Le Creuset 92000800140000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Le Creuset 92000800140000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Annkiest2015 23-06-2015
Geschreven voor: Le Creuset 92000800140000

Ik heb lang getwijfeld over de ketel en was een beetje nerveus hoe hij zou zijn want er staan best een paar negatieve ervaringen op het web. Maar ik moet toch even delen dat ik ontzettend blij ben met deze ketel! Niks niet lekken of barsten of stroeve deksel of enig iets - de kwaliteit is perfect.

De handigheid is ook subliem. Zo makkelijk, even vullen, deksel erop, vuur aan klaar. Kan hem ook gewoon met blote hand vastpakken. Als ik later op de dag weer wil is het water nog goed warm en hoef ik alleen het vuur eronder aan te zetten. Ik las dat je even vijf seconde moet wachten na het koken om spetters te voorkomen als het nog kookt. Dat doe ik dus netjes en nooit een spetter gezien tijdens schenken.

Eenmaal gekookt komt er heerlijk helder (geen stukjes kalk yay!) en lekkerder smakend water uit! (echt!)

Als laatste brengt deze ketel echt een enorme warme huiselijke sfeer in huis met zijn mooie uiterlijk en zijn perfecte fluit (niet te hard niet te zacht). Ik sta spontaan de hele dag thee te zetten.

Als iemand hem overweegt ga ervoor, je zal geen spijt hebben. Ik twijfelde nog tussen deze of de kleinere varianten maar op mijn vrijstaande gasoven past deze maat heel netjes. Ik vind zijn grootte heel leuk en het geeft hem meer karakter, een echte persoonlijkheid in huis :)

Hij deed 2 minuten langer over het koken van 1 liter dan mijn elektrische waterkoker en dat vind ik verwaarloosbaar. Heel snel dus!

Ik had de zwarte kleur gekozen, heel mooi.