Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP1A08 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Linda 23-04-2023

Lekkere hete koffie

Geschreven voor: Krups KP1A08

Mooi klein compact apparaat. Snel warm, lekkere hete koffie. Nadeel is dat je hem handmatig moet stoppen en de cups relatief duur zijn.

Pluspunten

• Compact
  • Snel opgewarmd
  • Hete koffie

Minpunten

• Zelf apparaat stopzetten
  • Relatief dure koffiecups

z********@h********** 18-05-2022

Overheerlijke koffie, espresso, Macchiato, cappuccino

Geschreven voor: Krups KP1A01

KP1A 0810 kleur zwart-blauw aangeschaft met koffie tegoed EUR 30,- ongelooflijk mooie aanbieding!
Modern futuristisch model, lekker compact en een eyecatcher in huis.
Even aftasten in het begin want er zit geen aan-/uit knopje op.
Zodra je de capsule in de capsulehouder in het espresso/ cappuccino/koffie apparaat schuift, gaat er een rood lampje branden Even wachten totdat het lamije groen wordt en dan de hendel rechtom doen (rood is warm water)
Bij cappuccino eerst de melk capsule erin doen daarna koffie capsule.
Overheerlijke smaken van lungo tot espresso, latte Macchiato en cappuccino.
Dat maakt het verschil!!
Zeer behulpzame en klantvriendelijke klantenservice X en Y.

Pluspunten

• Modern futuristisch apparaat
  • Kun je snel en gemakkelijk reinigen
  • Zet overheerlijke koffie in een handomdraai
  • Lekker compact
  • Supergoede klantenservice, vaak acties

l*******@l****** 16-08-2021

Een echte aanrader.

Geweldig compact koffiezetapparaat
Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

Fijn ,en klein gebruiksvriendelijk koffiezetapparaat.
Ideaal in gebruik en lekkere koffie.
Door de sterkte zelf te kunnen instellen en de veel verschillende soorten koffie is dit een apparaat voor elke koffieliefhebber.
Jammer, geen automatische stop.

Kaj1234 19-10-2019

Mooie machine, goed formaat,lekkere koffie

Geschreven voor: Krups KP1A01

Het is een mooie machine, formaat is prima en snel warm. Helaas maakt hij veel herrie.
Spetterend en lastig omdat je zelf de hoeveelheid water moet regelen.
Daarin tegen is de koffie lekker maar wel duur

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooie machine
  • Klein formaat
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Zelf water hoeveelheid regelen
  • Koffie is duur
  • Spetterd
  • Veel herrie

The Cyberdude 15-10-2019

Klein maar fijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups KP1A01

Mooi en leuk design. Wit met een rood netsnoer. Aangezien we normaal een vrij grote espresso machine hebben staan valt wel op hoe klein de machine is. Eerst even alles schoongemaakt en toen aanzetten. Hoe gaat hij eigenlijk aan? De gebruiksaanwijzing zegt automatisch maar dat was bij mij niet het geval. Water erin, reservoir erop, niets. Reservoir eraf en weer erop, niets. Klepje aan voorkant open en weer dicht, niets. Reservoir er weer af en erop, ja! Het lampje gaat rood knipperen en wordt na een korte tijd groen. Even later mijn eerste bakje koffie gezet. Lekker! Goed heet en lekker sterk. Voor mijn vrouw een cappuccino gemaakt die ook goed in de smaak viel. Eerste ervaringen zijn dus positief. Nu nog even aan- en uitzetten onder de knie krijgen. Wat lastig is dat er geen automatisch stop op zit. Je moet dus goed in de gaten houden dat je kopje niet overstroomt. Zeker met het maken van een cappuccino moet je eerst de melk door laten lopen en daarna de koffie. Maar hoeveel melk dan? Ervaring zal het wel eenvoudiger maken. Nadelen: apparaat maakt vrij veel herrie, trilt behoorlijk, spat nogal, koffie vrij prijzig. Voordelen: klein formaat, snel warm, goed hete koffie.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Snel opgewarmd
  • Goed hete koffie

Minpunten

• Apparaat maakt vrij veel herrie
  • Trilt behoorlijk
  • Spat nogal
  • Koffie capsules prijzig

Amirah 15-10-2019

Snel een stevige bak koffie !

