Kobo Aura, ComfortLight zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Aura, ComfortLight zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Swas 11-06-2020

Kobo Aura

Superfijne ereader voor een mooie prijs. Handig in gebruik en opties zoals internet wat ik dan persoonlijk niet gebruik.

Wim de Wit 20-10-2018

Kobo auro

Sinds mijn eerste review is er niets veranderd;erger nog de accu is na 1 week al leeg!! Als het apparaat even wordt neergelegd dan springt deze ongevraagd vooruit of terug en dat leest niet prettig.Dit waardeloze apparaat kan ik niemand aanbevelen. Ik zal nooit meer iets van Kobo aanschaffen, er zijn veel betere alternatieven.

Minpunten

• Alles
  • Software

Barbara 07-08-2018
  • Product gekregen

Groot scherm, makkelijk instelbaar. Accuduur prima, licht

Uitstekende vervanging voor mijn oude Sony e-reader. Achtergrondlicht is perfect, je kunt het zo instellen dat je bij aanraking niet steeds de lettergrootte verandert, bijna alles is op jouw voorkeuren aan te passen. Beste e-reader ooit. Nadeel is dat na ongeveer 20 boeken je duidelijk blijvend kunt zien waar de letters gestaan hebben, de marges en tussenregels zijn zichtbaar. Na ca. 9 maanden begaven de bovenste pixels het (warmte?) en nu kan ik er niks meer mee. Hij gaat niet uit of aan. Ik heb geen aankoopbewijs (want kado) en dus geen garantie. Erg jammer!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Pagina verlichting
  • Lichtgewicht, past makkelijk in (hand-)tas
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Bol.com reclame
  • Kobo store suggesties zijn erg slecht
  • Binnen een jaar onherstelbaar kapot

Wm 02-07-2018

Kobo aura

Slecht, heel slecht 1e Kobo na 6 mnd stuk onder garantie nieuw app ontvangen. Wat een waardelose software. Accu na 2/3 dagen leeg. Update voorjaar 2018 zo slecht: bladwijzers zijn naar een hopelose plaats verhuisd en de 'druk'toetsen van het scherm werken meer niet dan wel. Enige reactie van Kobo op mijn klachten, ho maar!! Zou app eigenlijk in de prullenbak moeten gooien, WAARDELOOS. Gelukkig is er een beter Duits app.Beveel dit app niet aan. Mijn oude Sony was aanzienlijk beter,begrijp niet waarom Sony eea heeft verkocht aan Kobo

Ingrid 24-06-2018

KOBO aura heerlijke reader, maar blijf uit de zon!

Een heerlijke reader. Makkelijk bedienbaar en alle instellingen zijn makkelijk te vinden. Heb hem in december gekocht, lees er heel veel mee. (Is mijn vierde KOBO) Maaaar! Zodra de reader een zonnestraal op het scherm krijgt (dus niet een tijdje in de zon liggen waardoor hij warm wordt) komt hij in een loop van opnieuw opstarten waar hij pas uitkomt zodra je het boek in de schaduw hebt. Mijn vrouw zit naast mij met de KOBO H2O, nergens last van. Binnen lezen of op warme dagen in de schaduw buiten is geen probleem, maar blijf uit de zon!

Pluspunten

• Verlichting
  • Snelheid van reageren

Minpunten

• Kan niet tegen zonnestralen!
  • Kan niet tegen zonnestralen!

