Oral-B Smart 5 5000N White Elektrische Tandenborstel Powered By Braun - Reviews

Timer
Kinderborstel
Kleuren
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Lis 25-09-2018

Think smart brush smart

De Oral B smart 5000N kwam binnen.
De verpakking beloofd veel goeds.
Eenmaal open kwam er een mooi strak ontworpen tandenborstel uit.
Niet zo een die we kennen rond en zwaar.
Maar een na de hand liggende tandenborstel.
Hij weegt minder dan de oude die ik gebruikte.
Hij heeft de kleur wit.
Het is een glad design, maar de voorkant is afgewerkt met soort rubbercoating.
Zodat je een goede grip hebt.
Ik poets nu al een aantal weken, en verschil is er zeker.
Ik merkte gelijk het verschil van poetsen, en ook de mond voelt frisser aan.
Hij zorgt er immers voor dat je 2 minuten poetst
Wel is het even wennen, hij heeft meer power dan de oude, maar dit zal iedereen anders ervaren.
Verder is die uitgerust met 5 standen.
Hier de massage stand de favoriet.
Ook zit er een rood lampje in, dit zal gaan branden wanneer je te hard drukt op de tandenborstel.
Dit blijkt hier een hele goede ondersteuning, want ik drukte veel te hard.
Dit merk ik ook terug na de poetsbeurt.
Ook kun je contact maken met je telefoon via Bluetooth. Hierbij download je een app. En vanuit hier kun je allemaal gepersonaliseerde poetsstanden instellen.
Dagelijkse reiniging
Pro clean
Gevoelig
Whitening
En tandvlees verzorging.
Dit gebruik ik wel, alleen vergeet hem, er soms bij te nemen.
We mochten de tandenborstel kosteloos ontvangen.
Er zitten ook nog leuke gadgets bij.
Oa een handig reisetui en een standaard voor je telefoon.
Ook komen er 2 extra borsteltjes bij
White, sensi ultrathin
Ik beveel de tandenborstel zeker aan.
Hij zorgt ervoor dat je gewoon nika overslaat en netjes die 2 min poetst.
De standen op de borstel vind ik ook prettig. Vind persoonlijk de stand gevoelig het fijnst.
Het minst prettige wat ik ervaar is het geluid.
Dit is redelijk hard
Denk dat deze tandenborstel zeker fijn is voor mensen met pijnlijk tandvlees etc.
Waardoor poetsen soms echt niet fijn is en, meschien wel overgeslagen wordt. Met deze is dit zeker niet meer van de orde.

Pluspunten

• De 5 poetsstanden
  • Goede accu
  • Waarschuwings lampje

Minpunten

Geschreven voor: Oral-B Smart 5 5000N White Elektrische Tandenborstel Powered By Braun

Lisa 11-10-2018

Geeft ook echt resultaat

Deze tandenborstel is mijn overstap geweest naar elektrisch poetsen. Omdat ik deze nu gratis zou mogen ontvangen, was de keuze snel gemaakt. Ik kreeg een heel pakket met onder andere 3 tandenborstels en een reisetui. Er bleek een app bij te zitten, en na deze te hebben gedownload kon het feest beginnen. Eerst heb ik alle standen uitgeprobeerd, maar toen ben ik toch voor een whitening programma gegaan die beschikbaar is in de app. Ik kon het niet geloven, maar zag al na 1 week resultaat. Daarnaast voel ik dat mijn tanden aanzienlijk sterker zijn geworden en niet meer zo heftig reageren op kou of suiker. Als ik dit eerder had geweten dan had ik hem ook wel zelf willen kopen!

Pluspunten

• Goede tandplakverwijdering
  • Handig om te vervoeren
  • Programma's helpen je met een routine

Minpunten

• Sessies sloegen soms niet op in de app
  • Weinig uitleg over de standen

Marianne van de Werken 05-10-2018

Fijne tandenborstel, maar erg duur.

Wie op zoek is naar een tandenborstel met veel technologische snufjes moet de Oral-B Smart 5000N eens proberen. Om te testen kreeg ik de tandenborstel gratis thuisgestuurd en ik was erg nieuwsgierig of ik de verkoopprijs in verhouding vond staan tot de kwaliteit van de tandenborstel.

