TP-LINK AV500 - Reviews

WLAN type
802.11b, 802.11g, 802.11n
Type/soort
PowerLine-netwerkadapters

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de TP-LINK AV500 op Kieskeurig.nl.

Ed0150 29-12-2014

Ik was helemaal klaar met het zwakke signaal van Ziggo! 80% van het signaal dat aangeboden zou moeten worden op een kabel van 1 meter, ook draadloos is huis k#t. Na 10 meter kabel bleef er ook niet veel meer over!
De set ingeplugged en het werkte spontaan en snel genoeg 60%. Ook de wifi werkte goed. Prima ding!

Jesse 20-04-2017

TP-LINK TL-WPA4226KIT, werkt erg goed bij mij.

Geschreven voor: TP-LINK AV500

De "TP-LINK TL-WPA4226KIT" werkt erg goed bij mij, toen ik hem in het stopcontact deed werkte hij gelijk. Wel is de beschrijving verkeerd, je moet de adapters andersom doen naast dat is dit een super product. wel is de draadloze wifi iets minder goed.

Pluspunten

• werkt gelijk

Minpunten

• verkeerde beschrijving
  • draadloos is iets minder

Lekkerslapen 09-01-2016

Helaas lukte het klonen niet, maar het probleem ligt bij de WPS-knop van mijn router en niet bij de nieuwe homeplug.
De handleiding is ook in het Nederlands. Het aansluiten is zeer eenvoudig. In eerste instantie had ik - op advies - de 4230 op dezelfde groep als de 4020 aangesloten. Het wifi-signaal van de 4230 is zelfs sterker dan wanneer ik dicht bij de router zit. Maar omdat ik de 4230 bij voorkeur in de meest gebruikte ruimte wil hebben heb ik hem op een andere groep aan moeten sluiten, met als gevolg een nog steeds sterk signaal.
Ik heb de 4230 wel zo gemonteerd dat het frontje gericht is naar de plek waar we meestal zitten. Dit geeft een sterker signaal dan wanneer je aan de zijkant van het kastje zit.
M.b.v. de bijgeleverde cd kun je vrij gemakkelijk de netwerknaam en het wachtwoord naar eigen keus instellen. Ik heb nu dus twee netwerken (1 beneden en 1 boven) met hetzelfde wachtwoord.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze homeplug set.

FVos 10-11-2014

Deze home plug gekocht om de door Telfort geleverde Air Live ethernetswitch te verbinden met een Amino set top-box om het IPTV signaal door te geven . Verbinding heeft ca. 30 minuten gefunctioneerd daarna totale uitval. Desgevraagd deelde TP Link mij mede, ik citeer letterlijk”: Wij raden u aan om het meest recente firmware te installeren waarbij een IPTV probleem mee opgelost is.”. Echter software uitsluitend geschikt voor Windows, als Mac gebruiker sta je dan in de kou. De gebruiksaanwijzing voor installatie levert naar mijn mening ook voor een doorsnee Windows gebruiker de nodige problemen op. Voor mij een waardeloos product, waarbij ik mijn verbazing erover uitspreek dat een gerenommeerde fabrikant niet in staat is direct een goed werkend product te leveren, TV via internet is een dienst die immers al vele jaren wordt geleverd.