Siemens iQ300 TI353201RW zilver - Reviews

Kleur(en)
zilver
Fabrikant kleur(en)
zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ300 TI353201RW zilver op Kieskeurig.nl.

Andrea 01-12-2019

Lekker wakker worden

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Het apparaat kwam in een gigantische doos, maar bij het uitpakken bleek gelukkig dat de binnen doos een stuk minder fors was. Mooi compact apparaat die prachtig staat op het aanrecht.
De bakjes voor bonen en water zijn makkelijk te vullen zonder geknoei.
Het apparaat was snel startklaar en opgewarmd en binnen de kortste keren zat ik met een lekker bak koffie op de bank. De koffie is goed van smaak en goed op temperatuur.
De cappuccino en latte heb ik uiteraard ook uitgeprobeerd, en smaken ook erg goed. De temperatuur is echter wat minder warm; het is gelijk drinkbaar. Waarschijnlijk is dit een persoonlijke voorkeur, visite vond dit geen punt.
Als het waterreservoir leeg is geeft het apparaat dit keurig aan, maar als de bonen op zijn niet. Je kan het wel horen aan het lawaai dat het apparaat maakt. Na even wennen maakt dit dus niet meer uit. Het schoonmaken van het apparaat gaat heel makkelijk en snel, zeker voor een bonenapparaat.
Al met al is mijn oude koffieapparaat heel snel in de kast belandt en ben ik erg blij met dit apparaat.

Pluspunten

• Smaak
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• temperatuur melkkoffie
  • geen lampje bij leeg bonenreservoir

DomincB 28-07-2020

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Gebruik het apparaat nu ruim 2 weken en tot nu toe zeer tevreden. Dit model is stiller dan onze vorige bonen machine en de koffie komt er ook nog eens veel warmer uit.

Scorpio 26-07-2020

Melkopschuimer

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

We hadden goede verwachtingen met onze eerste koffiemachine. Het voldoet aan de specificaties die we eraan stelden. Echter ....de eerste machine ging na 10 dagen retour naar de leverancier vanwege de vastzittende maalinstelling. De tweede machine vertoonde storingen in het melkopschuimingssysteem. Vervolgens werd deze ter reparatie aangeboden. Teruggekomen hebben we deze nu 1 week weer in gebruik en wederom hapert het melkopschuimingssysteem. Het eerste kopje cappuccino gaat goed , het tweede geeft geen schuim. Is het nu de bedoeling dat na ieder kopje koffie het systeem moet worden gereinigd???? Doorprikken van het pijpje en aanhechting en op milk drukken??? [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Visser 25-07-2020

Goed apparaat, mooi design

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Maakt heerlijke koffie en de koffie is goed heet. Heerlijke en goed cappuccino. Bij espresso is het het handigst om het in een klein espresso-glas te doen ipv een espresso-mok, omdat het anders snel is afgekoeld. Is nauwkeurig in te stellen en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• goede smaak
  • mooi design

Minpunten

• zou iets minder geluid mogen maken

Mijn geweldige apparaat 17-07-2020

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Na 5 1/2 jaar met de Q5 espresso volautomaat, waarvoor 3 tot 4 jaar staat, was de keuze snel gemaakt. We gingen weer voor een Siemens. Dat was een topbeslissing. Makkelijk te installeren [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

kurt faber 10-07-2020

eenvoudige bediening en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Ik had hiervoor hetzelfde model reeds jaren en dit is de opvolger. Helaas had ik de handleiding bij de eerste aankoop niet goed gelezen of die van de nieuwe machine is nu duidelijker. Het probleem was niet regelmatige schoonmaak van zetunit.

Suanes 04-07-2020

Een genot!

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Ik heb enkele apparaten versleten. Een volautomaat (instapmodel), cupjes apparaat, Senseo, piston semi automaat met bommenmaker er naast. Uiteindelijk ben ik voor dit model gegaan en ik heb er geen seconde spijt van. Het gebruikersgemak, de degelijke onderdelen. Echt een super goed apparaat. De koffie smaakt fantastisch en kan niet tippen aan alle andere apparaten die ik ik gebruik heb gehad! Nu nog hopen dat deze een tijd mee mag gaan en het kan niet meer stuk.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Smaakt fantastisch

Minpunten

• Spoelt vaak
  • Geluid had iets minder gemogen.

