Philips Egg Cooker 3000 Series HD9137/90 Perfect gekookte eieren, elke dag opnieuw - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Egg Cooker 3000 Series HD9137/90 Perfect gekookte eieren, elke dag opnieuw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

b.meuffels 09-04-2024

Niet écht een eitje, en daarmee niet écht aanbevolen

Wij hebben dit apparaatje een aantal weken mogen testen. Het kwam aan in een mooi compact doosje en de eerste indruk was goed: accesoires die mooi compleet zijn, handzaam in elkaar passen en netjes opgeborgen kunnen worden zodat je altijd al het benodigde bij de hand hebt. Strak design, een apparaatje dat je met trots in je keuken hebt staan.

Vervolgens moest er toch even moeite worden gedaan. Je verwacht bij een apparaatje dat een redelijk eenvoudige handeling verwacht niet zo'n uitgebreide handleiding, slechts bestaande uit illustraties en picto's die regelmatig verre van duidelijk zijn. Dus uiteindelijk hebben we bepaalde acties ook maar op gevoel / op basis van gezond verstand toegepast.

Bij het eerste gebruik kwamen de eitjes er prima uit, onze kids hebben ze met smaak gegeten. Ook in die zin dus geen vervelende eerste indruk. Wel duurde het langer dan verwacht voor de eitjes klaar waren en komt er heel wat stoom uit het apparaatje. Maar zowel gepocheerde als gekookte eieren kun je prima klaar maken.

Een tegenvaller nadien: het onderplaatje dat voorheen nog wit was, was nu groezelig bruin, en de binnenkant van het apparaatje bevatte de nodige kalkaanslag. Er moest dan ook flink gepoets worden, en aan de verkleuring van het onderplaatje was niks meer te doen.

Bij het tweede gebruik bleek ook nog eens het lampje stuk. We hebben een nieuwe ontvangen, maar het lijkt er op dat de eierkoker best kwetsbaar is. En dus meer tijd in bereiding en onderhoud vraagt dan gewenst bij iets wat voorals als "handig" zou moeten werken. Kortom: dit apparaat is toch niet écht een eitje, en daarmee geen overtuigende aanbeveling van onze kant...

• Compact opbergen
  • Eitjes lekker bereid

Minpunten

• Complexe handleiding
  • Snel stuk
  • Veel onderhoud
  • Lange bereidtijd

Mieslaura 03-04-2024

Heerlijke eieren

Ik heb dit product mogen testen en het bevalt mij prima. De eierkoker is super makkelijk om te gebruiken. Op de maatbeker staat precies hoeveel water je erin moet doen voor welk soort ei. De eieren zacht medium hard zijn daardoor erg lekker. Onderaan de maatbeker zit een pinnetje om een gaatje te maken in je ei, erg handig. Was eerst wel even zoeken. Hier in huis houden we niet van gepocheerde eieren. Dus die hebben we ook niet kunnen testen. Na het afkoelen goed schoon te maken met een nat keukenrol.

Pluspunten

• Maatbeker staat op hoeveel water

Minpunten

• Zacht piepje

JoyceSantbergen 03-04-2024

Fijne eierkoker

Ik heb dit product mogen testen voor review
Na dat je eindelijk door hebt hoe het werkt door een behoorlijk onduidelijke handleiding is het goed te doen!

Het design is mooi en de kleur zwart past na mijn mening in elke keuken. Tevens is het van een mooi klein formaat dus makkelijk op te bergen.

De bijgeleverde maatbeker is wat moeilijker om af te lezen. Maar als je eenmaal door hebt hoe en wat dan heb je binnen de kortste keren een lekker, hard, zacht of normaal gekookt eitje op tafel staan.

Wat ook makkelijk is met deze eierkoker dat zijn de gepocheerde eieren. Door de bijgeleverde eierrekje is het heel simpel om 3 gepocheerde eieren te maken!

Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind, is dat alles heel snel vies is en na een keer gebruiken al direct onder de kalk zit.

