Philips Lumea Advanced SC 1997 - Reviews

Meegeleverde accessoires
gebruiksaanwijzing, AC adapter
Beveiliging
UV-filter

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Pebbles 15-01-2016 Product kwartaal in bezit

Ik heb de Philips Lumea sinds december in gebruik. Nooit eerder heb ik een IPL apparaat gebruikt en was erg benieuwd. Ik heb een lichte huid met donkere haren.

Het is aan te raden om de handleiding goed door te lezen. Hierin staat namelijk informatie over wanneer en hoe je de Lumea moet gebruiken.

De behandelfases
De behandeling bestaat uit een eerste fase van 8 weken en een onderhoudsfase. In de eerste fase moet de behandeling iedere twee weken plaatsvinden, het liefst op dezelfde dag. Na deze periode vangt de onderhoudsfase aan waarin de behandeling slechts om de 5 tot 8 weken hoeft te worden herhaald. Het is per persoon verschillend wanneer en of ze resultaat zien. Geef dit een kans.

Gebruiksgemak
Het apparaat ligt goed in de hand en wordt geleverd met een snoer + adapter. Doe wel eerst het snoer in het apparaat en dan pas in het stopcontact. Doe je dit andersom, dan is mijn ervaring dat het apparaat het niet doet. Het snoer is voor mij lang genoeg om het apparaat goed te kunnen gebruiken. Ook is het makkelijk in gebruik. Je stelt de juiste lichtintensiteit in, zet het apparaat op bijvoorbeeld je been en flitsen maar. Met het extra precisiehulpstuk erbij zijn ook de oksels en bikinilijn goed te behandelen.

Flitsen
Mocht je gaan flitsen, probeer dan voor veel licht in de ruimte te zorgen. Op deze manier voorkom je die lichtvlekjes in je ogen. Philips geeft overigens aan dat de flits niet schadelijk is voor de ogen. Het flitsen mag overigens ook geen pijn doen. Zelf voel ik wel soms kleine prikjes. De huid onder mijn oksels is gevoeliger, dus zet ik voor die behandeling de lichtintensiteit lager.

Je moet goed bijhouden welke plek je al hebt gehad. Daar heb ik soms wel moeite mee. Dat is tot nu toe het enige nadeel van dit apparaat (de kosten buiten beschouwing gelaten).

Tijd
Gemiddeld ben ik per flitsbeurt 20 min. bezig. Vooral de benen nemen veel tijd in beslag (ca. 8 min. per been), terwijl de oksels en bikinilijn zo zijn gedaan.

Resultaat tot nu toe
Inmiddels heb ik drie flitssessies erop zitten. Na de tweede flitssessie was het resultaat bij mij zichtbaar: mijn haren groeien langzamer en voelen zachter aan. Ik hoef me dus minder vaak te scheren en mijn huid is een stuk rustiger.

Al met al ben ik zeer tevreden met het apparaat en kan ik het iedereen aanraden!

Julie Reinoud 02-10-2016 Product paar maanden in bezit

Prima resultaat na 4 keer gebruik

Toen ik de doos opende zag een mooi ontworpen apparaat. Daarnaast is hij veilig in de zin dat hij alleen flitst als het schermpje de huid helemaal raakt. Het enige wat jammer is is het ontbreken van een aan en uit knop (of ik kan hem niet vinden). Je kan hem alleen uit zetten door de stekker er uit te trekken...
Het gebruik is heel makkelijk en het kost weinig tijd. Je ruikt een klein beetje een verbrande lucht maar dat stoorde me eigenlijk niet echt.
Na 4 keer gebruiken zijn er bij oksels en benen haarloze plekken zichtbaar. Ik hoop dat na nog een aantal keer gebruiken er nog minder haar terug groeit. 4 keer is in ieder geval nog niet genoeg! Bikinilijn geeft beter resultaat, maar heb ik ook al een paar keer laten behandelen in een ipl-salon. Daar nu nauwelijks haartjes meer!
Al met al, makkelijk in de hand, korte behandeling en na een paar keer gebruik redelijk resultaat. Reden genoeg om door te gaan.

Pluspunten

• makkelijk gebruik
  • zichtbaar minder haar
  • weinig tijd nodig

Minpunten

• geen aan en uit knop

Nathalie 09-09-2016

Proberen waard!

