De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tristar FR-6949 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

y*************@h********** 22-09-2022

Aanrader

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Het is een ideale frituurpan. Met de kleine manden is hij goed te gebruiken voor 2 tot 3 personen. Voor grotere gezinnen is het fijn om patat en tegelijk snacks te bakken. Het doet wat het moet doen.Goede prijs/kwaliteit.

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • iedeaal voor grotere gezinnen
  • vaatwas bestendig

Minpunten

• Handvatten fragiel
  • Een timer was fijn geweest

m****************@h********* 10-06-2022

Ideaal voor grote gezinnen!

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Na ontvangst om deze friteuse te testen, meteen de pan aangeslingerd. Mijn dochter wilde weer eens echt friet eten en niet airfryer gedoe.

Deze Deep Freyer is een grote pan van 5 liter. Hier kan je 1 grote mand of 2 kleine mandjes plaatsen.
Voor het eerst sinds jaren kunnen we tegelijk friet eten, omdat de pan groot is. Het is ideaal voor de gezinnen die uit minimaal 3 personen bestaat. De kleine mandjes gebruik je met name wanneer je een kleine portie friet bakt en meteen een snack erbij wil. Handig voor als je een avondje "alleen" moet eten en zin hebt in friet.

Mijn dochter is overtuigd van deze frietpan. Friet moet uit het vet en niet uit de airfryer. Ik moet zeggen dat er wel meer smaak aan zit en doordat we met zijn alleen tegelijk kunnen eten, dit mij ook wel positief stemt.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Meerdere bakmandjes
  • Familiepan
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Geen timer

Samantha T 09-06-2022

Mooie grote friteuse aanrader

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Ik heb de Tristar Deep fryer FR6949 een paar weken mogen testen voor Kieskeurig.nl.

Deze Deep Freyer bestaat uit 1 grote pan van 5 liter waar je 1 grote of 2 kleine mandjes in kunt plaatsen.
Doordat dit een grote friteuse is , is deze ideaal voor grote gezinnen. Nu hoeft niemand te wachten op de tweede lading friet waardoor we gezellig samen gelijktijdig kunnen eten.

De twee kleine mandje zijn ideaal voor snacks, denk aan bv snacks met een verschillende baktijd, maar ook aan de ene kant frietjes en de andere een snack is een mogelijkheid.

Het nadeel hiervan vind ik wel ; dat je altijd of twee of een vette mand over hebt, en tja waar ga je die laten tijdens het bakken? Wordt een vette zooi.
Jammer vindt ik ook dat ondanks je twee mandjes hebt, je olie wel gewoon vies wordt van bij voorbeeld kroketten bakken (kruimels in je vet)

Conclusie ; Ideale friteuse voor grote gezinnen, bakt prima goudbruin, vaatwasserbestendig :) een echte aanrader!

Pluspunten

• groot 5 liter
  • vaatwasser bestendig
  • verschillende mandjes
  • alles in 1x bakken
  • makkelijke bediening

Minpunten

• waar laat je de overige mandjes
  • geen aparte olie bakken
  • geen timer

Diana02 07-06-2022

Goede frituurpan voor vijf personen of meer.

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Ik heb de tristar fr-6949 enkele weken mogen testen.
De frituurpan was goed verpakt.
En er zit een grote mand en twee kleinere mandjes bij.
Wij bestaan uit een gezin van 5 personen eindelijk een frituurpan die groot genoeg is om niet al te lang in de keuken te hoeven staan.
Kleinere mandjes waren ideaal voor apparte snacks in de mandjes te doen met verschillende frituur tijd.
In de grote frituur mand ging genoeg patat voor 5 personen.
Deze friteuse is ideaal voor grote gezinnen maar ook voor feestjes thuis zodat je snel je borrelhapjes klaar hebt en gezellig bij je visite kan zitten.

Pluspunten

• Kan veel gemaakt worden in een keer
  • Aparte mandjes voor kleine hoeveelheden of snacks
  • Verstelbare graden

Minpunten

• Moelijker frituurvet te verversen

Michael g 07-06-2022

Goed voor een groot gezin

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Ik heb de Tristar FR-6949 mogen testen voor 2 weken.

Voor een groot gezin is deze goed te doen, de inhoud van de friteuse is groot er past 5 liter in dus houdt hier wel rekening mee als je een kleiner gezin hebt.
Voor een groot gezin dus wel een aanrader, je kunt alles in 1 keer bakken zodat niemand hoeft te wachten op de 2e ronde.

Je kunt met de meegeleverde mandjes (3 stuks) of alles in 1 keer maken in de grote mand of opsplitsen in frieten en snacks door de kleine mandjes te gebruiken.

De friteuse doet dus wat ie moet doen, met een gemak op de bediening want er zit 1 knop op om de temperatuur te bedienen en 2 lampjes om te zien of het vet/olie warm genoeg is.

