Thule Xpress 970 - Reviews

Laadvermogen
30 kg

Piet 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke en eenvoudige fietsdrager

Zeer stevig bevestigde en toch lichte en eenvoudige fietsdrager. Met goede rubber bevestigingsbandjes met beveiliging tegen kwijtraken. Ook damesfietsen kunnen met wat puzzelen stevig bevestigd worden, zonodig met een extra linnen bandje van 2 euro. Je kunt het hele ding makkelijk in de kofferbak leggen terwijl je er toch 30 kg aan fietsen aan mag hangen. Veel handiger dan die grote platforms. Deze kun je altijd bij je hebben en even plaatsen om je fiets naar de reparateur te brengen, maar ook om 100 km verderop een leuk rondje te gaan rijden met twee gewone fietsen. Kortom: altijd in de auto leggen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Licht
  • Goedkoop genoeg

Minpunten

• Officieel max 30kg draagkracht
  • Vergt bevestiging nummerbord

Oskam1 30-08-2014 Product paar dagen in bezit

6,7
Zeer handige fiets drager. Met damesfietsen gaat het wat lastiger. Maar lees net dat je daar een aparte stang voor kan kopen.
Wat zeer tegen valt zijn de bevestigingsrubbers. Die beginnen al redelijk snel te scheuren. Nu zijn ze allemaal uitgescheurd. Te snel en moet helemaal niet kunnen

RW81 15-01-2013 Product paar dagen in bezit

Thule is top, zeer degelijk en makelijk te monteren. Zou de fietsendrager dan ook aan iedereen adviseren!

Enige nadeel van dit product is dat Thule het niet standaard met lichtbord verkoopt, deze is namelijk wel verplicht op de NL/ EU wegen. Lichtbord is voor ongeveer €50,- te krijgen wat de prijs totaal dus op zo'n € 100,- brengt.

De user pro briljant is soortgelijk maar dan inclusief lichtobord voor €80,- Denk dat de kwaliteit van Thule echter beter is.
Gr R.

Odette 13-06-2012 Product half jaar in bezit

Superhandige fietsdrager. Hij zit in een tel stevig vast op de trekhaak en een herenfiets is zo bevestigd. Voor een damesfiets is een extra stang nodig die je tussen zadelpen en stuur vastdraait (te koop bij halfords), vandaar geen 10 voor bevestiging van de (dames-)fiets. Geschikt voor 2 fietsen. Bij een fiets met bijvoorbeeld een rek voorop is maar 1 fiets op te hangen.

Gert-Jan 1986 05-03-2012 Product maand in bezit

Gebruik de fietsendrager voor moutainbikes, passen zonder problemen 2 moutainbikes op. Met behulp van een extra spanbandje zitten de 2 fietsen zeer goed vast en is er geen beweging in te krijgen. Ook de fietsendrager zit erg vast aan de auto. Ik kan zonder problemen 120 km per uur rijden en ook bij verkeersdrempels geeft de drager geen krimp.

Zeer makkelijk te monteren en erg compact, plus financieel erg aantrekkelijk vergeleken met een conventionele fietsendrager.

De nummerplaat en verlichting wordt wel bedekt dus extra lichtbalk is benodigd. Heb ik voor 25 euro bij de halfords gekocht en is simpel met 2 bandjes aan de fiets te bevestigen.

M.W.A. Timmerman 26-08-2010 Product paar weken in bezit

Zeer handzame en compacte fietsdrager en toch degelijk. Supersnel en zeer eenvoudig te bevestigen op de trekhaak zonder gereedschap. De fietsen worden niet beschadigd. We hebben er alleen nog maar 1 (heren)fiets op gehad. Nog geen ervaring met twee fietsen. Zeer compact, bij ons ligt hij constant in de kofferbak. Ideaal voor korte eindjes als je even een fiets naar de fietsenmaker moet brengen of om je schoolgaande kinderen die ver moeten fietsen bij pech of slecht weer op te halen. Nummerplaat is niet zichtbaar. Daar kan men best wat op verzinnen door een nummerplaat aan de stang met touwtjes te bevestigen bijvoorbeeld. Voor ca. 50 euro aangeschaft bij Halfords tijdens aanbieding 15% korting op alle fietsdragers. Dit produkt hadden we veel eerder moeten kopen. Alleen wisten we niet van het bestaan.
Zeer tevreden over dit produkt en raden deze aan.