Philips Series 2200 EP2220/10 Volautomatische espressomachines

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 2200 EP2220/10 Volautomatische espressomachines op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

m**********@i********* 19-02-2024
24 december gekocht. 3 weken later al op moeten sturen omdat de stoomfunctie niet functioneerde. Apparaat 1,5 week weg geweest en terug gekregen met de opmerking: fout van gebruiker. Nou dacht het niet!!! Gebeld met de klantenservice. De man daar heeft me geholpen met beeldbellen om het probleem op te lossen. Lag wel degelijk aan het apparaat. Nu een week verder steeds de melding dat ik het afvalbakje moet legen. Zelfs als hij helemaal leeg is en net uit de vaatwasser komt. Wat een rot apparaat!!! Zou hem het liefst de deur uit doen

Frank 05-02-2024

Heimwee naar verkoper.

In de 3,5 jaar dat ik hem heb is er steeds weer iets anders dat niet werkt. Binnen twee maanden na aanschaf is de machine TWEE keer terug geweest voor twee verschillende defecten. Toen twee jaar naar behoren gewerkt, en steeds volgens instructie gereinigd. Een jaar geleden drie weken kwijt geweest "defecte onderdelen zijn vervangen" Nu is het wéér mis. Er komt geen koffie uit.

Voor mij geen Philips meer. 4 defecten aan dezelfde machine vind ik teveel.

Pluspunten

• Koffie is lekker als die eruit komt
  • ,Systeem is gemakkelijk schoon te maken
  • Geschuimde melk is redelijk van kwaliteit

Minpunten

• Vele defecten
  • Herrie bij het zetten

Pedro 28-01-2024

Slecht functionerende Philips koffiemachine

Maalt de koffiebonen nier goed, omslachtig schoonmaken, zetgroep is en ziet er ook niet als technisch hoogstandje uit. Maakt veel geluid. Apparaat binnen het jaar opgestuurd naar Philips, kunnen niets vinden werkt volgens hen goed. Niet dus, na contact met hen de vraag, kunnen jullie een filmpje maken van het probleem. BELACHELIJK, niet op ingegaan. Apparaat gaan we aan een kringloop schenken...Philips schaal u als bedrijf, als klant zoveel vragen stellen en moelijk bereikbaar zijn, echt heel slecht

Pluspunten

Minpunten

• Maalt slecht of niet
  • Veel geluid
  • Schoonmaken heel lastig

v*************@h********** 28-01-2024
Heb nu al het 3e apparaat hiervan. De laatste valt nu net buiten de garantie van 2 jr en is ook weer stuk. Zo jammer. Koffie smaakte altijd lekker maar apparaat is een ramp om schoon te maken en maakt harde klappen zo nu en dan. Momenteel lekt het apparaat water waardoor de hele aanrecht nat wordt. Echt een miskoop, een product wat niet lang meegaat.

Wendy 08-11-2023

Na een paar jaar stuk

Aanvankelijk waren we erg tevreden over deze koffiemachine. Zet lekkere koffie en handig in gebruik. Wel veel gedoe om hem fatsoenlijk schoon te maken.
Maar we hebben hem nu 3 jaar en hij is nu voor de tweede keer kapot. Nu maakt hij rare sissende geluiden, melkopschuimer doet het niet meer en geeft wisselende hoeveelheden koffie. Uiteraard hebben we alle boekjes en oplossingen al geraadpleegd. En hem altijd keurig onderhouden. Eerst viel het nog binnen de garantie, nu niet meer. Ik vind het slecht dat zo'n apparaat slechts 3 jaar mee gaat.

Ik raad dit apparaat dus niet aan!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• heel snel stuk
  • omslachtig met schoonmaken

c**2@g**l.com 18-09-2023

Koop dit apparaat niet, meer ellende dan koffie

apparaat maalt niet goed.krijg in plaats van koffie meer water.schoonmaken is een crime zoals al eerder aangegeven.heel harde klappen binnen apparaat .maling komt iedere keer boven in ruimte , zodat bik deze moet door duwen en wederom schoonmaken .Spijt van aankoop, waardeloos apparaat voor dat bgeld

Minpunten

• maling
  • schoonmaken
  • harde klappen

P****@p********* 22-07-2023

Totaal geen beste koop!

Alle positieve reviews zijn van "nieuwe" gebruikers. Binnen een jaar schuimt de melk niet meer, alle aangedragen oplossing geprobeerd, zonder resultaat . Ook geen stabiele hoeveelheid koffie. Hulp website laat je in rondjes draaien. Lekbak is na 3 kopjes koffie gezet te hebben vol. "Koffie apparaat gebruikt water" kreeg ik als antwoord. Ja dat wist ik al, maar niet zoveel.
Een miskoop dus in mijn ogen. De koffie was, en is tot nu toe goed maar daar heb je het ook mee gezegd en dat zijn dan ook mijn sterren. Na een lange tijd Senseo had ik meer verwacht van Philips. Verder begrijp ik absoluut niet hoe je dit apparaat de beste koop kunt noemen.

