De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Godox AD300Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

robin 07-05-2023

Veel flitser voor weinig geld

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Krachtige compacte flitser, ideaal voor een mobiele studio.

De flitser levert een goede kwaliteit van licht en is erg handig in gebruik. De Lithium accu zorgt voor snelle recycletijden zodat je moeiteloos een shoot lekker door kan schieten.

Pluspunten

• Krachtig
  • lange accuduur
  • Veel accessoires beschikbaar

Minpunten

• Modelleerlicht is wat zwak
  • Niet stapelbaar door ronde vorm

Vnnx 29-04-2023

Super fijne lamp

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Super fijne flitser op batterijen. Licht in gebruik en heerlijk compact. Wel degelijk product. Zit ook in een koffertjes dat makkelijk in je tas meepast. Kortweg een product waar goed over na is gedacht

Pluspunten

• Compact
  • Degelijk

hannahsuierveld@hotmail.com 25-04-2023

Wauw!

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Wauw! Ontzettend fijne flitser is erg gebruiksvriendelijk en niet zwaar dus ideaal voor op locatie. Ook niet groot dus past in mijn cameratas. Echte aanrader.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Klein

f************@g******** 24-04-2023

Krachtige flitser voor een prachtige prijs

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de Godox AD300Pro een aantal shoots mogen testen met XproII trigger. De flitser komt in een handige stevige koffer waarmee je alles bij de hand hebt om deze te kunnen gebruiken. Accu opladen gaat heel snel en het display op de lader is heel duidelijk. Op de flitser zie je het aantal nog te kunnen maken flitsen voordat hij leeg is. Hoewel dat het er best veel zijn (ik kwam tot over de 340) voordat hij af en toe even oversloeg heb je geen aanduiding op de trigger. Je wordt er dus wel een beetje door verrast als je op afstand werkt van de flitser. Als hij helemaal leeg is geeft hij een luide piep.

Omdat Godox een eigen mount op deze flitser gebruikt heb je een extra opzetstuk nodig. De S2 speedlite bracket. Persoonlijk vind ik het een steviger mount om je softbox aan op te hangen dan degene die meegeleverd wordt bij de flitser zelf (die je wel je kan gebruiken voor bijvoorbeeld een paraplu).

Het aansturen met bijhorende trigger werkt heel makkelijk. Zet ze op dezelfde kanaal waar je een ruime keuze van hebt en selecteer de groep waarmee je alles op afstand kan bedienen en de sterkte kan aflezen. Ook de modellamp kan je zo aan en uitzetten. Ideaal als je hem hoog hebt staan. Het enige nadeel is dat je de batterijlevel kan aflezen.

Door de flinke lichtsterkte en lange accuduur is dit een zeer veelzijdige flitser die ook overdag buiten zeer goed van pas kan komen om de scene uit te lichten.

Voor de prijs is het een hele goede flitser die zeker niet meer zal ontbreken in mijn fototas. Waar je alleen rekening mee moet houden de aanschaf is de trigger en indien nodig ook de extra bracket die je nodig hebt als je andere softboxen dan de Godoxmount zelf hebt. Heb je vaak lange shoots met meer dan 250 foto's zou ik ook een extra accu aanschaffen.

Pluspunten

• licht
  • klein
  • gnoeg watts

Ed Jachimowicz 23-04-2023

Krachtige portable flitser voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Godox AD300Pro

De afgelopen weken heb ik de flitser uitvoerig mogen testen. De flitser is klein (past op de plek van een 70-200 lens in mijn fototas) en krachtig genoeg om op (licht) bewolkte dagen voldoende power te genereren. Een simpel en gebruikersvriendelijke display op de achterkant van het apparaat geeft je alle info die je nodig hebt. Een handleiding heb ik zelf niet nodig gehad om er mee aan de slag te kunnen.
Met de apart verkrijgbare Godox S2 Bracket heb je een overvloed aan lichtvormers tot je beschikking dus voor elke situatie een oplossing. Tijdens een paar verschillende sessies haalde ik verder ruim 500 foto’s uit een volledig geladen accu. Een stuk meer dan ik verwacht had.
De laatste paar dagen ook nog de Godox Xpro II trigger kunnen gebruiken in combi met deze lamp. Deze trigger maakt het ondermeer mogelijk om gebruik te maken van de highspeed syncfunctie van deze lamp. Gelukkig had ik een onbewolkte dag tot mijn beschikking. Met de zon als rimlight en de AD300 Pro voorzien van een Godox 90 Parabolic Softbox als hoofdlicht (met 2 diffuse layers) win je het op maximaal 1.5 á 2 mtr. afstand van het onderwerp nog steeds met gemak van de zon. Iso 320 levert je zelfs nog een diafragma van F8 in combi met een sluitertijd van 1/1600 á 1/2500. Genoeg om bijv voorbijrazende wielrenners mee te bevriezen. Kortom veel vermogen in een relatief klein apparaat.
De Godox AD300 Pro is voortaan een standaard onderdeel van mijn uitrusting als het gaat om offcamera flitsen op locatie. Zowel als invulflits of als hoofdlicht doet deze flitser niet onder voor mijn studiostrobes. Als enige minpuntje noem ik hier wel het ontbreken van een stroomaansluiting waardoor je altijd de accu zult moeten gebruiken ook op plekken waar stroom voorhanden is. Verder een aanrader voor een ieder die met flitslicht op locatie wil beginnen of zijn bestaande apparatuur wil uitbreiden. Voor de prijs hoef je het niet in ieder geval niet te laten.

