Seagate Pipeline HD 2TB 3.5" SATA 6Gb/s NCQ 64MB - Reviews

Rotatie snelheid
5900 rpm
Buffer
64 MB

Beoordeling op basis van 1 review

Bengoed 09-12-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb een tweetal Cisco 8485PVR's (van Ziggo) van deze (seagate pipeline ST2000VM003 - sataIII-6Gb/s, 5900rpm) schijven voorzien.
Buitengewoon goed !!!
Een 'gewone' 7200rpm computerharddisk geeft helaas (in de meeste gevallen) wat vertraging (kortstondig een pauze of zwart beeld) omdat deze teveel tijd besteed aan foutcorrectie en continue data-doorvoer niet belangrijk is.
Deze speciale av-harddisk doet het echter fantastisch !
Hij is een stuk vlotter dan de standaard-320GB schijf en heel belangrijk....werkt geheel geruisloos !
Deze 2000GB schijf kan ruim 240 uur in HD opnemen ipv 40 uur.
Installatie zeer simpel: gewoon zo uit de verpakking erin stoppen, uit-en aanzetten, en binnen enkele minuten klaar.

Enige maar: de ene schijf ging geheel probleemloos. Maar de andere (indentieke type en gelijktijdig aangeschaft) MOEST ik met een jumper op SATA-II limiteren (de buitenste 2 pinnetjes verbinden!). Ongetwijfeld te wijten aan de verschillende componenten die Seagate op dezelfde harddisks gebruikt. Op (standaard) SATA-III kreeg ik de waarschuwing: "er is een probleem met de harde schijf, herstart PVR". Dat help dus niet; je moet hem simpelweg met een jumper limiteren op sata-2; dat doet overigens niets af aan de prestaties)

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Zit wel 3 jaar garantie op. Maar uit ruime ervaring kan ik wel zeggen dat seagate eigenlijk wel mijn favoriet is; eigenlijk nooit problemen mee.

Voor nog geen 100 euro, een uitstekende keuze !