makkelijk in het gebruik. Het is heel fijn dat je, zodra je de stekker in de stopcontact hebt gestopt, meteenkunt gaan flitsen. Ook het verwisselen van de verschillende opzetstukken gaat soepel.
Ik vind de Philips Lumea een heel fijn apparaat en ben positief verrast over het resultaat. Philips heeft aan mij de Lumea beschikbaar gesteld met het verzoek dit te testen.

San12 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Van Philips heb ik de Lumea SC1999/00gekregen om te testen. Om eerlijk te zijn was ik een beetje sceptisch over het apparaat. Met name of het echt zo makkelijk zou zijn in gebruik en of het ‘flitsen’ niet veel tijd in beslag zou nemen Dit alles is mij erg meegevallen en ben dan ook zeer positief over het gebruiksgemak. De instructies in het boekje zijn helder en het apparatuur makkelijk en snel in gebruik. Met name de oksels en bikinilijn zijn zo gepiept. De Lumea heb ik nu zelf twee keer gebruikt (om de twee weken moet je flitsen) en over het resultaat kan ik nog weinig zeggen. Resultaat komt immers pas na 6 weken, volgens Philips. Ben dus erg benieuwd. Hierom dus nog geen beoordeling gegeven voor prestatie. Enige minpuntje aan het apparaat is dat je niet precies ziet waar je al hebt geflitst. Volgens de instructies mag er namelijk niet twee keer op dezelfde plek worden geflitst waardoor je dus extra goed moet opletten waar je al bent geweest. Een extraatje waar ik zelf altijd blij van word, is het handige opbergzakje en schoonmaakdoekje zodat je de Lumea makkelijk kan opbergen

Berb 24-06-2016 Product kwartaal in bezit

Langzamer terugkomende haartjes

Ik heb nu ongeveer 3x gebruik gemaakt van IPL en ik merk al dat de haartjes veel minder snel terugkomen!

Ik was gewaarschuwd dat het apparaat wellicht minder goed zou werken, omdat ik een zeer lichte huidskleur heb. Echter, zoals hierboven aangegeven merk ik dat de haartjes al minder hard groeien. In tegenstelling tot mensen met een wat donkerdere huidskleur zal ik nog een paar keer om de week flitsen, waarna ik de stap ga maken naar het maandelijks flitsen.

Ook na meerdere keren geflitst te hebben ben ik nog steeds enthousiast over dit product en vooral over het feit dat je het haar niet hoeft te laten staan om gebruik te kunnen maken van de IPL.

Juul 22-06-2016 Product kwartaal in bezit

Boven verwachting

Ik gebruik lume voor mijn benen, bikinilijn, bovenlip en oksels en heb nu in totaal 3x geflitst. Na 2x flitsen merkte ik al dat ik minder vaak hoefde te scheren en dat de haartjes die terugkomen zachter zijn. Dit was echt boven mijn verwachting, aangezien ik voorheen iedere dag moest scheren. Vorige week heb ik voor de 3e keer geflitst en ik merk echt dat het alleen maar beter wordt! De speciale opzetstukjes voor gezicht en bikinilijn zijn gemakkelijk te verwisselen en het flitsen gaat makkelijk, snel en nagenoeg pijnloos. Ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Agrub 18-06-2016 Product paar weken in bezit

Net begonnen

7,4
Ik ben onlangs begonnen met de Lumea. De bijsluiter met hoe je het product moet gebruiken is erg duidelijk, wat ik fijn vond. De lichtflitsen zijn best spannend namelijk. Voor ik ben begonnen met de behandelingen heb ik de lichttest gedaan zoals wordt aangeraden. Gelukkig bleef mijn huid rustig en ondertussen heb ik 3 behandelingen er op zitten. Ik behandel mijn oksels, bikinilijn en benen. Oksels en bikinilijn zijn snel gebeurd en ik begin wel al een klein beetje resultaat te zien. Mijn benen vind ik erg veel werk en ik twijfel of ik de behandeling van mijn benen door ga zetten. De reden is dat ik bij mijn onderbenen (die erg dun zijn) ook vrij veel tijd kwijt ben met de juiste houding van het apparaat te vinden, omdat het gehele lichtflitsschermpje tegen de huid aan moet zitten. Dit is natuurlijk uit veiligheidsoverwegingen, maar kost daardoor wel extra tijd.
Al met al ben ik wel blij met het apparaat, maar realiseer je dat je naast het geld ook echt de tijd moet vrijmaken om resultaat te boeken.

Marian65 17-06-2016 Product kwartaal in bezit

Snelle en effectieve ontharing!

Zes weken geleden ben ik begonnen met het testen van de Lumea SC1999. Om de twee weken heb ik mijn onderbenen, bikinilijn en oksels behandeld met de daarbij horende opzetstukken. Nu moet ik zeggen dat na 3 behandelingen (om 2 weken) de haargroei, met name onder mijn oksels en onderbenen, al sterk is afgenomen. Er groeien nog steeds haartjes terug, maar dit zijn vooral lichte, donzige haartjes met hier en daar nog wat donkere haartjes. De harde stoppels, die na het scheren al na een halve dag terugkeerden, zijn nu eindelijk verleden tijd!