Je kunt de tandenborstel via Bluetooth verbinden met een app op je mobiele telefoon en op die manier met een handmatige timer bijhouden hoelang je dagelijks gepoetst hebt. De app berekent vervolgens aan de hand van jouw registraties de gemiddelde poetstijd in een week. Ik heb zelf al vrij snel besloten de app van mijn telefoon te gooien, het bijhouden van poetstijden voor mij geen meerwaarde biedt en ik niet heb kunnen ontdekken wat ik nog meer kan met de app.

Iedere 30 seconden geeft de tandenborstel je een signaal. Na 2 minuten is dit signaal iets krachtiger en weet je dat je kunt stoppen met poetsen. Ik vind dit zelf erg prettig en miste dit op mijn oude elektrische tandenborstel. Door de controlelampjes weet je precies wanneer je
te veel druk uitoefent en wanneer de batterij leeg is. De batterijduur is, zoals de fabrikant belooft zo’n 14 dagen, maar daarvoor is het wel noodzakelijk om ook echt de oplaadtijd van 12 uur aan te houden. Ik ben zeker te spreken over deze tandenborstel, maar vind de prijs nog niet in verhouding staan tot de meerwaarde die de tandenborstel mij levert.

Pluspunten

• Elke dertig seconden een signaal
  • Lange batterijduur

Minpunten

• App werkt niet zoals het zou moeten

henk 03-10-2018
  • Product gekregen

Frisse tanden en duidelijk zichtbaar schonere tanden

Enkele weken geleden kreeg ik deze borstel gratis thuis gestuurd om hem uit te testen.
De resultaten zijn verbluffend. Ik maakte tot voordien gebruik van een handtandenborstel. Sinds ik de Orall-B Smart 5 gebruik ervaar ik een schoner gebit en heb ik zichtbaar schonere tanden.

De borstel geeft aan wanneer je een kwadrant van je gebit lang genoeg hebt gepoetst en dit ervaar ik als prettig. Nu weet ik wanneer ik lang genoeg gepoetst heb.

De borstel wordt met diverse bruikbare accessoires geleverd. De app is een leuke gadget maar hier maar ik geen gebruik meer van.
Minpunt? Nee, maar mijn omgeving geeft aan dat de borstel veel geluid produceert. Maar dit ervaar ik zelf niet zo.

Zou ik deze borstel aanbevelen? Ja maar ik heb geen ervaring met goedkopere uitvoeringen en kan dus geen vergelijking maken. Maar over deze borstel niet anders dan lof.

Pluspunten

• Schonere tanden

Minpunten

• Omgeving ervaart lawaai

ritskes 30-09-2018
  • Product gekregen

prima tandenborstel, fijn resultaat.

Een fijne tandenborstel met 3 verschillende kopjes. Voor verschillende doeleinden in te zetten. Schone tanden, gezond tandvlees of wittere tanden of tandplakverwijdering. Ik mag hem gratis testen en hij bevalt erg goed. Ik merk gladdere tanden op. De kopjes vind ik aan de grote kant en de app is voor mij totaal overbodig. Maar hij ligt fijn in de hand en laat je weten wanneer je te hard poetst. Zo behoudt je ook je borsteltjes nog! Maakt meer geluid dan mijn vorige borstel en geeft duidelijk aan wanneer je klaar bent.

Pluspunten

• stevige borsteltjes
  • meerdere borsteltjes bij startpakket
  • duidelijke indicatie te hard poetsen
  • houdt lekker vast

Minpunten

• overbodige app
  • grote borstelkopjes

Sandra 30-09-2018

Ligt fijn in de hand, krachtig en fijne accesoires

Toen de doos thuis kwam was ik blij verrast, wat een compleet apparaat! Ik heb hem gekregen om te testen, maar ik kan nu al zeggen dat ik nooit niet anders wil. Dit is dan ook wel een super apparaat, ligt fijn in de hand, is krachtig met rotaties en ik merk echt dat mijn tanden veel schoner zijn dan met de hand poetsen! Ik zou deze zeker aanbevelen! Het geluid is misschien wel wat hard, maar dat went wel. Veel accesoires om alles in op te bergen. Eenmaal opgeladen kun je lang mee poetsen...handig is ook de app, maar gebruik je die niet dan geeft de tandenborstel toch nog een seintje dat je 2 minuten gepoetst hebt. Voila!