Jammer is wel dat met de aparte mandjes er niet ook een aparte olie bak in zit zodat je 1 kunt gebruiken voor frieten en de ander voor die zaken die veel rommel (stukjes) achterlaten, zodat je alleen dat gedeelte kunt schoonmaken, dit vind ik wel een gemis bij deze.

Er zit geen timer op.

Overal is dit een goede friteuse, makkelijk in gebruik en doet wat ie moet doen zeker een aanrader.

Pluspunten

• Groot
  • Makkelijke bediening
  • Vaatwas bestendig
  • Bakt goed

Minpunten

• Geen timer
  • Een vet/olie bak

m***********@g******** 07-06-2022

Is er een oplossing voor de losse mandjes

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Grote bak en mand waarin de patat gebakken kon worden.
De 2 losse mandjes wil ik graag bewaren in de frituurpan maar deze zitten dan wel in het vet en als je ze niet gebruikt wordt het wel een vettige boel. Dat geldt ook andersom als je alleen de kleine mandjes gebruikt en niet de grote.
De frituurpan staat wel wat onvast op het aanrecht.
Temperatuur en instellen daarvan ging prima.
Deksel past door de uitsparingen goed over de hengsels van alle 3 de mandjes

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Bakt goed

Minpunten

• Losse vettige mandjes
  • Onstabiel

Manon Dijkhuizen 05-06-2022

Gemak dient de mens

Geschreven voor: Tristar FR-6949

De friteuse doet wat het moet doen, frituren!
Er zitten 3 mandjes: 1 grote en 2 kleinere mandjes die in de grote kunnen.
De grote mand is heel groot en hier past genoeg patat (friet) in voor een gezien met 4 á 5 personen.
De twee kleinere mandjes zijn ideaal voor snacks.
Het nadeel van deze twee mandjes is dat deze in de grote mand moeten.
Hiermee is de diepte van deze mandjes een stuk minder dan de grote mand.
Een grote loempia past er nog wel in, maar houd er rekening mee dat er niet heel veel snacks in kunnen.

Kortom: een prima friteuse voor een groter gezin!

Pluspunten

• Grote mand is ook echt groot

Minpunten

• Kleine mandjes niet heel diep

Karientje1980 05-06-2022

Groot gemak voor groot gezin!

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Wat een fijn apparaat is dit voor een groot gezin. Voornamelijk de grote mand. Ideaal voor 1,5 zak frites. De 2 kleine manden zijn in ons geval ideaal om verschillende snacks in te bakken. Fijn dat de snacks apart gebakken kunnen worden. Het apparaat warmde snel op en heeft voldoende capaciteit om de producten snel en goed gaat te krijgen. De temperatuur regeling is makkelijk in te stellen.
Het is een groot apparaat dus je moet wel voldoende ruimte hebben om m te kunnen opbergen. Qua prijs is het een goede aankoop aangezien we altijd met 2 frituurpannen aan het bakken waren en dat is nu niet meer nodig. En heel veel onderdelen kunnen in de vaatwasser dus van deze frituurpan gaan we nog lang plezier hebben.

Pluspunten

• 5 liter dus Veel inhoud
  • Snel warm
  • Kwaliteit
  • Onderdeel kunnen in vaatwasser

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

Mysteriewoman 04-06-2022

Prima frituurpan voor goede prijs.

Geschreven voor: Tristar FR-6949

De tristar frituurpan is een extra grote snackpan met 3 mandjes, 1 grote en 2 kleintjes. Heeft een eenvoudige uitstraling, en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Er gaat wel veel vet in maar hij is dan ook 5ltr. Geschikt voor grote en kleine gezinnen door de 3 bijgeleverde mandjes. Bak in 1 keer een grote hoeveelheid snacks of friet, of bak een kleinere portie friet in mandje 1 en snacks in mandje 2. Zo heb je maar 1 pan nodig, en hoef je ook maar 1 pan schoon te maken. De bediening is eenvoudig doormiddel van 1 draaiknop. Het enige wat mist is een timer, maar dat is persoonlijk. Kortom een goede frituurpan welke ik met plezier mocht testen.

Pluspunten

• groot
  • 2 soorten mandjes

Minpunten

• geen timer

y*************@h********** 04-06-2022

Goede koop

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Ik heb dit product mogen testen. Mooie grote 5 liter pan. Met zijn 3 manden is hij makkelijk in gebruik. Friet en snacks zijn samen te frituren, wat fijn is i.v.m het verschil in baktijd. Hij doet precies wat je van een frituurpan kunt verwachten. Verbeterpunt zouden de handvatten kunnen zijn, ze voelen fragiel aan. Goede prijs/kwaliteit.

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Makkelijk onderhoud
  • Goede prijs
  • Grote inhoud
  • Voldoet aan verwachting

Minpunten

• Handvatten fragiel

t*********@g******** 03-06-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Wij hebben de friteuse diverse keren gebruikt. Het is een grote pan met 1 grote en 2 kleine mandjes met losse grepen. Opbergen in een kast is wel een probleempje.

We hebben friet en snacks in gebakken voor 6 personen.