Pluspunten

• Gepocheerde eieren
  • Compact

Minpunten

• Snel vies / kalkaanslag
  • Onduidelijk handleiding/maatbeker

Stacey 02-04-2024

Goede eierkoker

Mooi strak design! Fijne maatbeker met pinnetje om een gaatje in de eitjes te prikken. Wel lastig te weten wanneer de eieren goed zijn, wanneer je ze juist zacht gekookt of hard gekookt wilt. Ik vind de handleiding niet heel duidelijk. Verder moet je echt uit kijken dat je je nier verbrand, pas open maken als het apparaat echt uit staat en liefst dan nog even wachten. Verder fijne eierkoker als je een beetje door hebt wanneer je de beste eitjes krijgt. Het apparaat maakt geen herrie en geeft een normaal piepje als het klaar is.

soepah 29-03-2024

Prima apparaat!

Deze eierkoker heb ik een paar weken mogen testen. Het is een prettig apparaat wat doet wat het moet doen! Je kunt verschillende soorten eieren koken, namelijk zacht, medium, hard en gepocheerd. En ik ben tevreden over het resultaat! De eieren worden gekookt zoals het hoort te zijn en zijn precies goed! Gelukkig is het geen ingewikkeld apparaat. Gewoon de juiste hoeveelheid water via de maatbeker in het apparaat gieten, en het apparaat doet de rest. Wanneer de eieren klaar zijn hoor je een geluidssignaal.
Een nadeel van dit apparaat is dat er na de eerste keer al (kalk)aanslag ontstaat. Ik heb dit opgelost door in het vervolg gedemineraliseerd water te gebruiken, daardoor is de aanslag een stuk minder! Een ander nadeel van dit apparaat is dat het koken van eieren relatief lang duurt. Je moet toch denken aan zo'n 12 minuten. In een pannetje met kokend water zijn de eieren eerder klaar.

Pluspunten

• doet wat het moet doen

Minpunten

• wordt snel vies

r*******@g******** 29-03-2024

gemakkelijk in gebruik

De Philips Egg Cooker is gemakkelijk in gebruik. Water toevoegen, eieren plaatsen en aanzetten. Wachten tot het water is verdampt en je een piep hoort. Eieren komen er mooi uit. 3 keuzes voor hardheid van de eieren en 1 mogelijkheid voor 3 gepocheerde eieren.
Bij het bepalen van de hardheid van de eieren moet je verschillende hoeveelheden water toevoegen. Op de maatbeker staat hoeveel. Nadeel is dat het in het plastic van de maatbeker slecht zichtbaar is.
De eierkoker is verder wat lastig schoon te maken. Na een paar keer gebruik is het kookgedeelte al wat bruin uitgeslagen, welke niet meer gewoon schoon te maken is.
Al met al toch tevreden over de Cooker, omdat de eieren er mooi gekookt uitkomen.

Pluspunten

• resultaat mooie gekookte eieren
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• onduidelijke streepjes op maatbeker
  • schoonmaken
  • snel bruine aanslag op kookgedeelte

Casper P 28-03-2024

Fijne eierkoker, altijd hetzelfde eitje vanaf nu

Met deze eierkoker lukt het eindelijk om altijd het perfecte eitje te maken (voor mij eiwit gestold, eigeel nog vloeibaar).

Door middel van de maatbeker kan je de benodigde hoeveelheid water pakken, de maatbeker is wel slecht af te lezen, ook zitten de streepjes dicht bij elkaar. Kan me voorstellen dat mensen die wat slechter zien hier niet mee overweg kunnen.

Het water in de eierkoker doen, gaatje in de eieren prikken en aanzetten.
Als de eieren klaar zijn gaat een zoemer. Je moet helaas zelf het apparaat uitzetten, dat gaat niet vanzelf.

Het is ook mogelijk om 3 eieren tegelijk te pocheren. Vergeet dan niet het bakje een beetje in te smeren met olie of zo, anders krijg je de gepocheerde eieren er niet uit (spreek uit ervaring).

Na gebruik zie je al gelijk kalkaanslag, maar dat heb je eigenlijk met elke waterkoker (dit is hetzelfde principe natuurlijk).

Al met al toch wel een handig apparaatje.

Pluspunten

• altijd hetzelfde gekookt
  • ook pocheren mogelijk

Minpunten

• maatbeker slecht af te lezen
  • snel kalkaanslag

y**************@o********** 28-03-2024

Prima maar met verbeterpunten

Ik heb dit product 2 weken mogen testen, in de verpakking vind je de eierkoker, 2 ''bak'' vormpjes: 1 om tot 6 eieren tegelijk te koken en 1 om 3 eieren te pocheren en 1 klein maatbekertje (met onderop een pinnetje om eitjes in te prikken).

