Kobo Aura zwart - Reviews

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,3

Coen 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk leesbaar scherm

Helder en duidelijk scherm wat je eventueel ook nog zelf aan kunt passen, meer geheugen dus nog meer boeken meenemen.
Internet en WiFi verbeterd dus nu rechtstreeks downloaden van boeken op je Ereader.

Pluspunten

• Langere leestijd
  • Handig pagina omslaan

Michair 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima reader voor deze prijs!

Ik had een sony ereader maar het was tijd voor een nieuwe. Deze kobo aura edition 2 is echt een topper. Duidelijk scherm, mooi klein. Hierdoor makkelijk in je handtas mee te nemen. Ik vond alleen de bijpassende hoes in verhouding belachelijk duur.

Pluspunten

• Mooi klein
  • Verlichting

Minpunten

• geen knoppen

Rene 18-10-2016

Hoi, En kan ik gewoon net als bij de Sony eigen mappen via Calibre inlezen? Is er iets dat anders werkt dan bij de Sony (Prst2 of 3?)

Dank vast. Graag reactie ook naar neet01@gmx.net

Gr. René

Jannie 20-11-2016

je geeft aan dat er verlichting in zit maar als ik bij de specificaties kijk dan zit er geen verlichting in... wat is juist?

FDA 12-02-2017

er zit verlichting op

Ingrid 13-09-2016 Product paar dagen in bezit

Behandig mijn boek lezen

Een super handige reader. Klein van omvang maar letters handig naar gewenste grote in te stellen. En licht op t scherm om ook in de avond lekker te kunnen wegdromen in je verhaal.

Pluspunten

• Compact

Rinus 22-02-2017 Product paar maanden in bezit

Na twee maanden kapot

Na twee maanden gebruik van de Kobo Auro Edition 2 gaf deze de geest. Ik had het apparaat bij Bol.com gekocht, reparatie bleek niet mogelijk te zijn en na enige tijd kreeg ik mijn aankoopbedrag terug.
Het was al met al toch een behoorlijke tegenvaller voor een product dat door de Consumentenbond als 'Beste koop' werd gekwalificeerd.
De aangekochte boeken die op de ereader stonden ben ik nu ook kwijt.

Minpunten

• Na twee maanden kapot

Frank 12-02-2017 Product paar maanden in bezit

Makkelijk in gebruik met achtergrond verlichting

Ik had eerst een Sony Ereader, die had helaas geen achtergrondverlichting. Daarom deze Kobo gekocht. Hij bevalt verder prima, alleen in verhouding met de Sony is de accu vrij snel leeg.

Pluspunten

• achtergrondverlichting
  • gebruiksgemak

Minpunten

• accu is snel leeg

I.sanders 10-04-2017

Hoi Frank, ik heb nu een Sony, maar die is aan vervanging toe. Nu twijfel ik enorm over het verschil in formaat beeldscherm. Ik heb de letters meestal bij de Sony op de vierde optie van grootte staan. Moet je dan bij deze ereader niet onwijs vaak swipen naar de volgende pagina of valt dat wel mee? Ik twijfel tussen deze kopen of de H20. Maar klein formaat lijkt me weer wel superhandig en fijner in de hand liggen. Vind je deze ereader uiteindelijk fijner dan de Sony of is het om het even? (Achtergrondverlichting lijkt me inderdaad wel prettiger dan lampje)

Ariella 09-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Eenvoudige e-reader. Op een aantal punten extreem langzaam

Mooi klein eenvoudig ding. Maar als je er veel boeken op zet dan heeft hij een extreem trage start alvorens hij laat zien wat je op je bibliotheek staat. Sorteren gaat wel maar je kan geen naam van de auteur opgeven waarmee hij dan gelijk naar voren komt. Je moet dan heel veel doorscrollen. En dat is vervelend. Ik heb een 5/6 jaar oude Sony (wel een stuk zwaarder) maar bij het sorteren komt er een abc tot zet aan de zijkant te staan en je tikt dan op een letter en dat is hij gelijk bij de gewenste auteur.
Je kan met Calibre er ook gemakkelijk boeken opzetten
Ik zou een wellicht duurdere kopen die sneller is ed.

Pluspunten

• Heldere letter
  • Mooi klei past lekker in de zak van mij colbert

Minpunten

• Zeer traag bij "koude Start"
  • Onprettige sorteer functie

mbloe 18-02-2017

Hoi Ariella, de sorteerfunctie is idd lastig, ik ondervind dit ook. ik had zo'n 100 boeken uitgezocht en van deze boeken de achterkanten in een pdf bestand gezet zodat ik kan lezen waar ze over gaan. Van de 100 boeken kwam er nog geen kwart op de reader terecht, en ook m'n index niet..... van een 3 gelige serie maar 1 deel... en van een andere serie staan ze niet bij elkaar.... Heb jij inmiddels hier een oplossing voor gevonden, of mss iemand anders die dit leest?

TR_49 16-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Ging na 2.5 jaar spontaan kapot

Trage bediening, laden heeft altijd problemen gegeven, liep soms spontaan vast, kortom waardeloos ding en is nu kaduuk (reageert niet meer op start en reset). Moet nu in de strijd met de leverancier die natuurlijk gaat zeuren over de zogenaamde standaard 2 jaar garantie. Maar voor iedereen, het Nederlands recht biedt de riimte om ook na 2 jaar garantie te claimen op basis van aanname omtrent redelijke werking!

Minpunten

• accuduur
  • bediening
  • betrouwbaarheid