Pluspunten

• klein
  • krachtig
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • veel lichtvormers verkrijgbaar

Minpunten

• geen stroomaansluiting
  • wieltje op achterkant voelt goedkoop aan

San4kiek 22-04-2023

Godox AD300 pro - kleine alleskunner

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb deze mooie compacte flitser mogen testen. Moet zeggen dat het me heel goed bevallen is om een flitser op accu te proberen. Tot nu toe altijd studioflitsers op stroom gebruikt. Het gebruiksgemak is zo vele malen groter omdat je het werkelijk overal mee naartoe kan nemen. De accuduur is ook voldoende voor een flinke shoot. Jammer dat je bij lege accu wel meteen klaar bent omdat ik er niet meer bij had ontvangen nu.

Lichtsterkte is voldoende en goed regelbaar.
De bediening is duidelijk en makkelijk.
Behuizing is solide. Al vind ik het overall wel wat licht in gewicht om er een octabox of degelijk aan te hangen (heb ik ook niet gedaan nu)

Zeer tevreden over deze flitser. Ik zou het graag in mijn foto equipment toevoegen.

Pluspunten

• Compact
  • Op accu
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Wat aan lichte kant

i***@k**************** 22-04-2023

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de Godox AD300 Pro 3 weken mogen testen en ben overall heel erg te spreken over deze compacte krachtpatser. Het is een mooi compact behuisde flitser die heel solide en stevig gebouwd aanvoelt. De standaard meegeleverde recflector is erg klein en die zul je naar mijn idee maar weinig gebruiken. Ik heb er in ieder geval niets mee gedaan omdat de flitsen te hard en direct waren naar mijn smaak. Hij dient wat mij betreft ook meer als beschermkap voor de flitsbuis.
Het instellicht is een mooie felle ledlamp die wel erg wit is maar aangezien hij alleen als instellicht dient is dat geen probleem.

Op locatie is deze flitser erg handig en dankzij zijn compacte formaat en meegeleverde koffertje eenvoudig mee te nemen. Alles wat je nodig hebt is meegeleverd. Zelfs een spigot houder, die je gemakkelijk onder de flitser schroeft en waarmee je de flitser simpel en stevig op een statief monteert. Tenminste.. als je alleen modifiers gebruikt met een Godox vatting. Als je, zoals ik modifiers met een Bowens vatting hebt, zul je de bracket bij moeten bestellen en dat maakt het gebruik ineens een stuk minder snel en handig. Aangezien het geen verloopring is maar een grote ring waar je de flitser in moet klemmen wordt het welliswaar een stevige setup, maar ook gelijk een beetje lomp. Ook past deze ring met geen mogelijkheid in de koffer van de flitser, dus je zult hem apart mee moeten nemen wat het dus weer wat onhandig maakt. Daar mag wat mij betreft nog iets op bedacht worden.

Ook in mijn studio kan de AD300pro prima meekomen en het is zelfs erg handig te noemen dat er geen kabel aan zit. Dat scheelt weer een keer struikelen. 😉
Surper handig dat ook deze flitser top werkt op de Godox X1 pro triggers, waardoor alles op elkaar is afgestemd. Net als bij mijn studiofitsers kan ik hem indelen op welke groep ik maar wil en dus volledig onafhankelijk van de rest aansturen om zo een goed gebalanceerde licht set up te creëren.

