Western Digital My Book 3.5 Inch externe HDD 8TB - Reviews

Capaciteit
8000 GB
Formaat
3.5 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book 3.5 Inch externe HDD 8TB op Kieskeurig.nl.

Arnold 24-06-2017

Lawaaipapegaai

Geschreven voor: Western Digital My Book 3.5 Inch externe HDD 8TB

Plug&play device dat ik gebruik om een backup te maken van mijn 4-bay Synology NAS. De Western Digital My Book is af fabriek als exFAT geformatteerd. Dit wordt echter alleen met een betaalde extensie door de Synology ondersteund. Heb de My Book daarom als ext4 geformatteerd.

Over betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. De snelheid lijkt mij redelijk. Ben nu veertig uur aan het backuppen, en heb nu 3.5 TB geschreven, dus zo rond de 25MB/s. Schrijf zal bij gewoon gebruik een stuk sneller zijn.

Ik heb al mijn apparatuur in de meterkast staan, deze My Book is het eerste apparaat dat buiten de kast hoorbaar is. En niet zo klein beetje ook; op een verdiepingsvloer hierboven, in een afgesloten kamer is de Synology nog steeds hoorbaar. De familie heeft klachten hierover.

Dit zou voor mij niet acceptabel zijn voor een schijf die dagelijks in gebruik is dus. Als backup schrijf, is dit voor mij net toelaatbaar, ook gezien de prijs van het apparaat.

Pluspunten

• USB 3.0
  • Grootte

Minpunten

• Lawaai