Wimj 11-03-2018

Hoe slecht kan een app zijn

Dit is mijn 2e Kobo, de eerst kon na 8 maanden niet meer gerepareerd worden(????) en toen werd mij een nieuwe geleverd. Ik heb zelden een apparaat gehad met zo'n waardeloze,herhaal waardeloze software zeker na de laatste update, waarbij de bladwijzers diep verstopt zijn. Heb dit ding nu bijna ander ha!f jaar,waarbij steeds weer blijkt dat de accu veel sneller leeg is dan wordt beloofd en waarbij de schermknoppen herhaaldelijk weigeren. Mijn oude Sony die na intensief gebruik het na 5 jaar heeft begeven, was oneindig veel beter! Spijt heb ik van deze aankoopht

Pluspunten

Minpunten

• Alles
  • Alles

Anton 07-03-2018

E-READER

De reader heeft duidelijke tekstweergave. Is licht en handzaam. Wordt geleverd met USB kabel.
Heeft helaas geen mogelijkheid extra geheugenkaartje te plaatsen. Ook een duidelijke handleiding ontbreekt.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • vegen om de volgende bladzijde

Minpunten

• geen bijgeleverde beschrijving
  • electronisch(scherm) toetsenbord onnauwkeurig

Evert 24-11-2017

Defecte reader

Na 10 maanden gebruik (soms weken niet) is de reader onbruikbaar geworden. De externe aansluiting, voor opladen en boeken importeren, was defect geraakt. Gekocht via Bol.com en via hen ook het aankoopbedrag teruggekregen.

Pluspunten

• Goed leesbaar

Minpunten

• Kwetsbare externe aansluiting

Anita 14-10-2017

Spontaan kapot na 2 1/2 jaar

Wij hebben allebei een kobo ereader. Beide ereaders zijn spontaan vast gaan staan. Na alle goed beschreven acties die op de website staan te hebben uitgevoerd uiteindelijk een melding gemaakt bij de helpdesk.
Na veel aandringen en herhalen van onze melding uiteindelijk na 1 maand een antwoord gekregen. Met verwijzing naar de garantietermijn, dus geen gehoor gekregen.
Erg jammer voor een zo als goed beoordeelde ereader merk.

FDA 24-08-2017

Handzaam, goed beeld met achtergrondverlichting!

Ik had eerst een Sony Ereader, die had helaas geen achtergrondverlichting. Daarom een Kobo Aura 2nd gekocht eind december 2016. Het viel me gelijk al op de accu zo snel leeg was. Onlangs kocht mijn dochter ook een Kobo Aura 2nd, daar ging de accu beduidend langer mee (met zelfde leesgedrag). Teruggegaan naar winkel binnen garantieperiode en heb toen een nieuwe Kobo Aura 2nd gekregen. Hiervan gaat de accu beduidend langer mee.

Pluspunten

• accuduur
  • beeld
  • achtergrondverlichting

Rob 27-06-2017

Waardeloos door extreme afhsnkelijkheid KOBO

Technisch in orde maar na aankoop totaal afhankelijk van Kobo. Hanteert eigen Epub formaat waardoor het bijna onmogelijk is (2 apps nodig, op meer plekken account aanmaken, daarna 100 stappenplan) om de oude ebooks van de vorige reader over te zetten. Ik had een Sony en die is neutraal. Kobo is net als Amazon: je kunt alleen eenvoudig Kobo boeken lezen. Daarom: retour naar de winkel. Vreemd dat ik daar in geen enkel review of test iets over lees!!

Pluspunten

• Technisch OK

Minpunten

• Afhankelijkheid Kobo webshop
  • Voorwaarden onbekend (kobo account e.d. )
  • Bij setup wordt al naar creditcard gevraagd......

FDA 30-06-2017

ik herken deze afhankelijkheid niet, ik kan rechtstreeks vanaf de computer ebooks erop zetten en dat werkt prima.

willem 11-09-2017

Vreemd, Epub is een open bestandsformaat: https://nl.wikipedia.org/wiki/EPUB
Je kan dus alle boeken van alle winkels dus op deze e-reader lezen.

Met Calibre kan je zelf pdf's e.d. omzetten naar Epub voor optimaal leesplezier (in alle eerlijkheid, ik ben gestopt met pdf's te lezen op mijn kobo touch en nooit meer opnieuw geprobeerd).