Geschreven voor: Krups KP1A01

Dit product heb ik getest/ aan het testen en weet nu al dat het een blijvertje is. Heb dit klein pittig apparaat ruim enkele maanden in huis en ben er content mee.  Het wit met rode design staat sierlijk in de keuken en vereist niet veel ruimte op het aanrecht of wandkast in. Persoonlijk hou ik wel van iets aparts en dit is er zo een. Klein, compact design/smaakvol en snel in gebruik. Ondanks de heldere overzichtelijke beschrijving ging ik veel de snel aan 'start' voorbij. Je moet wel eventjes wachten en niet te snel doorschakelen naar de volgende stap. Voor je er erg in hebt staat je kop Nespresso klaar. Vind het wel zo fijn dat je ook zelf kunt doseren hoe sterk je de koffie wilt. Heb je eenmaal de opstart en de snelheid door dan ben je iedere ochtend een vrolijk mens in de keuken. Geen gepruttel meer en lang wachten op een kop koffie. Dit is zeker een groot pluspunt. Dit kleintje heeft de snelheid en de kracht om snel een heerlijk geurende kop  af te geven. Het assortiment smaken uit uitgebreider dan je kunt denken. Voor mij een de lungo in de ochtend mijn wake up koffie en in de avond is de cafe au lait heerlijk. Overigens kun je met de koffiecups ook lekkere iced coffee maken. De kwaliteit uit de Piccolo is mij echt treffend. Ik zet 's morgens al de iced coffee cafe au lait klaar in de koelkast. Bij thuiskomst is deze  mog lekkerder ijskoud zonder verlies van de smaak. Althans voor mij. Over de prijs van de cupjes ben ik positief, je kunt her en der een continue bundel bestellen waardoor je mag blijven genieten van je Piccolo XS.

Pluspunten

• zeer smaakvol
  • zet snel koffie, korte tijdspanne
  • mogelijkheden ice koffie / tea / chocomelk
  • mooi design
  • neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• ik zou andere melk opties willen in de cups
  • kans op spetters wanneer je snel je kop wegneemt

RLDH1 13-10-2019
  • Product gekregen

Heerlijke koffie, makkelijk te zetten

Geschreven voor: Krups KP1A05

Wat een heerlijke koffie valt er te zetten met deze machine! Heel veel verschillende smaken te verkrijgen die allemaal van goede kwaliteit zijn.
Waterreservoir is relatief klein bij deze uitvoering

Pluspunten

• Goede hete koffie

Minpunten

• cups niet te recyclen

Menno 12-10-2019

Geweldig compact koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups KP1A01

Fijn en gebruiksvriendelijk koffiezetapparaat.
Ideaal in gebruik en lekkere koffie.

Pluspunten

• Compact en mooi design
  • Lekkere soorten koffie

Minpunten

• Dun plastic waterreservoir

Margrietkroezen 10-10-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: Krups KP1A01

Het is een klein model. Erg handig als je niet veel ruimte hebt. De koffie smaakt goed. Maar ik ben gewend dat het apparaat zelf stopt. Deze loopt door. Dat is wennen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Klein
  • Snel klaar

Minpunten

• Lelijk snoer
  • Stopt niet automatisch

Digger2003 10-10-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Krups KP1A05

Heb de Dolce gusto nu een paar weken in huis.
Leuke klein apparaat. Neemt weinig plaats in op het aanrecht. Ook handig om mee te nemen naar de camping.
Lekkere koffie. Dat je zelf de hoeveelheid wat moet bepalen heeft zijn voor en nadelen. Je moet erbij blijven, maar kunt wel zelf de sterkte van de koffie bepalen.
Er is voor iedereen wel favoriete koffie. Kids vinden de Chococino heerlijk. Zelf ga ik voor de Essenza di Moka.