Voor altijd gladde oksels, benen en een gladde bikinilijn, zonder eindeloos harsen of pijnlijke behandelingen, wie wil dat nou niet?! Daarom was ik aangenaam verrast toen Philips mij vroeg om de Philips Lumea SC1997/00 te testen. Het apparaat ziet er simpel uit (slechts 2 knoppen) en na het lezen van de korte maar duidelijke instructies, stop ik de adapter in het stopcontact en begin ik met mijn benen. Op mijn bovenbenen gaat het makkelijk en de ready knop staat me toe meerdere flitsen af te geven. De flitsen geven een klein prikje, dat was even schrikken, maar met het beoogde resultaat in mijn achterhoofd ga ik door met mijn schenen. Helaas gaat het op mijn schenen niet zo gemakkelijk, het ‘ready’ lampje gaat moeilijk aan door het harde en hoekige oppervlak van mijn schenen. Door met de belangrijkste en vervelendste plekken om te scheren: mijn bikinilijn en oksels. Die gaan verrassend makkelijk en snel! Al met al een prima eerste indruk, nu hopen op resultaat!
En… Het resultaat mag er zijn! Een paar dagen na de eerste behandeling had ik al het idee dat de haargroei en terugkeer minder is. Persoonlijk vind ik het fijn om snel onder de douche te scheren dus een waterproof variant zou helemaal ideaal zijn. Je moet er dus wel even de tijd voor nemen maar als je gewend bent om te harsen of professioneel te laseren zou ik zeker de Philips Lumea uitproberen!

MaaikedeV 09-09-2016

Proberen waard!

Frederiek32 06-09-2016

positieve ervaring met de Lumea SC1997/00

Ik ben een van de gelukkigen die de Lumea SC1997/00 voor Philips mocht testen. Dit leek me altijd al ideaal: zonder scheren de deur uit maar toch gladde benen!
Volgens de handleiding ben ik om de twee weken begonnen met het gebruik. Op mijn benen merkte ik na twee keer al resultaat: de haartje kwamen minder terug dan voorheen. Bij mijn oksels heb ik nog minder resultaat gezien, deze haartjes zijn lichter, misschien ligt er daaraan.
Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken, ik trok er ongeveer een half uur tot drie kwartier voor uit. De eerste keer kostte het wat langer, maar als je snapt hoe het werkt is het echt heel simpel. De flits vond ik aanvankelijk wel een beetje eng, maar bleek zeker op mijn benen niet pijnlijk. Op de dunnere huid van je oksels kan je het wel een beetje voelen. Als je langer bezig bent kan het apparaat ook wel een beetje warm worden, ik merkte dat dit minder prettig is. Er staat in de handleiding dat het niet goed is om stukken huid dubbel te flitsen, om irritatie te voorkomen. Vooral op mijn benen vond ik het wel lastiger om te zien waar ik al was geweest, mogelijk daar dus wel wat overlap gehad. Toch heb ik geen enkele irritatie gehad.
Ik ben met de lumea begonnen in de zomer, dat is misschien wel minder handig. Omdat er wordt aangeraden om voor en na het gebruik niet direct te zonnen (ook om eventuele irritatie te voorkomen), was het iets lastiger plannen wanneer ik het weer wilde gebruiken.
Over het algemeen ben ik erg positief. Het is gemakkelijk te gebruiken en het resultaat is tot nu toe al veel belovend!

brendaw1981 02-09-2016

Goed resultaat

Ik ben gevraagd om de Philips Lumea SC/1997/00 te testen voor Philips.
Toen ik heb binnenkreeg ben ik meteen begonnen met flitsen. Erg benieuwd hoe het zou werken. De gebruiksaanwijzing was zeer duidelijk. Toch 2 keer doorgelezen omdat ik het ook wel wat eng vond om met zo’n apparaat aan de slag te gaan. Ik ben begonnen op mijn benen. Ik heb de grote kop gebruikt. Stukje voor stukje flitste ik mijn benen. Het ging erg gemakkelijk, en pijnloos. Ideaal! Bij mijn enkels weigerde hij af en toe omdat ik de kop niet goed recht op mijn enkels kreeg. Bij de tweede flitssessie heb ik de kop een kwart slag gedraaid en toen ging het prima. Oksels waren ook pijnloos. Hierna bikinilijn. Had het idee dat de flitser wat warmer werd. Het deed geen pijn het laatste stuk, maar hier voelde ik af en toe wel een tikje van het flitsen en wat warmte. Ik denk dat ik een volgende keer begin bij bikinilijn en oksels en pas later de benen want die zijn minder gevoelig. In totaal was ik met ongeveer een half uur klaar. Ik ben erg benieuwd naar de eerste resultaten!
Tot nu toe erg tevreden over het gebruik en ga er zeker mee door.