Maar zelfs dat is niet nodig: gewoon aan pc koppelen en met verkenner boeken op de e-reader slepen is voldoende! Voor mij was dit juist een super voordeel van deze e-reader.

A Vliet 09-06-2017

Fijne ereader, mooie vormgeving.

Mooie, goed functionerende erader. Licht is bedienbaar door aan de linkerkant van het scherm omhoog of omlaag te swipen. Is handig maar wat onzuiver. Fijn dat het licht heel zwak gezet kan worden.
Enige nadeel: je kan het apparaat niet resetten zoals een Kobo Glo. Loopt het apparaat vast dan moet je m helaas terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Heel fijn is de supergarantie van Kobo. binnen 2 jaar stuk? Een nieuw apparaat zonder gedoe! Op het nieuwe apparaat weer 2 jaar garantie! Bij BCC kan je 2 jaar extra grantie kopen; gaat deze Kobo het vier jaar redden? Die lange garantietermijn vind ik een fijn idee.
Kortom, heel erg fijne e-reader, wil m nooit meer kwijt!

Pluspunten

• gebruik
  • vormgeving
  • geweldige service van Kobo

Minpunten

• mis resetmogelijkheid

TR_49 16-04-2017

Ging na 2.5 jaar spontaan kapot

Trage bediening, laden heeft altijd problemen gegeven, liep soms spontaan vast, kortom waardeloos ding en is nu kaduuk (reageert niet meer op start en reset). Moet nu in de strijd met de leverancier die natuurlijk gaat zeuren over de zogenaamde standaard 2 jaar garantie. Maar voor iedereen, het Nederlands recht biedt de riimte om ook na 2 jaar garantie te claimen op basis van aanname omtrent redelijke werking!

Minpunten

• accuduur
  • bediening
  • betrouwbaarheid

FDA 30-06-2017

de mijne was in het begin ook erg traag en liep regelmatig vast, maar na een software update is dat wel sterk verbeterd. Accu is wel snel leeg (we hebben ook een aura first edition, daar gaat de accu beduidend langer mee).

Rinus 22-02-2017

Na twee maanden kapot

Na twee maanden gebruik van de Kobo Auro Edition 2 gaf deze de geest. Ik had het apparaat bij Bol.com gekocht, reparatie bleek niet mogelijk te zijn en na enige tijd kreeg ik mijn aankoopbedrag terug.
Het was al met al toch een behoorlijke tegenvaller voor een product dat door de Consumentenbond als 'Beste koop' werd gekwalificeerd.
De aangekochte boeken die op de ereader stonden ben ik nu ook kwijt.

Minpunten

• Na twee maanden kapot

A Vliet 09-06-2017

Vervelden dat ie stuk gegaan is Rinus.
Maar je boeken kan je toch weer synchroniseren via Kobo.com op je nieuwe apparaat? Of als je Calibre gebruikt staan ze er ook zo weer op. De service van Kobo ervaar ik juist als erg goed. Geen gedoe over repareren, het apparaat wordt gewoon direct omgewisseld voor een nieuwe. (die ervaring hebben meer mensen die ik ken). Voor mij juist de reden om voor Kobo te kiezen.

Frank 12-02-2017

Makkelijk in gebruik met achtergrond verlichting

Ik had eerst een Sony Ereader, die had helaas geen achtergrondverlichting. Daarom deze Kobo gekocht. Hij bevalt verder prima, alleen in verhouding met de Sony is de accu vrij snel leeg.