Nu is dit de eerste keer dat ik een eierkoker gebruik, dus begon ik met het lezen van de handleiding. Helaas is die (te) kort en niet duidelijk. Er staat bijvoorbeeld niet in waar de symbooltjes op het maatbekertje op staan. Je kan namelijk 1 tot 6 eieren, en hard en zacht gekookt. Afhankelijk van de hoeveelheid water, maar nergens staat dat duidelijk uitgelegd. Ook na wat research online kon ik daar geen duidelijke instructies voor vinden. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door te proberen. Hierdoor waren de eerste aantal eitjes die ik ermee maakte niet helemaal hoe ik ze graag had.
Eenmaal door is het wel een ideaal apparaat, het heeft maar 1 knop.. aan of uit. Dus eenmaal door werkt t erg makkelijk, en maak ik nu dagelijks keer op keer verse eitjes. Dit zal ongetwijfeld gas besparen (voorheen kookte ik vaak voor 2 dagen tegelijk eitjes), nu maak ik elke keer dat ik een gekookt ei wil het ''vers''. Eieren pocheren gaat ook makkelijk, maar ook daarbij had een tip vanuit de handleiding fijn geweest: het gepocheerde ei blijft namelijk aan de plastic tray kleven (niet over gedacht door philips?) dit is op te lossen door een druppeltje olie te doen voor je het ei gaat pocheren.

Het schoonmaken klinkt heel makkelijk maar vanaf het eerste gebruik hoe je het ook schoonmaakt, je blijft kleine witte ''sporen'' op het apparaat zien van het eiwit.

Ik geeft het daarom een 7, het is echt ideaal om zo sneller en makkelijk eitjes te koken. Toch zijn er wat verbeterpunten zoals het schoonmaken en een onduidelijke handleiding.

Pluspunten

• Snel en altijd vers gekookte eitjes
  • Bespaard gas

Minpunten

• Lastig schoonmaken
  • Gepocheerd ei kleeft aan bakvorm
  • Onduidelijke/gebrekkige handleiding

Cor 28-03-2024

Handige eierkoker die zijn werk goed doet.

Ik heb de Philips 3000 series HD9137/90 eierkoker uitgeprobeerd en uiteindelijk werkt het echt goed. Het heeft me wel even geduurd om te begrijpen hoe het werkt omdat de handleiding niet zo duidelijk is. Het maatbekertje dat erbij zit, is ook niet makkelijk te lezen. Het hangt ook af van hoe groot je eieren zijn om te weten hoeveel water je moet gebruiken. Maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, is het een fijn ding. De eieren komen er perfect uit, of je ze nou hard, zacht of gepocheerd wilt hebben.
Je hoeft geen timer te zetten. De kookduur wordt bepaald door de hoeveelheid water die je toevoegt. De eierkoker is eenvoudig op te bergen want hij heeft een mooi compact design
Wat ik ook handig vind, is dat je het apparaat makkelijk schoon kunt maken. Je kunt de onderdelen er goed afhalen en weer in elkaar zetten, dus dat is een pluspunt.
Kortom, ondanks dat het even duurde om het te begrijpen, ben ik heel tevreden met de Philips 3000 series HD9137/90 eierkoker. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, doet het echt goed z'n werk in de keuken.

Pluspunten

• Compact design
  • Goed resultaat

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Maatbekertje onleesbaar

JildouR 28-03-2024
In volle enthousiasme ben ik dit product gaan testen. Allereerst komt het product met twee rekjes voor zowel normale als gepocheerde eieren, een maatbeker met pinnetje om een gaatje in de eieren te maken en een handleiding.

Allereerst moest ik de handleiding erbij pakken om uit te zoeken hoe de eierkoker werkt. Hierin staat alleen duidelijk aangegeven hoe je het apparaat schoon moet maken en hoe je de gepocheerde eieren maakt, niet hoe het apparaat gebruikt dient te worden. De bijgeleverde maatbeker geeft per type ei (zacht, normaal, hardgekookt etc) aan hoeveel water er bij welke hoeveelheid eieren erin moet. Doordat 1 ei veel meer water nodig heeft dan 6 eieren raakte ik in de war. Ik kon dit niet duidelijk terugvinden in de handleiding. Wat wel duidelijk is aangegeven is welk icoon bij welke type hardheid hoort. et was voor mij onduidelijk dat de hoeveelheid water de hardheid van het ei bepaald. Ik had verwacht dat er verschillende standen op het apparaat zouden zitten en anders dat deze manier duidelijk vermeld staat in de handleiding.