Inmiddels ruim 2 maanden verder en zo'n 4 a 5 keer geflitst. Ik ben nog steeds tevreden over het gebruik van de Philips Lumea. Ik flits nog steeds om de 2 weken. Ik wilde voor mijn vakantie een snel/goed resultaat dus ben nog even om de 2 weken gaan flitsen. Nu kan ik er meer weken tussen laten en dat ga ik ook doen.

Ik merk op mijn benen dat de haartjes zachter en minder snel terugkomen en op sommigen plekken helemaal niet.
Een groot gedeelte van mijn bikinilijn is al helemaal glad. Ook geen last meer van ingegroeide haartjes, bultjes etc. Dat is sowieso al fijn.
Mijn oksels zijn ook al een stuk gladder. Haartjes komen ook hier minder snel en zachter terug. Ik hoef echt nog maar 1x in de week te scheren en er zit niet veel meer.

Ik ga dus nog zeker even door met de Lumea. Het kost zeker wel even wat tijd om alles goed te kunnen flitsen, maar dat heb ik er zeker wel voor over.

Stephanie27 26-08-2016

Makkelijke manier van haarvermindering

Ik ben erg tevreden met de Philips Lumea. Zelf wilde ik graag haarvermindering onder mijn oksel en tot nu toe werkt de Lumea naar wens. Bij het gebruik is het belangrijk dat je eerst het boekje goed doorleest. Zo is de combinatie met zon en huidverzorgingsmiddelen afgeraden. Daarnaast schrok ik de eerste keer van het warme gevoel dat de Philips Lumea afgeeft. Maar de behandelingen daarna was ik er aan gewend en was dit geen probleem meer. Ik heb geen klachten sinds het gebruik van de Lumea. En verder merk ik nu ik de Philips Lumea 4 keer op stand 4 heb gebruikt dat er duidelijk haar vermindering zichtbaar is. Nog niet alles is helemaal weg, maar je ziet wel een duidelijk verschil. En ik vermoed dat in de komende behandelingen de afwezigheid zal vergroten. Daarom raad ik iedereen die op een makkelijke manier van zijn haargroei af wil komen aan om de Philips Lumea aan te schaffen!

Stephanie 26-08-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk in gebruik

Ik ben erg tevreden over de Philips Lumea. Zelf wilde ik graag dat mijn haarvermindering zou afnemen en tot nu toe werkt de Lumea naar wens. Bij het gebruik is het belangrijk dat je eerst het boekje goed doorleest. Zo is de combinatie met zon en huidverzorgingsmiddelen niet aan te raden. Daarnaast schrok ik de eerste keer van het warme gevoel dat de Philips Lumea afgeeft. Maar de behandelingen daarna was ik er aan gewend en was dit geen probleem meer. Verder merk ik nu ik de Philips Lumea 4 keer op stand 4 heb gebruikt dat er duidelijk haar vermindering zichtbaar is. Nog niet alles is helemaal weg, maar je ziet wel een duidelijk verschil. En ik vermoed dat in de komende behandelingen de afwezigheid zal vergroten. Daarom raad ik iedereen die op een makkelijke manier van zijn haargroei af wil komen aan om de Philips Lumea aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haarvermindering

Minpunten

• Lange behandeling vereist

Sandra 24-08-2016 Product paar maanden in bezit

Philips lumea sc1997/00

Afgelopen zomer begonnen met de Lumea SC1997/00. De Lumea is makkelijk in gebruik en de handleiding is duidelijk. Lumea geeft duidelijk aan op welk moment je moet "flitsen". Ik heb de Lumea nu alleen gebruikt voor mijn benen, maar ga zeker ook mijn oksels en bikinilijn behandelen. Wat ik een groot voordeel aan deze manier van ontharen vind, is dat je voor de behandeling moet scheren (en dus niet eerst je haartjes hoeft te laten groeien zoals bij een waxbehandeling). Wat een nadeel is, is dat deze behandeling meer tijd in beslag neemt dan scheren. Maar uiteindelijk is het resultaat het waard.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • pijnloos