Het apparaat is ook erg gebruiksvriendelijk. Er zit maar één knop op, dus je kan je niet vergissen. Wel is het soms lastig in te schatten welke gebieden je al behandeld hebt, omdat je geen afdruk of iets dergelijks op je huid ziet. Na een aantal behandelingen gaat dit gelukkig steeds beter en gaan de behandelingen ook steeds sneller.

Al met al vind ik de Lumea een echte aanrader. Zo lang ik het apparaat blijf gebruiken om de 6/8 weken, hoeft ik me nooit meer zorgen te maken als ik een keer een rokje aan wil doen maar mijn benen niet heb geschoren. Het enige nadeel is de prijs, deze is best hoog.

Marian65 17-06-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk apparaat met snel resultaat!

Philips heeft mij de Lumea ter beschikking gesteld om te testen en te reviewen. Hier ben ik een aantal dagen geleden meteen mee aan de slag gegaan en ik merk nu al dat de haartjes minder snel terug groeien. Normaal voelde ik al stoppels een paar uur na het scheren. In mijn ogen al een veelbelovend resultaat, zeker omdat ik vrij sceptisch was tegenover IPL-apparaten voor thuisgebruik.

Verder vind ik de Lumea ook erg gemakkelijk in gebruik; door de snoer hoef ik hem tussendoor niet op te laden en kan ik in een keer beide onderbenen behandelen. De verschillende opzetstukken die bij dit model zitten, zijn ook erg praktisch. Zo kan ik met het apparaat mijn hele lichaam gemakkelijk behandelen. Wel moet ik nog de juiste sterkte voor mijn huid ontdekken. Ik verwacht dat ik de sterkte te hoog had staan op mijn onderbenen. Dit resulteerde in een branderig gevoel en wat roodheid, vooral op plekken waar weinig vet zit (scheenbeen).

Al met al bevalt de Lumea tot nu toe goed en ik kan niet wachten om het resultaat te voelen na een paar maanden!

Inge27 17-06-2016 Product maand in bezit

Resultaat na een paar weken

7,4
Ik heb Philips Lumea SC1999 nu 6 weken in gebruik en drie behandelingen gedaan. Tussen de behandeling zitten steeds twee weken. Nu ik het apparaat wat langer gebruikt heb zie ik zeker resultaat. Het meeste verschil zie je bij mijn oksels en op mijn bovenbenen. De haartjes zijn wat lichter en minder teruggekomen. Mijn onderbenen en bikinilijn zijn wel iets minder, maar moet ik nog gewoon blijven scheren. Ik hoop dat het na nog meer behandelingen ook daar meer wegblijft.
Het apparaat is erg makkelijk in gebruik en doet geen pijn. Alleen op mijn bovenbenen heb ik hem wat zachter gezet, omdat het daar nog wel eens vervelende steekjes gaf. Moedervlekken zijn wat lastig omdat je daar omheen moet flitsen. Het enige voordeel daaraan is wel dat je beter kunt zien waar je gebleven bent. Ik zie op mijn benen wel precies welke plekken minder geflitst zijn. Je kunt de knop van het apparaat ingedrukt houden als je je benen doet, hij flitst dan meerdere keren achter elkaar zodat je alleen het apparaat hoeft te verschuiven. Na 6 weken zou het minder vaak kunnen, maar omdat ik nog niet het gewenste resultaat heb ga ik nog even door met het flitsen om de twee weken.
Als totaal conclusie ben ik zeker blij met het apparaat. Het scheelt je een hoop tijd in plaats van epileren en het resultaat is eigenlijk een beetje hetzelfde. Je haargroei wordt lichter en minder. Ik kan niet zeggen dat je er haarloze benen etc. van krijgt, maar als je minder vaak wilt scheren en minder haargroei wilt is het een aanrader om aan te schaffen.

Femke 17-06-2016 Product paar weken in bezit

Pijnloos en Makkelijk

7,6
Eerste gebruik:
Toegegeven, ik vond het best eng om voor het eerst de Lumea te gebruiken. De licht flitsen zagen er best intens uit, en ik kreeg van iemand die ik kende het advies om voorzichtig te beginnen omdat het wel eens kon voelen alsof er een elastiekje tegen je huid sprong. Met enige zenuwen begon ik er dus aan. Ik had vlak van te voren geschoren trouwens, omdat ik had gelezen dat de haartjes wel eens konden verbranden. Ik besloot alleen mijn onderbenen te doen voor de eerste keer, omdat die het minst gevoelig zijn (vergeleken met bikinilijn en gezicht) en omdat ik hoorde dat het lang duurde voordat je klaar was.