Daarnaast geeft de maatbeker bij de gepocheerde eieren enkel 3 streepjes welke de hardheid van het ei aangeven. Er staat niet aangegeven dat dit bij 1, 2 of 3 eieren anders is, maar het plaatje ernaast toont 3 eieren. Betekent dit dat je bij het maken van gepocheerde eieren altijd 3 in één keer dient te maken?

Na het gebruik van de eierkoker dien je hem meteen schoon te maken. Na slechts één kookbeurt ontstaat er aanslag in het ijzeren vlak en zie je witte vagen over het glanzende, zwarte design. Hier is in mijn ogen niet goed over nagedacht.

Kortom: ik vind het apparaat niet gemakkelijker ten opzichte van een ei koken in een pannetje. Het omvat meer schoonmaak werk en de gepocheerde eieren komen er niet zoals gewenst uit. Het enige voordeel is dat je geen timer hoeft te zetten.

Pluspunten

• Geen timer zetten
  • Compact, makkelijk op te bergen

Minpunten

• Maatbeker is onduidelijk
  • Snel vies

j****************@l****** 27-03-2024

Fijne eierkoker

Ik heb dit artikelen morgen testen.

Allereerst het design mooi strak niet te groot en zwart doet het wat mij betreft in elk interieur goed.

Nu de handleiding, wat was het een gedoe om er achter te komen hoe je überhaupt een gekookt eitje kon maken. Maar na behoorlijk uitzoekwerk is het toch gelukt.

Een normaal, zacht of hard gekookt eitje is zo gemaakt. Moet alleen zeggen dat de eierkoker hier na direct onder de kalk zat en door het zwarte design heel snel vies is.

De gepocheerde eieren waren makkelijk te maken met het bijgeleverde rekje.

Kortom, als je weet hoe je de eierkoker moet gebruiken, is het supermakkelijk en heb je relatief snel eieren op tafel staan zonder al te veel werk.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Handzaam

Minpunten

• Snel vies
  • Handleiding

r***********@h********** 27-03-2024
Ik heb de eierkoker nu al meerdere keren gebruikt en getest en ben een zeer tevreden gebruiker. Hij is gemakkelijk in gebruik en levert het gewenste resultaat. Simpel, maar daarom voor mij een 10 waard.
Het design is prima, handig van formaat. De maatbeker geeft precies de juiste nodige hoeveelheid water aan voor het aantal eieren en hoe je de eieren wilt hebben bereid. Gepocheerd duurt ongeveer 11 minuten. Hardgekookt 17 minuten. Het resultaat is telkens perfect! De onderdelen kunnen in de vaatwasser. Alleen het apparaat zelf moet na elk gebruik worden schoongeveegd met een nat doekje. De kookplaat is na gebruik wel telkens aangebrand, maar dat veeg je gemakkelijk weg. Wel meteen afnemen met een doekje, anders lukt het niet (tot een volgend gebruik). Het apparaat doet dus wat hij beloofd, zonder zelf veel moeite te doen.

dk18 27-03-2024

Bevalt erg goed

Ik heb het product ontvangen om te testen en ben meer dan tevreden. Elke ei is hetzelfde en ik heb meerdere opties voor het koken wat zorgt voor afwisseling, wat ik heel prettig vind. De eierkoker heeft een mooi design en is makkelijk te gebruiken. Een nadeel is wel, als er onderdelen in de vaatwasser zitten past de deksel niet op de onderkant, wat vervelend opbergen is. Verder geen klachten en meer dan tevreden met de eierkoker!!