Minpunten

• tijdrovend

Sandra1989 24-08-2016

Merel1504 23-08-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn product, gewenst resultaat

Ik heb van Philps de Lumea SC1997/00 gekregen om te testen.
Ik heb de Lumea nu twee keer gebruikt. De resultaten zijn nog niet heel erg goed zichtbaar, maar dat kun je nog niet verwachten na twee keer flitsen. Echter merk ik wel dat de haargroei vertraagd.
Toen ik de Lumea uit de verpakking haalde vond ik hem wel erg groot, ik had de Lumea namelijk iets kleiner verwacht. Omdat hij vrij groot is dacht ik ook dat hij zwaar zou zijn, dit is helemaal niet zo, en hij is ook nog eens fijn vast te houden. In de gebruiksaanwijzing werd vermeld dat je de Lumea in een hoek van 90 graden op je huid moet houden. Ik had verwacht dat dit erg lastig zou zijn, dit valt reuze mee! De Lumea geeft door middel van het lampje aan of je kunt flitsen en als je de Lumea niet goed op de huid houdt gaat hij automatisch niet branden, helemaal niet lastig dus!
Verder is de gouden afwerking op de bovenkant erg mooi.
Ik had verwacht dat het flitsen geheel pijnloos zou gaan, je voelt het flitsen echter wel, vooral bijvoorbeeld op de scheenbeen en andere gevoelige plaatsen. Deze ‘pijn’ is echter zeer goed te overzien, je voelt het een beetje maar kun het zeker geen pijn noemen. Alles beter dat andere pijnlijke behandelingen dus!
Na vier behandelingen met de Lumea ben ik overtuigd; mijn haargroei is drastisch verminderd. Hoewel de haargroei nog niet volledig is gestopt ben ik zeer tevreden over dit product. Het ligt er natuurlijk aan hoe heftig je haargroei is, maar ik zal zeker verder gaan met de behandelingen, dit is echt een uitkomst!

Pluspunten

• Niet pijnlijk
  • Gewenst resultaat
  • Licht

Minpunten

• Wordt snel warm

kim 23-08-2016 Product paar maanden in bezit

philips lumea sc1997/00 verassend goed!

Midden juni ben ik gestart met het gebruiken van de philips lumea Sc1997/00. Ik hoop dat ik na het gebruik van de lumea veel minder last heb van ongewenst lichaamshaar.
Na het lezen van de heldere product informatie en gebruikers handleiding ben ik vrij snel aan de slag gegaan. Even wennen, en toch wel spannend. Je hebt het heel snel onder de knie, de lichtflitsen zijn helder en je voelt er gelukkig vrij weinig ervan. Ik voelde een paar keer bij de bikinilijn en bij mijn oksels een heel klein beetje pijn, meer de schrik, daar was het even gevoelig. Verder gaat het heel makkelijk en ben je redelijk snel klaar met het flitsen van je lichaam, in mijn geval oksel, bikinilijn en benen. Het apparaat geeft duidelijk aan wanneer je weer kan flitsen dit gaat gelukkig heel snel waardoor je rap door kan. Mijn eerste en tweede ervaringen zijn voor nu dus heel positief. Ik ben benieuwd naar het resultaat over een aantal weken.
Na meerdere behandelingen en twee maanden verder ben ik nog steeds erg tevreden met het apparaat. Mijn oksels en benen vind ik het prettigste om te doen. De bikinilijn vind ik toch wat meer een gedoetje. Je moet wat vaker het apparaat goed draaien zodat hij de flits kan maken. En ik merk dat het bij mij daar gewoon wat gevoeliger is. Hierdoor kijk ik er iets meer tegenop om mijn bikinilijn te doen. Ik merk dat het resultaat bij mijn bikinilijn ook wat meer tegenvalt, dit vind ik erg jammer omdat voor mij de bikinilijn de belangrijkste reden is om dit apparaat te gebruiken. Maar aan de andere kant blijf ik erg positief over de philips lumea, dit omdat ik wel echt heel erg goed het resultaat op mijn benen en oksels zie. De haartjes zijn dunner komen steeds minder terug. Mijn haargroei is daar echt stukken minder geworden. Ik merk dat ik deze lichaamsdelen snel met het apparaat behandel en heb daar echt mijn draai in gevonden. Het scheren van te voren is daardoor ook minder erg omdat je steeds minder hoeft te scheren.
Verder ben ik heel erg blij dat ik helemaal geen huid irritaties heb gekregen. Dit kreeg ik nog wel eens naar veelvuldig scheren, bultjes etc. Maar door de behandelingen met de lumea merk ik echt dat ik hier minder last van heb gekregen en ook bijna geen ingegroeide haartjes meer. Heel fijn voordeel van dit apparaat dus.