Pluspunten

• Neemt weinig plaats in
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Water stoot niet vanzelf

Judith.v 10-10-2019

Heerlijke vers gezette koffie

Geschreven voor: Krups KP1A01

De Krups Dolce Gusto piccolo XS is een mooi klein apparaat die weinig ruimte inneemt in de keuken. Met deze machine zet je de lekkerste koffie zoals latte macchiato, cappuccino of espresso maar je kunt er ook koude dranken mee bereiden zoals ijskoffie. De machine schakelt automatisch aan en uit. Met de schuif bovenop de machine kan je de koffie naar sterkte aanpassen.

• Koffie
  • Schuif voor de sterkte van de koffie

Minpunten

• Dure cups
  • Apparaat druppelt na

R. Boer 10-10-2019

Mooie machine!

Geschreven voor: Krups KP1A01

Deze Dolce Gusto koffie-automaat moet het vooral hebben van zijn design. Het mooie (in mijn geval witte) uiterlijk valt vele mensen op en staat erg mooi in de keuken.

Praktisch gezien zul je misschien even moeten wennen aan de handmatige bediening/zelf doseren van de koffie. Het voordeel hiervan is natuurlijk wel dat je zelf de sterkte van je koffie bepaald.

Het water warm behoorlijk snel op dus binnen zeer korte tijd is je koffie klaar. Deze is ook nog eens van goede kwaliteit.

Kortom: ik ben er tevreden mee, een mooie aanvulling voor in de keuken!

• Zelf doseren

Minpunten

• Zelf doseren kan ook een nadeel zijn

Fabienne 09-10-2019

Klein koffie pareltje!

Geschreven voor: Krups KP1A01

Ik ben erg te spreken over dit Dolce Gusto apparaat. Ondanks dat ik persoonlijk het design ietswat te futuristisch vind, ben ik zeer enthousiast over de diverse mogelijkheden van dit koffiezetapparaat. Niet alleen kan je zelf de sterkte van je koffie bepalen door de handmatige bediening, ook kan je uitgebreid variëren in je koffiekeuze (van zwart bakkie, tot cappuccino en zelfs ijskoffie). Tot slot, ben ik zeer tevreden met de relatief grote watertank voor een XS koffiezetapparaat.

Pluspunten

• Relatief grote watertank
  • Eco stand
  • Koffie kwaliteit
  • Handmatige bediening
  • Snelheid

Minpunten

• Futuristisch design

Revelations 07-10-2019

Eenvoudig lekkere koffie

Geschreven voor: Krups KP1A05

De Piccolo XS is een stijlvol apparaat dat weinig ruimte inneemt. Het apparaat springt automatisch aan en gaat ook na enige tijd weer uit. Het waterreservoir is groot genoeg voor ongeveer 6 lungo's. De koffiecups zijn relatief duur, maar eenvoudig en snel te gebruiken.

Het apparaat kent geen geheimen en is daarom erg gebruiksvriendelijk. Een voordeel is dat je zelf kunt bepalen welke koffiesterkte je wilt door het bepalen van de waterhoeveelheid. Daarentegen is het een nadeel dat de gebruiker hierdoor bij het koffieapparaat moet blijven staan en het apparaat geen geheugenfunctie bezit.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Handzaam
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Niet volautomatisch
  • Geen geheugen
  • Relatief kleine capaciteit

Gecit 06-10-2019

Compacte machine voor lekkere koffie

Leuke kleine koffiemachine.
Makkelijk te bedienen en schoon te houden.
Snel warm en zet heerlijke koffie.
Absolute aanrader.

Pluspunten

• compact
  • snel warm
  • lekker koffie

Minpunten

• rood snoer - smaak

IngeH500 06-10-2019

Zeer enthousiast

Eerste indruk
De piccolo is echt een grote verassing. Ik werd gelijk enthousiast toen ik de doos opende een schattig klein rood koffiezetapparaat. Qua uiterlijk vind ik hem echt perfect. Wij hebben een klein aanrecht dus dan is een klein apparaat erg prettig.

