Magimix Inissia - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix Inissia op Kieskeurig.nl.

7,4

francken 07-07-2016

Lekker koppie koffie

Geschreven voor: Magimix Inissia

Jaren zitten etteren met een volautomatische espresso machine, die tekens kapot ging of begon te lekken. Bekend merk. Ja, maar niet leuk. je moest hem weer opsturen een week of soms twee weg en dan kon je weer koffie drinken, mogelijk zelfs een half jaar, totdat het weer mis ging. Dan ga je zoeken. En ja hoor, bij BCC dachten we informatie te kunnen krijgen over een nieuwe espresso machine. Een half uur later kwamen we de winkel uit met dit mooie, kleine apparaatje, een Nespresso Magimix M105, zwart. Zoals mijn vrouw zegt: "Wat een leuk kleinood. Staat zo goed op het aanrecht en valt nauwelijks op. We hebben de rest van de dag heel veel koffie gedronken. Heerlijke smaken en leuke kleurtjes. Uiteindelijk konden we niet slapen, want de cafeïne zat ons goed dwars....! We zijn erg enthousiast. Geen moeilijke schoonmaak procedures meer, geen enorme kast op het aanrecht, geen luidruchtig lawaai meer en het allerbeste: koffie alsof je in het beste restaurant zit te genieten. Wat een koop!

S.P. 12-10-2017

Zo is dat! Prima koffie, simpel apparaat!

Max uit Driebergen 27-08-2016

Goedkoop maar goed

Geschreven voor: Magimix Inissia

De machine werkt goed met cupjes van andere fabrikanten. We hebben inmiddels de Aldi, Lidl, AH en Kruidvat cupjes getest en ze gaan allemaal goed. Uiteraard gaat het met de Nespresso cupjes ook goed. In het begin is de machine twee keer opengesprongen. Ik denk dat we de hefboom niet helemaal goed naar beneden hebben gedaan. Daar zit een subtiel klikje in dat aangeeft dat hij op slot zit. Dat voel je in het begin nog niet helemaal goed aan.
Het waterreservoir is goed te vullen. Bij het terugzetten moet je een klein beetje kracht gebruiken, zodat hij weer goed staat. Het afvalbakje met lekbakje is er goed uit te halen. Het is ook praktisch goed schoon te houden. Je moet iedere 10 kopjes het bakje leeggooien. Hij druppelt een beetje na, en dus moet je af en toe onder het apparaat ook schoonmaken. Omdat hij zo klein en licht is, is dat geen moeite.
De gebruiksaanwijzing is erg summier en vooral voor de visueel ingestelde mensen bedoeld. Tekst komt er amper in voor.
Voor de prijs per kop maakt het erg veel uit welke cupjes je gebruikt. We hebben ze nu gevonden van 11,5 cent tot boven de 40 cent. De koffie van 14,5 cent is goed. Als je dus een zware koffiedrinker bent zou ik toch een espresso automaat overwegen. Die zijn wel duurder in de aanschaf, maar een zak koffie van de Hema kost maar €7 tot €7,50 en daar haal je heel wat kopjes uit...

In een aantal reviews komt het lawaai naar voren. Ten opzichte van een espresso automaat is het heel beschaafd. Vergeleken met een koffiefilter apparaat is het even wennen.

Als je capucinno of een variant daarvan wilt, moet je een aparte melkopschuimer aanschaffen. Dat zijn de kosten niet, maar er zijn natuurlijk ook machines waarbij dat er al inzit.

Over de duurzaamheid op langere termijn kan ik nog niet zoveel zeggen. Het model is al heel lang op de markt, dus de kinderziektes zullen er zeker uit zijn.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te maken

Danny 27-12-2016

Heb de cupjes van de Lidl geprobeerd maar dan gaat er veel water langs c.q. lekt er zeer veel water in het opvangreservoir en heb je minder koffie. Heb nu de cupjes van de Emté geprobeerd en die gaan wel goed (maar is helaas minder lekker). Ga een aantal andere merken proberen.

g.akensloots 17-11-2014
  • Product kwartaal in bezit

Super fijn apparaat, gemakkelijk in gebruik, in 20 sec warm en heel simpel schoon te maken, smaak is persoonlijk. Ikzelf heb de cups van JUMBO €1.99 per 10 st extra sterk
ps de koffie is heel warm. ik kan deze aan eenieder aanbevelen.

Koffiekopje 22-01-2017

Klein maar fijn

Geschreven voor: Magimix Inissia

Neemt weinig ruimte in en is erg praktisch. Koffie vanuit aanzetten apparaat tot in kopje in no time.
Maakt met het zetten wel veel geluid. Na stuk of 8 kopjes afval resevoir al legen, maar dat is zo gebeurd.

Pluspunten

• Klein
  • Handig
  • Snel

Minpunten

• Klein als je veel koffie drinkt

vddonk 11-08-2016

Ideaal

Geschreven voor: Magimix Inissia

Heel fijn apparaat, eenvoudig maar dit was ook de reden dat we hem kochten.
Zet heerlijke koffie en is klein van formaat, aangezien we hem vooral gebruiken om mee te nemen met kamperen is dit enorm van belang.

Heeft 2 standen espresso en lungo, gaat vanzelf weer uit dus ook dit hoef je niet bij te houden, er gaat wel wat weinig water in.

Pluspunten

• klein formaat
  • eenvoudig

Minpunten

• klein water reservoir

Mariette 09-07-2016

Beoordeling Magimix M105 Expressomachine

Geschreven voor: Magimix Inissia

Heerlijke espresso, makkelijk te bedienen. Ik ben er erg blij mee. Doet me weer denken aan mijn vakantie in Portugal waar we iedere dag zulke lekkere espresso dronken. Deze Nespresso koffie doet niet onder voor een grote espressomachine.