Kortom ik blijf lekker aan de slag gaan met de lumea en hoop dat mijn bikinilijn uiteindelijk ook zo'n goed resultaat laat zien zoals bij mijn oksels en benen. Ik kan de philips lumea SC1997/00 zeker aanraden het resultaat is bij mij nu duidelijk ook al was ik misschien wat sceptisch in het begin. Ik ben blij dat ik dit apparaat heb mogen testen en dat het resultaat er is. Dit scheelt me heel veel dure waxbehandelingen in de toekomst namelijk. Dit heb ik er zo uit door dit apparaat.
Ik hoop dat andere ook zo enthousiast zijn over dit product, ik kan het in ieder geval aanraden!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijke handleiding
  • Goede resultaten
  • sterk en kwalitatief goed

Minpunten

• niet goedkoop

Merel1504 22-08-2016

Fijn product, gewenst resultaat

Ik heb van Philps de Lumea SC1997/00 gekregen om te testen.
Verder is de gouden afwerking op de bovenkant erg mooi.

Brenda 22-08-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk apparaat, goed resultaat

Ik ben gevraagd om de Philips Lumea SC/1997/00 te testen voor Philips.
Tot nu toe erg tevreden over het gebruik en ga er zeker mee door.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Doet wat het zegt
  • Pijnloos

Minpunten

• Tijdrovend

Marieke 18-08-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk apparaat, goed resultaat

Vandaag heb ik voor de eerste keer de Philips Lumea SC1997/00 gebruikt. Toen ik de doos opende zag ik een mooi apparaat, met alle onderdelen netjes verpakt en er zit zelfs een zakje bij om alle onderdelen bij elkaar te houden. Ik ben meteen van start gegaan met het lezen van de handleiding, wel duidelijk omschreven met plaatjes om het allemaal te verduidelijken. Ik moest echter wel eerst een huidtest doen en daarna 24 uur wachten voordat ik echt de behandeling kon beginnen. Dit is echter niet duidelijk omschreven in de handleiding, ik miste een beetje een kopje 'eerste keer gebruik'. De handleiding is niet chronologisch opgebouwd, hierdoor is het wat lastig voor het eerste gebruik.
Na de huidtest ben ik begonnen met een behandeling van de oksels, wel een gevoelig stukje huid en sommige flitsen waren wel wat gevoelig, maar het deed niet zeer. Ik heb dit snel nagezocht in de handleiding, waar een hele handige FAQ in staat.
Het was zo gepiept, het apparaat kan meteen door flitsen en je hoeft niet op te laden ofzo. Apparaat ligt goed in de hand, is fijn en snel in gebruik.
Nu heb ik inmiddels 4 behandelingen voltooid en het eerste resultaat is zichtbaar, minder haartjes en bij het scheren van de overige haartjes resulteert dit in minder irritatie en nette oksels.
Ik na de zomer ook met mijn benen starten, dat is wat lastig i.v.m. de zomer nu omdat je niet vlak voor en na de behandeling in de directe zon mag met de behandelde zones.
Samengevat een mooi apparaat, tot nu toe effectief gebleken. Goed opletten voor de eerste behandeling en daarna geduld hebben tot de behandeling zijn werk heeft gedaan!