Pluspunten

• Lekkere Koffie

Minpunten

• teveel onderhoud
  • instabiel (soms veel, soms weinig koffie)
  • Na halfjaar geen melkschuim meer
  • Zeer slechte support.
  • na een jaar overdadig water gebruik (lekbak)

Tinusmans 19-07-2023

Bevalt erg goed maar krijgt na twee jaar kuren.

Ik heb deze machine nu twee jaar maar vanuit het niets raakt hij compleet in de war. Ik krijg maar een half kopje koffie of soms komt er helemaal geen koffie meer. Ik heb hem diverse keren terug gezet naar fabrieksinstellingen maar de problemen los ik er niet mee op. Ik baal daar goed van omdat hij goede koffie zet die ook heet is. De garantietermijn is net verlopen dus moet ik op zoek naar iets anders.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Temperatuur is goed
  • Aquaclean werkt prima

Minpunten

• Zetgroep regelmatig schoonmaken
  • Na twee jaar ellende, en geen garantie meer

p***********@z******* 18-04-2023

Gebruik was van korte duur.

Aanvankelijk een goed apparaat voor een redelijke prijs.
Maakt wel veel herrie bij het malen.
Na 3 jaar heeft hij al de geest gegeven.
Heel jammer want dan is goedkoop uiteindelijk nog heel duur.
Ik ben teleurgesteld in dit apparaat.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • ...

Minpunten

• maakt herrie bij malen bonen
  • drukgroep vaak schoonmaken
  • korte levensduur (3 jaar)

koffieleut 29-01-2023

Een aanrader .

Erg tevreden over de machine , na 20 jaar Senseo apparaat gebruikt te hebben nu voor deze gekozen .
Gebruikers vriendelijk mede door de duidelijke gebruiksaanwijzing .
Ja , koffiemalen hoor je maar dat is logisch .
Koffiesmaak uitstekend .

Pluspunten

• makkelijk in gebruik.
  • koffie goed warm.

jelle 22-01-2023

Heerlijke koffie

Heerlijke koffie , snel , stil ( voor smorgens waneer iedereen nog slaapt ) veel variatie van koffiesmaken ! Wij zijn er met gans het gezien fan van !

Pluspunten

• Lekker
  • Stil
  • Gemakkelijk
  • Veel variatie in smaken

Minpunten

• Geen enkele !

h************@z************ 22-01-2023

Niet aanschaffen! Maakt telkens harde klikken. Nadat deze is nagezien, geen verbetering. Koffie zit door het hele apparaat, waardoor schoonmaken een crime is! Zoveel spijt dat ik dit apparaat heb aangeschaft.

Minpunten

• Slecht onderhoud
  • Maakt harde knallen
  • Veel lawaai

herman g. 28-01-2023

De geluiden die hierboven zijn juist omschreven, stil is de machine zeker niet. Het malen hoor je ook duidelijk.
Ik heb in deze prijsklasse niet een stillere machine meegemaakt.
Maar de functies die deze machine moet uitvoeren, voldoet aan alle eisen. De koffie smaakt uitstekend en het stoompijpje/heet water voorziening werkt uitstekend.
Prima machine dus. Voor de prijs beveel ik deze machine aan.

Mir111 25-11-2022
Twee jaar geleden gekocht en nu maand uit garantie. Water komt al enige tijd in opvangbak en sinds van de week alles. Ventiel is gebroken,zag ik toen ik zetblok wilde schoonmaken.

y*********@g******** 02-04-2022

Prima automatische bonen koffiemachine

Prima machine, zeker voor de prijs. Koffie smaakt heerlijk en onderhoud is prima te doen. Heb nog geen echte nadelen kunnen vinden en heb de machine nu al ruim 10 maanden. Wordt dagelijks veel gebruikt door meerdere mensen en bevalt ieder prima.
Wekelijks onderhoud is wel aan te raden on alles goed hygiënisch te houden, maar dat zal voor ieder apparaat gelden.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in onderhoud

b*********@c********** 10-02-2022

Probleem met klassieke melkopschuimer

Apparaat inmiddels ruim een jaar in gebruik, en er heeft zich een problerm ontwikkeld m.b.t. de "klassieke melkopschuimer". Terwijl deze aanvankelijk perfekt werkte was dat op een gegeven moment voorbij... nu is het een loterij, de ene keer doet ie het leuk, andere keer lijkt het nergens naar. Als pijpje & houder in de afwasmachine zijn geweest doet ie het zowiezo anderhalve dag helemaal niet, daarna werkt hij een dag prima en daarna begint de loterij weer. Pijpje wordt na ieder gebruik schoongeveegd, en af en toe nog extra schoongespoeld... maakt allemaal niet uit.
Zijn er nog meer bezitters van dit apparaat die dit euvel kennen?