Pluspunten

• Makkelijk
  • mooi design

Minpunten

• kookwekker heeft een raar geluid

Stukato 26-03-2024

Efficiënt en effectief eieren koken

Deze Philips eierkoker heeft een elegant en compact ontwerp en doet perfect waar het voor gemaakt is. De eierkoker wordt geleverd met een opzetstuk om tot 6 eieren te koken en een opzetstuk om 3 eieren te pocheren. Daarnaast zit er een maatbeker bij om de juiste hoeveelheid water af te meten voor de gewenste hardheid. De maatbeker is tevens geschikt om een gaatje in de eitjes te prikken. In de weken dat ik dit product heb mogen testen heb ik ervaren dat dit product een echte verrijking is voor in de keuken. Het kost ongeveer 10 minuten om de eitjes te koken en aan het eind van de kooktijd is een duidelijk signaal hoorbaar. Mijn ervaring is dat de streepjes op de maatbeker een goede leidraad vormen, maar dat een stukje eigen invulling ook wel nodig is om tot je eigen voorkeur van hardheid te kunnen komen. Eenmaal de juiste voorkeur gevonden is het echt heel eenvoudig om keer op keer de perfecte eitjes te koken.

Dit proces werkt ook prima voor de gepocheerde eitjes. Verschil is wel dat er maar 3 per keer gemaakt kunnen worden en het inzetstuk moet wat ingevet worden. Verder is het enige nadeel dat het zwarte plastic wat sneller vies is met kalk en resten van ei. Niets dat niet met een goede schoonmaakroutine te verwijderen is. Kortom, ik ben een heel tevreden over deze eierkoker.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Mooi ontwerp
  • Efficiënt

Review.by.Denise 25-03-2024

Compact en makkelijk te gebruiken

De afgelopen weken heb ik deze eierkoker mogen uittesten.
De Philips Eierkoker is compact, gebruiksvriendelijk en perfect voor gekookte eieren. Hij is klein, praktisch en heeft een duidelijke maatbeker met icoontjes voor zacht-, medium- of hardgekookte eieren. De eieren komen er precies zoals verwacht uit. Je vult de maatbeker, prikt de eieren, plaatst ze in de houder en zet het apparaat aan. De eierkoker doet de rest en geeft een alarm als de eieren klaar zijn. Je moet hem wel handmatig uitzetten.

Pluspunten

• Compact
  • Nauwkeurig
  • Perfect gekookte/gepocheerde eieren

Minpunten

• Schakelt niet automatisch uit

Vogels 20-03-2024

Prima eierkoker

We hadden het genoegen om de Philips 3000 serie eierkoker HD9137/90 uit te proberen. Het compacte ontwerp en formaat maken het een aantrekkelijke toevoeging aan de keuken. De meegeleverde accessoires passen handig in de eierkoker en zijn makkelijk op te bergen in een keukenkastje.

Bij de eerste test hebben we gelijk 6 hardgekookte eieren gemaakt. Met behulp van de handige eierprikker in de bijgeleverde bekeraccessoire hebben we kleine gaatjes in de eieren geprikt. Vervolgens hebben we water met de maatbekeraccessoire in de eierkoker gegoten, hoewel de streepjes op de maatbeker moeilijk zichtbaar waren zodra er water in zat. Het apparaat is gemakkelijk aan te zetten en een blauw lampje geeft aan dat het werkt. Na ongeveer 12 minuten klonk er een duidelijk signaal dat de hardgekookte eieren klaar waren. Voor zachtgekookte eieren is uiteraard minder tijd nodig en gebruiken we minder water. De eieren waren gelijkmatig gekookt en smaakten uitstekend.

Voor gepocheerde eieren hebben we het bijgeleverde eierrekje gebruikt, waar drie eieren in passen. Deze hebben we volgens de gebruiksaanwijzing bereid en binnen 10 minuten waren de gepocheerde eieren klaar, heerlijk van smaak.

Het schoonmaken van de eierkoker is volgens de gebruiksaanwijzing redelijk eenvoudig, maar ik vond het persoonlijk wat onhandig. Gelukkig kunnen meerdere accessoires in de vaatwasser. Wel viel het op dat er na het eerste gebruik direct kalkaanslag in het apparaat zat. Gelukkig kon dit eenvoudig worden verwijderd door wat schoonmaakazijn met heet water op de bodem te gieten.

Al met al is de Philips 3000 serie eierkoker HD9137/90 een interessant apparaat, maar uiteindelijk lijkt het koken van eieren in een pannetje kokend water net zo makkelijk en kost het minder tijd om schoon te maken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Lekkere eieren

Minpunten

• Snelle kalkaanslag