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • krachtig rotaties
  • vele accesoires om de borsteltjes in op te bergen
  • langdurige baterij
  • seintje hoe lang je poetst

Minpunten

• Geluid wat hard

TonnieBroers 26-09-2018

Heerlijk schoon gevoel

Ik heb de tandenborstel ontvangen om te testen en ik ben er heel blij mee. Bij de tandenborstel zitten standaard 3 opzetborstels, de White, Sensi Ultathin en de Crossaction en elke opzetborstel heeft z’n eigen eigenschappen. De tandenborstel zou tot 100% meer plak verwijderen dan een gewone tandenborstel en ik moet zeggen dat ik zeker het gevoel heb dat mijn tanden schoner en witter zijn. Als ik te hard druk met de tandenborstel dan krijg ik een seintje zodat ik te hard druk. De tandenborstel ligt lekker in de hand vanwege de rubbere grip van de tandenborstel. Door de timer op de borstel poets je altijd minimaal 2 minuten en dat is voor mij wel een goed signaal om niet eerder te stoppen. Het is ook nog mogelijk om de app te gebruiken op je telefoon en dat is leuk om een keer te zien maar dan moet je maar net je telefoon bij de hand hebben. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Het enige nadeel is het geluid een beetje maar echt storend vind ik dit ook niet.

Pluspunten

• lekkere grip
  • schoon gevoel
  • 2 minuten timer

Minpunten

• eventueel het geluid

Noreen 15-09-2018

Kwalitatief goede tandenborstel, mijn tanden voelen schoon

Sinds een paar weken heb ik de Oral B Smart 5 5000N electrische tandenborstel in gebruik. De verpakking ziet er prima uit. In de verpakking zit de tandenborstel, reisetui, oplader en bewaardoosje voor de opzetborstels en 3 opzetborstels namelijk: White, sensi ultrathin en crossaction. Deze laatste gebruik ik nu.
Het opladen van de tandenborstel duurt zeker een paar uur, maar Oral B belooft dat je er 2 weken mee kunt poetsen. Ik zelf poets meerdere keren per dag en langer dan 2minuten. Ik heb een week gedaan met 1 oplaadbeurt. Maar ik denk als je twee maal daags 2 minuten poetst haal je die 2 weken zeker wel.
Qua uiterlijk vind ik de tandenborstel wat plastic aandoen, maar op zich ligt de tandenborstel fijn in de hand en is niet zo zwaar. Ik poets normaal met een electrische tandenborstel van een ander merk, maar omdat ik de gelegenheid kreeg om gratis deze tandenborstel te testen, was ik erg benieuwd naar de verschillen.
Ik moest wennen aan de opzetborstels, zeker als ik achterin kom, vind ik ze mijn mond behoorlijk opvullen. Gelukkig is dat een kwestie van gewenning, want na een aantal weken merk ik het niet meer.
Qua geluid vind ik deze borstel behoorlijk veel herrie maken, het zou mooi zijn als dat wat zachter zou kunnen.
De tandenborstel heeft verschillende poetsstanden, ik kies eigenlijk altijd de meest snelle variant, daar krijg ik het schoonste gevoel van. De andere standen vind ik zelf wat tegenvallen. In de zin van dat ik niet echt verschil merk qua wat het voor mijn gebit doet.
Na de poetsbeurt voelen mijn tanden schoon aan, daarnaast vind ik dat de opzetborstels lang meegaan. Ik zie na een paar weken nog geen slijtage op de borstels en zeker als ik meerdere keren en lang poets is dat absoluut een pluspunt.
Via bluetooth kun je deze tandenborstel via je smartphone en bijbehorende oralB app koppelen. De koppeling gaat heel simpel en is snel gedaan. De app is mooi vormgegeven en geeft je een goed idee hoeveel minuten je aan het poetsen bent en wanneer je van zijde kunt wisselen. Overigens geeft de tandenborstel dat zelf ook aan, door even kort een andere snelheid te geven. Na de sessie herinnert de app je aan: flossen, tongreiniging en spoelen. Tijdens het poetsen met de app, zie je bijvoorbeeld het weer en nieuwsberichten onderin verschijnen, dus op zich genoeg redenen om de app dagelijks te gebruiken, maar in de praktijk vergeet ik deze app toch meestal op te starten. Toch vind ik deze app een aanvulling en maakt dat het poetsen ook leuker.
Ik ben tevreden over deze tandenborstel. Ik vind hem absoluut betaalbaar en de opzetborstels gaan lang mee (en zijn regelmatig in de aanbieding te vinden), wat allemaal scheelt in de portemonnee. Hij zou wat degelijker mogen aanvoelen voor mij, maar het gaat om het resultaat en die is goed.