Pluspunten

• Goede koffie
  • Over het algemeen gemakkelijk gebruik

Minpunten

• Probleem met melkopschuimer

BartDoets 23-12-2021

Opschuimprobleem

Apparaat nu plm. 16 maanden in gebruik. Reden van deze aanvulling: het stoompijpje werkt soms wel, soms niet... we hebben van alles geprobeerd maar er lijkt niets dat de werking consistent beïnvloedt: vaker reinigen of juist niet, op andere manier reinigen, andere melk... als iemand een goede tip heeft??
Voor de rest werkt het ding naar behoren, ondanks eigen opvattingen van fabrieksvoorschriften.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Onderhoud best wel gedoe

j**********@z******* 25-11-2021

Een machine die binnen 3 maanden na aankoop al kapot is kan ik geen goed cijfer geven. Machine is opgestuurd na Consumer contact Center ter reparatie en daar zijn maar liefst 5 onderdelen vervangen. Erg snel voor een machine van 3 maanden oud. De reparatie was dermate slecht uitgevoerd met als resultaat dat de machine voor de 2de keer naar Contact Center is opgestuurd met dezelfde klacht.
Het vervelende is dat je voor de 2de keer om het hand zit. Geen 2de koffiemachine aanwezig dus weer aan de oploskoffie. Zeker dit Philips product niet aan te raden.

Pluspunten

Minpunten

• Werkt niet
  • Maakt veel lawaai

Lucasenfloris 20-11-2021

2 kopjes koffie tegelijk zetten met cupjes- machine

Na een paar weken gebruik gemaakt te hebben van de nieuwe L’or Barista koffiecupmachine zijn wij erg tevreden.
Hij werd stevig verpakt geleverd met een proeverijtje aan koffiesmaken.
Zodat je gelijk wat smaken en functies uit kunt proberen. Altijd leuk.
Mijn eerste eerste indruk van het apparaat is dat het een mooi Matt zwart design is, met gouden accenten wat een luxe uiterlijk geeft en niet misstaat in de keuken.
Hij neemt wel iets meer ruimte in dan ons vorige cupjes koffiezetapparaat maar daarentegen past er meer water in het reservoir dan ons eerdere apparaat wat minder regelmatig bijvullen betekend.
Het bedieningspaneel spreekt voor zich: 3 knopjes naast elkaar bovenop de machine voor espresso, ristretto& lungo. En in tegenstelling tot ons vorige koffiezetapparaat heeft hij geen lange opwarmtijd maar kan de koffie binnen een paar seconden al pruttelen&de koffie is wel gewoon goed warm.
Cupjes laden is erg makkelijk: je trekt de hendel naar boven en het cupje past dan in de lader.
Wat erg handig is is dat het apparaat zelf herkend of er een klein of jumbo cupje geladen is& daarop de watertoevoer aanpast. 25ml/ 2x 25 ml
40 ml/ 2x 40 ml of 80 ml
1x
110 ml/ 2x 110 ml
Wat ik uitermate handig vind -en dat is volgens mij vrij uniek met een cupjes machine- dat je 2 kopjes tegelijk kunt zetten. Handig met visite.
De L’or koffie vinden wij van prima kwaliteit& zowel de kleine als de jumbo cupjes hebben een heerlijk rijke volle koffiesmaak.
Met de jumbo grand cupjes kun je zelfs werkelijk heerlijke filterkoffie zetten. (Aanrader voor de ochtend!)Hiermee kun je een lungo zetten. Normaal drink ik altijd 2 latte machiato in de ochtend maar nu hoef ik maar 1x koffie te zetten! Ik moest heel even zoeken hoe ik de cupjes uit het opvangbakje moest halen maar als je het lekbakje wegschuift ging het opvangbakje heel makkelijk los.

Kortom ik ben uitermate tevreden over deze aankoop: veel verschillende functies zijn er te kiezen&goede kwaliteit koffie voor een leuke prijs!

Pluspunten

• Zet 2 kopjes koffie tegelijk
  • Apparaat stelt af op kleine/grote cup

t**************@o********** 27-08-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Mooie compacte machine , eenvoudige bediening en hele lekkere koffie.
De eerste paar kopjes moeten echt op smaak komen, na een paar keer is het super. Dit staat ook in de gebruksaanwijzing

Er zijn meerdere opmerkingen over het "lawaai" van het malen.... Hij is niet stil inderdaad, maar oorverdovend is het ook niet. Malen maakt nu eenmaal geluid.