Wel de friet apart en de snacks apart omdat alles was bevroren.Het duurt vrij lang voordat de olie op temperatuur is, de inhoud van 5 liter is erg veel om snel op temperatuur te krijgen.

Verder een mooie, degelijke pan met deksel met kijkvenster.

En voor een huishouden een geschikte pan.
Ik kan heb zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Diverse mandjes
  • Kijkvenster

Minpunten

• Grote pan
  • Veel olie om snel op temperatuur te krijgen

r******@l****** 03-06-2022

Fijne grote Frituurpan

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Superfijne Frituurpan die we hebben mogen testen. De extra grote inhoud van 5 Liter is erg handig voor een groot gezin. Vaak moet je de friet al in 2 porties bakken, en dan moeten de snacks ook nog. En met een groot gezin moeten zelfs deze in twee keer. Dankzij de grote mand, of de 2 kleintjes kan er veel tegelijk gebakken worden. Deze mandjes zijn erg makkelijk te wisselen. Ook is deze frituur redelijk snel op tempratuur.
Doordat deze extra groot is, is deze wel lastiger op te bergen.

Pluspunten

• Extra groot
  • Verschillende mandjes
  • Mandjes zijn Makkelijk te wisselen

Minpunten

• Door de grote, lastig op te bergen

Kim1978 01-06-2022

Fijne grote friteuse

Geschreven voor: Tristar FR-6949

We hebben de TriStar Deep Fryer mogen testen en hebben meer dan goed voor ons is gefrituurd. Want dit werkt echt heerlijk. Friet en snacks tegelijk. Niet meer eerst friet en dan snacks, ondertussen de friet al koud. Of 2 soorten snacks apart zodat bepaalde snacks niet kapot gaan. Ideaal.

Er zitten dus 2 kleinere mandjes bij om bijv friet en snacks tegelijk te frituren. Je krijgt ook 1 grote mand om bijv 1 grote portie friet te frituren of een grote portie party snacks.

De friteuse heeft een regelbare thermostaat en is snel op temperatuur. De deksel heeft een kijkvenster waardoor je niet perse de deksel hoeft te openen om te kijken of alles klaar is.

Je kan de friteuse makkelijk uit elkaar halen en dus schoonmaken. De pan is in de vaatwasser te doen. Deze voelt overigens best sterk/degelijk aan.

Dit zit er in de doos: Tristar friteuse, uitneembare binnenpan, 1 grote en 2 kleine frituurmanden met afneembaar handvat, gebruiksaanwijzing.
Daarnaast heeft ie een vermogen van 2000W en inhoud van 5L.

Pluspunten

• Handig voor parties
  • 2 mandjes

Mac87 30-05-2022

Prima frituurpan

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Een prima frituurpan die doet wat hij moet doen. Ik heb hem een tijdje mogen testen, en vind hem qua grootte erg handig voor een groot gezin. De inhoud van 5 liter, en dan ook nog eens de verschillende mandjes (ofwel 1 grote, of 2 kleintjes) geven veel flexibilitiet. Helaas, zoals gebruikelijk, kan er nog steeds niet te veel tegelijk gefrituurd worden. Het verwarmingselement heeft moeite om het vet weer op temperatuur te krijgen bij een redelijk volle mand, dus het blijft even uizoeken hoe veel je tegelijk kunt doen. Kleine mandjes bieden dan wel uitkomst, zeker als je (ontdooide) snacks in 1 mandje doet en een beetje friet in de andere. Al met al voldoet hij aan mijn verwachtingen en kan ik hier nog jaren plezier van hebben!

Pluspunten

• 5 liter inhoud
  • Verschillende mandjes

Minpunten

• Duurt lang om op temperatuur te komen

m******************@g******** 29-05-2022

Superfijne frituurpan!

Superfijne frituurpan!
Voor zowel grote porties als kleine porties!
Ook fijn het kijkvenster aan de bovenkant.

Pluspunten

• Kijkvenster bovenkant

Minpunten

• 1 grote bak waar het vet in zit

Maup12 28-05-2022

Goede frituurpan met handige bakken

Geschreven voor: Tristar FR-6949

Deze frituurpan enige tijd in mijn bezit gehad om te testen. Hierbij zijn veel positieve punten opgevallen. Zoals het handige systeem van de verwisselbare manden. Men heeft twee kleintjes en 1 grote. Dit zorgt er voor dat men naar gelang het product er voor kan kiezen of men gelijk in 1 keer veel van hetzelfde willen (denk aan frites) of toch liever een combinatie. Bij de combinatie kan men er ook voor kiezen om twee producten met een verschillende kooktijd te frituren, want ze zijn onafhankelijk van elkaar te bedienen.

Verder werkt de automatische tijd regelaar uitstekend. Op basis van een zelf gekochte losse thermometer (niet in de doos inbegrepen) krijgt de frituurpan de temperatuur behoorlijk precies geregeld. Dit is goed om te zien.

Pluspunten

• bakken
  • Thermosstaat

Minpunten

• Onhandig groot met opbergen