Gebruik
Vervolgens konden we gaan testen. De gebruiksaanwijzing is makkelijk en het apparaat was dan ook zo geïnstalleerd. Maar toen de koffie. Er staat een hoeveelheid water op de doos maar hoeveel is dat in een kopje? Ik heb dit met een maatbeker uitgetest. Wij hebben eerst de aanbevolen hoeveelheid water gebruikt.

Smaak
Dan de smaak test. De espresso en de grande vielen erg in de smaak. De lungo was wat te sterk. Ons tweede kopje lungo was dan ook met iets meer water en daardoor was de smaak beter. Maar de grande is tot favoriet gekozen. Ook hebben we de cappuccino bijgekocht. Deze is ook erg lekker. Wij zijn dus super tevreden. Even zoeken hoe het werkt met de hoeveelheid maar dat heb je snel door. De grote van het apparaat en de smaak van de koffie zijn het beste aan dit apparaat. En de handigheid met hoeveelheid is makkelijk te leren. Ik raad het apparaat dan ook zeker aan.

Maaike1110 06-10-2019

Compact apparaat, let op handmatige bediening

Geschreven voor: Krups KP1A05

Het apparaat is klein en compact dus er is altijd wel een plekje voor je in je keuken.
De koffie van Dolce Gusto is erg lekker, drank is niet te heet dus je kunt redelijk snel drinken. Fijn dat je ook koude dranken ermee kunt maken.
Enige nadeel is dat je even moet “oefenen” wat een goede verhouding is voor je koffie. Je moet dit handmatig doen en dus even goed opletten.

Pluspunten

• Koude en warme dranken
  • Compact apparaat

Minpunten

• Handmatige bediening

Marika 06-10-2019

Mooi om te zien en koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Krups KP1A05

Wat een mooi apparaat is dit om te zien, het staat prachtig op het aanrecht. Het apparaat is zeer gemakkelijk in gebruik. Doordat je hem handmatig bedient kan je precies de sterkte van de koffie bepalen. Zo krijgt iedereen het perfecte bakje koffie!
Er zijn veel verschillende smaken op de markt. De kinderen zijn superblij met de cups van Nesquick. Ze kunnen nu zelf warme chocolademelk maken, heerlijk voor na school!
En mijn man en ik genieten vooral van de cappuccino. Het heeft wel als nadeel dat je daar twee cups voor moet gebruiken en dat geeft veel afval. De cups moeten bij ons in de grijze container en de cups waar melk in heeft gezeten gaan enorm stinken. Wanneer de cups recyclebaar zouden zijn dan was dit voor mij het perfecte apparaat!

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Neemt niet veel ruimte in
  • Voor ieder wat wils wat smaken betreft
  • Snel lekkere koffie
  • Sterkte van de koffie makkelijk aan te passen

Minpunten

• Blijft lang nadruppelen
  • De spetters op het aanrecht
  • Veel afval dus niet de beste keus voor het milieu

Wendyyyyyy 06-10-2019

Niet de beste dolce gusto

Geschreven voor: Krups KP1A01

Mooi design,compact maar wel een erg korte kabel.
Maakt ontzettend veel herrie,in de ochtend zet ik geen koffie als er nog mensen slapen.
Het kopje trilt er vanaf.
Er zit geen automatische stop op waardoor je er bij moet blijven staan en je zelf uit moet zien te vinden wat de perfecte sterkte is,hierdoor gooi je best wat kopjes weg en goedkoop zijn de cups niet.

• Compact

Minpunten

• Korte kabel
  • Herrie
  • Trilt
  • Geen automatische stop

Cepstak 05-10-2019

Leuk, compact koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups KP1A05

Wij hebben zelf een kleine keuken, en deze machine past perfect op het aanrecht. Ideaal om variatie van koffie mee te zetten, er zijn vele smaakjes op de markt. Enige minpunt is dat je erbij in de buurt dient te blijven, want hij stopt niet vanzelf.