De accu is compact en stevig en op een handige plaats weggewerkt waardoor je hem altijd en overal makkelijk en snel kunt vervangen indien nodig. Deze batterij gaat ook verbazingwekkend lang mee. Niet zo lang als de accu van mijn Godox V1s flitser maar aangezien deze flitser ook veel krachtiger is, is dat niet zo heel vreemd. Ik heb in de test-tijd nog niet meegemaakt dat ik hem helemaal leeg had geflitst. Opladen van de accu doe je door middel van de meegeleverde oplader met handige power indicator. Opladen van een bijna lege accu gaat vrij snel maar duurt toch al snel rond de 2 uur. De recycle-tijd tussen de flitsen is prima te noemen. Ook hier geldt weer dat hij niet zo snel is als mijn studioflisters op 230V maar dat is ook te verwachten.

De multiflits functie heb ik niet in de praktijk gebruikt, omdat ik deze functie weinig tot niet gebruik. Ik heb hem wel kort uitgeprobeerd en weet dat hij evengoed werkt als die van mijn studioflitsers. Net als bij mijn vaste flitsers gaat het vermogen wel flink achteruit bij het gebruik ervan. Je kunt maximaal een ¼ van het totale flitsvermogen gebruiken en afhankelijk van de frequentie daalt het aantal flitsen per keer naar mate je het vermogen opvoert. De meeste flitsen haal je op het laagste vermogen, 1/256. Ditzelfde geldt voor de Hi-speed functie waarbij je tot wel 1/8000 sec. kunt synchroniseren. Handig als je beweging wilt ‘ bevriezen’. Helaas is in de praktijk het gebrek aan vermogen in dat geval toch wel een minpunt waardoor ik ook deze functie niet vaak gebruik.
Al met al een fijne, compacte en krachtige flitser die zowel op locatie als in de studio prima te gebruiken is.

Pluspunten

• Mooi solide gebouwd
  • Krachtige flits
  • Handige koffer
  • Accu en lader meegeleverd
  • Compleet menu en fucties

Minpunten

• Oplaadtijd accu
  • Extra bracket nodig voor modfiers
  • menu is wat ingewikkeld

jeroen 19-04-2023

Handzame, maar krachtige flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de AD300 pro enkele weken tot mijn beschikking gehad om hem te testen.

De flitser voelt degelijk aan. Het is een mooi compact model met de afmeting en het gewicht vergelijkbaar met een 70-200mm lens.

Ik ben gewend met Godox flitsers te werken (o.a. de AD600 pro) dus de AD300 pro werkte zoals verwacht: erg prettig. Makkelijk te bedienen op het paneel aan de achterkant of met de Godox X-pro transmitter.

De lichtsterkte is voor mij ruim voldoende. Ik heb de flitser tot nu toe vooral gebruikt voor portret- of productfotografie binnenshuis. Zelfs op zonnige dagen in lichte ruimtes gebruik ik hem niet op een hogere sterkte dan 1/8 om onderwerpen uit te lichten. Ik heb hem nog niet in alle omstandigheden kunnen testen, maar tot zover doet de AD300 niet onder voor de AD600 voor mij.

De recycle tijd is ook erg snel. Op volle sterkte ongeveer 1,5 seconde, maar dit loopt erg snel af naarmate je het vermogen terugschroeft.

Over de accuduur ben ik ook erg te spreken. Al gebruik ik de flitser weinig op volle sterkte, na shoots van enkele uren en met 300+ foto’s zit ik nog op 2/3e batterij.

Er zitten meer functies op de AD300 dan ik tot dusverre heb ontdekt, maar twee interessante functies vind ik de multi/strobe mode, waarbij de flitser meerdere keren achter elkaar afgaat en de mogelijkheid om de lichtwarmte van het constante licht in te stellen tussen 3000K en 6000K.

Om Bowens mount lichtvervormers te gebruiken heb je een bijvoorbeeld een S-type 2 bracket nodig, wat de AD300 iets minder handzaam maakt, maar zo is hij wel te gebruiken als volwaardig studioflitser wat ik een groot voordeel vind.

De prijs/kwaliteit zit goed. Voor dit geld heb je een professionele flitser waar je veel dezelfde dingen mee kunt doe als met de - stukken duurdere - grotere en krachtigere modellen.

Eigenlijk heb ik er in de 3 weken dat ik er mee werk nog geen nadelen aan ondervonden.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goede lichtsterkte
  • Veel functies
  • Goede accuduur

Minpunten

• Mount adapter nodig voor gebruik Bowens mount

Janne Boer 18-04-2023

Kleine, handzame en krachtige flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Al geruime tijd werk ik met diverse Godox flitsers, zoals de Godox V1, waarvan ik er standaard drie bij me heb voor perfecte foto's in elke situatie. In de studio gebruik ik een AD400 pro flitser met grote softbox, maar vanwege het formaat neem ik deze zelden mee naar locatieshoots. Toen kreeg ik de kans om de Godox AD300 pro flitser te testen en ik ben enthousiast over deze compacte, krachtige flitser!