Dhr Mouthaan 04-07-2020

Fantastische volautomaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Heerlijke koffie! Makkelijk schoon te maken.
Geen gepruts met melkkannetjes gewoon een kwestie van staafje in de melk en voor je het weet een heerlijke cappuccino! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marco 19-06-2020

Baristo in de dop

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Dit apparaat ziet er natuurlijk fantastisch uit, gebruikersgemak is helemaal in orde. We zijn nog op zoek naar de beste smaak koffiebonen... maar dat is het leuke deel. Na jarenlang tevreden nespresso drinken, dit apparaat aangeschaft. De eerste paar dagen de verschillende koffiesmaken geprobeerd, altijd even wennen aan andere koffie maar het bevalt goed.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Koffiebonen
  • Volledig automatisch
  • Melkschuim in kop

Minpunten

• Apparaat reinigt zichzelf voor en na (langzaam)

Koffiedrinker 14-06-2020

Aanwinst voor de keuken

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Mooie betrouwbare machine die heerlijke koffie maakt. Hierbij heb je keuze uit espresso, cafe crema, cappuccino en latte machiato. Direkt warme melk vanuit je kopt, eenvoud en gemak. Neemt bovendien niet te veel plek op je aanrecht in.

Pluspunten

• goede koffie
  • mooi design

Pim 24-05-2020
  • Product gekregen

Siemens iQ300

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

In een handomdraai heerlijke koffie. Wat erg makkelijk is is dat er geen los bakje moet worden geinstalleerd om melk op te schuimen maar dat dit rechtstreeks in de mok kan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Geen los bakje voor melk op te schuimen
  • Simpel en gebruikvriendelijk

Minpunten

• Soms wat lawaaierig

jeroen 23-05-2020

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Perfecte koffie goed warm en met bijna geen herrie en doet bijna alles zelf je hoeft niet te denken ls je capacino wil hoe je het moet doen wand dat doet het apparaat voor je

• Zet hete koffie
  • vol automatisch
  • goed schoon te houden
  • en instellingen zijn erg eenvoudig

Hans 04-04-2020

Topkoffie en een duurzaam ontworpen machine

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

First things first: deze machine zet uitstekende kopjes koffie. Het is bijzonder makkelijk om de koffie naar je hand te zetten (instellen van de maalfijnheid en de sterkte) en je hebt de keuze uit espresso, crèma, latte of cappuccino. Bij die laatste twee heb je in tegenstelling tot andere machines op de markt geen extra kannetje nodig maar giet je de melk gewoon in het kopje en het toestel doet de rest. Geen extra afwas en altijd een goed resultaat!
Met het "duurzaam ontwerp" verwijs ik vooral naar de bouwkwaliteit. Door het gebruik van hard en stevig plastic en roestvrij staal voor de verschillende onderdelen voelt en oogt het allemaal erg kwalitatief. Het ontwerp is bovendien sterk gericht op eenvoud. Dit zowel in de bediening als de reiniging. Je kan de hele zetgroep heel eenvoudig uit het toestel halen en onder de kraan proper maken. Hier is duidelijk over nagedacht.
Kortom: zeker een aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Klaas 24-03-2020

