Western Digital Caviar Green 2TB

Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital Caviar Green 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Bas 25-10-2015

Na 18 maanden beginnen deze schijven te haperen. De leesprestaties zakken. Ik heb 2 schijven gekocht als statische opslag. Om te beginnen zakt de Raw Read Error Rate aanzienlijk snel. 1 schijf is nu uitgevallen, de ander zal binnen niet al te lange tijd het begeven. Mede doordat de schijf zichzelf bruut uitschakelt om energie te besparen, gaat dit ten koste van de levensduur. Nu maar op zoek naar 2 x 2 TB schijven met een hogere levensduur.

S.Dutchman 11-10-2015

In 2011, bij aanschaf van een nieuwe pc zat deze harddisk die niet in orde was en ingewisseld moest worden. 4,5 jaar later is ook dit exemplaar defect geraakt en wil niet meer opstarten. Het was mijn pc-reservedisk die slechts af en toe werd gebruikt voor backups. (Mijn 2tb hoofddisk van Samsung werkt nog prima!)

JaB 28-04-2016

4,5 jaar is een redelijke levensduur voor zo'n drive. Kijk eens naar prijs vs levensduur en ik denk dat je dan nog goedkoop uit bent t.o.v. een samsung.

nokife 15-03-2015

prima schijf voor back-up
en draait alleen maar als ie wat moet doen.

voordeel is zijn energiezuinigheid,

Danny de Waal 14-05-2013

Het voordeel van deze schijf is zijn energiezuinigheid, zoals de term green al aangeeft. Verder is deze schijf lang niet zo snel als mijn inmiddels aangeschafte Seagate Barracuda van 2TB. De seagate is een echte 7200 RPM schijf, terwijl de WD green 'Intellipower' als rotational speed heeft. De barracuda is een stuk sneller, als je vaak (grote) programma's van de schijf moet opstarten dan zou de WD green 2TB niet mijn eerste keuze zijn. Als backup schijf is deze schijf echter prima.

jerokx 14-10-2011

Echt een stille harddisk. Werkt voortreffelijk.