Deze kleinere variant doet nauwelijks onder voor zijn grote broer en is veel handzamer voor locatieshoots. Gecombineerd met mijn 3 Godox V1's kan ik in lastige lichtsituaties prachtig belichte foto's maken en zelfs enkel met de AD300 zijn de resultaten verbluffend.

Na 2,5 weken testen ben ik benieuwd naar wat deze flitser nog meer in petto heeft!

Pluspunten

• Makkelijk mee te nemen
  • Krachtig voor zijn formaat

Minpunten

• Speedlite bracket nodig voor bowens

d***********@g******** 18-04-2023

Mobiele krachtpatser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

De Godox AD300 Pro is een zeer fijne draadloze flitser om op locatie mee te nemen maar ook prima in de studio te gebruiken is. Hij heeft een formaat van een 70-200mm lens, licht van gewicht waardoor de flitser makkelijk in je cameratas meegenomen kan worden. De accu ging langer mee dan dat ik normaal van flitsers gewend ben. Met nog weinig licht buiten heb ik door middel van de Bi-color LED-instellicht prachtige foto’s kunnen maken. Het menu op de achterkant had van mij wel iets simpeler gemogen vergeleken met zijn concurrenten. Maar dit nadeel is te verwaarlozen. Grote pluspunt is de prijs vergeleken met zijn concurrenten. Door de goede prijs/kwaliteitsverhouding raad ik de AD300 pro zeker aan.

m************@g******** 18-04-2023

Compacte flitser met fijne prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de Godox AD300PRO in bruikleen gekregen om te testen.

Het eerste dat mij opvalt aan deze flitser is hoe compact de set is. De lamp komt in een zwarte hardcase waar zowel de lamp als de accessoires (oplader, aansluiting voor op een statief en accu) inpassen. In de deksel van de hardcase zit een vak met een rits voor bijvoorbeeld losse kabels en filters.

Je kunt de flitser makkelijk en goed beschermd in het koffertje meenemen voor shoots op locatie. De lamp zelf, met losse accu geïntegreerd in de body, is net iets groter dan een 70-200 mm lens. Het compacte is ook handig als je in een kleine ruimte werkt. Ik heb nu één lamp, maar ik kan mij voorstellen dat twee lampen meenemen ‘on the go’ ook makkelijk is. De lamp met accu wegen nog net geen 1,5 kilo. Je hoeft niet een enorm groot en zwaar pakket mee te sjouwen. Wil je op locatie een studiosetting bouwen zonder veel gesjouw en poespas, dan is deze flitser ideaal.

De lamp voelt stevig en degelijk gebouwd aan. Het is een mix van metaal met plastic. Ik verwacht dat hij wel tegen een stootje kan, alhoewel je de lamp natuurlijk beter niet op een harde vloer kunt laten vallen.

De eerste keer dat ik de lamp gebruik, is het nog even puzzelen. Maar de menu-structuur is snel te doorgronden. Er zit een Engelstalige handleiding bij, maar ik besluit aan de slag te gaan zonder deze eerst door te nemen. Het kost mij ongeveer een kwartier om het menu te doorgronden en de lamp voor de eerste keer in te stellen. De volgende keren ben ik vrijwel direct klaar om te beginnen, nu ik weet waar de functies zitten. Het display en de functieknoppen maken het geheel overzichtelijk.

De meegeleverde accu en lader werken goed. De accu is in ongeveer twee uur volledig opgeladen en gaat lang mee. Ik adviseer wel om er een extra accu bij te kopen, zodat je altijd een backup hebt indien nodig.

De lamp kan zowel in TTL als handmatig gebruikt worden. En de lamp heeft ook een HSS stand wanneer je met snellere sluitertijden wil schieten.

En dan zijn er nog meer pluspunten. Het is handig dat het instellicht van kleur te wijzigen is. De range loopt van 3000 naar 6000 Kelvin. Je zou dit instellicht ook voor videowerk kunnen gebruiken alhoewel ik dan persoonlijk eerder voor een videolamp zou kiezen.

Ik heb de lamp nog niet met warm weer kunnen uittesten. De lamp koelt zichzelf, maar ik weet nog niet hoe goed dit werkt op een warme zomerdag in de felle zon.

De flitser past op een S type 2 bracket (apart aan te schaffen) zodat je de lamp op een statief kunt zetten en er een softbox of andere diffuser met Bowens fitting op kunt aansluiten. En de lamp is makkelijk draadloos aan te sturen met een Godox X Pro II trigger (apart aan te schaffen). Deze trigger werkt perfect samen met met Sony A7IV.

Ik verwacht dat de 300W aan power van de lamp genoeg is voor de meeste klussen zoals portretfotografie en het fotograferen van trouwerijen. Of om er een thuisstudiootje mee te bouwen. Volledig tegen de zon inflitsen is misschien wat veel gevraagd. Dan ben je wellicht beter af met een meer krachtige lamp. Desalniettemin, je komt een heel eind met 300W en met wat creativiteit kun je wel degelijk inflitsen onder zonnige omstandigheden.

En tot slot, het zegt met de prijs-kwaliteit verhouding wel snor. Net zoals de andere producten van Godox krijg je veel voor een naar verhouding zacht prijsje. Samenvattend; een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in gebruik
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Licht, makkelijk te vervoeren
  • Komt met een handig koffertje

Minpunten

• Heeft in felle zon misschien meer power nodig
  • Je hebt nog wat extra accessoires erbij nodig.

Frank 18-04-2023

Godox 300 watt flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

De flitser heeft een degelijke behuizing wat een groot pluspunt is vergeleken bij de wat goedkopere merken. Gewicht is prima, formaat is handzaam.
Komt in een degelijk opbergkoffertje.
De grote minpunten zijn de laadtijd van de accu, de levensduur van de accu, en de kleur stabiliteit met name op hogere snelheden.
De kracht van de flitser vergeleken met een 200 watt flitser van een ander merk is nagenoeg hetzelfde.
Qua bediening heeft de flitser onnodig veel knoppen wat het gebruiksgemak niet ten goede komt.
Het product doet wat hij moet doen, echter vind ik het niet prettig en makkelijk werkbaar.

Pluspunten

• Gewicht
  • Degelijk
  • Goede opbergkoffer
  • Handzaam

Minpunten

• Kleur stabiliteit
  • Geen bowens mount zonder extra bracket
  • Laadtijd accu
  • Levensduur accu

Stefan 18-04-2023

Compacte aanrader

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de Godox AD300 PRO flitser kunnen testen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben over deze flitser.

De flitser is gemakkelijk in gebruik en het instellen van de flitser gaat soepel en ik kon snel aan de slag. Het vermogen meer dan voldoende en de Godox AD300 PRO zorgt voor mooie belichting. Bovendien heeft de flitser een snelle recycle-time, wat ik erg handig vond. Ook het aanpassen van de kleurtemperatuur met het instellicht zie ik ook pluspunt.

Opvallend aan de Godox AD300 PRO is ook echt zijn formaat. De flitser is compact en is niet te zwaar, waardoor deze makkelijk mee kon in mijn cameratas, hoewel de case waarin hij meegeleverd wordt ook prima is om op reis te nemen. Ook heb ik me geen zorgen hoeven maken over de batterij. Hoewel ik niet getest heb op een hele lange fotoshoot was ik verbaasd hoeveel batterij ik nog elke keer over had.

Ik zou wel aanraden om de S type 2 bracket te gebruiken. Deze zorgt er voor dat je heel makkelijk extra accessoires zoals softboxen kunt bevestigen. Hierdoor heb je een goede flitser die niet misstaat tussen de andere studiolampen.

Gezien de kwaliteit, compactheid en de werking van de flitser en natuurlijk de mobiliteit is de prijs zeker gerechtvaardigd en is de zeker Godox AD300 PRO zeker een aanschaf waard.

Pluspunten

• Krachtige lamp
  • Compact formaat
  • Makkelijk mee te nemen op locatie
  • Kleurtemperatuur aanpasbaar voor instellicht

Minpunten

• Meegeleverde bracket zat wat los.

r*************@g******** 17-04-2023

Fijne flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de Godox AD300 pro getest om hiervoor een review te schrijven.

Als eerste natuurlijk meteen uitpakken en uitzoeken hoe deze werkt, er zit een duidelijke handleiding bij maar als Nederlander begin ik zonder deze te lezen.
De werking is voor mij niet moeilijk, de flitser heeft aan de achterkant een klein scherm met daarop duidelijke informatie. Je kunt kiezen tussen TTL, Manual, Multi mode. Ook kan de flitser HHS wat voor mij erg prettig is omdat graag met snellere sluitertijden werk. Verder kan al het noodzakelijke ingesteld worden op de flitser er zijn 5 verschillende kanalen mogelijk om meerdere flitsers op verschillende sterkte te gebruiken. Verder zit er een test knop en een wieltje om de flits sterkte in te stellen.
Het bijgeleverde bracket is eenvoudig te monteren en hiermee past deze op ieder statief, extra heb ik ook de Godox S2 bracket erbij voor Bowens lichtvormers.
Als laatste, niet onbelangrijk, de accu hierdoor kan de flitser mee op locatie. Ik heb zo’n 150 foto’s gemaakt en de accu was nog niet leeg.

Dan de praktijktest, in het begin even wennen maar het gaat makkelijk, de flitser op een statief geplaatst, niet bijgeleverd, de zender op de camera en schieten maar. De eerste resultaten zijn binnen even bijstellen en dan werkt het zoals ik graag heb. In de tuin wat macro foto’s maken met de flitser gaat prima, door de wind maak ik gebruik van HHS.
De grote test voor mij was in de studio met model, de Godox flitser als hoofdlicht ingesteld met een octabox erop, door het bijgeleverde S2 bracket gaat dit prima.
De resultaten zijn prima voor een portret van 1 of max 2 personen, uiteraard zijn ook andere vormen van fotografie mogelijk. Voor meerdere personen is de flitser te beperkt qua licht hoeveelheid.
De flitser levert licht van constante kwaliteit en de recycle tijd is snel, ik kan blijven doorschieten zoals ik altijd doe. Bij maximaal vermogen is de recycle tijd uiteraard wat langer maar niet te lang.

De flitser zelf is compact en ongeveer even groot als mijn 70-200mm F2.8 lens, het gewicht is vergelijkbaar, ik heb deze in mijn fototas meegenomen en past precies in een lens vakje. Het bijgeleverde soft koffertje is stevig en alles past erin daardoor is vervoeren veilig.
Ik ben positief over de flitser.
Pluspunten: Klein formaat- licht gewicht- eenvoudig in het gebruik- ideaal voor op locatie- voldoende flitskracht
Minpunten: Snel contact verlies tussen zender en flitser wanneer je even niet fotografeert. Is eenvoudig te herstellen- prijs

Pluspunten

• Compact formaat
  • Licht gewicht
  • ideaal voor op locatie
  • voldoende flits kracht

Minpunten

• prijs
  • snel contactverlies tussen trigger en flitser

fiorigiaidema0305@gmail.com 17-04-2023

Bevalt erg goed

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Na het gebruiken van deze draadloze flitser was ik helemaal verkocht. Het is een gemakkelijk te gebruiken flitser die ook nog eens licht in gewicht is. Daarnaast is de batterij gemakkelijk en snel op te laden wat het het werken ermee fijn maakt. Al met al echt een aanrader.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Snelle oplaadtijd

Renekuipers 16-04-2023

Erg goede en compacte flitser.

Geschreven voor: Godox AD300Pro

De Godox 300Pro flitser is een uitstekende keuze voor fotografen die op zoek zijn naar betrouwbaarheid en veelzijdigheid in een compacte en draagbare behuizing. In de doos zit een oplader, batterij, een statiefhouder en de flitser zelf natuurlijk. Alles zit in een hardcase hoesje, zodat je hem ook makkelijk kunt meenemen. De flitser is voorzien van een beschermkapje zodat de lamp niet snel zal beschadigen.

Met een vermogen van 300 Ws biedt deze flitser genoeg kracht om professionele kwaliteit te leveren in verschillende opname omgevingen. De lichtsterkte is prima voor portretten, voor full-body shots is het misschien net iets te weinig vermogen in sommige situaties. Ook buiten is dit goed te doen, maar als het echt zonnig is zal het wel lastiger worden om iemand helemaal goed uit te lichten.

De Godox 300Pro is voorzien van een goed lcd-scherm, waarmee gemakkelijk te navigeren is en de flitserbediening eenvoudiger maakt. De flitser heeft ook een ingebouwde draadloze ontvanger en zender, waardoor hij gemakkelijk te gebruiken is met andere Godox-flitsers, dit systeem werkt echt geweldig. En is best snel onder de knie te krijgen om al je flitsers in te stellen.

Met de TTL-functie is het extra gemakkelijk om tot mooie flits resultaten te komen. Ook kun je creatief aan de slag met de stroboscoop optie. En ook een high speed sync optie ontbreekt natuurlijk niet.

Als de flitser warm wordt, dan beschikt deze over ingebouwde koelventilatoren die ervoor zorgen dat de flitser op de juiste temperatuur blijft, zelfs bij intensief gebruik.
De accu is niet enorm groot (2600mha), maar toch voldoende om er een flink flits-sessie mee te houden. Al zou ik er waarschijnlijk zelf wel een extra accu bij kopen.

De S type 2 Bracket is in mijn ogen wel noodzakelijk om bij de Godox300pro te gebruiken.
Daarmee kunnen accessoires zoals softboxen dan makkelijk gemonteerd worden, zonder dat de flitser belast wordt.

Hoewel de Godox 300Pro misschien niet de goedkoopste flitser op de markt is, biedt hij veel waar voor zijn geld en is hij een uitstekende investering voor degenen die op zoek zijn naar een krachtige en veelzijdige flitser die lang meegaat.
Ik heb dit product mogen testen en het is mij zeer goed bevallen, ik was bekend met flitsers van Godox, dit zou een welkome aanvulling zijn voor iedere professionele fotograaf en hobbyist die een serieuze interesse hebben in fotografie.

Pluspunten

• Compact
  • Veel flitskracht
  • Stevig

Minpunten

• Batterij

Suzanne Oud 15-04-2023

Zeer fijne compacte flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Ik heb de AD300PRO flitser van Godox mogen testen voor review.nl. Een ontzettend fijne, compacte en mobiele flitser. Met een brede mogelijkheid aan lichtsterktes kun je deze flitser inzetten voor diverse doeleinden. Van portretfotografie tot newborn fotografie je kunt hier veel kanten mee op. Met een trigger op je camera kun je de flitser bedienen naar de benodigde lichtsterkte. Doordat deze flitser een accu heeft kun je het op vele plekken gebruiken, zo nam ik het mee op locatie waar geen stopcontact voor handen was maar ik kon het prima redden op de lange accuduur. Met de S type 2 bracket heb ik meerdere softboxen uitgeprobeerd die eenvoudig bevestigd konden worden. Het is een hele fijne en zeer handzame flitser voor binnen en buiten gebruik.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te bedienen
  • Lange accuduur

werner 11-04-2023

Mooie sterke flitser

Geschreven voor: Godox AD300Pro

Wat een mooi apparaat is dit. Ik mocht dit apparaat testen voor kieskeuring deze maand. Als gebruiker van een Godox V1 was ik dit merk al wel gewent. Deze flitser is, als je er al bekend mee bent, wel heel makkelijk te koppelen. En toen gelijk aan de slag met de foto's. Heerlijk om zo vrij te kunnen fotograferen. De vrijheid die deze flitser met zijn batterij geeft is perfect. Al heel veel foto's gemaakt ondertussen en nog amper is de batterij teruggelopen. Dus ik weet eigenlijk niet hoeveel foto's je met deze batterij kunt maken. Het bereik heb ik als ver kunnen ervaren. Ik heb in ieder geval geen probleem gehad dat de flitser niet bereikbaar was. Als hij niet zo duur zou zijn zou ik hem gelijk kopen. Gelijk maar gaan sparen nu.

Pluspunten

• draadloos
  • makkelijk mee te nemen

Minpunten

• tot nu geen

ginofotografie@gmail.com 06-04-2023

Mijn bevindingen met de Godox AD300Pro

Mijn Review op de Godox AD300Pro:

Tot 21 april 2023 mag ik deze Godox AD300Pro testen en uitproberen van Review.nl (onderdeel Kieskeurig.nl) zonder verdere verplichtingen. En zeker als ZZP'er is het hartstikke fijn om een mooi en nieuw product zoals deze flitser uit te mogen proberen.

Op 3 april 2023 ontving ik al eerste de Godox Wireless Trigger Xpro II C (Canon).
Deze trigger kan ik gebruiken bij de Godox AD300Pro en ook bij mijn andere Godox flitsers, dus dat is al superhandig.
De layout van het menu is compleet anders en meer van deze tijd met een heldere display en overzichtelijke menu items.
Ik gebruik de Xpro II C op een Canon EOS R6 en Canon EOS R7 en dat werkt perfect. Het was even zoeken naar de instellingen om de Xpro II C te laten werken met de beide camera's maar in het flitsmenu van je camera kun je dat ook makkelijk instellen.
Vanmiddag 4 april 2023 de Godox AD300Pro aangekomen en het uitpakmomentje was daar.
Alles keurig verpakt en ook de Bowens S2 ring zat erbij voor mijn softboxen met Bowen aansluiting.
Bij het uitpakken valt al meteen op dat het weer goed verpakt zit. De flitser in een degelijk opbergtas waar alle spullen voor de flitser in zitten.
Voordat ik hem kan gebruiken en ook de batterij goed kan testen gaat hij eerst aan de lading.
De batterij is na ongeveer een 1,5 uurtje volledig opgeladen, weet natuurlijk niet hoe vol/leeg hij was toen ik hem ontving.
De Godox AD300Pro flitser op statief bevestigd met de bijgeleverde Bowen S2 mount.
Aangezien ik een lichtmeter heb, meteen de flitskracht gemeten. Op ISO 100, 125e en 1/1 power kom ik op F16 a F17 uit en dat is voor mijn fotografie uitstekend te noemen.
Het formaat en gewicht valt mij reuze mee, had zwaarder verwacht, dus deze kan mooi mee in een fototas als ik op locatie ga fotograferen. Ook de vorm spreekt mij erg aan en de beschermkap is denk ik geen overbodige luxe en gaat er ook na gebruik elke keer weer op.
Het fijne van de AD300Pro is ook de oplaadbare batterij die lekker lang meegaat, ben nu 2 dagen aan het testen en nog niet aan de lading gehad.
Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit portret- en groepsfotografie en daar ga ik hem de aankomende tijd gedurende de testperiode ook voor inzetten.
Aangezien ik meerder lichtmodifiers heb zal het even zoeken zijn wat voor mij het beste werkt op locatie.
De grote Godox QR-P90 octa zal wel in de studio blijven, maar heb ook kleinere softboxen en octa's, dus dat gaat lukken.
Het connecten van de Godox Xpro II C met de Godox AD300Pro is een fluitje van een cent en was dus ook binnen een paar seconden geregeld.
Je kiest het goede kanaal op beide apparaten moet dat vanzelfsprekend identiek zijn. Na de scan van het kanaal kwam bij mij kanaal 1 als beste en eerste uit de bus, dus daar staat hij nu op.
Vanavond in de studio alvast wat selfies gemaakt en kleurtemperatuur en de belichting zijn in mijn ogen precies goed, althans zoals ik het heb ingesteld.
Ook de Godox flash app geïnstalleerd, maar daar ben ik niet zo tevreden over, onhandig in gebruik, maar dit terzijde.

Pluspunten:
1: Licht van gewicht
2: mooie vorm en fijne opbergtas
3: makkelijk in gebruik
4: Met de Bowen S2 accessoire kun je veel lichtmodifiers gebruiken die ik bijvoorbeeld al had
5: krachtige flitser en snelle recycle
6: De accu van mijn AD200Pro's zijn ook te gebruiken met deze flitser en dat is ook erg fijn.

Minpunt:
1: Heel af en toe weigerde de flitser te flitsen en moet erbij vertellen dat ik een draadloze trigger voor de camera gebruikte om de selfies te maken in mijn studio.

Naast het gebruik als flitser is deze ook te gebruiken als videolicht, de AD300Pro is voorzien van een krachtige lamp die ook als instellicht gebruikt kan worden.
De instelling gaat van 3000K naar 6000K en dat is een prima bereik voor o.a. portretfotografie.
Al met al ben ik nog geen nadelen tegen gekomen en is de AD300Pro erg prettig in gebruik.
Het menu van deze flitser is haast identiek aan die van de AD200pro en werkt voor mij in ieder geval erg handig. De knopjes werken goed en de aan/uit knop moet even iets langer ingedrukt worden om aan te gaan, dit voorkomt ook dat je hem per ongeluk aan zou zetten in je tas bijvoorbeeld, door beweging o.i.d.
Ook de beschermkap voor de flitser is erg fijn en makkelijk te monteren.
Het gebruik van de Godox AD300Pro in combinatie met de Godox Xpro II C (Canon) is eigenlijk een must, het is zoveel gemakkelijker om via de Xpro II je flitser te bedienen en te finetunen.

De Godox AD300Pro krijgt van mij een 9 uit 10
Het is een zeer prettige studioflitser, maar ook op locatie erg fijn om te gebruiken want het gewicht hoeft zeer zeker geen belemmering te zijn om deze mee te nemen.
Past het niet in je fototas dan kun je de handige opbergtas die erbij zit gemakkelijk meenemen.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • mooie vorm en fijne opbergtas
  • makkelijk in gebruik
  • Bowen S2 accessoire erg handig
  • krachtige flitser en snelle recycle

Minpunten

• Af en toe weigerde de flitser