KOFFIE NAAR KEUS

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Ik ben tevreden met mijn nieuwe espresso volautomaat. De installatie ging vlot en gemakkelijk. Alleen het plastic bij het lekbakje had ik even niet in de gaten. De bediening is simpel en de aanwijzingen worden verder duidelijk op het ledschermpje aangegeven. En heel belangrijk: de koffie smaakt goed. Niet bitter en je kunt de sterkte gemakkelijk wijzigen.Het koffiebakje is wel wat klein uitgevallen. Het moet samen met het lekbakje snel geleegd worden. Voordeel is wel dat de bakjes vaak even schoon en zuiver gemaakt worden. Je kunt verder kiezen uit 4 bereidingswijzen.Dat geeft toch een rijk gevoel. Ik denk dat ik maar eens een lekker koppie ga zetten na al deze lofprijzingen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

lukvdl 17-03-2020

Degelijk toestel

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Het toestel is zeer degelijk en makkelijk te bedienen.
Bij het gebruik van de melk is het het interessantste als deze op kamertemperatuur is, anders is de cappucino of latte machiato niet echt warm. Het is echter zeer makkelijk te maken dankzij de voorgeprogrammeerde toetsen. Daarenboven hoef je niet eerst met een pijpje te werken om op te schuimen en dan zelf moment bepalen om koffie toe te voegen. Dit doet het toestel helemaal voor jou.
Een mogelijk minpunt is de beperkte voorraad bonen en water; dit komt echter wel de versheid van je koffie tegemoet, dus is bewuste keuze van Siemens geweest waarschijnlijk. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rose235 16-03-2020

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Goed en gemakkelijk apparaat om lekkere koffie te zetten. De koffie is héél warm, wat niet altijd het geval is met andere koffiemachines. Ook opstomen van melk gaat als een fluitje van een cent. Het apparaat is ook heel makkelijk te bedienen. Enige nadeel is dat het apparaat elke keer spoelt, waardoor wij er een kopje onderzetten, anders moet je elke keer het reservoir uitspoelen... [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Shivos 14-03-2020

Een echte aanwinst

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Het toestel oogt mooi, is makkelijk in gebruik en maakt niet overdreven veel lawaai. Zeer tevreden van de eerste ervaringen, het melkschuimsysteem is makkelijk te reinigen en het toestel spoelt zichzelf iedere keer je het aan- of afzet. Een aanwinst voor mijn thuis!

Virginie 13-03-2020

Leuk toestel

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Ik drink graag cappuccino en dit toestel is hier prima voor. Eenvoudig te gebruiken, alles wijst zichzelf uit, je kiest zelf de hoeveelheid melk die je wil laten opschuimen, koffie wordt toegevoegd en klaar! Geen last van melk die een tijdje in een apart reservoir blijft zitten ofzo. Melk opschuimer eenvoudig te spoelen en kuisen. Je moet wel zien dat je niet teveel melk in je tas steekt, anders wordt deze niet warm genoeg en heb je een lauwe cappuccino. Ook Latte’s ziet er mooi uit en smaken zeer lekker. Het toestel is gebruiksvriendelijk en het wijst zijn eigen wel uit. Het spoelt wel altijd zowel bij opstart als bij afsluit dus wel zien dat er iets permanent onder staat anders loopt de druipschaal vlug vol. Je moet ook wel wat geduld hebben bij het maken van een cappuccino, is niet het snelste toestel lijkt me, maar op zich geen breekpunt vind ik. Nog een positief punt is dat je zelf de sterkte van de koffie kan bepalen en eenvoudig kan aanpassen met 1 toets zonder in de menu te moeten gaan zoeken. Ik geniet er nog steeds van ! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

CaroP 12-03-2020

Lekkere koffie-mooie machine-onderhoudsvriendelijk

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Heerlijke koffie, eenvoudig te reinigen, melkschuimer eenvoudig in gebruik en te reinigen en het oogt mooi in je interieur!

Marjanh 02-03-2020

Zalige koffie! Met een prachtige schuimlaag

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zilver

Mooi toestel, eenvoudig in gebruik. Gemakkelijk opgestoomde melk te maken voor cappucino. Wel wat luidruchtig bij het malen van de bonen of stomen van de melk. Moet ook regelmatig ontkalkt worden , voordeel is dat de smaak van de koffie en de leeftijdsduur van het machine optimaal blijft. Nadeel is dat er bij het gebruik van het stoompijpje altijd melkschuim achterblijft op het toestel zelf. Maar dit weegt niet op tegen de lekkere koffie op elk uur van de dag! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]