MariekeV 18-08-2016

Mooi apparaat, goed resultaat

JCL1113 16-08-2016 Product paar maanden in bezit

Snel en gemakkelijk

Het apparaat bevalt super tot nu toe. Het ligt gemakkelijk in de hand en het draad is lang genoeg zodat het makkelijk werkt. Daarnaast hoeft niet op te warmen, dus je kunt meteen beginnen. Handig dat je per gebied in kunt stellen op welke sterkte je wilt flitsen. Na 2 behandelingen al zichtbaar resultaat op vermindering van de haargroei en het kost bijna geen tijd.
(maand later)
Ik ben nu aan het einde van 3x om de 2 weken flitsen en ben nog steeds super tevreden met de Philips Lumea. Op mijn benen duurt het wel wat langer, maar daar ben ik dan wel ook later begonnen. De rest blijft nu helemaal weg. Wel merk ik dat ik sommige stukjes gemist heb, maar dat is dan ook wel een beetje mijn eigen onzorgvuldigheid, maar nu kan ik goed zien hoe dit werkt. Dat is overigens wel het enige nadeel van de Lumea wat betreft de benen. Die vind ik moeilijk te flitsen omdat je geen idee hebt of je er al bent geweest.

Pluspunten

• Snel en gemakkelijk
  • Na 2 weken resultaat

Minpunten

• Lastig voor benen

CL1111 15-08-2016

Snel en gemakkelijk

Juli 2016

Augustus 2016

Vanya 13-08-2016

Lumea SC1997/00

Ik heb de Lumea SC1997/00 van Philips gekregen om deze te testen. Op het moment heb ik het apparaat 2 keer gebruikt. Ik merk in dit stadium van de behandeling nog vrij weinig van de werking, maar dit duurt even, pas na 3-4 behandelingen zou er echt merkbaar resultaat zijn.
Ik gebruik de Lumea voor mijn gezicht, oksels, bikinilijn en hele benen. Ik heb de Lumea op sterkte 5 op mijn benen gebruikt en voor de andere gebieden op sterkte 4. Na de eerste behandeling had ik minder jeuk toen de haartjes terug groeiden en had ik het gevoel dat het langer glad bleef, dit kan echter wishful thinking zijn geweest want na de tweede behandeling had ik dit gevoel niet zo sterk. In de handleiding van de Lumea wordt de mogelijkheid van irritatie en pijn bij het gebruik van het apparaat genoemd, gelukkig heb ik hier geen last gehad, alleen op plekjes waar ik niet helemaal goed had onthaart prikte het een beetje.

Pluspunten:
- lang snoer, je hoeft het niet op te laden
- makkelijk in gebruik
- extra opzetstuk voor gezicht/bikinilijn en oksels
- pijnloos (alleen als je niet goed hebt onthaart kan het een beetje prikken)

Minpunten:
- ik kan niet goed bij de achterkant van mijn bovenbenen, ik moet me dan echt in bochten wringen (ben niet zo lening blijkbaar)
- iedere keer dat ik de Lumea gebruikte werd het apparaat te warm (schoot in errorstand) en moest ik wachten voor ik verder kon met de behandeling
- je kunt niet zien waar je bent geweest, waardoor je stukken kan missen of vaker herhalen

Ik ben erg benieuwd hoe de behandelingen verder gaan lopen en wat het resultaat zal zijn.

Edit:

Inmiddels heb ik de Lumea 4 keer gebruikt, gemiddeld gaan de meeste mensen over op de volgende fase van de behandelingen, de onderhoudsfase. Helaas behoor ik niet tot die mensen, ik kan daarom om de 2 weken blijven behandelen tot ik het gewenste resultaat heb bereikt. Ik merk wel dat de haartjes minder snel terug groeien en zachter zijn en dat het er minder zijn. Vooral op mijn benen en in mijn gezicht is het goed merkbaar. Hopelijk heb ik het gladde resultaat ook gauw bereikt, ik blijf de Lumea in iedergeval gebruiken.

Vanya 13-08-2016 Product paar maanden in bezit

Lumea SC1997/00

Pluspunten:
- lang snoer, je hoeft het niet op te laden
- makkelijk in gebruik
- extra opzetstuk voor gezicht/bikinilijn en oksels
- pijnloos (alleen als je niet goed hebt onthaart kan het een beetje prikken)

Minpunten:

Edit: