MovaNext Lux Plus - Reviews

Bevestiging
trekhaak

frans 13-09-2018

Haakse verbindingen met fietsen

De haakse constructies aan de bovenzijde, waaraan de fietsen met klemmen vastzitten, deugen niet. Deze delen worden bij elk hobbeltje krommer. Terugduwen zal deze delen alleen maar verzwakken. Onze fietsen gaan daardoor steeds verder naar achter hellen. Recentelijk verloor ik ook de nummerplaat bij het nemen van een hobbeltje. Ik zie dat andere merken fietsdragers betere contructies hebben voor die haakse verbindingen. Ik heb spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• klemmen op trekhaak
  • 7/11 steker
  • opvouwbaar

Minpunten

• haakse verbindingen
  • openhouden spanbandjes voor de wielen

Jan 03-07-2018

Makkelijk te plaatsen

De drager is compact op te vouwen. Blijft echter in opgevouwen toestand niet stevig staan. Plat wegleggen is om die reden beter, maar dan ligt hij op het kwetsbare kunststof achterlicht wat met een wat licht beugeltje aan het hoofdframe bevestigd is. Het hoofdframe is wel heel stevig. De stekker kan worden aangepast met een verloopstuk op de twee soorten autostopcontacten; handig, maar het voelt wat gammel. Het plaatsen van de drager op de trekhaak gaat makkelijk; door het op de trekhaak openklappen van de drager, klemt hij zich vast op de trekhaak. Fietsen erop plaatsen is ook eenvoudig, al vind ik de wielgoten wat kort.
Wij kozen niet voor een kantelbare drager, want dat hadden we nooit nodig. Maar als de fietsen eraf zijn, kan door de staande middenpaal de achterklep niet open. Dus dan moet de drager eraf en moet je hem op de camping plat in het gras leggen (zie boven de opmerking over het kwetsbare achterlicht.) Onze vorige drager(Tacxz, niet geschikt voor Ebikes, was in dat opzicht handiger. De staande paal kon eraf en de drager kon de hele vakantie achter op de auto blijven zitten. De koppelstangetjes tussen fiets en staande paal zijn haaks en veren dus wat. Momenteel, (drager half jaar in bezit) doet één van de achterlichten het niet.

Pluspunten

• Stevig hoofdframe
  • Makkelijk op de trekhaak te plaatsen
  • Verloopstekker
  • Compact op te vouwen na gebruik
  • Wielsteun makkelijk af te stellen.

Minpunten

• Achterlichten slecht beschermd bij plat wegleggen
  • Haakse koppelstangetjes veren iets.
  • verloopstekker, kapot achterlicht
  • Staat in opgevouwen toestand instabiel
  • Lastig bij bidonhouder en herenstang.

Peter 28-07-2017

fietsdrager

Makkelijk in gebruik even recht naar beneden klappen om stekker aan te sluiten dan links en de drager zit vast .Fietsen staan goed verzekerd .

Jan van Voorthuizen 28-06-2017

MovaNext Lux fietsdrager

Een heerlijke drager voor 2 E-bikes. Licht in gewicht, opklapbaar en op slot te doen. De fietsen zijn zeer eenvoudig op de drager te plaatsen en een geweldige, super, service. Ik heb de drager zeker al 7 á 8 jaar in gebruik. Nu een ongelukje gehad. Tijdens het rijden met de auto is de stang van de drager, waaraan de fietsen bevestigd zitten afgebroken. We zijn de fietsen niet verloren maar ze klapten wel om. Bleven aan de riemen hangen. Direct contact opgenomen met MovaNext en kregen een geheel nieuwe drager toegestuurd (via de dealer) met een waarde van meer dan € 400,00. We moesten de fietsen later in Friesland ophalen, totaal 360 km, en kregen de kosten hiervoor, 19 cent per km., ook nog betaald. Wat een service, geweldig.

Pluspunten

• Servive, licht in gewicht, op slot te doen.
  • fietsen eenvoudig te plaatsen