J Reynaers 21-06-2018

Apparaat met wat probleempjes maar ook pluspunten

Geschreven voor: Magimix Inissia

Bij mij maakte het apparaat veel herrie en trilte de kopjes eraf.Het is ter reparatie opgehaald.(Voor ‘n. reserve apparaat moest ik betalen dus dat heb ik maar niet gedaan)maar het probleem is helaas niet opgelost.Nog steeds maakt hij veel kabaal en ik heb zelf maar iets verzonnen zodat het kopje blijft staan.Verder werkt hij prima,goed formaat en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Veel herrie
  • Kopje trilt er af

Hans 19-01-2018

Goedkoop duurkoop?

Geschreven voor: Magimix Inissia

Inmiddels 11/2 jaar in ons bezit. Gekocht destijds bij BCC waar vol enthousiasme werd gesproken over dit apparaat. Wij zijn niet heel kritisch: doen wat het apparaat moet doen, namelijk koffie zetten met nespresso capsules en eventueel ook van andere merken. Duurzaamheid. Dat is beter voor onze portemonnee en belangrijker beter voor deze wereld.
En met name aan dat laatste punt ontbreekt het. Er komt inmiddels meer water onder uit het apparaat dan in mijn kopje verdwijnt. Ontkalken is dan het buzz woord. Geloof ons, regelmatig.
En als het dan zover is, dan vallen je nog meer dingetjes op: lawaai (ga maar eens om 5 uur 's morgens koffie zetten. Het hele huis wakker), inconsistent: het is altijd maar weer afwachten hoeveel koffie je hebt. De hoeveelheid water kan per keer verschillen.

Pluspunten

• Niet (te) duur
  • Compact

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Lawaai
  • Hoeveelheid water wijkt af

edwolvega 22-06-2017

Nespresso nog beter dan mijn vorige beste koop

Geschreven voor: Magimix Inissia

Ik ben nu een koffie-connoisseur geworden. Heb Senseo's, Delonghi volautomaten gehad en een nieuwe Dolce Gusto voor heerlijke cappuccinos. Toch geintrigeerd door de Nespresso reclames van de afgelopen jaren, en deze Nespresso gekocht. Dit is werkelijk koffie die de andere soorten overtreft, zelfs de Dolce Gusto. Dit is koffiesmaak, die me doet denken aan koffiebars in het buitenland, heel intens, geurig, heet en zoveel exotische smaken. Heb gelijk het complete assortiment smaken bijgekocht (pakket van 250 cups met luxe bewaardoos) en ben van plan dit jaar thuis te genieten van heerlijke koffiesoorten. Door concurrentie zijn de cups een stuk goedkoper geworden.

Pluspunten

• Onovertroffen smaak
  • Mooie machine
  • Eenvoudige bediening
  • Snel in gebruik

Minpunten

• Duurdere koffie, maar wel lekker

Ivonne 03-12-2016

Super compacte koffiemachine

Geschreven voor: Magimix Inissia

Op een snelle manier een heerlijke kop koffie maken. Daarom hebben we voor deze espresso machine gekozen. Korte opwarmtijd. Staat mooi in m'n zwarte keuken.

Pluspunten

• korte opwarmtijd
  • compact
  • mooi design

Nikya 10-12-2018

Perfect apparaat

Geschreven voor: Magimix Inissia

Erg mooi design en lekker compact. Past perfect in onze keuken. Ruime keuze in cupjes, goede service betreft de bijgeleverde cupjes én de keuze om met flinke korting 100 cupjes bij te bestellen van Nespresso zelf. Heerlijke koffie. Wij raden dit product aan!

• Compact design
  • Heerlijke koffie
  • Ruime keuze in smaken

Bas S 09-12-2018

Gerommel met de cupjes

Geschreven voor: Magimix Inissia

Product gisteren gekocht. Helaas vanaf het eerste originele cupje moeite om het goed in het apparaat te krijgen. Met een beetje duwen en prutsen kregen we de cupjes op de goed plek. Dan is de koffie vervolgens oke.
Veel water in de lekbak, misschien omdat de cupjes niet goed er in vallen.
Jammer. Deze gaat retour.

Pluspunten

• Compact
  • Smaak is goed.

Minpunten

• Cupjes vallen niet goed
  • Klein waterreservoir

ppukb 09-08-2018

Klein maar fijn

Geschreven voor: Magimix Inissia

Jarenlang een Nespresso machine gehad, die uiteindelijk aan vervanging toe was. Van hetzelfde merk een kleinere variant gekocht. Het gemak dient de mens; binnen een handomdraai lekkere koffie! Deze kleine versie maakt meer lawaai dan de vorige, maar is gelukkig altijd maar voor korte duur ;-)

J.R 03-03-2018

Nespresso magimix

Geschreven voor: Magimix Inissia

Gekocht omdat het compact is en er ook mooi uitziet.Het werkt goed maar er is een minpunt,het kopje trilt eraf dus ik moet er bij blijven,lastig dus.Verder werkt het prima.

Pluspunten

• Klein
  • Leuke prijs

Minpunten

• Kopje trilt eraf

Magimix Nespresso Inissia M105 (zwart) 01-05-2017

Vreselijke lawaai!

Geschreven voor: Magimix Inissia

Helaas maakt de machine het lawaai van een volwassen drilboor!
Volgens Nespresso valt daar niets aan te doen, hun advies rubber matje onderleggen help echt niet. Nergens te viden of er machines zijn die minder lawaai maken want de dB wordt nergens aangegeven.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• lawaai