Eigenlijk viel het alles mee! Geen pijn, alleen het gevoel alsof er inderdaad een elastiekje tegen aan schoot bij moedervlekken. Ik heb een tatoeage op mijn been, die heb ik maar overgeslagen. Voor de rest laat het apparaat alleen een flits toe als die echt goed op je been staat, ideaal! Af en toe betekent dat wel even draaien en de goede hoek vinden, maar het geeft wel een veilig gevoel. Het apparaat wordt ook best een beetje warm, maar dit voel je bijna niet en stoort niet. De licht flitsen zijn wel heel fel, dus ik raad iedereen an om het in een goed belichte kamer te doen. Dit apparaat staat ook toe dat je gewoon het knopje ingedrukt houd en door kunt schuiven, dan hoef jen iet elke keer op nieuw het knopje in te drukken.

Het is nu 2 weken geleden dat ik 'm voor t eerst gebruikt heb, en ben dus toe aan de 2e sessie. Vooralsnog zie ik geen verschil, maar dat zou ook wel heel snel zijn. Ik ben benieuwd hoe het straks na een aantel keer gebruiken is!

Femke76 17-06-2016 Product maand in bezit

Makkelijk en veilig

Ik heb de Philips Lumea nu drie keer gebruikt, en heel voorzichtig aan merk ik wat verschil. Voornamelijk dat de haartjes wat minder snel, en ook in mindere mate, terugroeien. Ik hoop uiteraard dat dit nog verder ontwikkeld! Ik ben heel blij met het resultaat want ik heb een lichte huid met vrije lichte haartjes ook.
Het gebruik van de Lumea is echt heel makkelijk. Alhoewel het best een indrukwekkend apparaat is, is het gewoon heel simpel de intensiteit instellen, op je huid zetten, en flitsen. Totaal pijnloos en het apparaat flitst alleen als het contact met de huid goed is, wat een veilig gevoel geeft. Het enige onhandige is dat je niet kan zien welk stukje je al gedaan hebt en waar je dus nog moet flitsen.
Ik ben benieuwd naar de verdere resultaten, maar tot nu toe ben ik erg positief over de Lumea en zou ik ‘m zeker aanraden!

Sofia1 16-06-2016 Product paar weken in bezit

Super blij met mijn Lumea 1999/00

30/5/16

Vandaag gebruik ik voor het eerst de Lumea SC1999/00. Mooi apparaat makkelijk in de hand en goede gebruiksaanwijzing.

Ik heb een licht tot gemiddeld bruine huid en verbrand zelden heb gekozen voor stand 4 voor m'n benen en 3 voor m'n oksels. Ik heb veel en donker haar en met scheren komt het snel terug. Ik ben benieuwd!

Ik heb mijn benen eerst geschoren en daarna begonnen op m'n schenen en achterkant. Voor m'n knieën en schenen hield ik het apparaat verticaal en de rest horizontaal. Ik hield de flitsknop ingedrukt zodat, ik makkelijk kon schuiven waardoor t snel ging. Qua pijn viel het mij 100% mee. Voelde wel warm tintelend gevoel erna maar, na een uur was het verdwenen. Apparaat niet te hard op de huid drukken gewoon tot het lampje brand en flitsen anders krijg je recht hoekige vormpjes op je been.

M'n oksels gingen heel snel 1 min per oksel niet pijnlijk.
Ik Vind het moeilijk om te zien waar ik gebleven ben.. Verder makkelijk in gebruik!!

Ankie 16-06-2016 Product paar weken in bezit

Tevreden over gebruiksgemak

Ik heb dit product nu een maal gebruikt, zowel op benen, bikinilijn en oksels. Bij zo een eerste gebruik is de uitleg natuurlijk van groot belang en ik heb deze dan ook goed doorgenomen. Wat me verraste is hoe gedetailleerd de beschijving van de IPL is, incl. een aantal goede tips (zoals het gebruik rondom zonnebaden). Tijdens het gebruik schrok ik eerst een klein beetje van de flits, maar hier had het boekje me al voor gewaarschuwd. Zodra ik wist dat deze zou komen, was het enkel een teken om door te gaan. Wat ik als erg positief ervaar is dat de IPL duidelijk aangeeft wanneer je kunt flitsen, zodat je zeker weet dat je flits optimale impact heeft. Tevens is prettig dat het apparaat de optie bied om zowel opdracht te moeten geven per flits voor kleinere oppervlakten, maar ook de optie om sneller te flitsen op grote gebieden (natuurlijk moet je voor deze mogelijkheid wel de kop goed op je lichaamsdeel plaatsen). Tenslotte is het voor mij, als waterpoloster zéér positief dat ik niet eerst een maand niet mag scheren voor gebruik. Het enige nadeel dat ik op dit moment ervaar is dat je bij het gebruik op de benen niet goed kunt zien waar je al geflitst hebt. Echter, dit zorgt er wel voor dat ik geconcentreerder handel. Helaas kan ik nu nog niks zeggen over de resultaten, want die zijn nog niet zichtbaar naar 1 behandeling.