En dit is geen Espresso apparaat van 1500 euro, die waarschijnlijk wel wat minder geluid maakt

Pluspunten

• compact
  • goed gebouwd, daardoor eenvoudig schoon te maken
  • precies in te stellen naar smaak

Minpunten

• bonenreservoir had iets groter mogen zijn
  • waterfilter vind ik aardig aan de prijs

h***@j******** 27-07-2021

January deze machine gekocht, february al stuk, na 1 keer het schuim systeem te gebruiken deed deze het al niet meer, laten repareren en na 2 weken weer stuk, nu omgeruild.
Was onze 2e Philips al, de eerst was na 2 jaar al stuk, voor nu geen Philips weer.
Ik beveel dit apparaat zeker niet aan.

Minpunten

• Snel stuk
  • Koffie niet heel warm
  • Melk opschuimer werkt niet naar behoren

Cor en Marja 04-06-2021

Goede ervaring bij anderen nu 1 jaar in het bezit en vanaf het begin al drama. Altijd netjes onderhouden maar geeft geen koffie meer nu. Triest van zo'n duur apperaat dat net een jaar mee gaat. Enkele reis kliko.
Voor mij dit type nooit weer.

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel lawaai
  • Na 1 jaar overleden

a******@d***** 05-05-2021

Niet kopen. Binnen een jaar loopt er meer koffie in de opvangbak dan in je kopje. Ik ben een perfectionist qua onderhoud. Maakt niks uit. Het is een drama van een apparaat. Philips, je weet het eigenlijk van te voren al. Niet kopen mensen. Echt niet.

Pluspunten

• Prima koffie, zolang het werkt!

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Veel te snel stuk! 59% binnen een jaar!

Hijme Stoffels 24-04-2021

Compact apparaat, lekkere koffie.

Tien jaar lang heb ik naar tevredenheid een vorige versie van dit apparaat gebruikt en kan nu vaststellen dat het nieuwere model niet alleen goedkoper is maar ook handiger en vooral compacter. De lekbak en opvangbakken voor de koffieprut zijn nu min of meer geïntegreerd. Dat is makkelijk met schoonmaken. De bediening is, als je het eenmaal door hebt, eenvoudig. Al ben ik geen fan van tiptoetsen.
En het belangrijkste: de koffie is lekker.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk schoonmaken
  • Lekkere koffie
  • Eenvoudige bediening, lees de gebruiksaanwijzing!

Minpunten

• Tiptoetsen, ik voel graag een klik.

Bart Doets 21-07-2020

Lekkere koffie

Apparaat in de aanbieding bij AH gekocht en nu een aantal weken in gebruik. De koffie is zonder meer lekker, ook de cappuccino! En dat-ie twee koppen tegelijk doet is erg prettig.
Wel verwacht de handleiding dat je regelmatig het nodige onderhoudswerk doet, zoals afspoelen van de maalunit en smeren van bepaalde delen. Het webadres dat de handleiding gaf om de speciale Philips ontkalker te kopen (die zeer prijzig is!) stuurde mij de krochten van internet in dus heb maar iets van HG gekocht en dat ging ook. Ik heb besloten geen AquaClean te gaan gebruiken (als je in een gebied woont met veel kalk in het water beter wél) dus ik weet niet of dat gemakkelijker te kopen is.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • verschillende koffiesoorten
  • maling, sterkte en hoeveelheid aan te passen
  • Twee koppen tegelijk

Minpunten

• Onderhoud volgens gebruiksaanwijzing gedoe
  • Ontkalkproduct niet te vinden op Philips site

Sabrina S 18-12-2019

Heerlijke Profi koffie

Ik heb net een kindje gekregen en daardoor heel veel kraambezoek om te ontvangen. het is nu heel makkelijk om mensen zelf hun eigen koffie te laten maken in het koffie apparaat zonder dat het voelt alsof ik een slechte gastvrouw ben. Iedereen vind het echt een ervaring om zelf offie te zetten die er erg professioneel uitziet. Het was geen probeelm om het apparaat zelf te installeren, dat ging echt in ene paar minuten. Wel neemt hij nu een groot deel van mijn keuken in beslag. dat is wel een beetje jammer. Iets kleiner was fijn geweest. De koffie wordt goed gemalen en de smaak van de koffie is goed, Het stoompijpje werkt ook heel goed. En de espresso kan je perfect afstellen. Ik ben fan!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Koffie
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Groot