Pluspunten

• achtergrondverlichting
  • gebruiksgemak

Minpunten

• accu is snel leeg

I.sanders 10-04-2017

Hoi Frank, ik heb nu een Sony, maar die is aan vervanging toe. Nu twijfel ik enorm over het verschil in formaat beeldscherm. Ik heb de letters meestal bij de Sony op de vierde optie van grootte staan. Moet je dan bij deze ereader niet onwijs vaak swipen naar de volgende pagina of valt dat wel mee? Ik twijfel tussen deze kopen of de H20. Maar klein formaat lijkt me weer wel superhandig en fijner in de hand liggen. Vind je deze ereader uiteindelijk fijner dan de Sony of is het om het even? (Achtergrondverlichting lijkt me inderdaad wel prettiger dan lampje)

A Vliet 09-06-2017

Je kan de lettergrootte (en lettertype etc) eenvoudig instellen per boek. Je kan ook aangeven dat de pagina na bijv 5x ververst. Dat scheelt batterij denk ik.
Ik herken totaal niet dat de batterij snel leeg gaat. Heb het apparaat een jaar en kan er weken op lezen (ca 1 uur per dag met uitschieters in het weekend).
Achtergrondverlichting is fijn en kan heel zwak gezet worden, wat 's nachts prettig is.

Ariella 09-02-2017

Eenvoudige e-reader. Op een aantal punten extreem langzaam

Mooi klein eenvoudig ding. Maar als je er veel boeken op zet dan heeft hij een extreem trage start alvorens hij laat zien wat je op je bibliotheek staat. Sorteren gaat wel maar je kan geen naam van de auteur opgeven waarmee hij dan gelijk naar voren komt. Je moet dan heel veel doorscrollen. En dat is vervelend. Ik heb een 5/6 jaar oude Sony (wel een stuk zwaarder) maar bij het sorteren komt er een abc tot zet aan de zijkant te staan en je tikt dan op een letter en dat is hij gelijk bij de gewenste auteur.
Je kan met Calibre er ook gemakkelijk boeken opzetten
Ik zou een wellicht duurdere kopen die sneller is ed.

Pluspunten

• Heldere letter
  • Mooi klei past lekker in de zak van mij colbert

Minpunten

• Zeer traag bij "koude Start"
  • Onprettige sorteer functie

mbloe 18-02-2017

Hoi Ariella, de sorteerfunctie is idd lastig, ik ondervind dit ook. ik had zo'n 100 boeken uitgezocht en van deze boeken de achterkanten in een pdf bestand gezet zodat ik kan lezen waar ze over gaan. Van de 100 boeken kwam er nog geen kwart op de reader terecht, en ook m'n index niet..... van een 3 gelige serie maar 1 deel... en van een andere serie staan ze niet bij elkaar.... Heb jij inmiddels hier een oplossing voor gevonden, of mss iemand anders die dit leest?

Coen 01-12-2016

Duidelijk leesbaar scherm

Helder en duidelijk scherm wat je eventueel ook nog zelf aan kunt passen, meer geheugen dus nog meer boeken meenemen.
Internet en WiFi verbeterd dus nu rechtstreeks downloaden van boeken op je Ereader.

Pluspunten

• Langere leestijd
  • Handig pagina omslaan

Michair 16-09-2016

Prima reader voor deze prijs!

Ik had een sony ereader maar het was tijd voor een nieuwe. Deze kobo aura edition 2 is echt een topper. Duidelijk scherm, mooi klein. Hierdoor makkelijk in je handtas mee te nemen. Ik vond alleen de bijpassende hoes in verhouding belachelijk duur.

Pluspunten

• Mooi klein
  • Verlichting

Minpunten

• geen knoppen

FDA 12-02-2017

er zit verlichting op

Rene 18-10-2016

Hoi, En kan ik gewoon net als bij de Sony eigen mappen via Calibre inlezen? Is er iets dat anders werkt dan bij de Sony (Prst2 of 3?)

Dank vast. Graag reactie ook naar neet01@gmx.net

Gr. René

Jannie 20-11-2016

je geeft aan dat er verlichting in zit maar als ik bij de specificaties kijk dan zit er geen verlichting in... wat is juist?

Ingrid 13-09-2016

Behandig mijn boek lezen

Een super handige reader. Klein van omvang maar letters handig naar gewenste grote in te stellen. En licht op t scherm om ook in de avond lekker te kunnen wegdromen in je verhaal.

Pluspunten

• Compact