Pluspunten

• Tanden voelen schoon aan
  • Betaalbaar (ook de opzetborstels)

Minpunten

• Veel geluid
  • Voelt wat plastic aan

Maaike Manheim 15-09-2018

Wat een (frisse) verademing!

Al langere tijd had ik het gevoel dat ik met mijn oude tandenborstel mijn gebit niet goed meer schoon kreeg. Na het poetsen voelde het gewoon niet schoon, zelfs niet als ik langer poetste dan aanbevolen. Rondkijken naar een nieuwe dus, maar vond het door het enorme aanbod lastig kiezen. Het aanbod om de Smart 5 5000N van Oral B kosteloos te ontvangen om te proberen kwam voor mij dan ook precies op het juiste moment. Einde van de keuzestress! En wat ben ik blij met deze tandenborstel zeg. Hij heeft 5 standen waaronder een 'Pro Clean' stand. Díe moet ik hebben dacht ik. Al was ik ook wel sceptisch of dit wel echt zou werken. Meteen viel me op dat de tandenborstel in het algemeen maar zeker op de Pro Clean stand veel sneller draaide/trilde dan mijn oude. En dát was terug te merken in het resultaat. Eindelijk voelen mijn tanden na 2 minuten poetsen weer glad en schoon en mijn mond fris. Echt een verademing. De tandenborstel heeft nog veel meer opties, ondersteuning met de Oral b app bijvoorbeeld, en natuurlijk de andere 4 standen, ik heb nog niet eens alle standen uitgeprobeerd omdat ik zo verslingerd ben aan het schone gevoel van de 'Pro Clean' stand. Ik vind het echt een fijne tandenborstel en waarschijnlijk gaan we dezelfde ook aanschaffen voor mijn partner. Aanrader dus!

Pluspunten

• Tanden voelen echt schoon
  • Veel mogelijkheden
  • Ligt prettig in de hand

Minpunten

• Opnieuw keuzestress door alle opties, haha.

Sjoerd 14-09-2018
  • Product gekregen

Helemaal super deze tandenborstel met timer en app!

Hiervoor gebruikte ik een oudere Oral B elektrische tandenborstel. Maar de 5000N is helemaal super. Heel handig is het rode waarschuwingslampje dat gaat branden als je te hard op je tanden drukt. Het is mogelijk om verschillende standen te kiezen. Zelf vind ik de standaard stand het prettigst. Voor de borstels zit er een opbergdoosje bij waarin je ze netjes kunt bewaren. Ik ben heel blij dat ik deze elektrische tandenborstel gratis heb ontvangen om deze te testen. Op mijn iPhone heb ik de app geïnstalleerd. Heel handig om je poetsgeschiedenis bij te houden. En hij waarschuwt ook als je te kort poetst.

Pluspunten

• waarschuwingslampje voor te hard poetsen
  • opbergdoosje voor de borstels
  • bijbehorende app

Sylvester1701 13-09-2018

Een geweldig apparaat!

Hierbij wil ik mijn ervaring met jullie delen over de Oral-B Smart 5000N. Ik heb het product gratis gekregen om hem te testen. Ik ben erg tevreden over de Smart 5000N. Er zitten 5 verschillende tril standen op wat erg fijn is. Er zit een druksensor op voor bescherming van uw tanden. Het enige nadeel is: het harde geluid van het trillen, maar dat valt niet heel erg op. De smart 5000N maakt erg goed uw gebit schoon en heeft een onwijs fijne werking in de mond. Ik zou u dit product zeker aanraden en geef het een dikke 9

Pluspunten

• Maakt erg goed schoon
  • Veel tril standen
  • Erg fijn apparaat

Minpunten

• Hard tril geluid