Pluspunten

• Klein
  • Veel koffievariatie
  • Op eigen smaak koffie zetten

Minpunten

• Je moet erbij blijven
  • Cups zijn dure aanschaf

SpinSpin 04-10-2019

compact, makkelijk, maar niet automatisch

Geschreven voor: Krups KP1A01

Superleuk apparaat wat weinig ruimte inneemt in je keuken of woonkamer. Daarnaast makkelijk om snel even een goed bakje koffie te kunnen zetten. Even wennen aan het feit dat hij niet automatisch is en je dus zelf de waterhoeveelheid moet afmeten. Aan de andere kant geeft dit ook wel weer mogelijk voor een sterker of minder sterk bakje koffie!

Pluspunten

• Compact
  • Gemak

Minpunten

• Niet automatisch
  • Klein reservoir

Jbo 04-10-2019

Compact en eenvoudig te bedienen voor elke smaak

Geschreven voor: Krups KP1A05

Het apparaat geeft heerlijke koffie! En wat fijn is dat je zelf de sterkte kunt bepalen door de hoeveelheid water die je gebruikt. Dat je er bij moet blijven staan is niet zo heel erg aangezien het apparaat snel klaar is voor gebruik en relatief vlot het water er doorheen perst. Het is makkelijk schoon te maken en neemt vrij weinig ruimte in op het aanrecht. Een klein handzaam apparaat, met weinig poespas.

Voor een huishouden waar weinig personen koffie drinken is het een perfect apparaat. Het zou ook heel goed gebruikt kunnen worden in een huishouden waar verschillende smaken koffie gedronken wordt, je pakt een andere smaak cup en voila voor ieder wat wils.

De Nesquik variant vonden mijn man en ik niet lekker, maar onze oudste zoon (11 jaar) maakt er gretig gebruik van! Geeft ook aan hoe eenvoudig de Piccolo te bedienen is, want zonder enige uitleg zet hij het cupje erin, kopje eronder en laat het water er door gaan.

Smaken verschillen, maar allemaal kunnen we van de Piccolo gebruik maken!

Pluspunten

• Compact apparaat
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Elke smaak mogelijk

Minpunten

• wellicht 0,8L reservoir

Assie 04-10-2019

Klein en fijn

Geschreven voor: Krups KP1A05

Super schattig apparaatje. Klein maar fijn. Ik heb een fel rode en deze staat prachtig te glimmen in mijn keuken. Heel handig dat je zelf de sterkte kunt bepalen door de handmatige bediening. In het begin even proberen maar dan heb je ook een lekker bakkie koffie! Persoonlijk vind ik de Lungo het minst lekker. De grande met minder water smaakt veel lekkerder en de Espresso is ook heerlijk. In de supermarkt zijn ook nog heerlijke smaken te koop zodat je lekker kunt afwisselen. Enig puntje van kritiek tot nu toe is dat hij een minuutje na druppelt en dus een beetje spettert op de aanrecht omdat ik de mok dan al weg gehaald heb.

• Diversiteit in koffie

Minpunten

• Drupt een minuutje na

Martijn 02-10-2019

Mooi kleine met strak design

Ideaal klein koffiezetapparaat.
Makkelijk de sterkte te bepalen. Je zet snel een lekkere kop koffie
Enige nadeel er zit geen automatische waterstop op, dus je moet erbij blijven.

Pluspunten

• klein
  • makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • veel koddiemogelijkheden

Minpunten

• geen automatische stop

8ianca 01-10-2019

Handig en klein

Geschreven voor: Krups KP1A05

De dolce gusto nu een aantal weken in huis en er al veel plezier van gehad. De eerste paar keer is het even wennen wanneer je hem aan en uit zet, want hoe sterk is de koffie dan? Dit went wel snel en het is dan ook fijn dat je de koffie zo sterk kan maken als je zelf wilt en dit per kopje aan kan passen.
Ook de andere smaken zoals de latte bevallen goed hoewel het hierbij wel opvalt dat het water snel moet worden bijgevuld. Fijn dat iedereen zijn eigen koffie en smaak kan kiezen.

Pluspunten

• sterkte goed aan te passen

Minpunten

• water is snel op